Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji
A. Suitę room
B. Single room
C. Double room
D. Triple room
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji
Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza
A. rejestracyjnej
B. lojalnościowej
C. hotelowej
D. pobytu
HGT.06 Pytanie 443
Realizacja usług w recepcji
W każdej recepcji hotelowej, bez względu na jej klasę, klient może skorzystać
A. z kserokopiarki
B. z telefonu
C. z bankomatu
D. z klucznicy
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?
A. Data pobytu
B. Typ pokoju
C. Numer pokoju
D. Adres zamieszkania
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Legitymacji studenckiej
B. Paszportu
C. Prawa jazdy
D. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
B. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
C. od momentu przeprowadzenia zameldowania
D. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
HGT.06 Pytanie 447
Realizacja usług w recepcji
Właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie obiektu hotelowego do jednej z kategorii do
A. marszałka województwa
B. burmistrza
C. ministra gospodarki
D. wojewody
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji
Które komórki organizacyjne hotelu, poza służbą pięter i działem gastronomii, powinny zostać poinformowane o życzeniach klienta, zawartych w zamówieniu usług hotelarskich?
Proszę o rezerwację:
|
A. Pion techniczny i dział zaopatrzenia.
B. Administracja i służba parterowa.
C. Dział księgowości i kadry.
D. Służba parterowa i dział rekreacji.
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji
Przekształcenie aranżacji wnętrza hotelowego jest działaniem w ramach strategii
A. dystrybucji
B. produktu
C. ceny
D. promocji
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
C. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 451
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych rodzajów gości hotelowych jest adresatem zamieszczonej oferty pakietowej?
HAPPY DAY W HOTELU | ||
Oferta pakietowa zawiera: | ||
• | dwudaniowy obiad z deserem w hotelowej restauracji dla całej rodziny | |
• | nieograniczona możliwość korzystania z Centrum Wellness: | |
— | rekreacyjny basen ze zjeżdżalnią i sztuczną rzeką | |
— | brodzik dla dzieci | |
— | 6-torowy basen sportowy | |
— | kompleks saun: sucha, parowa, ziołowa | |
— | grota solna z tężnią | |
• | dostęp do sali fitness | |
• | 20% zniżki na wybrane zabiegi w Centrum SPA | |
• | bezpłatną szatnię dla całej rodziny | |
Cennik: | ||
• | osoba dorosła | 100 zł |
• | dzieci 7-12 lat | 50 zł |
• | dzieci do 7 lat | gratis |
• | parking do 8 h | gratis |
A. No show.
B. VIP.
C. Walk in.
D. Passant.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji
W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się
A. przechowywanie bagaży gości
B. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
C. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
D. świadczenie gościom usług kosmetycznych
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. inspektora służby pięter
B. dysponenta
C. kierownika sali konsumenckiej
D. bagażowego
HGT.06 Pytanie 454
Realizacja usług w recepcji
Jaką kartę przygotuje recepcjonista po otrzymaniu pisemnego zlecenia na pobyt w hotelu dla grupy turystów?
A. Rejestracyjną
B. Rezerwacji
C. Pobytu
D. Lojalnościową
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 200,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, w którym można nocować w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych lub innych stałych konstrukcjach oraz który zapewnia możliwość przygotowywania posiłków i parkowania aut, to?
A. pole biwakowe
B. zajazd
C. schronisko młodzieżowe
D. kemping
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
B. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
C. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
D. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 2* do 5*
B. od 4* do 5*
C. od 3* do 5*
D. od 1* do 5*
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Cruise?
A. typ opłaty na lotnisku
B. podróż za pomocą autokaru
C. rejs wycieczkowy statkiem
D. lot samolotem
HGT.06 Pytanie 461
Realizacja usług w recepcji
Który dokument umożliwia gościowi zrealizowanie przelewu za pobyt, z jego konta bankowego na konto hotelu?
A. Dowodu wpłaty
B. Polecenia przelewu
C. Rachunku wstępnego
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. przekazać numer rezerwacji
B. ustalić termin pobytu
C. zapytać o lokalizację pokoju
D. zapytać o szczególne życzenia
HGT.06 Pytanie 463
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
D. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Podawanie talerzyka z pieczywem
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Podawanie zupy z wazą
D. Prezentowanie napoi alkoholowych
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
B. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
C. możliwość dokonania płatności kartą
D. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?
A. ochrona interesów konsumenta
B. ulepszenie estetyki
C. zwiększenie liczby odwiedzających
D. ułatwienie obiegu gospodarczego
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji
Zadania takie jak ochrona interesów członków PIH, wspólna promocja, zapewnienie wsparcia prawnego, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, integracja sektora hotelarskiego oraz producentów dla dobra hotelarstwa, a także doradztwo inwestycyjne należą do:
A. Polskiej Instytucji Hotelarskiej
B. Polskiej Izby Hotelarstwa
C. Polskiej Izby Hoteli
D. Polskiej Instytucji Hotelarzy
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
A. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
B. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
C. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
D. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
HGT.06 Pytanie 469
Realizacja usług w recepcji
Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?
A. 30%
B. 60%
C. 50%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji
Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu
A. rack rate
B. timesharing
C. all inclusive
D. first minutę
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. przedwstępną
B. gwarantowaną
C. kredytową
D. niegwarantowaną
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji
W jakiej sytuacji recepcjonista ma prawo odmówić przyjęcia wartościowych przedmiotów do przechowania?
A. Przedmioty zajmują zbyt dużo przestrzeni
B. Klient jest agresywny i niegrzeczny
C. Zlecenie usługi miało miejsce w nocy
D. Przedmioty są niewielkie i mogą łatwo zaginąć
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista na prośbę gościa w trakcie procesu check-out, to
A. voucher
B. polecenie przelewu
C. akredytywa
D. faktura
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. potwierdzenie rezerwacji
B. harmonogram rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. spis rezerwacji
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.
PAKIET BURSZTYNOWY | |
---|---|
W cenie: | — wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym — wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora) — materiały konferencyjne (papier i długopisy) — menu wg programu spotkania — bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie — wsparcie organizacyjne Managera — parking monitorowany na terenie obiektu |
A. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
B. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
C. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
D. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest
A. liczba powtórzeń danej czynności
B. masa i ciężar przedmiotu
C. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
D. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Jowisz" planuje zorganizować garden party. Jakie potrawy powinien zaproponować swoim gościom?
A. mięso w galarecie, śledź po tatarsku, piwo, pieczywo
B. bigos, zimne napoje, pieczywo
C. prosię pieczone, piwo, alkohol, pieczywo
D. pieczone mięso, tatar z żółtkiem, alkohol, pieczywo
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
B. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
C. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
D. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
HGT.06 Pytanie 479
Realizacja usług w recepcji
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
A. zupę cebulową i żeberka z grilla
B. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
C. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
D. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
HGT.06 Pytanie 480
Realizacja usług w recepcji
Menadżer hotelu "Uran" jest zobowiązany do szybkiego podjęcia decyzji o zwiększeniu cen usług. Która grupa gości powinna być pierwszą, której nowe stawki będą dotyczyć?
A. Klientów, którzy od dłuższego czasu korzystają z usług hotelu
B. Osób, które wcześniej zarezerwowały pokoje
C. Wszystkich gości hotelowych
D. Nowych gości, którzy nie dokonali wcześniejszej rezerwacji