Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji
A. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. przed wręczeniem klucza do pokoju
D. przy serdecznym powitaniu
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji
Wprowadzanie zniżek dla emerytów to inicjatywa hotelu w ramach strategii
A. promocji
B. dystrybucji
C. produktu
D. ceny
HGT.06 Pytanie 403
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
C. Plakaty i dystrybucję ulotek
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. FBx2, TWIN
B. BBx2, DBL
C. FBx2, DBL
D. EPx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 405
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Ośrodku wypoczynkowym
B. Motelu
C. Domu wycieczkowym
D. Pensjonacie
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?
A. Numer rachunku hotelowego
B. Podpis klienta hotelowego
C. Termin wstępnej rezerwacji
D. Podpis menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji
Który typ gości w hotelu rejestrowany jest na podstawie listy przydziału pokoi?
A. Passantów
B. Indywidualnych
C. Specjalnych
D. Grupowych
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji
Po godzinie 22:00 do recepcji zgłasza się gość, mówiąc, że w sąsiednim pokoju trwa głośne spotkanie towarzyskie i słychać muzykę. Jak powinien zareagować recepcjonista w tej sytuacji?
A. Wezwać ochronę hotelową, aby udzielili upomnienia.
B. Skontaktować się z policją w celu interwencji w hotelu.
C. Zachęcić gości do przeniesienia się do hotelowej sali klubowej.
D. Zaproponować gościom przeniesienie się do sąsiedniego hotelu.
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji
Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?
A. Check-out gościa indywidualnego
B. Check-in grupy turystycznej
C. Check-in VIP-a
D. Check-out gościa specjalnego
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Obsługa bagażowa
B. Informacja turystyczna
C. Budzenie
D. Jacuzzi
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 500,00 zł
B. 340,00 zł
C. 680,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
A. sangwinik
B. melancholik
C. choleryk
D. flegmatyk
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. powierzył je do przechowalni bagażu
B. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
C. złożył je u pracownika recepcji
D. wrzucił je do skrzynki depozytowej
HGT.06 Pytanie 414
Realizacja usług w recepcji
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. datę przyjazdu
B. typ pokoju
C. numer pokoju
D. datę wyjazdu
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. przedstawicieli mediów
B. dyrektora hotelu
C. mieszkańców
D. kontrahentów
HGT.06 Pytanie 416
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych propozycji hotelowych jest najodpowiedniejsza dla gościa biznesowego indywidualnego?
A. Apartament dla dwóch osób, możliwość wypożyczenia projektora multimedialnego, zestaw do parzenia kawy lub herbaty
B. Apartament z widokiem na morze, aneksem kuchennym oraz dostępem do bezprzewodowego Internetu
C. Pokój typu studio z dostępem do Internetu w spokojnej części hotelu, całodobową obsługą pokojową, bezpłatnym wstępem na basen
D. Pokój jednoosobowy, możliwość wynajmu sali konferencyjnej, bezpłatny wstęp na basen
HGT.06 Pytanie 417
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. druk message
B. blankiet pocztowy
C. kartę rejestracyjną
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 418
Realizacja usług w recepcji
Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:
A. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
B. strategii gospodarczej kraju
C. lokalnych atrakcji turystycznych
D. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
HGT.06 Pytanie 419
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem finansowym biuro podróży może zlecić przelew należności na konto hotelu za korzystanie z jego świadczeń?
A. Rachunku wstępnego
B. Polecenia przelewu
C. Dowodu wypłaty
D. Duplikatu faktury
HGT.06 Pytanie 420
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Reklamę
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 421
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.
Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
---|---|---|---|---|
Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł |
Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł |
Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł |
A. 1 650 zł
B. 1 500 zł
C. 1 950 zł
D. 2 100 zł
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. serwis turystów i gości
B. aktywności rekreacyjne
C. usług z tym związanych
D. zakwaterowania i wyżywienia
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. lobby i bagażowni
B. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
C. bagażowni oraz holu recepcyjnego
D. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji
W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?
A. 4*
B. 5*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji
Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?
A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. gościa VIP.
C. grupy turystycznej.
D. indywidualnego gościa z kraju.
HGT.06 Pytanie 426
Realizacja usług w recepcji
W hotelach usługi typu SPA dotyczą
A. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
B. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
C. rekreacyjnych i leczniczych usług
D. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 427
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. reklamy
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. marketingu bezpośredniego
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. Jedną
B. Trzy
C. Dwie
D. Cztery
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji
Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza
A. prezydent miasta
B. marszałek województwa
C. starosta
D. wojewoda
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. public relations
B. promocji sprzedaży
C. sprzedaży osobistej
D. reklamy prasowej
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Relacje publiczne
B. Sponsoring
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Akcję promocyjną
HGT.06 Pytanie 432
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?
A. Obsługę bufetową
B. A la carte
C. Room service
D. Obsługę bankietową
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?
A. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
B. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
C. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
D. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji
Właściciel nowego obiektu hotelowego "Leśny Dworek" postanowił skoncentrować się na obsłudze klientów pasjonujących się łowiectwem. Oferuje im, we współpracy z kołami łowieckimi, możliwość uczestnictwa w polowaniach. Wskaź dla tego hotelu metodę zwiększenia sprzedaży usług.
A. Katalogi hotelu dla wybranego segmentu gości
B. Ulotki rozdawane na ulicach
C. Intensywna reklama w radio
D. Intensywna reklama w telewizji
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji
Termin rotel odnosi się do
A. hotele na kółkach
B. kampery
C. nowoczesne wagony sypialne
D. wędrujące hotele rodzinne
HGT.06 Pytanie 436
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hotele | 86,0 | 90,2 | 91,9 | 95,1 | 97,9 | 109,3 | 117,1 | 123,0 | 127,5 | 133,8 |
5* | 0,3 | - | 0,5 | 1,9 | 2,1 | 2,4 | 3,3 | 4,6 | 5,3 | 6,4 |
4* | 8,2 | 9,7 | 11,3 | 10,2 | 10,5 | 11,4 | 11,3 | 13,7 | 13,2 | 13,4 |
3* | 37,6 | 39,5 | 40,7 | 43,0 | 43,3 | 45,2 | 48,7 | 51,9 | 55,8 | 59,5 |
2* | 20,9 | 20,0 | 22,0 | 23,3 | 24,7 | 25,5 | 28,9 | 31,1 | 33,3 | 34,3 |
1* | 18,9 | 20,9 | 17,4 | 16,7 | 17,4 | 13,8 | 12,0 | 11,7 | 10,7 | 11,0 |
A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?
A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
D. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. prasa
B. Internet
C. telewizja
D. bilbord
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji
Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane
A. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 4* i 5*
C. we wszelkich hotelach
D. tylko w hotelach o kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 440
Realizacja usług w recepcji
W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?
Fragment oferty pensjonatu Eden. | |||
---|---|---|---|
Rodzaj pokoju | Noclegi | Wyżywienie | Cena w zł |
DBL | 3 doby | FB | 420 |
DBL | 5 dób | FB | 600 |
DBL | 7 dób | FB | 750 |
Dzieci do lat 3 – gratis | |||
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen |
A. Obiad, podwieczorek i kolacja.
B. Śniadanie i obiad.
C. Śniadanie i obiadokolacja.
D. Śniadanie, obiad i kolacja.