Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji
A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. szczerość, ufność, ustępliwość
C. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
D. powagę, solidność, łagodność
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?
A. Numer paszportu
B. Datę rezerwacji
C. Datę urodzenia
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?
A. 12,00 zł
B. 11,11 zł
C. 28,05 zł
D. 34,50 zł
HGT.06 Pytanie 964
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych usług hotelowych są oferowane gościom bez opłat?
A. Usługa prania i parking
B. Usługa prasowania i minibar
C. Wypożyczenie pojazdu i depozyt
D. Zamówienie taksówki i usługa budzenia
HGT.06 Pytanie 965
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest
A. gaszenie ognia
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. ochładzanie podgrzanych elementów
D. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
HGT.06 Pytanie 966
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie
A. dokumentu tożsamości
B. świadectwa urodzenia
C. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
D. dowodu rejestracyjnego pojazdu
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji
Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie
A. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
B. dodatkowego sprzątania pokoju
C. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
D. doposażenia pokoju w łóżeczko
HGT.06 Pytanie 968
Realizacja usług w recepcji
Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest
A. pobranie opłaty od gościa
B. wsparcie przy bagażach
C. określenie zakresu płatnych usług
D. wręczenie klucza
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji
Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest
A. zainkasowanie opłaty od gościa
B. określenie zakresu płatnych usług
C. wręczenie karty pobytu
D. wsparcie przy bagażach
HGT.06 Pytanie 970
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy składają się na marketingową koncepcję 4P?
A. Produkt, Cena, Promocja, Dystrybucja
B. Promocja, Cena, Sprzedaż, Produkt
C. Dystrybucja, Personel, Promocja, Cena
D. Reklama, Produkt, Dystrybucja, Cena
HGT.06 Pytanie 971
Realizacja usług w recepcji
Hotel rozpoczął współpracę z przedstawicielami lokalnych władz oraz mediów w celu budowy swojej tożsamości. Jakie narzędzie marketingowe zostało użyte przez hotel?
A. Public relations
B. Sponsoring
C. Reklamę
D. Strategię mieszaną
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?
A. Opcjonalną nieodpłatną.
B. Dodatkową komplementarną.
C. Dodatkową odpłatną.
D. Osobistą towarzyszącą.
HGT.06 Pytanie 973
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, usługa bagażowa jest obowiązkowa
A. w motelach każdej klasy
B. wyłącznie w hotelach o klasie 5*
C. w motelach o klasie 3* 4* i 5*
D. tylko w motelach o klasie 5*
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista w sytuacji, gdy gość zgłasza ustną skargę?
A. Dokładnie wysłuchać gościa i rozwiązać problem w granicach posiadanych uprawnień
B. Nie prowadzić rozmowy z gościem, lecz poprosić o sporządzenie skargi w formie pisemnej
C. Odesłać gościa do swojego przełożonego
D. Przekonać gościa, że skarga jest nieuzasadniona oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
HGT.06 Pytanie 975
Realizacja usług w recepcji
Pani Anna Nowak po raz pierwszy przybywa do Hotelu Premium w Karpaczu. Jakiej metody płatności nie będzie mogła użyć, aby opłacić dodatkowe usługi, które nie zostały wcześniej zamówione?
A. Karty płatniczej
B. Gotówki
C. Karty kredytowej
D. Przelewu
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji
Osoby korzystające z wszelkich usług oraz produktów oferowanych przez obiekt hotelarski, za wyjątkiem noclegów, klasyfikuje się jako
A. passants
B. turyści
C. podróżnicy
D. goście
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji
Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien
A. cieszyć się z osiągniętego wyniku
B. zniżyć cenę
C. dostosować ofertę hotelową
D. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. fakultatywnej
B. uzupełniającej
C. osobistej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji
Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?
A. EPx2, TWIN
B. BBx2, DBL
C. FBx2, DBL
D. FBx2, TWIN
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji
Pracownik recepcji przyjął zlecenie zorganizowania 3-dniowej konferencji z udziałem 120 osób (18 godzin obrad). Na podstawie zamieszczonego grafiku określ, który z podanych wariantów rezerwacji sal konferencyjnych jest możliwy do zrealizowania.
