Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 81
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. usunięcie materiałów łatwopalnych
B. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
C. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
D. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
HGT.06 Pytanie 82
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. włoskiej
B. greckiej
C. żydowskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 83
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Wydać nową kartę elektroniczną
B. Wydać gościowi klucz tradycyjny
C. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
D. Zaproponować gościowi inny pokój
HGT.06 Pytanie 84
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. złożone zostaje zamówienie na usługi.
B. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
C. gość pojawia się przy recepcji.
D. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
HGT.06 Pytanie 85
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie opisu pakietu usług wskaż komu recepcjonista powinien go polecić.

PAKIET BURSZTYNOWY
W cenie:
— wynajem sali konferencyjnej ze sprzętem multimedialnym
— wynajem VIP Meeting Room (kameralny pokój spotkań dla organizatora)
— materiały konferencyjne (papier i długopisy)
— menu wg programu spotkania
— bezprzewodowy dostęp do Internetu w całym obiekcie
— wsparcie organizacyjne Managera
— parking monitorowany na terenie obiektu

A. Uczestnikom konferencji prasowej towarzyszącej targom zdrowej żywności.
B. Uczniom szkoły średniej w ramach tygodniowego pobytu na "Zielonej Szkole".
C. Organizatorowi weekendowego szkolenia dla pań "Wellness & SPA for you".
D. Organizatorowi jednodniowej konferencji dla pracowników dużej firmy.
HGT.06 Pytanie 86
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
B. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
C. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
HGT.06 Pytanie 87
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości

A. 130 cm
B. 70 cm
C. 90 cm
D. 110 cm
HGT.06 Pytanie 88
Realizacja usług w recepcji

Jakie oznaczenie skrótowe stosuje Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji w Unii Europejskiej?

A. HORECA
B. HOTREC
C. IH&RA
D. AIH
HGT.06 Pytanie 89
Realizacja usług w recepcji

W hotelach klasy 4* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż

A. czterech kondygnacji
B. trzech kondygnacji
C. pięciu kondygnacji
D. dwóch kondygnacji
HGT.06 Pytanie 90
Realizacja usług w recepcji

Gość może ponieść koszty za pierwszą dobę, jeśli nie zgłosi się w umówionym czasie do hotelu, mimo że dokonał rezerwacji

A. wstępnej
B. gwarantowanej
C. niegwarantowanej
D. kredytowej
HGT.06 Pytanie 91
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
B. w motelach 4* oraz 5*
C. w hotelach 4* oraz 5*
D. w motelach 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 92
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. usytuowane przy trasach turystycznych
D. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
HGT.06 Pytanie 93
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. odnowy biologicznej
B. wycieczek fakultatywnych
C. całodziennego wyżywienia
D. wypożyczenia sprzętu
HGT.06 Pytanie 94
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
B. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
C. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
D. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
HGT.06 Pytanie 95
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
HGT.06 Pytanie 96
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.

Lp.Nazwa towaru lub usługiIlośćJedn. miaryCena jednostkowa nettoWartość nettoStawka VAT w %Kwota podatkuWartość brutto
1.Usługa noclegowa – APT5doba450,008%

A. 2 235,60 zł
B. 2 070,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 430,00 zł
HGT.06 Pytanie 97
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska, recepcjonista powinien wpisać przy tworzeniu karty pobytu dla gościa zagranicznego?

A. Numer paszportu
B. Datę urodzenia
C. Numer pokoju
D. Datę rezerwacji
HGT.06 Pytanie 98
Realizacja usług w recepcji

Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?

A. Chytrość
B. Decyzyjność
C. Poddańczość
D. Elastyczność
HGT.06 Pytanie 99
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Tłumacz języka migowego, room-service
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Wstawka do apartamentu, budzenie
HGT.06 Pytanie 100
Realizacja usług w recepcji

Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?

A. Towar.
B. Reklama
C. Koszt.
D. Kanały dystrybucji.
HGT.06 Pytanie 101
Realizacja usług w recepcji

Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks

A. Giffena
B. Veblena
C. spekulacyjny
D. mieszany
HGT.06 Pytanie 102
Realizacja usług w recepcji

Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?

A. Zmniejszenie kosztów pracowników
B. Zwiększenie kosztów pracowników
C. Zwiększenie przychodów gości
D. Zmniejszenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 103
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
B. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
C. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
D. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 104
Realizacja usług w recepcji

Jakie systemy rezerwacyjne pozwalają na zarezerwowanie: biletu lotniczego, zakwaterowania lub wynajmu auta w Kanadzie dla turysty, który obecnie przebywa w hotelu w Europie?

A. Sabre, Galileo, Amadeus
B. Fidelio, Chart, ProHott
C. Travelocity, Travels-web, Expedia
D. Polish Travel, Travelplanet, eTravel
HGT.06 Pytanie 105
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Dokument kasowy
B. Rachunek wstępny
C. Polecenie przelewu
D. Fakturę zaliczkową
HGT.06 Pytanie 106
Realizacja usług w recepcji

W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie

A. 4*
B. 5*
C. 4* i 5*
D. 3* i 4*
HGT.06 Pytanie 107
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
B. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
C. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
D. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
HGT.06 Pytanie 108
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. choleryk
B. ekstrawertyk
C. sangwinik
D. melancholik
HGT.06 Pytanie 109
Realizacja usług w recepcji

W przypadku kempingów można wyróżnić

A. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
D. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 110
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
B. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
D. Pranie odzieży, informacja turystyczna
HGT.06 Pytanie 111
Realizacja usług w recepcji

Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?

A. Indywidualne rejestrowanie uczestników
B. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
C. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
D. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
HGT.06 Pytanie 112
Realizacja usług w recepcji

Dokument, w którym pracownik recepcji informuje klienta o wysokości oraz terminie wpłaty zaliczki za zamówione usługi, to

A. karta rezerwacji
B. grafik rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 113
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. dostarczania gazet.
B. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
C. serwowania śniadań.
D. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
HGT.06 Pytanie 114
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
B. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
C. Udzielanie informacji turystycznej
D. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
HGT.06 Pytanie 115
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak zaparkował auto na trzy doby na parkingu hotelowym, którego cena brutto wynosi 50,00 zł za dobę. Jaką kwotę stanowi podatek VAT za tę usługę przy stawce 23%?

A. 28,05 zł
B. 34,50 zł
C. 11,11 zł
D. 12,00 zł
HGT.06 Pytanie 116
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za kontrolę obiektów hotelowych pod kątem spełniania norm kategoryzacyjnych dotyczących wyposażenia oraz zakresu oferowanych usług?

A. prezydent miasta
B. marszałek danego województwa
C. wojewoda
D. starosta
HGT.06 Pytanie 117
Realizacja usług w recepcji

Obiekty usytuowane poza terenami zabudowanymi, w pobliżu tras turystycznych, oferujące podstawowy zakres usług dla gości, to

A. pensjonaty
B. schroniska
C. motele
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 118
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. pośredni
B. zintegrowany
C. konwencjonalny
D. bezpośredni
HGT.06 Pytanie 119
Realizacja usług w recepcji

Jaki skrót oznacza nocleg ze śniadaniem?

A. OB
B. HB
C. BB
D. FB
HGT.06 Pytanie 120
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. campingi
B. pola biwakowe
C. stanice
D. pola namiotowe