Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 161
Realizacja usług w recepcji
A. Sprzedaż osobistą
B. Promocję właściwą
C. Public relations
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 162
Realizacja usług w recepcji
Małe serwetki o wymiarach 80 x 80 cm, znane także jako nakładki, to
A. flandy
B. laufry
C. serwety kelnerskie
D. napperony
HGT.06 Pytanie 1 163
Realizacja usług w recepcji
Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi
A. towarzyszącej
B. uzupełniającej
C. podstawowej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 1 164
Realizacja usług w recepcji
Instytucja odpowiedzialna za schroniska dla młodzieży to
A. Ogólnopolskie Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
B. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
C. Krajowe Turystyczne Schroniska Młodzieżowe
D. Ogólnopolskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych
HGT.06 Pytanie 1 165
Realizacja usług w recepcji
W miesiącu maju przeciętna cena w hotelowym apartamencie wynosiła 300 zł, a wskaźnik obłożenia osiągnął 60%. Jaką wartość przyjmie wskaźnik RevPAR dla tego obiektu w analizowanym okresie?
A. 180
B. 300
C. 120
D. 240
HGT.06 Pytanie 1 166
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób znaczne zwiększenie cen usług hotelowych w Tatrach Słowackich wpłynie na rynek usług hotelowych w Zakopanem?
A. Spadnie popyt
B. Podaż i ceny pozostaną na tym samym poziomie
C. Wzrośnie popyt
D. Spadnie zarówno podaż, jak i ceny
HGT.06 Pytanie 1 167
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu użyje recepcjonista przy przyjmowaniu grupy turystów z Japonii oraz ich przewodnika do hotelu?
A. Euroczek
B. Zamówienie klienta
C. Voucher
D. Potwierdzenie zamówienia
HGT.06 Pytanie 1 168
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
B. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
HGT.06 Pytanie 1 169
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?
A. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
B. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
C. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
D. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
HGT.06 Pytanie 1 170
Realizacja usług w recepcji
Wskaż kwotę podatku, którą powinien recepcjonista wpisać w brakujące pole faktury, rozliczając koszty podanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jazda konna | 30 min. | 2 | 56,91 | 113,82 | 23 | 140,00 |
A. 10,37 zł
B. 5,19 zł
C. 26,18 zł
D. 13,09 zł
HGT.06 Pytanie 1 171
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?
A. Bezpłatny dostęp do Internetu
B. Centrum SPA & Wellness
C. Bezpłatny room service
D. Salę konferencyjną z wyposażeniem
HGT.06 Pytanie 1 172
Realizacja usług w recepcji
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
C. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 1 173
Realizacja usług w recepcji
Dostępność pomieszczenia depozytowego w hotelu powinna być z
A. lobby i bagażowni
B. holu recepcyjnego i zaplecza recepcji
C. pomieszczenia socjalnego oraz zaplecza recepcji
D. bagażowni oraz holu recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 1 174
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
HGT.06 Pytanie 1 175
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę, jaką gość uiści za pobyt w hotelu, jeśli wartość brutto zamówionych i wykonanych usług wynosi 1 200,00 zł, a przy rezerwacji wpłacono zaliczkę w wysokości 30% wartości zamówienia na konto hotelu?
A. 960,00 zł
B. 300,00 zł
C. 840,00 zł
D. 360,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 176
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument wypełnia pracownik recepcji podczas procesowania check-in?
A. Harmonogram obłożenia pokoi
B. Voucher
C. Kartę pobytu
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 177
Realizacja usług w recepcji
W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 33%
B. 53%
C. 40%
D. 20%
HGT.06 Pytanie 1 178
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.
Nazwa usługi | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa netto w zł | Wartość netto w zł | Podatek VAT w % | Kwota podatku VAT w zł | Wartość brutto w zł |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Masaż częściowy ciała | godz. | 2 | 81,30 | 162,60 | 23 | 200,00 |
A. 40,65 zł
B. 14,81 zł
C. 37,40 zł
D. 18,70 zł
HGT.06 Pytanie 1 179
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 540 zł
B. 500 zł
C. 600 zł
D. 648 zł
HGT.06 Pytanie 1 180
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. promocja
B. cena
C. personel
D. dystrybucja
HGT.06 Pytanie 1 181
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?
A. Wypełnienie karty meldunkowej
B. Zrealizowanie formularza pobytowego
C. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
D. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
HGT.06 Pytanie 1 182
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju narzędzia promocji użyto, umieszczając tablicę z informacją o ofercie hotelu na lotnisku?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 183
Realizacja usług w recepcji
Który dokument określa zasady świadczenia usług oraz zasady porządkowe dotyczące pobytu gościa w hotelu?
A. Statut hotelu
B. Regulamin hotelowy
C. Instrukcja bhp
D. Księga meldunkowa
HGT.06 Pytanie 1 184
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
C. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
D. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
HGT.06 Pytanie 1 185
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania podejmuje hotel w ramach strategii produktowej?
A. Publikacja ogłoszenia w miesięczniku 'Hotelarz'
B. Współpraca z biurem podróży 'Paradise'
C. Wprowadzenie zniżek dla studentów
D. Podniesienie standardu z trzeciej na czwartą
HGT.06 Pytanie 1 186
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
B. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
C. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
D. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
HGT.06 Pytanie 1 187
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. list powitalny
B. karta zamówienia
C. potwierdzenie rezerwacji
D. formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 1 188
Realizacja usług w recepcji
Rejestracja korzystania przez gościa hotelowego z depozytu w recepcji powinna odbywać się na
A. kontrolce depozytowej
B. paragonie fiskalnym
C. rachunku wstępnym
D. karcie pobytu
HGT.06 Pytanie 1 189
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który służy głównie do indywidualnej oraz grupowej turystyki młodzieżowej i jest przystosowany do samoobsługi gości, to
A. schronisko młodzieżowe
B. hotel
C. akademik
D. dom wycieczkowy
HGT.06 Pytanie 1 190
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 80 do 90 cm
B. od 90 do 110 cm
C. od 130 do 140 cm
D. od 110 do 120 cm
HGT.06 Pytanie 1 191
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w telewizji oraz w radio
C. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
D. Mailing i broszury
HGT.06 Pytanie 1 192
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. zamknąć rachunek hotelowy gościa
B. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. przyjąć opłatę
HGT.06 Pytanie 1 193
Realizacja usług w recepcji
Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?
A. Rezydencyjnego
B. Garni
C. Aparthotelu
D. Biznesowego
HGT.06 Pytanie 1 194
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. technicznego.
B. służby parterowej.
C. marketingu.
D. służby pięter.
HGT.06 Pytanie 1 195
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.06 Pytanie 1 196
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest
A. podawanie śniadań
B. sprzedaż kwiatów
C. usługa motoryzacyjna
D. sprzedaż kosmetyków
HGT.06 Pytanie 1 197
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. przynależności
B. uznania
C. bezpieczeństwa
D. fizjologiczne
HGT.06 Pytanie 1 198
Realizacja usług w recepcji
Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi
A. towarzyszącej
B. osobistej
C. fakultatywnej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 1 199
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 30
B. 900
C. 450
D. 60
HGT.06 Pytanie 1 200
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Dodatkowe bezpłatne usługi
B. Zmiana personelu
C. Promocja w gazetach codziennych
D. Zmniejszenie kosztów noclegu