Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 081
Realizacja usług w recepcji
A. kartę meldunkową
B. druk "voucher"
C. druk "message"
D. kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 1 082
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 24,60 zł
B. 15,40 zł
C. 22,30 zł
D. 23,74 zł
HGT.06 Pytanie 1 083
Realizacja usług w recepcji
Oblicz łączną kwotę za usługę gastronomiczną, jeśli gość hotelowy zamówił do swojego pokoju 3 obiady po 50,00 zł brutto każdy, a opłata za room service wynosi 20% wartości całego zamówienia?
A. 150,00 zł
B. 170,00 zł
C. 120,00 zł
D. 180,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 084
Realizacja usług w recepcji
Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?
A. Usługi podstawowe
B. spa i wellness
C. Usługi handlowe
D. Usługi rehabilitacyjne
HGT.06 Pytanie 1 085
Realizacja usług w recepcji
Ogłoszenie o stanie zagrożenia spowodowanego trzęsieniem ziemi na Bliskim Wschodzie prowadzi do
A. wzrostu liczby miejsc noclegowych w Izraelu
B. zmniejszenia liczby obiektów noclegowych w Republice Południowej Afryki
C. spadku zainteresowania usługami hotelarskimi w Turcji
D. zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w Arabii Saudyjskiej
HGT.06 Pytanie 1 086
Realizacja usług w recepcji
Zespół pomieszczeń w obiekcie hotelowym, który obejmuje pokój mieszkalny, przedpokój, węzeł higieniczno-sanitarny oraz inne elementy dodatkowe, to
A. pokój typu studio
B. pokój typu apartament
C. jednostka mieszkalna
D. pion pobytowy
HGT.06 Pytanie 1 087
Realizacja usług w recepcji
Dokument imienny, który potwierdza rezerwację oraz wcześniejsze opłacenie usług noclegowych w hotelu, to
A. przelew bankowy
B. voucher
C. czek podróżny
D. confirmation
HGT.06 Pytanie 1 088
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 80 zł
B. 100 zł
C. 120 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 1 089
Realizacja usług w recepcji
Aby dział recepcji mógł prawidłowo funkcjonować, konieczne jest posiadanie urządzeń takich jak:
A. kasa fiskalna, komputer, skrytki depozytowe, centrala telefoniczna
B. komputer, kasa fiskalna, faks, drukarka, centrala telefoniczna
C. komputer, drukarka, klucznica, sejf depozytowy, cennik
D. komputer, faks, telefon, klucznica, grafik dyspozytora
HGT.06 Pytanie 1 090
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do
A. księgi gości
B. księgi rejestracyjnej
C. karty rezerwacji
D. karty pobytu
HGT.06 Pytanie 1 091
Realizacja usług w recepcji
Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?
A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
C. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
D. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
HGT.06 Pytanie 1 092
Realizacja usług w recepcji
Które z poniższych miejsc można zaliczyć do obiektów hotelarskich?
A. Pensjonat
B. Dom Pracy Twórczej
C. Ośrodek Wczasowy
D. Ośrodek Szkoleniowo-Konferencyjny
HGT.06 Pytanie 1 093
Realizacja usług w recepcji
Rodzinie z dwójką małych pociech, która przyjechała do hotelu w celach służbowych, należy w pierwszej kolejności zaproponować
A. apartament małżeński oraz wycieczkę po okolicy
B. bezpłatny dostęp do Internetu oraz sejf hotelowy
C. pokój dla niepalących oraz opiekunkę do dzieci
D. wynajem samochodu oraz plac zabaw dla dzieci
HGT.06 Pytanie 1 094
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
B. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
HGT.06 Pytanie 1 095
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
C. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
D. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 1 096
Realizacja usług w recepcji
Jakie dodatkowe usługi, według norm kategoryzacyjnych, powinien oferować hotel 3*?
A. Usługi związane z motoryzacją, usługi związane z gastronomią
B. Usługa przechowania bagażu, usługa prania
C. Całodobowa obsługa pokoju, usługa transportu bagażu
D. Zapewnienie sal wielofunkcyjnych, usługa przechowania bagażu
HGT.06 Pytanie 1 097
Realizacja usług w recepcji
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. ReHot.
