Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 521
Realizacja usług w recepcji

Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje

A. ilość obiektów noclegowych
B. wielkość obiektu hotelowego
C. promocja na targach, jakość produktu
D. położenie miejsca
HGT.06 Pytanie 522
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?

A. Marketing bezpośredni
B. Reklama osobista
C. Public relations
D. Współpraca z biurami podróży
HGT.06 Pytanie 523
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział techniczny, odnowa biologiczna
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
C. Dział marketingu, gastronomia
D. Dział rekreacji, centrum biznesu
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do

A. służby parterowej
B. działu technicznego
C. pionu pobytowego
D. komórki administracyjnej
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji

Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?

A. w skrytce depozytowej
B. na recepcyjnym biurku
C. w zespole szafek funkcjonalnych
D. w urządzeniu fiskalnym
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji

Który dokument służy gościowi jako potwierdzenie daty rezerwacji, liczby oraz typu zamówionych pokoi i ich cen?

A. Formularz rezerwacji
B. Druk message
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
B. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji

Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:

A. hotelu 5*
B. hotelu 3*
C. motelu 2*
D. hotelu 2*
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji

Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?

A. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
B. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
C. Wypełnienie formularza parkingowego
D. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba zajmująca się w restauracji

A. bufetem
B. obsługą kelnerską
C. salą
D. winami i napojami
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. dekorowanie przekąsek
B. pokrywanie ciasta lukrem
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. posypywanie produktu przyprawami
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 574,00 zł
B. 2 600,00 zł
C. 2 262,00 zł
D. 2 938,00 zł
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Małżeństwa.
C. Biznesmeni.
D. Studenci.
HGT.06 Pytanie 534
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 3*,4* i 5*
B. 2*,3*,4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 1*,2*,3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 535
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
B. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
C. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
D. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?

A. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
B. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
C. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
D. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji

Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza

A. starosta
B. wojewoda
C. marszałek województwa
D. prezydent miasta
HGT.06 Pytanie 538
Realizacja usług w recepcji

W okresie poza sezonem hotel obniżył ceny za noclegi dla rodzin z dziećmi. Jakiego narzędzia marketingowego użyto?

A. Lobbing
B. Sponsoring
C. Promocję sprzedaży
D. Promocję towaru
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji

Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od

A. zmiany cen produktów i usług powiązanych
B. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
C. zmiany preferencji klientów
D. spadku dochodów społeczeństwa
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji

Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?

A. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
D. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. cebulowa
B. pomidoro
C. gulaszowa
D. żur
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. śniadanie
B. śniadanie, obiad i kolację
C. śniadanie i obiadokolację
D. obiad
HGT.06 Pytanie 543
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?

A. Sprzedaż osobista
B. Reklama
C. Public relations
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?

A. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
B. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
C. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
D. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Karta rezerwacyjna
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Towarzyszącej
B. Fakultatywnej
C. Komplementarnej
D. Osobistej
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji

Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona

A. w bilety do transportu publicznego
B. w przewodniki turystyczne regionu
C. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
D. w ulotki dotyczące okolicy
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji

Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w

A. otwieraniu wind
B. kodowaniu kart magnetycznych
C. dobieraniu kluczy do wind
D. drukowaniu folderów reklamowych
HGT.06 Pytanie 549
Realizacja usług w recepcji

Działania o krótkim zasięgu wykorzystujące systemy motywacyjne do zwiększenia sprzedaży produktu to:

A. promocja sprzedaży
B. sprzedaż bezpośrednia
C. public relations
D. sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji

Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to

A. formularz rezerwacyjny
B. karta pobytu
C. potwierdzenie rezerwacji
D. voucher
HGT.06 Pytanie 551
Realizacja usług w recepcji

Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
C. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. Po przybyciu gościa do hotelu
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
D. W trakcie relaksu gościa po podróży
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?

A. 1110,00 zł
B. 1200,00 zł
C. 1020,00 zł
D. 1380,00 zł
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji

Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?

A. Białe półsłodkie
B. Czerwone wytrawne
C. Białe wytrawne
D. Czerwone półsłodkie
HGT.06 Pytanie 555
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
B. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
C. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
D. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
HGT.06 Pytanie 556
Realizacja usług w recepcji

Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig

A. potrawowy
B. osobowy
C. towarowo-osobowy
D. towarowy
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?

A. 450
B. 60
C. 30
D. 900
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?

A. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
B. Wartość brutto usługi hotelarskiej
C. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
D. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji

Nisza w rynku to

A. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
B. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
C. zbiór produktów od jednego producenta
D. strefa bezcłowa
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. wypoczynkowy
B. wczasowy
C. urlopowy
D. wycieczkowy