Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 201
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji pożaru w hotelu kluczowym etapem działań ratowniczo-gaśniczych jest

A. usuwanie przedmiotów stanowiących zagrożenie
B. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
C. ochładzanie podgrzanych elementów
D. gaszenie ognia
HGT.06 Pytanie 1 202
Realizacja usług w recepcji

Jakie obiekty noclegowe klasyfikowane są jako schroniska młodzieżowe?

A. Usytuowane poza obszarem zabudowanym
B. Przeznaczone wyłącznie dla młodzieży z szkół podstawowych i średnich
C. Dysponujące co najmniej 10 pokojami do spania, oferujące rozmaite usługi związane z recepcją oraz pobytem gości
D. Stworzone z myślą o indywidualnej i grupowej turystyce młodzieżowej, przystosowane do samoobsługi klientów
HGT.06 Pytanie 1 203
Realizacja usług w recepcji

W menu gastronomicznym lokalu, który serwuje posiłki niskokaloryczne, można znaleźć dania:

A. mięsne, głównie przygotowywane na patelni
B. mączne z sosami zasmażanymi
C. potrawy drobiowe, zapiekane z serem żółtym
D. rybne, gotowane na parze z warzywami
HGT.06 Pytanie 1 204
Realizacja usług w recepcji

Współpraca hotelu z firmą reklamową w celu przeprowadzenia kampanii promocyjnej należy do działań w obrębie strategii

A. ceny
B. dystrybucji
C. produktu
D. promocji
HGT.06 Pytanie 1 205
Realizacja usług w recepcji

Modyfikacja sprzętu oraz aranżacji wnętrza lokalu gastronomicznego w hotelu stanowi część strategii

A. ceny
B. produktu
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.06 Pytanie 1 206
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje powinny być zawarte na karcie rejestracyjnej?

A. Termin wstępnej rezerwacji
B. Podpis klienta hotelowego
C. Podpis menedżera hotelu
D. Numer rachunku hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 207
Realizacja usług w recepcji

Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena

A. prestiżowa
B. progowa
C. penetracyjna
D. zróżnicowana
HGT.06 Pytanie 1 208
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 12%
B. 70%
C. 45%
D. 65%
HGT.06 Pytanie 1 209
Realizacja usług w recepcji

Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone

A. w regulaminie bhp
B. w księdze meldunkowej
C. w regulaminie hotelu
D. w statucie hotelu
HGT.06 Pytanie 1 210
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny:5*4*3*2*1*
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych5030202010
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 500,80,50,30,20,1

A. 20 m2
B. 10 m2
C. 50 m2
D. 30 m2
HGT.06 Pytanie 1 211
Realizacja usług w recepcji

Która rezerwacja usług hotelowych nie wymaga dokonania przedpłaty?

A. Gwarantowana
B. Niegwarantowana
C. Potwierdzona
D. Wstępna
HGT.06 Pytanie 1 212
Realizacja usług w recepcji

W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić

A. 12 m2
B. 9 m2
C. 13 m2
D. 14 m2
HGT.06 Pytanie 1 213
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Schronisko Marzenie
B. Hotel Góral
C. Pensjonat Maria
D. Motel Zacisze
HGT.06 Pytanie 1 214
Realizacja usług w recepcji

Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to

A. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
B. przychody gości oraz wprowadzone technologie
C. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
D. przychody gości oraz koszty produkcji
HGT.06 Pytanie 1 215
Realizacja usług w recepcji

Jak pracownik recepcji budzi gościa VIP?

A. w sposób pokojowy
B. przez rozmowę telefoniczną
C. za pośrednictwem dyrektora hotelu
D. z wykorzystaniem automatu telefonicznego
HGT.06 Pytanie 1 216
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?

A. od 3* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 4* do 5*
HGT.06 Pytanie 1 217
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas procesu check-out zauważył niezadowolenie gościa z pobytu. W tej sytuacji powinien

A. rozliczyć pobyt oraz zachęcić gościa do ponownego skorzystania z usług hotelowych
B. zapitać o powód niezadowolenia i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację
C. dowiedzieć się, co spowodowało niezadowolenie i pożegnać gościa
D. przeprosić gościa, ale jednocześnie bronić stanowiska hotelu
HGT.06 Pytanie 1 218
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
C. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
D. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
HGT.06 Pytanie 1 219
Realizacja usług w recepcji

Hotel zorganizował konferencję na zlecenie firmy korporacyjnej i wystawił fakturę z informacją o odroczonym terminie płatności. Co to oznacza dla firmy w kontekście dokonania płatności?

