Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?

A. Finansów
B. Serwisów
C. Promocji
D. Zarządzania
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 3* i 4*
B. we wszystkich obiektach hotelowych
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 563
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
B. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
C. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
D. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
D. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
B. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
C. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
D. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Vouchera
C. Formularza rezerwacji
D. Listy roomingowej
HGT.06 Pytanie 567
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
D. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
HGT.06 Pytanie 568
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
B. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
C. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba zatrudniona

A. do kwestii marketingowych
B. służby pięter
C. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
D. ochrony
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 8 DBL i 2 SGL
B. 7 DBL i 4 SGL
C. 3 DBL i 5 TPL
D. 4 DBL i 3 TPL
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. recepcjonista concierge
B. pracownik guest relations
C. kierownik recepcji
D. recepcjonista dysponent
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. walutą obcą
B. kartą płatniczą
C. czekiem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Choleryka
B. Sangwinika
C. Flegmatyka
D. Melancholika
HGT.06 Pytanie 574
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Pokojową
B. Pracownika sprzątającego korytarze
C. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
D. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
HGT.06 Pytanie 575
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
D. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
HGT.06 Pytanie 576
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. wyjazdu gościa
B. opłacenia pobytu
C. przyjęcia gościa
D. anulowania rezerwacji
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Podawanie talerzyka z pieczywem
B. Serwowanie dań z półmiska
C. Prezentowanie napoi alkoholowych
D. Podawanie zupy z wazą
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien wykonać pracownik obsługi pięter, gdy zdenerwowany gość hotelu dzieli się swoimi problemami rodzinnymi?

A. Pocieszyć gościa i odesłać do kierownika obiektu
B. Pocieszyć gościa i skierować do psychologa
C. Wysłuchać gościa i wrócić do swoich obowiązków
D. Wysłuchać gościa i zasugerować wspólny spacer
HGT.06 Pytanie 579
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to

A. domy wycieczkowe
B. pola biwakowe
C. kempingi
D. motele
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wartość wskaźnika YELD dla średniej ceny noclegu w hotelu równej 220 zł oraz średniej frekwencji na poziomie 60%?

A. 6 600 zł
B. 52 zł
C. 13 200 zł
D. 132 zł
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto za usługi noclegowe objęte 8% stawką VAT powinien wpisać recepcjonista na fakturze, jeśli gość przebywał w hotelu przez 4 doby, a cena jednostkowa netto wynosiła 100 zł?

A. 400,00 zł
B. 368.00 zł
C. 432,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji

Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?

A. 100 zł
B. 80 zł
C. 60 zł
D. 120 zł
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji

Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?

A. Spadek podaży
B. Wzrost podaży
C. Wzrost popytu
D. Spadek popytu
HGT.06 Pytanie 584
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. noclegu w innym obiekcie
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. korzystania z hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji

Przy recepcji hotelowej klient wielokrotnie próbuje nawiązać połączenie ze swojego telefonu. Po stwierdzeniu, że problemem jest uszkodzony aparat, pracownik recepcji powinien zaproponować gościowi

A. korzystanie z ogólnodostępnego telefonu znajdującego się w recepcji
B. osobisty telefon do użytku
C. doładowanie swojego telefonu na zapleczu
D. przekazanie aparatu do naprawy działowi technicznemu
HGT.06 Pytanie 586
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu hotelowego recepcjonista powinien skierować zgłoszenia o usterkach w pokojach, które zgłosili goście?

A. Zaopatrzenia
B. Księgowości
C. Technicznego
D. Rezerwacji
HGT.06 Pytanie 587
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?

A. Liczba osób.
B. Metoda płatności.
C. Data przyjazdu.
D. Numer pokoju.
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji

Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w

A. bankomat.
B. terminal POS.
C. skaner.
D. komputer.
HGT.06 Pytanie 589
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?

A. Kartą płatniczą.
B. Czekiem gotówkowym.
C. Przelewem.
D. Gotówką.
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to

A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. hotel
D. akademik
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji

Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?

A. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
HGT.06 Pytanie 592
Realizacja usług w recepcji

Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?

A. Zdalna.
B. Osobista.
C. Pośrednia.
D. Online.
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji

Zmniejszenie zainteresowania wczasami w polskich górach może mieć przyczynę

A. spadkiem kosztów wczasów w alpejskich kurortach
B. wzrostem liczby ofert wczasowych w Polsce
C. wzrostem kosztów wczasów za granicą
D. znakomitą prognozą pogody na wakacje w kraju
HGT.06 Pytanie 594
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Rozszerzenie asortymentu hotelu
B. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
C. Zamknięcie jednego piętra hotelu
D. Utworzenie nowego biura podróży
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. wycieczek fakultatywnych
B. wypożyczenia sprzętu
C. odnowy biologicznej
D. całodziennego wyżywienia
HGT.06 Pytanie 596
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. datę urodzenia i nazwisko gościa
B. termin pobytu i nazwisko gościa
C. termin pobytu i formę płatności
D. datę wyjazdu i formę płatności
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych skrótów organizacyjnych dotyczy Światowej Organizacji Turystyki?

A. HOTREC
B. PIT
C. UNWTO
D. PZH
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ułatwienie obiegu gospodarczego
B. zwiększenie liczby odwiedzających
C. ulepszenie estetyki
D. ochrona interesów konsumenta
HGT.06 Pytanie 600
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
B. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
C. rekreacyjnych i leczniczych usług
D. usług kulturalnych oraz rozrywkowych