Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji
A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Księgę zapisów
D. Kartę obciążeń
HGT.06 Pytanie 642
Realizacja usług w recepcji
Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?
Oferta hotelu
|
A. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
B. Rodziców z małymi dziećmi.
C. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
D. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować wysokie obłożenie hotelu w trakcie sezonu, konieczne jest wcześnie przygotowanie oferty sprzedaży usług typu
A. incentive
B. last minutę
C. all inclusive
D. first minutę
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji
Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?
A. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
B. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
C. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
D. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 500 zł
B. 600 zł
C. 648 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji dzwoni klient, informując, że w nocy w pokoju nr 102 panuje hałas. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. poprosić gości z pokoju nr 102 o bezwzględne przestrzeganie ciszy nocnej
B. poprosić osoby z pokoju nr 102 o opuszczenie hotelu.
C. skontaktować się z policją i poprosić o interwencję w pokoju nr 102.
D. wezwać ochronę hotelową, aby upomniała gości z pokoju nr 102.
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. klopsiki
B. małe kanapki
C. ciasteczka
D. paszteciki
HGT.06 Pytanie 649
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Reklama.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sprzedaż osobista.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 650
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. osobistej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który tworzy recepcjonista na prośbę gościa w dniu opuszczenia hotelu, to
A. faktura
B. zlecenie przelewu
C. voucher
D. wyliczenie kosztów
HGT.06 Pytanie 652
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Dokładne
B. W obecności gościa
C. Cykliczne
D. Na czysto
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji
Jaka międzynarodowa instytucja zrzesza i integruje krajowe stowarzyszenia hotelarskie z całego świata?
A. Organizacja Narodów Zjednoczonych
B. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg
A. z kontynentalnym śniadaniem
B. ze śniadaniem angielskim
C. bez posiłków
D. z pełnym wyżywieniem
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
B. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
C. Globalną Organizacją Turystyki
D. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
B. dwie karty pobytu dla dorosłych.
C. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
D. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji
Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?
A. Wypełniając grafik rezerwacji
B. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
C. Ustnie w dniu jego przybycia
D. W formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?
A. Czasowo wyłączony z eksploatacji
B. Zwolniony do przygotowania
C. Zajęty
D. Wyeksploatowany
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
D. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?
A. Służby pięter oraz gastronomii
B. Służby pięter oraz parteru
C. Zarządu oraz gastronomii
D. Zarządu oraz służby pięter
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. zlecenie dotyczące parkingu
B. kartę pobytu
C. umowę najmu pokoju
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Odesłać gościa do swojego przełożonego
B. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
C. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
D. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% |
A. 2 235,60 zł
B. 2 070,00 zł
C. 2 430,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. czeku podróżnego
B. karty lojalnościowej
C. karty kredytowej
D. skierowania na pobyt
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który zarezerwował dla biura podróży ustaloną liczbę miejsc noclegowych na określony czas, z uwzględnieniem prawa biura podróży do wcześniejszego anulowania rezerwacji, dokonał tego na podstawie
A. overbookingu
B. timesharingu
C. allotmentu
D. czarteru
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji
Hotel znajduje się w obszarze, który zaczął przyciągać uwagę turystów z krajów rosyjskojęzycznych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby dostosować się do tej sytuacji?
A. Zorganizowanie konferencji dla nauczycieli języka rosyjskiego
B. Nawiązanie współpracy z innymi hotelami w krajach rosyjskojęzycznych
C. Wysłanie całego zespołu hotelowego na kurs języka rosyjskiego
D. Nawiązanie współpracy z biurami podróży w krajach rosyjskojęzycznych
HGT.06 Pytanie 667
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
B. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
C. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
D. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji
Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?
A. Zweryfikować wolne pokoje
B. Przygotować wstępny rachunek
C. Zarejestrować grupę turystyczną
D. Określić zakres dostępnych usług
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, po uzyskaniu zgody gościa na wstępny rachunek, nie ma obowiązku wystawienia faktury VAT w dniu, gdy gość opuszcza hotel, jeśli klient ureguluje płatność za pobyt:
A. gotówką
B. walutą obcą
C. kartą płatniczą
D. przelewem
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?
A. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
B. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
C. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
D. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?
A. Pensjonat
B. Dom wycieczkowy
C. Pole biwakowe
D. Motel
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. podawanie śniadań
B. usługa motoryzacyjna
C. sprzedaż kosmetyków
D. sprzedaż kwiatów
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?
A. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji
Pani Nowak w zamówieniu usług hotelowych poprosiła o rezerwację: apartamentu, pełnego wyżywienia, room service wszystkich posiłków, opiekunki do dziecka, instruktora nauki pływania dla dziecka oraz wizyty u fryzjera dla siebie. Jaką usługę powinien zgłosić recepcjonista do działu rekreacji?
A. Opiekunka do dziecka
B. Instruktor do nauki pływania dla dziecka
C. Wizyta u fryzjera
D. Room service wszystkich posiłków
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań promocyjnych w hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
B. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
C. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
D. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 700,00 zł
B. 220,00 zł
C. 460,00 zł
D. 920,00 zł
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet sportowy
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet rehabilitacyjny
D. Pakiet turystyczny
HGT.06 Pytanie 678
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Usługa prania i parking
B. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
C. Usługa prasowania i minibar
D. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?
A. 1*
B. 3*
C. 2*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
B. Room service, klub hotelowy.
C. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
D. Siłownia, dyskoteka.