Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. 1 200,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 110,00 zł
D. 1 380,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. botele
B. rotele
C. flytele
D. aquatele
Realizacja usług w recepcji
Czym jest frapowanie?
A. pokrywanie ciasta lukrem
B. posypywanie produktu przyprawami
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. dekorowanie przekąsek
Realizacja usług w recepcji
Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?
A. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. przy serdecznym powitaniu
D. przed wręczeniem klucza do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?
A. gotówką
B. czekiem
C. kartą kredytową
D. poleceniem przelewu
Realizacja usług w recepcji
Przedmiotem, który goście hotelowi przynoszą do obiektu, jest
A. walizka podręczna
B. potrawa zapiekana
C. zwierzę żywe
D. pojazd mechaniczny
Realizacja usług w recepcji
Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest
A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji
A. wstępnej
B. kredytowej
C. gwarantowanej
D. niegwarantowanej
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?
A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi noclegowe i rekreacyjne
C. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
D. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
Realizacja usług w recepcji
Osoba dyżurująca na nocnej zmianie powinna przygotować raport dzienny oraz przekazać zawarte w nim informacje
A. inspektorowi służby pięter
B. kierownikowi recepcji
C. kierownikowi sali konsumenckiej
D. dyrektorowi hotelu
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości
A. kulturalnej
B. miejskiej
C. turystycznej
D. hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
| Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
| 2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 50 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 933
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Notę korygującą
B. Kopię faktury
C. Fakturę korygującą
D. Duplikat faktury
Realizacja usług w recepcji
Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.
| Oferta hotelu Venus | |
| Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych. | |
A. Emeryci.
B. Biznesmeni.
C. Studenci.
D. Małżeństwa.
Realizacja usług w recepcji
Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do
A. wejścia do restauracji hotelowej
B. pobytu w hallu recepcyjnym
C. pobytu w hotelu
D. wejścia do samolotu
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. formularz rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. harmonogram rezerwacji
D. spis rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.
| Cennik usług ważny | ||
| Rodzaj pokoju | od 1.06.2021 do 30.09.2021 | od 1.10.2021 do 31.05.2022 |
| Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
| Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
| Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby | ||
A. 1 800,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 400,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 500,00 zł
B. 180,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
Realizacja usług w recepcji
Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz
A. datę wyjazdu
B. datę przyjazdu
C. typ pokoju
D. numer pokoju
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:
A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji
O przyjeździe gościa VIP do hotelu, najważniejsze jest, aby powiadomić
A. przedstawicieli mediów
B. dyrektora hotelu
C. mieszkańców
D. kontrahentów
Realizacja usług w recepcji
Na klamce drzwi od strony korytarza znajduje się tabliczka "maid in room", co oznacza:
A. wstęp wzbroniony
B. nie przeszkadzać
C. pokój w trakcie sprzątania
D. pokój w trakcie remontu
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji
Jednym z zadań służby parterowej jest
A. rezerwacja oraz sprzedaż usług podstawowych i dodatkowych
B. utrzymanie czystości w holu hotelowym
C. dbanie o techniczny stan urządzeń znajdujących się w pokojach
D. odprowadzenie gości do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?
A. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
B. Promocje cenowe usług hotelarskich
C. Modyfikacja wystroju hotelu
D. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
Realizacja usług w recepcji
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. Usługi handlowe
B. spa i wellness
C. Usługi rehabilitacyjne
D. Usługi podstawowe
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię powinien mieć hall recepcyjny w hotelu o kategorii 3* z 80 jednostkami mieszkalnymi?
A. 30m2
B. 20 m2
C. 39 m2
D. 29 m2
Realizacja usług w recepcji
W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością
A. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
Realizacja usług w recepcji
Usługa informacji turystycznej w obiekcie hotelarskim to forma
A. towarzysząca
B. podstawowa
C. komplementarna
D. fakultatywna
Realizacja usług w recepcji
Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?
A. 30
B. 10
C. 7
D. 20
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Komplementarne
B. Towarzyszące
C. Uzupełniające
D. Fakultatywne
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 2*, 3*, 4* i 5*
B. 4*i5*
C. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to
| Lp. | Nazwa towaru lub usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość sprzedaży netto w zł | Podatek VAT | Wartość sprzedaży brutto w zł | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stawka % | Kwota w zł | |||||||
| 1. | Nocleg | doba | 2 | 92,60 | 185,19 | 8 | 14.81 | 200,00 |
A. faktura.
B. kosztorys.
C. rachunek wstępny.
D. dowód wpłaty.
Realizacja usług w recepcji
Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?
A. zwiększy się o 20%
B. zmniejszy się o 10%
C. zmniejszy się o 20%
D. zwiększy się o 10%
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 999
B. 997
C. 998
D. 996
Realizacja usług w recepcji
Całodobowa obsługa bagażu jest standardem w hotelach o kategorii
A. 4*-5*
B. 3*-5*
C. l*-5*
D. 2*-5*
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję
A. intensywną
B. wyłączną
C. bezpośrednią
D. selektywną
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości
A. 110 cm
B. 130 cm
C. 90 cm
D. 70 cm
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Z wózka
B. Z półmisków
C. Z bufetu
D. Ze stołu