Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 121
Realizacja usług w recepcji
A. numeru paszportu
B. okresu pobytu
C. imię i nazwisko gościa
D. numeru pokoju
HGT.06 Pytanie 1 122
Realizacja usług w recepcji
W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się
A. świadczenie gościom usług kosmetycznych
B. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
C. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
D. przechowywanie bagaży gości
HGT.06 Pytanie 1 123
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. public relations
B. reklamę zewnętrzną
C. promocję szeptaną
D. sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 124
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Miejsce do parkowania
B. Co najmniej dwa posiłki dziennie
C. Wypożyczenie rowerów
D. Internet bezprzewodowy
HGT.06 Pytanie 1 125
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Dziczyzna, owoce
B. Sarnina, węgorz
C. Wieprzowina, karp
D. Cielęcina, łosoś
HGT.06 Pytanie 1 126
Realizacja usług w recepcji
Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?
A. Numer paszportu
B. Datę rezerwacji
C. Numer pokoju
D. Datę urodzenia
HGT.06 Pytanie 1 127
Realizacja usług w recepcji
Formularz rezerwacji powinien oprócz imienia i nazwiska klienta zawierać takie dane jak
A. NIP lub PESEL klienta, datę przybycia, typ pokoju
B. data pobytu, typ pokoju, podpis klienta
C. NIP lub PESEL, datę narodzin, adres zamieszkania
D. data pobytu, typ pokoju, podpis pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 128
Realizacja usług w recepcji
Najskuteczniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów do turnusów prozdrowotnych jest umieszczanie plakatów reklamowych w obrębie
A. urzędu miasta oraz gminy
B. ośrodków zdrowia
C. placówek edukacyjnych
D. ośrodków kultury
HGT.06 Pytanie 1 129
Realizacja usług w recepcji
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. opłacenia pobytu
B. przyjęcia gościa
C. anulowania rezerwacji
D. wyjazdu gościa
HGT.06 Pytanie 1 130
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
A. Sponsoring
B. Reklamę
C. Promocję sprzedaży
D. Relacje publiczne
HGT.06 Pytanie 1 131
Realizacja usług w recepcji
Kiedy klient wybiera dania oraz napoje z menu, a następnie po złożeniu zamówienia jest obsługiwany w sposób osobisty, wskazuje to na zastosowanie obsługi
A. room service
B. bankietowej
C. bufetowej
D. a'la carte
HGT.06 Pytanie 1 132
Realizacja usług w recepcji
Premier Francji przyjeżdża do hotelu w Warszawie. W holu recepcyjnym zostanie przywitany przez
A. dyrektora hotelu
B. menedżera concierge
C. szefa recepcji
D. dyspozytora
HGT.06 Pytanie 1 133
Realizacja usług w recepcji
Na jakiej podstawie recepcjonista ma obowiązek wystawić fakturę za usługi świadczone gościowi?
A. Rachunków z poszczególnych sektorów hotelu
B. Wpisu do książki rejestracyjnej
C. Faktur otrzymanych od różnych działów hotelu
D. Wpisu w harmonogramie zajętości pokoi
HGT.06 Pytanie 1 134
Realizacja usług w recepcji
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Tramping.
B. Survival.
C. Karawaning.
D. Trekking.
HGT.06 Pytanie 1 135
Realizacja usług w recepcji
Na jakie czynniki nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. cena tych usług
B. dochód właściciela obiektu
C. oczekiwania klientów
D. dochody klientów
HGT.06 Pytanie 1 136
Realizacja usług w recepcji
Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?
A. Kotlet schabowy
B. Pudding Yorkshire
C. Boeuf Strogonow
D. Spaghetti Bolognese
HGT.06 Pytanie 1 137
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
HGT.06 Pytanie 1 138
Realizacja usług w recepcji
W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?
A. 60%
B. 40%
C. 30%
D. 80%
HGT.06 Pytanie 1 139
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować wcześniej?
A. Wymianę ręczników
B. Dodatkowy koc
C. Jazdę konno w terenie
D. Skrytkę depozytową
HGT.06 Pytanie 1 140
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?
A. Rachunek wstępny
B. Fakturę zaliczkową
C. Dokument kasowy
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 1 141
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
B. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
C. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
HGT.06 Pytanie 1 142
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
B. tylko hoteli 3, 4 i 5*
C. wszystkich hoteli
D. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
HGT.06 Pytanie 1 143
Realizacja usług w recepcji
Głównym zadaniem recepcji jest
A. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
B. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
C. przyjmowanie i wydawanie gości.
D. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
HGT.06 Pytanie 1 144
Realizacja usług w recepcji
W których rodzajach hoteli recepcja dysponuje terminalem POS?
