Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 41
Realizacja usług w recepcji
A. szybkim schładzaniu wina.
B. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
C. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
D. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika guest relations.
B. Recepcjonisty concierge.
C. Pracownika do spraw rezerwacji.
D. Recepcjonisty-informatora.
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są
A. prasa do odzieży i pralnice
B. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
C. pralnico-wirówki i suszarki
D. suszarki i stół detaszerski
HGT.06 Pytanie 44
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 7%
B. 23%
C. 8%
D. 22%
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Tramping.
B. Survival.
C. Trekking.
D. Karawaning.
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. druk message
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. bankietowej
B. room service
C. a la carte
D. bufetowej
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. francuską
B. niemiecką
C. rosyjską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 49
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. promocja
B. cena
C. dystrybucja
D. personel
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
D. Aktywować system alarmowy i użyć broni
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji
Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o
A. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
B. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
C. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
D. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. Amadeus
B. Fidelio
C. DM Plaza
D. Chart
HGT.06 Pytanie 53
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinna w pierwszej kolejności
A. poprosić pilota o listę zawierającą dane uczestników
B. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do rejestracji
C. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
D. wręczyć gościom formularze rejestracyjne do wypełnienia i podpisania
HGT.06 Pytanie 54
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Recepcjonista - concierge
B. Kierownik recepcji
C. Pracownik ds. relacji z gośćmi
D. Operator centrali telefonicznej
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?
A. Mapy turystycznej
B. Planu miasta
C. Mapy topograficznej
D. Atlasu samochodowego
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. dom wycieczkowy
B. pensjonat
C. motel
D. hotel
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 40 m2
B. 45 m2
C. 50 m2
D. 55 m2
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. krytyczną
B. pośrednią
C. bezpośrednią
D. hierarchiczną
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 90 do 110 cm
B. od 80 do 90 cm
C. od 130 do 140 cm
D. od 110 do 120 cm
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?
A. Uległą
B. Empatyczną
C. Obojętną
D. Asertywną
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?
A. 180,00 zł
B. 680,00 zł
C. 500,00 zł
D. 340,00 zł
HGT.06 Pytanie 62
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
C. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
D. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
HGT.06 Pytanie 63
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. reklamę zewnętrzną
B. public relations
C. sprzedaż osobistą
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. telewizja
B. bilbord
C. prasa
D. Internet
HGT.06 Pytanie 65
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że
A. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
B. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
C. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
D. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
HGT.06 Pytanie 66
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość hotelowy omdleje, na początku należy
A. ustawić poszkodowanego na plecach na podłodze i unieść jego nogi
B. wynieść osobę poszkodowaną na świeże powietrze
C. posadzić poszkodowanego na krześle i przykryć kocem
D. przeprowadzić poszkodowanemu masaż serca oraz sztuczne oddychanie metodą usta-usta
HGT.06 Pytanie 67
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Wskazanie lokalizacji parkingu
B. Odprowadzenie gościa do pokoju
C. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
D. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
HGT.06 Pytanie 68
Realizacja usług w recepcji
Celem stosowania systemu HACCP jest eliminacja zagrożenia:
A. żywności w trakcie produkcji w gastronomii hotelarskiej
B. zgubienia bagażu oraz wartościowych przedmiotów gościa hotelowego
C. terrorystycznego na terenie obiektu hotelowego
D. wybuchu pożaru w obiekcie mieszkalnym
HGT.06 Pytanie 69
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?
A. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
D. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?
A. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
B. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
C. Przeprowadzić remont pokoi.
D. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
HGT.06 Pytanie 71
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?
A. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
B. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań
C. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
D. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Hotel, poszerzając swoją ofertę rekreacyjną, przeprowadził konferencję prasową połączoną z bankietem dla przedstawicieli lokalnych mediów. Jakie działania promocyjne zostały podjęte przez hotel?
A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. FBx2, DBL
B. BBx2, DBL
C. EPx2, TWIN
D. FBx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
B. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
C. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
D. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
HGT.06 Pytanie 75
Realizacja usług w recepcji
Ile wynosi wartość brutto usługi gastronomicznej opisanej w przedstawionym fragmencie faktury?
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Stawka VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kolacja | 20 | sztuka | 80,00 | 1 600,00 | 8% |
A. 368,00 zł
B. 1 728,00 zł
C. 299,00 zł
D. 1 600,00 zł
HGT.06 Pytanie 76
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, jaką kwotę gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli łączna wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji wpłacono na rachunek hotelu zaliczkę równą 30%.
A. 300 zł
B. 960 zł
C. 840 zł
D. 360 zł
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. oraz dwoma posiłkami
B. kontynentalnym
C. oraz jednym posiłkiem
D. amerykańskim
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji
Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?
A. Nowożeńców
B. Osób będących w delegacji
C. Osób niepełnosprawnych
D. Zorganizowanych grup turystycznych
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Jakie dokumenty są niezbędne do wydania przedmiotu, który został złożony w hotelowym depozycie?
A. Dowód osobisty i karta pobytu
B. Kwit depozytowy oraz karta rejestracyjna
C. Dokument tożsamości oraz kwit depozytowy
D. Karta rezerwacyjna i kwit depozytowy
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Czynnikiem, który wpływa na zmniejszenie się popytu na usługi turystyczne, jest
A. możliwości transportowe
B. nawyki
C. terroryzm
D. atrakcyjność terenu