Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 681
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. służby pięter
B. recepcji
C. administracji
D. działu marketingu
HGT.06 Pytanie 682
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
B. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
C. zamontowanie bramki do detekcji metali
D. wprowadzenie systemu monitoringu
HGT.06 Pytanie 683
Realizacja usług w recepcji

Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii

A. 1*,2*,3*,4*,5*
B. 2*,3*,4*,5*
C. 4*,5*
D. 3*,4*,5*
HGT.06 Pytanie 684
Realizacja usług w recepcji

Ustawa o usługach turystycznych definiuje kategorie dla domów wycieczkowych

A. 4 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. 3 kategorie oznaczone gwiazdkami
C. 3 kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. 4 kategorie oznaczone gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 685
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 1 000
B. 2 000
C. 3 000
D. 6 000
HGT.06 Pytanie 686
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury

A. check-in grupy turystycznej
B. check-in gościa indywidualnego
C. check-out grupy turystycznej
D. check-out gościa indywidualnego
HGT.06 Pytanie 687
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. krytyczną
B. pośrednią
C. hierarchiczną
D. bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
B. Odesłać gościa do swojego przełożonego
C. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
D. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
HGT.06 Pytanie 689
Realizacja usług w recepcji

Usługi gastronomiczne wliczone w koszt noclegu oznaczone skrótem HB obejmują

A. śniadanie i obiadokolację
B. obiad
C. śniadanie, obiad i kolację
D. śniadanie
HGT.06 Pytanie 690
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?

A. Kartę rejestracyjną
B. Regulamin hotelowy
C. Formularz rezerwacyjny
D. Raport dobowy
HGT.06 Pytanie 691
Realizacja usług w recepcji

Jaką herbatę zostanie podana przez kelnera, jeśli gość zamówił napój typowy dla kultury japońskiej?

A. Zieloną
B. Owocową
C. Ziołową
D. Miętową
HGT.06 Pytanie 692
Realizacja usług w recepcji

Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie

A. placówek edukacyjnych
B. ośrodków kultury
C. ośrodków zdrowia
D. urzędu miasta oraz gminy
HGT.06 Pytanie 693
Realizacja usług w recepcji

Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest

A. gadatliwość
B. konserwatyzm
C. punktualność
D. tradycjonalizm
HGT.06 Pytanie 694
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
B. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
C. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
D. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
HGT.06 Pytanie 695
Realizacja usług w recepcji

Hotel posiada prawo zastawu na przedmiotach wniesionych przez gościa w celu

A. zabezpieczenia roszczenia gościa.
B. zapewnienia korzyści.
C. zagwarantowania płynności finansowej.
D. zabezpieczenia należności za świadczone usługi.
HGT.06 Pytanie 696
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Marketing i służba pięter
B. Marketing i służba parterowa
C. Gastronomia i służba pięter
D. Gastronomia i służba parterowa
HGT.06 Pytanie 697
Realizacja usług w recepcji

Objawy takie jak wymioty, biegunka, duże osłabienie oraz wysoka gorączka, to symptomy

A. anoreksji
B. salmonellozy
C. włośnicy
D. zapalenia wątroby
HGT.06 Pytanie 698
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
D. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
HGT.06 Pytanie 699
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy

A. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
B. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
C. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
HGT.06 Pytanie 700
Realizacja usług w recepcji

Do jakiej części systemu zalicza się sieć LCD monitorów umiejscowionych w hotelowym lobby, restauracjach, barach oraz przed i w salach konferencyjnych, które informują gości o dostępnych usługach hotelowych, wydarzeniach oraz atrakcjach turystycznych?

A. Gastro Szef (GS)
B. Digital Signage (DS)
C. Chart System (ChS)
D. Gastro POS (GP)
HGT.06 Pytanie 701
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję bezpośrednią
B. Promocję sprzedaży
C. E-marketing
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Koszt obiadu dla dwóch osób w hotelowej restauracji wynosi 220,00 zł. Jaką kwotę będzie trzeba zapłacić, jeśli goście zamówią posiłek do pokoju, a opłata za dostarczenie wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia?

A. 254,00 zł
B. 264,00 zł
C. 274,00 zł
D. 244,00 zł
HGT.06 Pytanie 703
Realizacja usług w recepcji

Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi

A. 45%
B. 20%
C. 100%
D. 10%
HGT.06 Pytanie 704
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 1
B. 3
C. 4
D. 2
HGT.06 Pytanie 705
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Nowożeńców
B. Zorganizowanych grup turystycznych
C. Osób niepełnosprawnych
D. Osób będących w delegacji
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. rok wydania karty, podpis właściciela karty
B. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
C. miesiąc, rok wydania karty, hologram
D. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
HGT.06 Pytanie 707
Realizacja usług w recepcji

Grupa uczniów spędziła lato na dwutygodniowej wycieczce turystycznej, której najważniejszą atrakcją był spływ pontonowy po dzikiej górskiej rzece. Jaki typ turystyki to reprezentuje?

A. hydrospeed
B. rafting
C. canyoning
D. kitesurfing
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie

A. promocji
B. dystrybucji
C. reklamy
D. ceny
HGT.06 Pytanie 709
Realizacja usług w recepcji

Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę

A. wyjazdową
B. międzynarodową
C. krajową
D. przyjazdową
HGT.06 Pytanie 710
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?

A. 80%
B. 125%
C. 120%
D. 75%
HGT.06 Pytanie 711
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę przyjazdów rodzin na wypoczynek w hotelu, najbardziej efektywne będą działania marketingowe polegające na

A. zwiększeniu rabatu ilościowego
B. wprowadzeniu promocji osobistej
C. zwiększeniu rabatu funkcjonalnego
D. wprowadzeniu promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Kwit depozytowy zostanie sporządzony przez recepcjonistę i wręczony gościowi, który

A. wpłaci zaliczkę do kasy hotelowej
B. oddaje walizkę do bagażowej przechowalni
C. zdeponuje gotówkę w sejfie w swoim pokoju hotelowym
D. oddaje wartościową rzecz do sejfu przy recepcji
HGT.06 Pytanie 713
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Schronisko
B. Sanatorium
C. Hotel
D. Kemping
HGT.06 Pytanie 714
Realizacja usług w recepcji

Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się

A. pyrżoły
B. kotlety pożarskie
C. holiszki
D. knedle z nadzieniem
HGT.06 Pytanie 715
Realizacja usług w recepcji

Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?

A. przelewem po konferencji
B. przelewem przed konferencją
C. czekiem po konferencji
D. czekiem przed konferencją
HGT.06 Pytanie 716
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 32,52 zł
B. 37,04 zł
C. 49,20 zł
D. 55,40 zł
HGT.06 Pytanie 717
Realizacja usług w recepcji

O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany

A. dyrektor finansowy
B. dyrektor hotelu
C. kierownik recepcji
D. kierownik działu pięter
HGT.06 Pytanie 718
Realizacja usług w recepcji

Czym jest SWOT?

A. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
B. analiza zdolności płatniczej.
C. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
D. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
HGT.06 Pytanie 719
Realizacja usług w recepcji

Wskaż usługę, która jest oferowana w hotelu bezpłatnie na prośbę gości.

A. Zamówienie taksówki
B. Zamówienie jedzenia do pokoju
C. Korzystanie z usług wellness
D. Pranie odzieży
HGT.06 Pytanie 720
Realizacja usług w recepcji

Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane

A. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
B. użyciem gniazd z klapką ochronną
C. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
D. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych