Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 200,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 110,00 zł
D. 1 380,00 zł
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. pokrywanie ciasta lukrem
B. posypywanie produktu przyprawami
C. szybkie schładzanie, na przykład szampana
D. dekorowanie przekąsek
Realizacja usług w recepcji

Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?

A. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. przy serdecznym powitaniu
D. przed wręczeniem klucza do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. gotówką
B. czekiem
C. kartą kredytową
D. poleceniem przelewu
Realizacja usług w recepcji

Służba pięter to grupa pracowników, której kluczowym zadaniem jest

A. obsługa gościa w recepcji hotelowej
B. przynoszenie śniadań do pokoju gościa
C. opieka nad gościem w trakcie jego pobytu w hotelu
D. przygotowanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych usług mogą zostać połączone przez recepcjonistę na fakturze VAT?

A. Usługi gastronomiczne i noclegowe
B. Usługi noclegowe i rekreacyjne
C. Usługi gastronomiczne i rekreacyjne
D. Usługi noclegowe oraz Spa & Wellness
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w obiekcie turystycznym goście poprosili recepcjonistę o przygotowanie propozycji spędzenia wolnego czasu. Pracownik recepcji stworzył listę głównych atrakcji oraz przekazał informacje o ich lokalizacji i godzinach otwarcia. Recepcjonista dostarczył turystom wiadomości

A. kulturalnej
B. miejskiej
C. turystycznej
D. hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 20 m2
B. 50 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
Realizacja usług w recepcji

Wskaż grupę gości, do których skierowana jest oferta hotelu Venus.

Oferta hotelu Venus
Hotel dysponuje 70 komfortowo urządzonymi, klimatyzowanymi pokojami z bezpłatnym dostępem do Internetu. Każda jednostka mieszkalna jest wyposażona w telewizor z programem interaktywnym i wyborem kanałów TV satelitarnej, telefon, minibar. Do dyspozycji gości w pokoju znajduje się też zestaw kawowy, deska do prasowania z żelazkiem. Oferujemy również usługi sekretarskie i dostęp do urządzeń biurowych.

A. Emeryci.
B. Biznesmeni.
C. Studenci.
D. Małżeństwa.
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 1 800,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 2 400,00 zł
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?

A. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
B. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
C. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
D. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 500,00 zł
B. 180,00 zł
C. 680,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest

A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. zamontowanie bramki do detekcji metali
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
HGT.06 Pytanie 941
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. datę wyjazdu
B. datę przyjazdu
C. typ pokoju
D. numer pokoju
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności są wykonywane w procesie sprzedaży osobistej usług hotelarskich?

A. Integracyjne wyjazdy personelu hotelowego
B. Promocje cenowe usług hotelarskich
C. Modyfikacja wystroju hotelu
D. Rekomendowanie usług przez recepcjonistę
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
B. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
D. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Komplementarne
B. Towarzyszące
C. Uzupełniające
D. Fakultatywne
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego, przygotowany przez recepcjonistę dla gościa, to

Lp.Nazwa
towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena
jednostkowa
netto w zł
Wartość
sprzedaży
netto w zł
Podatek VATWartość
sprzedaży
brutto
w zł
Stawka
%
Kwota
w zł
1.Noclegdoba292,60185,19814.81200,00

A. faktura.
B. kosztorys.
C. rachunek wstępny.
D. dowód wpłaty.
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zwiększy się o 20%
B. zmniejszy się o 10%
C. zmniejszy się o 20%
D. zwiększy się o 10%
Realizacja usług w recepcji

Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?

A. Z wózka
B. Z półmisków
C. Z bufetu
D. Ze stołu