Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 881
Realizacja usług w recepcji

Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują

A. public relations
B. reklamę zewnętrzną
C. sprzedaż osobistą
D. promocję szeptaną
HGT.06 Pytanie 882
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?

A. Izba regionalna
B. Muzeum flory i fauny
C. Zabytkowa cerkiew
D. Muzeum etnograficzne
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu

A. wypowiadanych słów
B. gestów
C. postawy ciała
D. mimiki twarzy
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi gość, prosząc o przeniesienie do innego pokoju z powodu hałasu dobiegającego z ulicy. Jak powinien postąpić recepcjonista?

A. Wysłuchać gościa i nie reagować na jego komentarze
B. Zasugerować gościowi inny hotel
C. Okazać empatię i dążyć do rozwiązania sytuacji na korzyść gościa
D. Poinformować gościa, że przesadza z problemem
HGT.06 Pytanie 885
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Promocja sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Public relations
D. Marketing bezpośredni
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Hotel nie ponosi winy za zaginięcie lub uszkodzenie przedmiotów przyniesionych przez gościa do obiektu, gdy

A. szkoda w mieniu gościa została wyrządzona przez osobę przez niego zaproszoną.
B. na skutek działania siły wyższej, na skutek winy gościa, na skutek osób zaproszonych przez gościa.
C. utrata lub uszkodzenie przedmiotów miało miejsce na skutek działania siły wyższej.
D. szkoda w dobytku gościa jest wyłącznie wynikiem jego własnej winy.
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji

W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?

A. od 2* do 5*
B. od 3* do 5*
C. od 4* do 5*
D. od 1* do 5*
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji

Kluczowe urządzenie niezbędne do prawidłowego działania działu produkcji w gastronomii hotelowej to

A. piec konwekcyjny
B. mixer kuchenny
C. trzon kuchenny
D. lodówka
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować

A. harmonogram rezerwacji
B. spis rezerwacji
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie

A. 14 dni
B. 30 dni
C. 7 dni
D. 21 dni
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Podczas wyjazdu motywacyjnego w hotelu przebywa grupa gości, którzy pragną aktywnie spędzić swój czas. Jakie usługi mogą spełnić ich oczekiwania?

A. Usługi pielęgnacyjne oraz upiększające
B. Usługi gastronomiczne i wydarzenia rozrywkowe
C. Usługi rekreacyjno-sportowe oraz imprezy integracyjne
D. Usługi konferencyjne i szkoleniowe
HGT.06 Pytanie 892
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?

A. kartę rejestracyjną
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. druk message
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Utworzenie nowego biura podróży
B. Zamknięcie jednego piętra hotelu
C. Rozszerzenie asortymentu hotelu
D. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. zameldowania gościa przy recepcji
B. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
D. przywitania gościa przez managera hotelu
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
B. rybne, gotowane na parze z warzywami
C. mączne z sosami zasmażanymi
D. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?

A. Kredytowa
B. Stałego klienta
C. Pobytu
D. Rejestracyjna
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem można zrealizować transfer środków z konta zleceniodawcy na konto zleceniobiorcy w związku z usługami hotelowymi?

A. Rachunkiem wstępnym
B. Poleceniem przelewu
C. Potwierdzeniem wpłaty
D. Fakturą
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Amadeus
B. Chart
C. Voyager
D. Expedia
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi

A. podstawowej
B. towarzyszącej
C. fakultatywnej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?

A. 180
B. 300
C. 120
D. 240
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Protokół rzeczy pozostawionych
B. Regulamin usługi depozytowej
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?

A. DM Plaza
B. Amadeus
C. Chart
D. Fidelio
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?

A. kempingi
B. karawaningi
C. pola namiotowe
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji

Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?

A. Survival.
B. Karawaning.
C. Trekking.
D. Tramping.
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?

A. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
B. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
HGT.06 Pytanie 907
Realizacja usług w recepcji

Działalność proekologiczna hoteli nie obejmuje

A. używania łagodnych środków do czyszczenia
B. oddawania dostawcom zużytych opakowań
C. przygotowywania dań z produktów od lokalnych producentów
D. korzystania z jednorazowych naczyń, sztućców i obrusów
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. jadalne elementy ozdobne potrawy
B. typ alkoholu
C. typ dania mięsnego
D. typ posiłku odchudzającego
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Zanim grupa zorganizowana przyjedzie do hotelu, recepcjonista powinien przygotować

A. karty meldunkowe
B. umowę wynajmu pokoi
C. karty pobytu
D. listę gości
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji

Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to

A. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
B. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
C. udzieleniem informacji turystycznej.
D. element procedury wymeldowania.
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji

A. telefonicznej
B. nawerbalnej
C. korespondencyjnej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Twin
B. Triple
C. Single
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?

A. Jedną.
B. Dwie.
C. Cztery.
D. Trzy.
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego grafiku rezerwacji, określ możliwy termin rezerwacji pokoju dwuosobowego na dwie doby w drugim tygodniu marca.
Rodzaj
i nr j.m.
Data
05.03
czw
06.03
pt
07.03
sb
08.03
nd
09.03
pn
10.03
wt
11.03
śr
PARTER
101 SGLRgRoRkRk
102 SGLRgRwRwRw
103 DBLRgRaRoRl
104 DBLRtRtRtRtRt
I PIĘTRO
201 SGLRnRzRl
202 SGLRgReRwRwRwRl
203 DBLReRdRl
204 DBLReRfRfRfRx

A. 08.03 – 10.03
B. 09.03 – 11.03
C. 06.03 – 08.03
D. 07.03 – 09.03
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenie pozwala recepcjoniście na stworzenie klucza elektronicznego dla gościa?

A. Przycisk włączający elektrozamek na kartę zbliżeniową.
B. Programator kart zbliżeniowych.
C. Przycisk włączający elektrozamek.
D. Czytnik pamięci zdarzeń.
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji

Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić

A. duplikat faktury
B. fakturę korygującą
C. fakturę uproszczoną
D. fakturę pro forma
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia

A. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
B. o dostarczanie prasy na życzenie gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
HGT.06 Pytanie 918
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien

A. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
B. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
C. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
D. zapropanować najwyższy standard pokoju
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?

A. Duplex
B. Single
C. Triple
D. Tween
HGT.06 Pytanie 920
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Adres zamieszkania
B. Data pobytu
C. Numer pokoju
D. Typ pokoju