Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

Kwiaciarnia lub opcja dostarczania kwiatów powinna być dostępna w hotelach o klasie:

A. 5*
B. 4* i 5*
C. 4*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Osobą uznawaną za gościa hotelowego w aspekcie prawnym jest ta, która podpisała umowę

A. agencyjną
B. deliktową
C. hotelową
D. leasingową
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Jaką sekcję organizacyjną musi powiadomić pracownik obsługujący rezerwację gościa z cukrzycą?

A. Recepcję
B. Służbę parterową
C. Gastronomię
D. Housekeeping
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. możliwość parkowania pojazdów.
B. całodzienne wyżywienie.
C. serwowanie śniadań do pokoju.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
HGT.06 Pytanie 845
Realizacja usług w recepcji

Przyjmując gościa w hotelu, recepcjonista powinien poprosić o uzupełnienie formularza

A. hotelowej
B. rejestracyjnej
C. pobytu
D. lojalnościowej
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy danych w załączonej tabeli, określ, który z podanych czynników, miał decydujący wpływ na kształtowanie się popytu na usługi noclegowe w hotelach 5*.

Liczba noclegów polskich turystów ( w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii
w latach 2000-2008
rodzaj /rok200020012002200320042005200620072008
Hotele7224,26542,76814,07413,68397,69138,110430,511851,912857,1
*****44,071,277,3116,5177,1249,6356,9449,0530,8
****545,8467,9510,1545,1738,9824,7914,51317,41809,4
***3063,92801,22683,82819,23169,23540,64116,74609,15088,7
**2078,41870,91866,42099,12406,42710,62980,43358,73399,2
*1492,11331,51085,81077,31239,01177,51285,81355,81432,9

A. Spadek podatku na usługi noclegowe.
B. Spadek dochodów ludności.
C. Wzrost liczby podróżujących w celach biznesowych.
D. Wzrost podróżujących w ramach turystyki kwalifikowanej.
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
B. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
C. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Podczas finalizowania płatności za nocleg gościa w hotelu, recepcjonista zażądał dodatkowej kwoty w wysokości 210,00 zł, informując, że 140,00 zł zostało uiszczone w trakcie rezerwacji. Jaki procent zaliczki wpłacił gość przed przybyciem?

A. 30%
B. 50%
C. 60%
D. 40%
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
B. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
C. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
D. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

Klient przybył do hotelu dokładnie w momencie rozpoczęcia doby hotelowej. Okazało się, że musi poczekać około pół godziny, ponieważ zarezerwowany pokój jeszcze nie jest przygotowany do zamieszkania. W tej sytuacji pracownik recepcji powinien

A. zaproponować gościowi posiłek w restauracji na koszt hotelu
B. zapewnić możliwość skorzystania z bagażowni oraz wskazać miejsce do wypoczynku
C. zasugerować spacer po mieście oraz coś gorącego lub chłodnego do picia
D. poprosić dyrektora hotelu o wyjaśnienie gościowi powodu opóźnienia
HGT.06 Pytanie 851
Realizacja usług w recepcji

Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?

A. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
B. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
D. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. bezpośredni
B. pośredni
C. konwencjonalny
D. zintegrowany
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie

A. 4*
B. 4* i 5*
C. 3* i 4*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?

A. Dział marketingu, gastronomia
B. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
C. Dział techniczny, odnowa biologiczna
D. Dział rekreacji, centrum biznesu
HGT.06 Pytanie 855
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?

A. Osoba informacyjna
B. Telefonista
C. Relacje z gośćmi
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r.
Rodzaj pokoju1.06 – 30.09.2016 r.1.10.2016 r. – 31.05.2017 r.
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby.

A. 1 800,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z klasyfikacją Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych, turystyka krajowa oraz przyjazdowa są klasyfikowane jako turystyka

A. międzynarodowa
B. przyjazdowa
C. wewnątrzkrajowa
D. narodowa
HGT.06 Pytanie 858
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. zlecenie przelewu
B. szacowanie wydatków
C. faktura
D. faktura pro forma
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Z okazji 50-lecia funkcjonowania hotelu "MEWA" odbyło się eleganckie przyjęcie dla lojalnych klientów z obecnością mediów. Jakiego rodzaju narzędzie promocji zostało wykorzystane?

A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję właściwą
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. edukacyjne
B. rekreacyjne
C. konferencyjne
D. techniczne
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?

A. Polecenie przelewu
B. Płatność gotówkowa
C. Płatność kartą kredytową
D. Czek
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. jednostka mieszkalna
B. mała sala konferencyjna
C. węzeł higieniczno - sanitarny
D. aneks kelnerski
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
B. w każdym hotelu
C. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
D. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Usługa przechowywania bagażu to oferta hotelowa

A. fakultatywna
B. podstawowa
C. uzupełniająca
D. towarzysząca
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

W formularzu meldunkowym recepcjonista nie umieszcza informacji dotyczącej

A. okresu pobytu
B. imię i nazwisko gościa
C. numeru paszportu
D. numeru pokoju
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o kategorii wymagane są usługi związane z praniem, prasowaniem oraz czyszczeniem odzieży i bielizny gości:

A. 4* i 5*
B. 1*,2*,3*,4* i 5*
C. 2*,3*,4* i 5*
D. 3*,4* i 5*
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?

A. Wykazu gości
B. Raportu fiskalnego dobowego
C. Raportu kasowego
D. Szczegółowego wykazu płatności
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla grupy turystycznej, klucze do pokoi oraz karty pobytu powinny być przekazane gościom

A. zgodnie z listą uczestników wyjazdu
B. na podstawie dokumentacji podróży
C. po utworzeniu rachunku dla grupy
D. po dokonaniu inspekcji pokoi przez przewodnika grupy
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojej podróży, gość zatrzymał się w motelu. Jakie usługi, poza noclegiem, powinien koniecznie zaproponować mu recepcjonista?

A. Miejsce do parkowania.
B. Obsługa sprzętu turystycznego.
C. Pełne wyżywienie.
D. Usługi sportowe.
HGT.06 Pytanie 870
Realizacja usług w recepcji

Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?

A. 150,00 zł
B. 120,00 zł
C. 180,00 zł
D. 170,00 zł
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać

A. portierowi
B. dyrektorowi hotelu
C. pokojowej
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien

A. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.06 Pytanie 873
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. urlopowy
B. wycieczkowy
C. wczasowy
D. wypoczynkowy
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system

A. HACCP
B. TQM
C. QACP
D. GHP
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. kierownik służby pięter
B. recepcjonista - kasjer
C. bagażowy
D. concierge
HGT.06 Pytanie 876
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Towarzyszące
B. Fakultatywne
C. Uzupełniające
D. Komplementarne
HGT.06 Pytanie 877
Realizacja usług w recepcji

Czym jest Cruise?

A. podróż za pomocą autokaru
B. rejs wycieczkowy statkiem
C. typ opłaty na lotnisku
D. lot samolotem
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. macierz BCG
B. analizę SWOT
C. public relations
D. model AIDA
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
D. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?

A. Galantyna z kury
B. Befsztyk tatarski
C. Filet z łososia na grzance
D. Małże w białym winie