Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. 33%
B. 20%
C. 53%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada
A. globalny system dystrybucji
B. krajowy system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. lokalny system rezerwacji
HGT.06 Pytanie 603
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat zdecydował się na przekazanie części swojego zysku jako darowizny dla ośrodka sportowo-rekreacyjnego w zamian za umieszczenie na trybunach plakatów promujących jego ofertę. Jaką formę promocji wybrał hotel?
A. Sprzedaż bezpośrednia
B. Relacje publiczne
C. Sponsoring
D. Akcję promocyjną
HGT.06 Pytanie 604
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 60 zł
B. 200 zł
C. 240 zł
D. 50 zł
HGT.06 Pytanie 605
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
A. Wymianę ręczników
B. Dodatkowy koc
C. Skrytkę depozytową
D. Jazdę konno w terenie
HGT.06 Pytanie 606
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. kartę meldunkową
B. kartę pobytu
C. druk "voucher"
D. druk "message"
HGT.06 Pytanie 607
Realizacja usług w recepcji
Na drzwiach pokoju od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co to oznacza?
A. "pokój w trakcie sprzątania"
B. "nie przeszkadzać"
C. "pokój w trakcie remontu"
D. "wstęp wzbroniony"
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji
Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?
A. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
B. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
C. Piknik Country & Folk w Mrągowie
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju terapii rehabilitacyjnych należy dokonać dla osób pragnących skorzystać z zabiegu termoterapii, realizowanej w dedykowanej kabinie, przy użyciu temperatur poniżej 0°C?
A. Hydroterapii
B. Fizykoterapii
C. Kinezyterapii
D. Krioterapii
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
C. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
HGT.06 Pytanie 611
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Public relations
B. Reklamę
C. Strategię mieszaną
D. Sponsoring
HGT.06 Pytanie 612
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu wrześniu 2011 roku, w porównaniu do sierpnia, średnie opłaty za nocleg w hotelach w Niemczech wzrosły o 8%. Koszt standardowego pokoju dwuosobowego wynosi 114 euro. Jaką wartość miała średnia cena pokoju dwuosobowego w sierpniu?
A. 105,6 euro
B. 100,4 euro
C. 110,2 euro
D. 120,4 euro
HGT.06 Pytanie 613
Realizacja usług w recepcji
Usługa dostarczania kwiatów lub kwiaciarnia jest oferowana w hotelach o kategorii
A. wyłącznie 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
C. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.06 Pytanie 615
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
B. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
C. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
D. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
HGT.06 Pytanie 616
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Szacunku i uznania.
B. Samorealizacji.
C. Społeczną.
D. Przynależności.
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 95 cm
B. 105 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
HGT.06 Pytanie 618
Realizacja usług w recepcji
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
---|---|---|---|
Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
A. | B. | C. | D. |
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji
Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?
A. Spadek podaży
B. Spadek popytu
C. Wzrost podaży
D. Wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 620
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
B. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
C. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
D. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien
A. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
B. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
HGT.06 Pytanie 622
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie powinien podjąć recepcjonista jako pierwsze, gdy włącza się alarm informujący o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu tlenku węgla w recepcji?
A. Natychmiast opuścić pomieszczenie recepcji
B. Przygotować zespół do ewakuacji gości
C. Otworzyć drzwi w celu zmniejszenia stężenia tlenku węgla
D. Ewakuować osoby z zagrożonego obszaru
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji
Jednym ze sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wstawienie urządzeń do wykrywania metali
B. oświetlenie ścieżki ewakuacyjnej
C. zatrudnienie grupy antyterrorystycznej
D. zainstalowanie w budynku monitoringu
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji
Ile kart meldunkowych powinien wypełnić recepcjonista dla czteroosobowej rodziny Kwiatkowskich: Anny, Andrzeja oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?
A. cztery
B. jedną
C. dwie
D. trzy
HGT.06 Pytanie 625
Realizacja usług w recepcji
Rozbudowa infrastruktury narciarskiej w górach powinna wpłynąć na usługi hotelarskie w sposób
A. wzrost popytu i podaży
B. spadek podaży i wzrost popytu
C. spadek popytu i podaży
D. wzrost podaży i spadek popytu
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to
A. pensjonat
B. schronisko młodzieżowe
C. motel
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 627
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a
A. kierownikowi restauracji
B. portierowi
C. pokojowej
D. dyrektorowi hotelu
HGT.06 Pytanie 628
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?
A. czarter
B. umowa agencyjna
C. umowa zlecenia
D. allotment
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych o standardzie 1*, 2* i 3* zmiana pościeli oraz ręczników odbywa się na prośbę gości, albo co
A. 3 dni
B. 4 dni
C. 7 dni
D. 2 dni
HGT.06 Pytanie 630
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. systemem zapewnienia wysokiej jakości
C. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
D. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
HGT.06 Pytanie 631
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 21 marca
B. 23 marca
C. 22 marca
D. 20 marca
HGT.06 Pytanie 632
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?
A. Karta pobytu
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Voucher
D. Faktura wstępna
HGT.06 Pytanie 633
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
A. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
B. Średnia liczba gości w hotelu była niska
C. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
D. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.
Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 21 m2
B. 23 m2
C. 20 m2
D. 26 m2
HGT.06 Pytanie 635
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. usługi rekreacyjne
B. usługi fryzjerskie
C. budzenie
D. depozyt hotelowy
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
W przypadku gości, którzy się nie stawili, recepcja powinna w pierwszej kolejności poinformować
A. służby parterowej
B. służby pięter
C. dział marketingu
D. działu technicznego
HGT.06 Pytanie 637
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. worki plastikowe do koszy
B. płyny dezynfekujące
C. butelki z wodą mineralną
D. środki ochrony indywidualnej
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji
Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?
A. Spaghetti z pieczarkami
B. Bliny z kawiorem
C. Zupa gulaszowa
D. Cannelloni z mięsem mielonym
HGT.06 Pytanie 639
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Sprzedaż osobista
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 640
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
B. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów