Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 041
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. wczucia się w sytuację gościa
B. odmawiania realizacji prośb gościa
C. uzgadniania warunków umowy
D. zrozumienia problemów gościa
HGT.06 Pytanie 1 042
Realizacja usług w recepcji

Przygotowując analizę portfelową hotel powinien zastosować

A. macierz BCG
B. model AIDA
C. public relations
D. analizę SWOT
HGT.06 Pytanie 1 043
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
B. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
C. określenie dostępnych usług dla gościa
D. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 044
Realizacja usług w recepcji

Po zakończeniu pobytu gościa całkowita kwota brutto do uiszczenia za usługi hotelowe wyniosła 800,00 zł. Jaką kwotę netto należy wpisać w fakturze VAT, jeżeli stawka podatku VAT dla wszystkich usług wynosiła 7%?

A. 470,59 zł
B. 560,00 zł
C. 856,00 zł
D. 747,66 zł
HGT.06 Pytanie 1 045
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację

A. hierarchiczną
B. bezpośrednią
C. krytyczną
D. pośrednią
HGT.06 Pytanie 1 046
Realizacja usług w recepcji

Jakie środki zapewniające bezpieczeństwo osób wypoczywających są niezbędne na terenach biwakowych?

A. Ochrona w nocy, oświetlenie, punkt medyczny, sprzęt przeciwpożarowy
B. Dodatkowe źródło energii elektrycznej, punkt pomocy medycznej, ogrodzenie
C. Punkt pomocy medycznej, sprzęt przeciwpożarowy, ogrodzenie, oświetlenie
D. System alarmowy, ogrodzenie, sprzęt przeciwpożarowy
HGT.06 Pytanie 1 047
Realizacja usług w recepcji

Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?

A. Technicznego
B. Księgowości
C. Zaopatrzenia
D. Rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 048
Realizacja usług w recepcji

Zarząd Hotelu Amber zorganizował zebranie dla swoich pracowników oraz przedstawicieli lokalnych mediów. Dyrektor podsumował rezultaty ostatniego kwartału i poinformował o planach firmy na nadchodzący czas. Jakiego narzędzia marketingowego użył dyrektor?

A. Public relations
B. Promocja sprzedaży
C. Reklama
D. Lobbing
HGT.06 Pytanie 1 049
Realizacja usług w recepcji

Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?

A. Internet bezprzewodowy
B. Co najmniej dwa posiłki dziennie
C. Miejsce do parkowania
D. Wypożyczenie rowerów
HGT.06 Pytanie 1 050
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
B. usytuowane przy trasach turystycznych
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
HGT.06 Pytanie 1 051
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Kierownik zmiany
B. Osoba informacyjna
C. Relacje z gośćmi
D. Telefonista
HGT.06 Pytanie 1 052
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 053
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. formularz rezerwacyjny
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta zamówienia
D. list powitalny
HGT.06 Pytanie 1 054
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Masaż limfatyczny
B. Uzupełnienie galanterii
C. Skrytkę depozytową
D. Wymianę ręczników
HGT.06 Pytanie 1 055
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę płatności stosuje się przy preautoryzacji środków na usługi zamówione przez gościa w hotelu?

A. Przekazem pocztowym
B. Kartą płatniczą
C. Przelewem
D. Gotówką
HGT.06 Pytanie 1 056
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien być wydany gościowi korzystającemu z bagażowni?

A. Kwit bagażowy
B. Zasady hotelu
C. Dokument pobytowy
D. Rejestr gości
HGT.06 Pytanie 1 057
Realizacja usług w recepcji

Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?

A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
C. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
D. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
HGT.06 Pytanie 1 058
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. wyłącznie koszt za pokój
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
HGT.06 Pytanie 1 059
Realizacja usług w recepcji

Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?

A. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
HGT.06 Pytanie 1 060
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
C. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.06 Pytanie 1 061
Realizacja usług w recepcji

W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?

A. w klucznicę
B. w informatory
C. w kasę fiskalną
D. w sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 1 062
Realizacja usług w recepcji

Obiektem branży hotelarskiej jest budynek

A. wypoczynkowy
B. wczasowy
C. wycieczkowy
D. urlopowy
HGT.06 Pytanie 1 063
Realizacja usług w recepcji

Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują

A. przechowanie bagażu
B. korzystanie z usług wellness
C. pranie odzieży
D. serwowanie posiłków do pokoju
HGT.06 Pytanie 1 064
Realizacja usług w recepcji

Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu

A. recepcyjnego
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. gastronomicznego
HGT.06 Pytanie 1 065
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
B. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
C. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
D. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
HGT.06 Pytanie 1 066
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane muszą być zawarte na fakturze?

A. Podpis osoby kupującej usługę hotelarską
B. Wartość brutto usługi hotelarskiej
C. Pesel osoby nabywającej usługę hotelarską
D. Symbol PKWiU usługi hotelarskiej
HGT.06 Pytanie 1 067
Realizacja usług w recepcji

Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?

A. Kanały dystrybucji.
B. Towar.
C. Reklama
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 1 068
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
B. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
C. usunięcie materiałów łatwopalnych
D. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
HGT.06 Pytanie 1 069
Realizacja usług w recepcji

Do hotelowej recepcji turystycznej przybył przewodnik z grupą studentów z Wielkiej Brytanii, którzy wcześniej dokonali rezerwacji i otrzymali potwierdzenie. Jaką procedurę wybierze recepcjonista?

A. Check - in grupy turystycznej
B. Check - out grupy turystycznej
C. Czarter grupy turystycznej
D. Przebukowanie grupy turystycznej
HGT.06 Pytanie 1 070
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Spacer w parku narodowym
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Spacer po ogrodzie botanicznym
D. Odwiedzanie muzeum przyrody
HGT.06 Pytanie 1 071
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. termin pobytu i nazwisko gościa
B. datę urodzenia i nazwisko gościa
C. termin pobytu i formę płatności
D. datę wyjazdu i formę płatności
HGT.06 Pytanie 1 072
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. w określonym czasie
B. przez 12 godzin w ciągu dnia
C. w ustalonych godzinach
D. przez całą dobę
HGT.06 Pytanie 1 073
Realizacja usług w recepcji

Czym jest SWOT?

A. Międzynarodowa Organizacja Turystyki.
B. ocena mocnych i słabych aspektów firmy oraz możliwości i ryzyk.
C. Międzynarodowa Organizacja Operatorów Turystyki.
D. analiza zdolności płatniczej.
HGT.06 Pytanie 1 074
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 500,00 zł
D. 680,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 075
Realizacja usług w recepcji

Urządzenie do imbusowania ma zastosowanie w

A. dobieraniu kluczy do wind
B. drukowaniu folderów reklamowych
C. otwieraniu wind
D. kodowaniu kart magnetycznych
HGT.06 Pytanie 1 076
Realizacja usług w recepcji

Dysponent, wystawiając fakturę gościowi za nocleg, w pozycji Ilość powinien wpisać liczbę

Fragment faktury
Nazwa towaru
lub usługi
J.m.IlośćCena jednostkowa
netto w zł
Wartość netto
w zł
Stawka podatku VAT
w %
Wartość brutto
w zł
Noclegdoba1 000,003 000,0083 240,00

A. 3
B. 1
C. 4
D. 2
HGT.06 Pytanie 1 077
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
B. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
HGT.06 Pytanie 1 078
Realizacja usług w recepcji

W rejonie Pojezierza Mazurskiego znajdują się obiekty noclegowe z zabezpieczeniami, które oferują możliwość nocowania w namiotach, parkowania pojazdów oraz przygotowywania jedzenia. Jak nazywają się te obiekty hotelarskie?

A. kempingi
B. pola namiotowe
C. pola biwakowe
D. pensjonaty
HGT.06 Pytanie 1 079
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
B. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
C. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
D. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
HGT.06 Pytanie 1 080
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 540 zł
B. 500 zł
C. 648 zł
D. 600 zł