A. 5*,4*,3*,2*
B. 5*
C. 5*,4*
D. 5*,4*,3*
HGT.06 Pytanie 1 145
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista w trakcie przyjmowania gościa niewidomego do hotelu?
A. Wypełnić kartę rejestracyjną w imieniu gościa
B. Oferować bezpłatny room service
C. Zaproponować gościowi przyjście z opiekunem
D. Zasugerować pokój w pobliżu windy
HGT.06 Pytanie 1 146
Realizacja usług w recepcji
Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się
A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
D. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
HGT.06 Pytanie 1 147
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę określa się mianem serwisu talerzowego?
A. angielską
B. francuską
C. rosyjską
D. niemiecką
HGT.06 Pytanie 1 148
Realizacja usług w recepcji
Jednym z efektywnych sposobów ochrony hotelu przed zagrożeniem terrorystycznym jest
A. wprowadzenie systemu monitoringu
B. wynajęcie psa przeszkolonego do wykrywania zagrożeń
C. zatrudnienie zespołu antyterrorystycznego
D. zamontowanie bramki do detekcji metali
HGT.06 Pytanie 1 149
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura pro forma
B. zlecenie przelewu
C. szacowanie wydatków
D. faktura
HGT.06 Pytanie 1 150
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. punktualność
B. konserwatyzm
C. tradycjonalizm
D. gadatliwość
HGT.06 Pytanie 1 151
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów można określić jako hotel butique?
A. Hotel Ziemowit - luksusowy, kameralny, dostosowany do potrzeb pojedynczego gościa
B. Hotel Bolesław - niezwykły, wyposażony w obiekty sportowo - rekreacyjne oraz rozwiniętą bazę gastronomiczną - rozrywkową
C. Hotel Mieszko - ekskluzywny, przeznaczony na dłuższe pobyty dla osób zatrudnionych w miejscach oddalonych od ich stałego zamieszkania
D. Hotel Lech - szczególny, przytulny, skierowany do wybranej grupy klientów, oferujący niedrogie miejsca noclegowe
HGT.06 Pytanie 1 152
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 900
B. 450
C. 30
D. 60
HGT.06 Pytanie 1 153
Realizacja usług w recepcji
Hotel wystawił fakturę dla klienta, wskazując na konieczność uregulowania płatności w ciągu dwóch tygodni od jej wystawienia. Jaka forma płatności została określona w tym dokumencie?
A. Czek
B. Płatność kartą kredytową
C. Płatność gotówkowa
D. Polecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 1 154
Realizacja usług w recepcji
Który dokument można sporządzić na zamieszczonym formularzu?
HOTEL MARIA | |||
---|---|---|---|
Imię | Nazwisko | ||
Adres zamieszkania | Nr dowodu tożsamości | ||
Imiona rodziców | Data urodzenia | ||
Obywatelstwo | Forma płatności | ||
Data przyjazdu | Data wyjazdu | ||
Podpis recepcjonisty | Podpis gościa |
A. Voucher biura podróży.
B. Kartę rejestracyjną.
C. Kartę pobytu.
D. Czek podróżny.
HGT.06 Pytanie 1 155
Realizacja usług w recepcji
Jakie z podanych działań wchodzi w skład strategii dotyczącej kadry?
A. Wykorzystanie odroczonej płatności dla przedsiębiorstw
B. Obniżenie cen pokoi dla uczniów
C. Rezerwacja pokoi za pośrednictwem Internetu
D. Szkolenie językowe dla pracowników recepcji
HGT.06 Pytanie 1 156
Realizacja usług w recepcji
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 1
B. 3
C. 4
D. 2
HGT.06 Pytanie 1 157
Realizacja usług w recepcji
Serwowanie płonących potraw i deserów konsumentom określa się mianem
A. trybowaniem
B. flambirowaniem
C. garnirowaniem
D. tranżerowaniem
HGT.06 Pytanie 1 158
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. flytele
B. rotele
C. botele
D. aquatele
HGT.06 Pytanie 1 159
Realizacja usług w recepcji
Preautoryzacja wymaga, aby gość podał numer
A. czeku podróżnego
B. karty lojalnościowej
C. skierowania na pobyt
D. karty kredytowej
HGT.06 Pytanie 1 160
Realizacja usług w recepcji
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 130 do 140 cm
B. Od 110 do 120 cm
C. Od 100 do 110 cm
D. Od 120 do 130 cm