Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 481
Realizacja usług w recepcji
A. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
B. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
C. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych
D. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji
Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?
A. pomidoro
B. gulaszowa
C. cebulowa
D. żur
HGT.06 Pytanie 483
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który w czasie ferii oraz wakacji oferuje dzieciom z ubogich rodzin darmowy dostęp do basenu, realizuje działania marketingowe w obszarze
A. public relations
B. strategii produktowej
C. strategii cenowej
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 484
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Podstawową
B. Fakultatywną
C. Towarzyszącą
D. Komplementarną
HGT.06 Pytanie 485
Realizacja usług w recepcji
Podstawowe wyposażenie pokoju hotelowego w kategorii 1* - 3* zawiera między innymi:
A. stolik okolicznościowy, łóżko, bagażnik, krzesło
B. wieszak ścienny, oświetlenie ogólne, fotele, krzesła
C. biurko, fotele, lustro
D. wieszak ścienny, nocny stolik, lustro
HGT.06 Pytanie 486
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w sejf depozytowy
B. w grafik dysponenta
C. w klucznicę
D. w kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Czym jest Miejsce Obsługi Podróżnych?
A. ciągiem drogowym, wzdłuż którego znajdują się stacje paliw, parkingi oraz lokale gastronomiczne
B. placówką noclegową usytuowaną przy autostradzie, przeznaczoną do relaksu podróżników
C. wyznaczonym obszarem w pasie drogowym, który zawiera miejsca parkingowe i urządzenia zaspokajające potrzeby podróżujących
D. terenem przeznaczonym do parkowania i odpoczynku w trakcie podróży
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że
A. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
B. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
C. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
D. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?
A. Zwolniony do przygotowania
B. Zajęty
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji
D. Wyeksploatowany
HGT.06 Pytanie 490
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię zastosowano w hotelu, gdy w sezonie zimowym do każdego pomieszczenia dodatkowo dodano ciepły koc oraz kapcie?
A. Sprzedaży
B. Reklamy
C. Produktu
D. Zespołu
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:
A. w spisie wierzycieli
B. na czarnej liście
C. w rejestrze skarg
D. w dzienniku meldunkowym
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
B. Konkurs na najlepszy hotel.
C. Zmiana wystroju pokoi.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. zainstalowanie w budynku monitoringu
C. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
D. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
HGT.06 Pytanie 494
Realizacja usług w recepcji
Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?
A. Indywidualne rejestrowanie uczestników
B. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
D. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji
System HACCP w sektorze gastronomicznym hoteli pozwala na
A. identyfikację, ocenę oraz eliminację wyprodukowanej żywności
B. identyfikację, analizę i zarządzanie ryzykiem związanym z bezpieczeństwem żywności
C. nadzór mikrobiologiczny nad przygotowywanymi potrawami
D. nadzór finansowy nad wytwarzanymi potrawami
HGT.06 Pytanie 496
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Chart
B. Voyager
C. Amadeus
D. Expedia
HGT.06 Pytanie 497
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista przeprowadza preautoryzację podczas zameldowania gościa w hotelu, to znaczy, że gość uiści opłatę za nocleg
A. gotówką
B. voucherem
C. czekiem podróżniczym
D. kartą płatniczą
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hotele | 86,0 | 90,2 | 91,9 | 95,1 | 97,9 | 109,3 | 117,1 | 123,0 | 127,5 | 133,8 |
5* | 0,3 | - | 0,5 | 1,9 | 2,1 | 2,4 | 3,3 | 4,6 | 5,3 | 6,4 |
4* | 8,2 | 9,7 | 11,3 | 10,2 | 10,5 | 11,4 | 11,3 | 13,7 | 13,2 | 13,4 |
3* | 37,6 | 39,5 | 40,7 | 43,0 | 43,3 | 45,2 | 48,7 | 51,9 | 55,8 | 59,5 |
2* | 20,9 | 20,0 | 22,0 | 23,3 | 24,7 | 25,5 | 28,9 | 31,1 | 33,3 | 34,3 |
1* | 18,9 | 20,9 | 17,4 | 16,7 | 17,4 | 13,8 | 12,0 | 11,7 | 10,7 | 11,0 |
A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
HGT.06 Pytanie 500
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw
A. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
B. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
C. zaproponować gościowi spacer po parku
D. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
HGT.06 Pytanie 501
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Raport dzienny.
B. Kupon.
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta zakwaterowania.
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji
System rezerwacji, który obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy w zakresie świadczenia usług hotelowych, to
A. międzynarodowy system dystrybucji
B. cyfrowy system hotelowy
C. centralny system rezerwacyjny
D. system rezerwacji hotelowej
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. hotelowej
B. turystycznej
C. kulturalnej
D. użytkowej
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?
A. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
D. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji
W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?
A. 2 574,00 zł
B. 2 938,00 zł
C. 2 600,00 zł
D. 2 262,00 zł
HGT.06 Pytanie 507
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy
A. zaprezentował usługę parkingową
B. poinformował o dostępnych usługach hotelu
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. wskazał kierunek do centrum miasta
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. l*-5*
B. 2*-5*
C. 3*-5*
D. 4*-5*
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji
Check-in to proces
A. wymeldowania klienta z obiektu hotelowego
B. uregulowania płatności za pobyt w obiekcie
C. przyjęcia klienta do obiektu hotelowego
D. obsługi klienta w obiekcie hotelowym
HGT.06 Pytanie 510
Realizacja usług w recepcji
Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?
A. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
B. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
C. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
D. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 2 dni
B. 7 dni
C. 4 dni
D. 3 dni
HGT.06 Pytanie 512
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. czekiem
B. gotówką
C. kartą płatniczą
D. przelewem
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
A. Wydanie kluczy i kart pobytu
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Rejestracja gości
D. Otwarcie rachunku gości
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji
Firma, która odniosła powodzenie, udziela innej firmie odpłatnie praw do założenia oraz zarządzania przedsiębiorstwem według jej koncepcji na podstawie umowy
A. dzierżawy
B. franchisingu
C. leasingu
D. najmu
HGT.06 Pytanie 515
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r. | ||
Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2016 r. | 1.10.2016 r. – 31.05.2017 r. |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby. |
A. 1 800,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 000,00 zł
HGT.06 Pytanie 516
Realizacja usług w recepcji
Czym jest room service?
A. złożona obsługa gościa hotelowego
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. proces sprzątania pokoju
D. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
HGT.06 Pytanie 517
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
B. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. doprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 518
Realizacja usług w recepcji
Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?
A. w skrytce depozytowej
B. w urządzeniu fiskalnym
C. na recepcyjnym biurku
D. w zespole szafek funkcjonalnych
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy usytuowany w centrum miejscowości, dysponujący 15 pokojami (w tym 7 jednoosobowymi oraz 8 dwuosobowymi), oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to:
A. obiekt pensjonatowy
B. pole campingowe
C. hotel dla gości
D. hotel
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?
A. Przycisk włączający elektrozamek.
B. Czytnik pamięci zdarzeń.
C. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
D. Programator kart zbliżeniowych.