Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?

A. Dystrybucji
B. Produktu
C. Promocji
D. Ceny
HGT.06 Pytanie 362
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować

A. potwierdzenie rezerwacji
B. harmonogram rezerwacji
C. spis rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 363
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. serwowania śniadań.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
D. dostarczania gazet.
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować

A. działu technicznego
B. służby pięter
C. dział marketingu
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie

A. karty zameldowania
B. dowodu tożsamości
C. paszportu
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone

A. w kasę fiskalną
B. w urządzenie do imbusowania
C. w sejf depozytowy
D. w kserokopiarkę
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to

A. druk rezerwacji pokoju
B. druk zamówienia
C. karta pobytu
D. karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 23 m2
B. 20 m2
C. 26 m2
D. 21 m2
HGT.06 Pytanie 369
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
B. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
C. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
D. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
HGT.06 Pytanie 370
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
B. promocja, reklama, sprzedaż, personel
C. dystrybucja, promocja, produkt, personel
D. sprzedaż, produkt, reklama, personel
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:

A. 2*
B. 3*
C. 1*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?

A. Polecenie przelewu
B. Dowód wpłaty
C. Voucher hotelowy
D. Weksel własny
HGT.06 Pytanie 373
Realizacja usług w recepcji

System HACCP jest wdrażany w celu eliminacji zagrożenia

A. pożaru w lokalu mieszkalnym
B. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelowej
C. terrorystycznego na obszarze hotelu
D. utraty bagażu oraz przedmiotów wartościowych gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 374
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?

A. Telefaks, kasa fiskalna
B. Kasa fiskalna, terminal
C. Terminal, kasa fiskalna
D. Kasa fiskalna, telefaks
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?

A. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
B. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
C. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
D. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych organizacji międzynarodowych związanych z hotelarstwem przyjęła jako motto hasło "Gość gospodarzowi świętym"?

A. HOTREC
B. AHMA
C. IHRA
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 377
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożarowej, szybki dostęp do pomieszczeń gościnnych zapewnia

A. wyznaczona ścieżka ewakuacyjna
B. awaryjny system oświetleniowy
C. sprawnie działająca winda osobowa
D. system klucza centralnego
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Travelocity, Travels-web, Expedia
B. Sabre, Galileo, Amadeus
C. Fidelio, Chart, ProHott
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 379
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o wynajem laptopa. Jaki dokument powinien zostać przygotowany w celu potwierdzenia wykonania tej usługi?

A. Notę obciążeniową
B. Formularz kaucyjny
C. Kwit zastawny
D. Kartę depozytową
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy

A. leasingu
B. najmu
C. franchisingu
D. dzierżawy
HGT.06 Pytanie 381
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
C. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
D. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
HGT.06 Pytanie 382
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?

A. Sabre.
B. Amadeus.
C. Opera.
D. Galileo.
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. posypywanie produktu przyprawami
B. szybkie schładzanie, na przykład szampana
C. pokrywanie ciasta lukrem
D. dekorowanie przekąsek
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

W pokoju hotelowym kategorii dwugwiazdkowej, zgodnie z zasadami klasyfikacji, powinny znaleźć się między innymi

A. wnęka garderobiana (minimum 3 wieszaki dla jednej osoby)
B. szafa lub zabudowane wnęki
C. lodówka bądź mini bar
D. kanapa lub fotel wypoczynkowy (co najmniej 2)
HGT.06 Pytanie 385
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Harmonogram rezerwacji
B. Dokument rezerwacyjny
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Skromny poczęstunek, wolny czas
B. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
C. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
D. Spotkanie w holu, lunch
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
B. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
C. szybkim schładzaniu wina.
D. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
HGT.06 Pytanie 389
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 37 m2
B. 42 m2
C. 31 m2
D. 25 m2
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość niegrzecznie odnosi się do pracownika recepcji i kwestionuje jego umiejętności, jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. okazać dyplom potwierdzający jego kwalifikacje
B. poprosić kierownika recepcji o interwencję
C. grzecznie poprosić gościa o opuszczenie obiektu
D. zignorować niegrzeczne zachowanie gościa
HGT.06 Pytanie 391
Realizacja usług w recepcji

Przed ostatecznym uregulowaniem pobytu gościa w hotelu, recepcjonista prezentuje gościowi do zatwierdzenia

A. polecenie przelewu
B. fakturę VAT
C. rachunek wstępny
D. dowód wpłaty
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

W dniu 1 marca hotel posiadał 50 pokoi w następującym układzie: 25 jednoosobowych oraz 25 dwuosobowych. W obiekcie przebywało 40 osób, które zajmowały 20 pokoi jednoosobowych oraz 10 pokoi dwuosobowych. Jakie było wykorzystanie pokoi w hotelu w dniu 1 marca?

A. 80%
B. 40%
C. 60%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?

A. Gazeta lokalna.
B. Strona internetowa hotelu.
C. Tablice informacyjne.
D. Telewizja ogólnokrajowa.
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 30 m2
C. 10 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 395
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?

A. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
B. Ochrona mienia oraz dokumentów
C. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
D. Odłączenie zasilania elektrycznego
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?

A. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
B. Klient jest agresywny i niegrzeczny
C. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
D. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Produkt
B. Promocja
C. Cena
D. Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?

A. Wprowadzenie zniżek dla studentów
B. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
C. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
D. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji

Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?

A. wojewody
B. marszałka województwa
C. burmistrza
D. ministra gospodarki
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Głównym czynnikiem, który może wpłynąć na zwiększenie popytu na usługi noclegowe w hotelach, będzie przede wszystkim

A. wzrost cen usług hotelowych
B. ograniczenie wydatków w domach
C. wzrost dochodów społeczeństwa
D. spadek dochodów społeczeństwa