B. Tour Manager.
C. Galileo International.
D. Fidelio Front Office.
HGT.06 Pytanie 1 098
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 1 980 zł
B. 1 480 zł
C. 2 200 zł
D. 2 420 zł
HGT.06 Pytanie 1 099
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
C. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
D. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
HGT.06 Pytanie 1 100
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
B. Globalną Organizacją Turystyki
C. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
D. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
HGT.06 Pytanie 1 101
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to
A. pola namiotowe
B. stanice
C. campingi
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 102
Realizacja usług w recepcji
W jakiej najniższej klasie hotelu z 30 pokojami recepcja musi być wyposażona w czytnik kart płatniczych?
A. 2*
B. 1*
C. 3*
D. 4*
HGT.06 Pytanie 1 103
Realizacja usług w recepcji
Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając
A. mapy obszaru.
B. planu miasta.
C. książki telefonicznej.
D. rozpiski komunikacyjnej.
HGT.06 Pytanie 1 104
Realizacja usług w recepcji
Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz
A. zwiedzania miasta z przewodnikiem
B. złożenia bagaży w przechowalni
C. noclegu w innym obiekcie
D. korzystania z hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 1 105
Realizacja usług w recepcji
Przekazanie informacji o zwiększonej liczbie zajętych pokoi powinno nastąpić w pierwszej kolejności do
A. dyrekcji
B. służbie parterowej
C. administracji
D. służbie pięter
HGT.06 Pytanie 1 106
Realizacja usług w recepcji
Który dział w obiekcie hotelowym powinien zostać powiadomiony przez recepcjonistę, jeżeli gość ma celiakię?
A. Techniczny
B. Służby pięter
C. Gastronomii
D. Odnowy biologicznej
HGT.06 Pytanie 1 107
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. głównej
B. towarzyszącej
C. opcjonalnej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 108
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. element procedury wymeldowania.
B. udzieleniem informacji turystycznej.
C. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
D. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
HGT.06 Pytanie 1 109
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?
A. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
B. Animację zajęć dla dzieci
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Wino i kosz owoców w pokojach
HGT.06 Pytanie 1 110
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się przeciwdziałaniem praktykom monopolistycznym, wspieraniem konkurencji oraz ochroną praw konsumentów?
A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Związek Konsumentów
C. Komisja Normalizacyjna
D. Rada Miejska ds. Obywatelskich
HGT.06 Pytanie 1 111
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IH&RA?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hotelarzy i Restauratorów
B. Międzynarodowe Związek Hotelarzy
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Kucharzy oraz Restauratorów
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Restauratorów
HGT.06 Pytanie 1 112
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Decyzyjność
B. Poddańczość
C. Chytrość
D. Elastyczność
HGT.06 Pytanie 1 113
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
HGT.06 Pytanie 1 114
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. reklamę w radiu
B. reklamę w telewizji
C. promocję w branży
D. promocję w regionie
HGT.06 Pytanie 1 115
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyste otwarcie nowego obiektu hotelowego "Wodnik". Który sposób promocji powinien być wybrany przez ten hotel, żeby informacja o nowym miejscu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych gości?
A. Materiały reklamowe w formie folderów
B. Reklama w internecie
C. Wydruki na plakatach
D. Rozpowszechnianie ulotek
HGT.06 Pytanie 1 116
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. łatwe do strawienia, artystycznie podane
B. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
C. lekkie, nie wywołujące wzdęć
D. ostre i smażone
HGT.06 Pytanie 1 117
Realizacja usług w recepcji
Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien
A. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
B. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
C. przekazać ją do przechowalni bagażu
D. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
HGT.06 Pytanie 1 118
Realizacja usług w recepcji
Jaką całkowitą wartość brutto należy zapłacić za usługę gastronomiczną, obejmującą 4 posiłki dostarczone do pokoju, jeśli cena brutto jednego posiłku wynosi 50 zł, a opłata za room service wynosi 20%?
A. 240 zł
B. 60 zł
C. 50 zł
D. 200 zł
HGT.06 Pytanie 1 119
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?
A. Spa
B. Medyczne
C. Turystyczne
D. Rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 120
Realizacja usług w recepcji
Jaki element marketingu został wykorzystany, gdy informacja o ofercie hotelu została opublikowana w lokalnej gazecie?
A. Rozkład.
B. Koszt.
C. Promocję.
D. Towar.