Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji
A. Motelu
B. Ośrodku wypoczynkowym
C. Pensjonacie
D. Domu wycieczkowym
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji
W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?
A. 3*, 4* i 5*
B. tylko 5*
C. tylko 4*
D. 1*, 2* i 3*
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Formularz kaucyjny
C. Informator hotelowy
D. Karta rezerwacji
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Sezonowy
B. Ilościowy
C. Lojalnościowy
D. Czasowy
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, pola biwakowe zaliczają się do obiektów
A. strzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
B. przeznaczonych dla turystów indywidualnych i grupowych.
C. oferujących minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości.
D. niestrzeżonych, pozwalających na nocleg w namiotach.
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji
Wymóg posiadania bezpośredniego dostępu do hallu recepcyjnego z zewnątrz jest konieczny
A. w hotelach o standardzie 4* i 5*
B. we wszystkich hotelach:
C. w hotelach o standardzie 3*, 4* i 5*
D. wyłącznie w hotelach o standardzie 5*
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?
A. Usługowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji
Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na
A. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
B. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
C. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
D. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
HGT.06 Pytanie 809
Realizacja usług w recepcji
W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 12 godz.
B. Do 48 godz.
C. Do 36 godz.
D. Do 24 godz.
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. bagażowego
B. dysponenta
C. inspektora służby pięter
D. kierownika sali konsumenckiej
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając pokoje stałym gościom, powinien
A. uwzględnić, o ile to możliwe, ich preferencje i życzenia.
B. odnotować w grafiku obłożenia - gość VIP.
C. przydzielać pokoje tak, aby za każdym razem otrzymywali inny.
D. zatroszczyć się o wprowadzenie do j.m. dużej powitalnej dekoracji.
HGT.06 Pytanie 812
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenia są niezbędne na stanowisku kasjera w hotelu?
A. Faks oraz telefon
B. Komputer oraz drukarka
C. Kasa fiskalna i terminal POS
D. Kalkulator i sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
B. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
C. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji
Na danym obszarze podaż usług hotelowych nie jest uzależniona od:
A. lokalnych atrakcji turystycznych
B. wskaźnika bezrobocia w tym rejonie
C. strategii gospodarczej kraju
D. zapotrzebowania na usługi hotelarskie
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji
W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 816
Realizacja usług w recepcji
Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien
A. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
B. zapytać o odczucia związane z pobytem
C. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
D. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 360 zł
B. 300 zł
C. 960 zł
D. 840 zł
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
C. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
D. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji
Klient ma możliwość dokonania płatności za nocleg w hotelu *** przy użyciu karty płatniczej, ponieważ miejsce pracy recepcjonisty - kasjera hotelowego jest wyposażone w
A. bankomat.
B. komputer.
C. terminal POS.
D. skaner.
HGT.06 Pytanie 820
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja koncentruje się na kuchni francuskiej. Hotel nawiązał współpracę z niewielką piekarnią, która dostarcza wyłącznie francuskie pieczywo na jego potrzeby. Którego elementu marketingu mix dotyczy opisane działanie hotelu?
A. Produktu
B. Dystrybucji
C. Ceny
D. Promocji
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji
Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?
A. IH&RA
B. HORECA
C. AIH
D. HOTREC
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
A. niemiecką
B. rosyjską
C. angielską
D. francuską
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych 4* i 5* w strefie publicznej, która obejmuje recepcję, restauracje oraz sale wielofunkcyjne, konieczne jest zainstalowanie klimatyzacji lub innych systemów, mających na celu zapewnienie wymiany powietrza i kontroli
A. temperatury w zakresie od 16 °C do 19 °C oraz wilgotności między 45% a 65%
B. temperatury od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności od 45% do 60%
C. temperatury w granicach od 18 °C do 21 °C oraz wilgotności w zakresie od 80% do 90%
D. temperatury w przedziale od 17 °C do 20 °C oraz wilgotności od 30% do 40%
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:
A. 3*, 4* i 5
B. 2*, 3*, 4* i 5
C. 4* i 5
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
HGT.06 Pytanie 825
Realizacja usług w recepcji
W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?
A. Public relations
B. Sprzedaż osobista
C. Sponsoring
D. Promocja sprzedaży
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych pracowników w hotelu odpowiada za m.in.: utrzymywanie rejestru gości, reagowanie na ich skargi oraz zbieranie opłat za pobyt?
A. Zarządca hotelu
B. Pracownik działu rezerwacji
C. Recepcjonista
D. Kierownik promocji
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem można zrealizować transfer należności z konta gościa na konto motelu za korzystanie z usługi noclegowej?
A. Polecenia przelewu
B. Rachunku zaliczkowego
C. Potwierdzenia wpłaty
D. Faktury VAT
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?
A. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
B. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
C. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
D. Typ zagrożenia
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji
Goście wykupili w hotelu m.in. pełne wyżywienie, co oznacza, że zamówili:
A. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
B. śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
C. śniadanie, obiad, kolację
D. śniadanie, podwieczorek, obiadokolację
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.
Cennik usług | |
---|---|
Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe |
Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 |
Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 |
Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 |
Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 |
Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu |
A. 2 560,00 zł
B. 2 048,00 zł
C. 1 856,00 zł
D. 2 347,00 zł
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym krokiem w procesie rejestracji gościa w hotelu jest
A. wsparcie w przenoszeniu bagażu
B. pobranie opłaty od gościa
C. wydanie klucza
D. określenie zakresu dostępnych usług za opłatą
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji
Jaką kategorię usług reprezentuje przechowywanie wartościowych przedmiotów gości w depozycie recepcyjnym?
A. Towarzyszących, nieodpłatnych
B. Towarzyszących, płatnych
C. Uzupełniających, nieodpłatnych
D. Uzupełniających, płatnych
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji
Jakie wino powinien polecić kelner klientowi, który w restauracji hotelowej zamówił duszoną wołowinę z frytkami?
A. Białe półsłodkie
B. Czerwone półsłodkie
C. Czerwone wytrawne
D. Białe wytrawne
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla
A. hoteli 4* i moteli 4*
B. hoteli 3* i moteli 3*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 4* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności
A. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
B. zaopiekować się jego bagażem
C. życzyć mu udanego pobytu
D. zaprosić go do biurka recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?
A. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
C. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji
Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?
A. w skrytce depozytowej
B. na recepcyjnym biurku
C. w urządzeniu fiskalnym
D. w zespole szafek funkcjonalnych
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ umowy, która umożliwia biuru podróży regularną rezerwację określonej liczby miejsc w danym obiekcie hotelarskim, z możliwością zmniejszenia lub anulowania rezerwacji po potwierdzeniu w ustalonym czasie.
A. Allotment
B. Czarter
C. Umowa zlecenia
D. Umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. pensjonat
B. pole biwakowe
C. dom wycieczkowy
D. schronisko
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji
Jaką strategię wdrożono w hotelu, gdy podczas zimowego sezonu do każdej jednostki noclegowej dodano szlafroki?
A. Produktu
B. Promocji
C. Personelu
D. Dystrybucji