Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. Towar.
B. Promocję.
C. Rozkład.
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. czekiem
B. gotówką
C. kartą płatniczą
D. walutą obcą
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. karta pobytu
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. voucher
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 500 zł
B. 648 zł
C. 540 zł
D. 600 zł
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. udzielić pomocy doraźnej
B. powiadomić rodziców
C. poinformować kierownika obiektu
D. wezwać pogotowie
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. dla stałych klientów
B. sezonową
C. rodzinną
D. funkcjonalną
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
B. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
C. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. inspektora służby pięter
B. dysponenta
C. bagażowego
D. kierownika sali konsumenckiej
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji
Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?
A. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
B. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
C. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
D. powiadomić właściwą ambasadę
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. element procedury wymeldowania.
C. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
D. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. nawerbalnej
B. korespondencyjnej
C. bezpośredniej
D. telefonicznej
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który prezentuje swoje usługi na platformie społecznościowej, wykorzystuje strategię
A. dystrybucji
B. cen
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. przyjęcia zamówienia
B. rozliczenia gościa
C. procedury check-out
D. procedury przyjęcia gościa
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Reklamę telewizyjną
B. Public relations
C. Sales promotion
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?
A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
C. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
D. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Zagadkowe dzieci.
B. Psy.
C. Dojne krowy.
D. Gwiazdy.
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Wstępna
B. Kredytowa
C. Gwarantowana
D. Potwierdzona
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. opcjonalnej
B. towarzyszącej
C. uzupełniającej
D. głównej
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Elastyczność
B. Decyzyjność
C. Chytrość
D. Poddańczość
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Gwarantowaną
B. Niegwarantowaną
C. Kredytową
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. Chart
B. DM Plaża
C. Fidelio
D. Amadeus
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
B. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
C. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
D. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Dwie.
B. Trzy.
C. Jedną.
D. Cztery.
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. kredytową.
B. gwarantowaną.
C. wstępną.
D. niegwarantowaną.
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to
A. akwizycja
B. pośrednictwo
C. logistyka
D. reklama
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. Internet
B. bilbord
C. prasa
D. telewizja
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. marketingu bezpośredniego
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. public relations
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych elementów nie jest wymagany w wyposażeniu recepcji hotelu 1* z 30 j.m?
A. Apteczka pierwszej pomocy.
B. Telefon dla gości.
C. Czytnik kart płatniczych.
D. Skrytka depozytowa hotelu.
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Podawanie zupy z wazą
B. Podawanie talerzyka z pieczywem
C. Prezentowanie napoi alkoholowych
D. Serwowanie dań z półmiska
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
C. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
D. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są
A. suszarki i stół detaszerski
B. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
C. prasa do odzieży i pralnice
D. pralnico-wirówki i suszarki
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. kredytowej
B. niegwarantowanej
C. gwarantowanej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 100,4 euro
B. 110,2 euro
C. 105,6 euro
D. 120,4 euro
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?
A. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
B. Reklama w mediach
C. Weekendowe obniżki cen
D. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. W gotówce
B. Kartą płatniczą
C. Zleceniem przelewu
D. Przekazem pocztowym
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
A. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
B. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
C. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
D. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Prawo popytu
B. Efekt Giffena
C. Efekt Veblena
D. Prawo podaży
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?
A. Czekiem gotówkowym.
B. Gotówką.
C. Przelewem.
D. Kartą płatniczą.