Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji
A. 4*
B. 2*
C. 5*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji
Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC
A. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
B. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
C. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
D. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. turystom lub odwiedzającym
B. grupom turystycznym z zagranicy
C. gościom hotelowym
D. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. dyrektor hotelu
B. menadżer recepcji
C. concierge
D. recepcjonista dyspozytor
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?
A. Kartą płatniczą
B. Przekazem pocztowym
C. Gotówką
D. Przelewem
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 30 m2
C. 45 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją
A. potwierdzonej
B. kredytowej
C. niegwarantowanej
D. wstępnej
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
D. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
HGT.06 Pytanie 769
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana | Uwagi |
---|---|---|---|
Imię i nazwisko/firma | |||
Termin pobytu | |||
Liczba osób | |||
Rodzaj pokoju | |||
Cena za dobę | |||
Rodzaj płatności | |||
Przedpłata w kwocie | |||
Nr karty kredytowej i data jej ważności | |||
Nazwisko okaziciela karty | |||
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | |||
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Grafik obłożenia pokoi.
B. Karta rezerwacji.
C. Karta pobytu.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
HGT.06 Pytanie 770
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
B. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
C. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. służby parterowej
B. recepcyjnego
C. gastronomicznego
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 772
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę należałoby zaproponować entuzjaście muzyki poważnej, który przebywa w hotelu w Krakowie?
A. Rezerwację biletów na przedstawienie teatralne
B. Uczestnictwo w hotelowym klubie rekreacyjnym
C. Wycieczkę z przewodnikiem po mieście
D. Rezerwację biletów na koncert w filharmonii
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Koszt.
B. Towar.
C. Kanały dystrybucji.
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi
A. poprzez gotówkę
B. przy pomocy przekazu pocztowego
C. używając karty płatniczej
D. zapłaceniem czekiem
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien
A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
B. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
C. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
D. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?
Hotel Diament | ||
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa | ||
NIP 900 80 70 600 | ||
2016-02-25 | 156 | |
Paragon fiskalny | ||
Parking | 2* 20,00 | 40,00 A |
Obiadokolacja | 2* 60,00 | 120,00 B |
Nocleg | 2* 300,00 | 600,00 B |
SP.OP A | 40,00 | |
PTU A 23% | 7,48 | |
SP.OP B | 720,00 | |
PTU B 8% | 53,33 | |
SUMA | 760,00 | |
CE0989009999099880000000A3988 | ||
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00 | ||
Nr systemowy 00987 |
A. 7,48 zł
B. 60,81 zł
C. 53,33 zł
D. 40,00 zł
HGT.06 Pytanie 777
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?
A. Standardowe
B. Konferencyjne
C. Poza sezonem
D. W weekend
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie związane z bezpieczeństwem turystów w danym państwie może prowadzić do
A. zmniejszenia zainteresowania usługami hotelarskimi
B. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi
C. zmniejszenia dostępności usług hotelowych
D. zwiększenia dostępności usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. BBx2, DBL
B. EPx2, TWIN
C. FBx2, TWIN
D. FBx2, DBL
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?
A. 1 110,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 380,00 zł
D. 1 200,00 zł
HGT.06 Pytanie 781
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, obiekty, które dysponują minimum 7 pokojami i oferują całodzienne wyżywienie dla swoich gości, to
A. pensjonaty
B. schroniska młodzieżowe
C. domy wycieczkowe
D. motele
HGT.06 Pytanie 782
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. we wszystkich hotelach
B. w motelu 3*
C. w pensjonacie 3*
D. w hotelu 3*
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu
A. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
B. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
C. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
D. wynikają z norm kategoryzacyjnych
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji
Gość opuszczając hotel, zarezerwował w recepcji pokój na inny termin. Jakim rodzajem jest ta rezerwacja?
A. Zdalna.
B. Osobista.
C. Pośrednia.
D. Online.
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji
Gość hotelowy zgłosił, że w wyłączniku elektrycznym w swoim pokoju zauważył iskrzenie. Co powinien niezwłocznie zrobić recepcjonista w takiej sytuacji?
A. powiadomić straż pożarną
B. odłączyć dopływ prądu do pokoju
C. odłączyć dopływ prądu do całego obiektu
D. zawiadomić zakład energetyczny
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie przygotowanym przez recepcjonistę i przekazanym na prośbę zleceniodawcy do gościa powinny być zawarte informacje m.in. na temat terminu pobytu oraz zamówionych usług, bez ujawniania cen?
A. W formularzu rezerwacyjnym
B. W zaproszeniu
C. W potwierdzeniu rezerwacji
D. W liście powitalnym
HGT.06 Pytanie 788
Realizacja usług w recepcji
Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:
A. usług z tym związanych
B. zakwaterowania i wyżywienia
C. serwis turystów i gości
D. aktywności rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 789
Realizacja usług w recepcji
Zarządca hotelu "Jastrząb" wprowadził wyższe ceny, nie zmieniając jakości świadczonych usług. Jak w tej sytuacji zmieni się popyt na te usługi?
A. zwiększy się
B. wzrośnie, ale podaż się zmniejszy
C. zostanie na tym samym poziomie
D. spadnie
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?
A. Zdalny.
B. Osobiście.
C. Bezpośrednio.
D. Pośrednio.
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
B. doposażenia pokoju w łóżeczko
C. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
D. dodatkowego sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty turystyczne, według ustawy o usługach turystycznych, są przystosowane do samodzielnego korzystania przez gości?
A. Kempingi i domy wycieczkowe
B. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
C. Pola biwakowe i kempingi
D. Pola biwakowe i pola namiotowe
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić obsługę osobom niepełnosprawnym, recepcja powinna być wyposażona przynajmniej w jedno stanowisko z ladą, której wysokość nie może być wyższa niż
A. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
B. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
C. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
D. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji
Wskaź działanie typowe dla procedury check out?
A. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
B. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji
Na sprzedaż usług hotelowych oddziałuje
A. promocja na targach, jakość produktu
B. położenie miejsca
C. ilość obiektów noclegowych
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 796
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Kasjera
B. Klucznika
C. Telefonisty
D. Dysponenta
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji
Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest
A. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
B. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. obsługa gościa w recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji
Który pracownik działu recepcji odpowiada za kontrolowanie stosowania procedury przyjmowania gości w hotelu oraz ich efektywną obsługę?
A. Recepcjonista klucznik
B. Recepcjonista dysponent
C. Recepcjonista concierge
D. Recepcjonista telefonista
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?
A. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym
A. wszystkich kategoriach
B. kategorii 3*, 4* oraz 5*
C. kategorii 4* i 5*
D. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*