A. kartą kredytową
B. gotówką
C. poleceniem przelewu
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 1 220
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość

A. złożył je u pracownika recepcji
B. wrzucił je do skrzynki depozytowej
C. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
D. powierzył je do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 1 221
Realizacja usług w recepcji

Informacja dotycząca czasu trwania doby hotelowej powinna być zawarta

A. w dokumencie depozytowym
B. w potwierdzeniu rezerwacji
C. w druku wiadomości
D. w formularzu rejestracyjnym
HGT.06 Pytanie 1 222
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez całą dobę
B. w ustalonych godzinach
C. w określonym czasie
D. przez 12 godzin w ciągu dnia
HGT.06 Pytanie 1 223
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 80%
B. 40%
C. 60%
D. 30%
HGT.06 Pytanie 1 224
Realizacja usług w recepcji

Obniżka cen po sezonie jest rezultatem:

A. polityki cenowej
B. polityki dotyczącej produktu
C. zmniejszenia jakości oferowanych usług
D. zmniejszenia jakości umeblowania pokoi
HGT.06 Pytanie 1 225
Realizacja usług w recepcji

Osobne wejście dla gości oraz wyodrębniona ścieżka dla ich bagażu są wymagane

A. we wszelkich hotelach
B. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. tylko w hotelach o kategorii 5*
HGT.06 Pytanie 1 226
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje usługi w ramach taryfy AP, zapewnia swoim gościom nocleg

A. z pełnym wyżywieniem
B. ze śniadaniem angielskim
C. z kontynentalnym śniadaniem
D. bez posiłków
HGT.06 Pytanie 1 227
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest główne zadanie kategoryzacji obiektów noclegowych?

A. ulepszenie estetyki
B. ułatwienie obiegu gospodarczego
C. ochrona interesów konsumenta
D. zwiększenie liczby odwiedzających
HGT.06 Pytanie 1 228
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?

A. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
B. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
C. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
D. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
HGT.06 Pytanie 1 229
Realizacja usług w recepcji

Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie

A. żółtaczką pokarmową typu A
B. włośnicą
C. żółtaczką wszczepienną typu B
D. gruźlicą
HGT.06 Pytanie 1 230
Realizacja usług w recepcji

Frapowanie to proces, który polega na

A. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
B. szybkim schładzaniu wina.
C. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
D. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
HGT.06 Pytanie 1 231
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien zostać przesłany do klienta, aby poinformować go o dacie rezerwacji, typie pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Propozycję hotelu
D. Wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 1 232
Realizacja usług w recepcji

Jakim narzędziem promocji posługują się pracownicy recepcji, prezentując osobiście i zachęcając gości do skorzystania z oferty hotelu?

A. Sprzedażą osobistą
B. Reklamą zewnętrzną
C. Promocją szeptaną
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 1 233
Realizacja usług w recepcji

Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi

A. wake up call
B. turn down service
C. maid in room
D. room service
HGT.06 Pytanie 1 234
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
B. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
C. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
D. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
HGT.06 Pytanie 1 235
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 6 000
B. 1 000
C. 3 000
D. 2 000
HGT.06 Pytanie 1 236
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?

A. wyłącznie koszt za pokój
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
HGT.06 Pytanie 1 237
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
C. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
D. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
HGT.06 Pytanie 1 238
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
B. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
HGT.06 Pytanie 1 239
Realizacja usług w recepcji

W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?

A. Reklama.
B. Promocja sprzedaży.
C. Sprzedaż osobista.
D. Public relations.
HGT.06 Pytanie 1 240
Realizacja usług w recepcji

Jakie są obowiązki hotelu w zakresie ochrony mienia swoich gości?

A. zapewnienie systemu monitoringu
B. prowadzenie depozytu
C. utrzymanie strzeżonego parkingu
D. zatrudnienie ochroniarzy