sala/data | BIAŁA 20 osób | NIEBIESKA 100 osób | SZARA 20 osób | KREMOWA 100 osób | ZŁOTA 20 osób |
---|---|---|---|---|---|
10.07 | |||||
11.07 | R - a | ||||
12.07 | R - a | ||||
13.07 | R – b | R - a | R - b | ||
14.07 | R – b | R - b | |||
15.07 | R - b | ||||
Legenda: R – a: zajęta w godz. 900-1300 R – b: zajęta w godz. 1400-1800 można łączyć sale: biała+niebieska, niebieska+szara, szara+kremowa, kremowa+złota. wynajem sal w godz. 900 – 1300 oraz 1400 – 1800 |
A. NIEBIESKA + SZARA w dniach 10.07 - 12.07.
B. BIAŁA + NIEBIESKA w dniach 13.07 - 15.07.
C. KREMOWA + ZŁOTA w dniach 11.07. - 13.07.
D. SZARA + KREMOWA w dniach 10.07 - 12.07.
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4*, posiadającym 80 jednostek mieszkalnych.
L.p. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5★ | 4★ | 3★ | 2★ | 1★ |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m²) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m²) dla każdej i.m. powyżej 50 i.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 30 m2
B. 45 m2
C. 20 m2
D. 35 m2
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet sportowy
B. Pakiet turystyczny
C. Pakiet rehabilitacyjny
D. Pakiet rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji
Która z oferowanych w hotelu usług jest uznawana za fakultatywną?
A. Budzenie
B. Informacja turystyczna
C. Obsługa bagażowa
D. Jacuzzi
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji
Grupa uczniów spędziła weekend w miejscu noclegowym, zajmując piętnaście z trzydziestu dostępnych łóżek oraz korzystając z kuchni przeznaczonej do samodzielnego użytku. W jakim obiekcie przebywali uczniowie?
A. Ośrodku wypoczynkowym
B. Domu wycieczkowym
C. Motelu
D. Pensjonacie
HGT.06 Pytanie 985
Realizacja usług w recepcji
Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?
A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
C. Globalny system rezerwacyjny
D. Program komputerowy dla hoteli
HGT.06 Pytanie 986
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?
A. Cennik pokoi
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Propozycję hotelu
D. Wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji
W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 4* i 5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 988
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania powinny być podjęte w pierwszej kolejności w trakcie akcji ratowniczo-gaśniczej?
A. Odłączenie zasilania elektrycznego
B. Eliminacja elementów powodujących niebezpieczeństwo
C. Ewakuacja osób z obszaru zagrożonego
D. Ochrona mienia oraz dokumentów
HGT.06 Pytanie 989
Realizacja usług w recepcji
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
B. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
C. Nowożeńcom w podróży poślubnej
D. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w grafik dysponenta
B. w kasę fiskalną
C. w klucznicę
D. w sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji
Średni koszt jednostki mieszkalnej wynosi 200 zł, a uzyskany wskaźnik Yield to 150 zł. Jakie można wysunąć wnioski na temat funkcjonowania hotelu na podstawie tych informacji?
A. Hotel osiągnął duży zysk i ma możliwość rozszerzenia swojej oferty
B. Hotel osiągnął niewielki zysk i potrzebuje intensywnej sprzedaży
C. Średnia liczba gości w hotelu była niska
D. Średnia liczba gości w hotelu była wysoka
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. marketingu bezpośredniego
D. public relations
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji
Która organizacja w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza?
A. PZH - Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. POT - Polska Organizacja Turystyczna
C. PIH - Polska Izba Hotelarstwa
D. PIT - Polska Izba Turystyki
HGT.06 Pytanie 994
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmioty wniesione przez gościa do obiektu od chwili
A. wejścia gościa do hotelu
B. podejścia gościa do recepcji
C. zameldowania się gościa
D. wejścia gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji
Hotel zamierza zorganizować sprzedaż świątecznych ciast. Jaki środek komunikacji będzie najskuteczniej informował lokalną społeczność o tej inicjatywie?
A. Tablice informacyjne.
B. Telewizja ogólnokrajowa.
C. Strona internetowa hotelu.
D. Gazeta lokalna.
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. dom wycieczkowy
B. hotel
C. pensjonat
D. motel
HGT.06 Pytanie 997
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 125,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.06 Pytanie 998
Realizacja usług w recepcji
Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?
A. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
B. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
C. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
D. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
HGT.06 Pytanie 999
Realizacja usług w recepcji
Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?
A. Pola biwakowe oraz kempingi
B. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
C. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
D. Schroniska i domy wycieczkowe
HGT.06 Pytanie 1 000
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. maid in room
B. turn down service
C. room service
D. wake up call