Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. niemiecką
C. francuską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?

A. 300,00 zł
B. 840,00 zł
C. 960,00 zł
D. 360,00 zł
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Aby przekazać wiadomość gościowi zatrzymującemu się w hotelu, recepcjonista skorzysta z

A. druk message
B. formularza rezerwacji
C. blankietu informacyjnego
D. karty gościa
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?

A. Single room
B. Triple room
C. Suitę room
D. Double room
HGT.06 Pytanie 725
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Pensjonat
B. Schronisko młodzieżowe
C. Kemping
D. Dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?

A. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
D. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. w hotelach o kategorii 4* i 5*
B. w hotelach o kategorii 3* i 4*
C. we wszystkich obiektach hotelowych
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?

A. jedynie w strefie noclegowej
B. tylko w strefie gastronomicznej
C. w całym obiekcie
D. wyłącznie na korytarzach
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji

Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:

A. Kodeksu karnego
B. Kodeksu cywilnego
C. regulaminu porządkowego hotelu
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Gość w hotelu zamówił zestaw usług, który obejmuje codzienne budzenie, depozyt w recepcji oraz przechowanie bagażu po wymeldowaniu. Taki zestaw to usługi

A. uzupełniające
B. podstawowe
C. towarzyszące
D. fakultatywne
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
D. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Usługi płatne dostępne na prośbę gości obejmują

A. korzystanie ze skrytki depozytowej
B. usługę room service
C. korzystanie z przechowalni bagażu
D. usługę budzenia
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. typ karty
B. termin ważności karty
C. stan konta
D. dzienny limit transakcji
HGT.06 Pytanie 734
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym czynnikiem przy ocenie uciążliwości pracy związanej z transportowaniem ciężkich przedmiotów jest

A. liczba powtórzeń danej czynności
B. stanowisko osoby przenoszącej ciężar
C. masa i ciężar przedmiotu
D. stosunek kierownika do pracownika oraz jakość uchwytów
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po

A. otwarciu konta gościa
B. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
C. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
D. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
HGT.06 Pytanie 736
Realizacja usług w recepcji

Oblicz wysokość podatku VAT od usługi noclegowej, jeśli kwota brutto usługi wynosi 1 500,00 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 345,00 zł
B. 111,11 zł
C. 280,49 zł
D. 120,00 zł
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób powinien postąpić recepcjonista, gdy gość wyraża niezadowolenie z przydzielonego mu pokoju?

A. Narzucić mu swoje rozwiązanie sytuacji
B. Nie reagować na uwagi gościa
C. Udowodnić, że gość się myli
D. Próbować rozwiązać problem na korzyść gościa
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług nie są wymagane dla hoteli 4* i 5*?

A. W obszarze sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu – konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych.
B. Prania, prasowania oraz czyszczenia bielizny i odzieży gości.
C. W obszarze odnowy biologicznej: basenu, sauny, siłowni, solarium, masaży oraz innych usług rekreacyjnych – co najmniej dwóch rodzajów usług.
D. Sprzedaży lub oferowania kosmetyków i środków do higieny osobistej (minimum szczoteczka do zębów, pasta do zębów, krem do golenia i maszynka do golenia).
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane nie występują na fakturze VAT, którą wystawia recepcjonista jako potwierdzenie zapłaty za pobyt dla gościa?

A. Numeru pokoju, w którym gość przebywał
B. Danych identyfikacyjnych wystawcy dokumentu
C. Szczegółów dotyczących kwoty podatku od towarów i usług
D. Informacji identyfikacyjnych gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Public relations wewnętrzny
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż osobista
D. Public relations zewnętrzny
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:

A. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
B. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
C. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
D. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 742
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Dwie
B. Cztery
C. Trzy
D. Jedną
HGT.06 Pytanie 743
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?

A. Cenę.
B. Towar.
C. Dystrybucję.
D. Reklamę.
HGT.06 Pytanie 744
Realizacja usług w recepcji

Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?

A. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
B. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
C. Indywidualne rejestrowanie uczestników
D. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

Czy ogrodzenie jest wymagane w campingach?

A. obowiązkowe jedynie w campingach kategorii 4*
B. obowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
C. nieobowiązkowe dla wszystkich campingów niezależnie od kategorii
D. nieobowiązkowe jedynie w campingach kategorii 1*
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Budzenia
B. Noclegowej
C. Konferencyjnej
D. Rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Łączna wartość zamówionych usług hotelowych wynosi 1 500,00 zł. Podaj kwotę, jaką powinien uiścić gość w dniu opuszczenia hotelu, jeżeli dokonał wpłaty zaliczki w wysokości 40%.

A. 1 500,00 zł
B. 900,00 zł
C. 2 100,00 zł
D. 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 748
Realizacja usług w recepcji

Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.

A. 45 m2
B. 55 m2
C. 50 m2
D. 40 m2
HGT.06 Pytanie 749
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?

A. Voucher hotelowy
B. Przelew bankowy
C. Czek podróżniczy
D. Karta kredytowa
HGT.06 Pytanie 750
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju usługę cateringową wykorzystała hotelowa restauracja dla grupy gości, serwując identyczne potrawy?

A. Obsługę bankietową
B. A la carte
C. Obsługę bufetową
D. Room service
HGT.06 Pytanie 751
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to

A. NOPPH
B. POT
C. WTO
D. PIT
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje

A. kulturalnej
B. użytkowej
C. turystycznej
D. hotelowej
HGT.06 Pytanie 753
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. cabotage
B. catering
C. charter
D. cardeck
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Numer pokoju oraz cena za pokój
B. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
C. Data przybycia i wyjazdu
D. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 755
Realizacja usług w recepcji

Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?

A. 60 zł
B. 120 zł
C. 100 zł
D. 80 zł
HGT.06 Pytanie 756
Realizacja usług w recepcji

Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?

A. Czek
B. Allotment
C. Voucher
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

W hotelach obligatoryjne jest świadczenie usług prania i prasowania ubrań oraz czyszczenia bielizny gości?

A. 2*, 3* i 4*
B. tylko w 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. karta zamówienia
B. potwierdzenie rezerwacji
C. list powitalny
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 759
Realizacja usług w recepcji

Usługa depozytu hotelowego to

A. element dodatkowy
B. zagadnienie fundamentalne
C. usługa towarzysząca
D. usługa opcjonalna
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?

A. Po przybyciu gościa do hotelu
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. W trakcie relaksu gościa po podróży
D. Przed wręczeniem kluczy do pokoju