Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1 241
Realizacja usług w recepcji

Zastosowanie jednego z narzędzi marketingowych polega na oferowaniu usług noclegowych przez biuro podróży. Co to jest?

A. dystrybucja
B. cena
C. reklama
D. towar
HGT.06 Pytanie 1 242
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
B. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
C. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
D. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 1 243
Realizacja usług w recepcji

Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?

A. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
B. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
C. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
D. Sauna, kasyno, gra miejska
HGT.06 Pytanie 1 244
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia promocji użył hotel, organizując wydarzenie integracyjne dla swoich pracowników oraz ich rodzin?

A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations zewnętrzny
D. Public relations wewnętrzny
HGT.06 Pytanie 1 245
Realizacja usług w recepcji

Proponowanie aktywności rekreacyjnych na pływalni oraz w ośrodku wellness, by urozmaicić czas spędzany przez gości, jest przykładem usługi

A. uzupełniającej
B. podstawowej
C. towarzyszącej
D. fakultatywnej
HGT.06 Pytanie 1 246
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. odwiedzającym jednodniowym
B. gościem hotelowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. turystą
HGT.06 Pytanie 1 247
Realizacja usług w recepcji

Informacja o usłudze gastronomicznej, która zostanie opłacona przez gościa na końcu pobytu w hotelu, powinna zawierać imię i nazwisko gościa, kwotę oraz

A. datę wyjazdu
B. typ pokoju
C. numer pokoju
D. datę przyjazdu
HGT.06 Pytanie 1 248
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
B. złożone zostaje zamówienie na usługi.
C. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
D. gość pojawia się przy recepcji.
HGT.06 Pytanie 1 249
Realizacja usług w recepcji

Zalecenie dotyczące hoteli i lokali gastronomicznych jest działaniem wynikającym z ich statutu?

A. PTSM
B. PIH
C. PZH
D. PFCC
HGT.06 Pytanie 1 250
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
C. Polska Izba Hotelarstwa
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 1 251
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć liczbę gości w hotelu w weekendy, wprowadzono zniżkę o 30% dla studentów. Jakiego rodzaju promocję zastosowano?

A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Reklamę
D. Promocję sprzedaży
HGT.06 Pytanie 1 252
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista odebrał rezerwację noclegów dla grupy 17 uczniów, składającej się z 9 chłopców i 8 dziewcząt. Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 3 DBL i 5 TPL
B. 4 DBL i 3 TPL
C. 8 DBL i 2 SGL
D. 7 DBL i 4 SGL
HGT.06 Pytanie 1 253
Realizacja usług w recepcji

Hotel ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub uszkodzenie mienia gościa, gdy

A. mienie pozostawało w samochodzie na parkingu hotelowym
B. szkoda była wynikiem działania siły wyższej
C. rzecz została przekazana pracownikowi hotelu na parkingu
D. strata została spowodowana przez osobę zaproszoną przez gościa
HGT.06 Pytanie 1 254
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
B. w motelach 3*, 4* oraz 5*
C. w motelach 4* oraz 5*
D. w hotelach 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 1 255
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, miejsca bez nadzoru, gdzie można nocować w namiotach, to

A. campingi
B. pola namiotowe
C. stanice
D. pola biwakowe
HGT.06 Pytanie 1 256
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
C. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
D. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
HGT.06 Pytanie 1 257
Realizacja usług w recepcji

Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty

A. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty
D. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
HGT.06 Pytanie 1 258
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
B. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Przeprowadzić remont pokoi.
HGT.06 Pytanie 1 259
Realizacja usług w recepcji

Co wpływa na aktywizację usług hotelowych?

A. wzrost cen usług hotelowych
B. promocja hotelu na targach
C. spadek dochodów klientów
D. niewielka atrakcyjność oferty hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 260
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
D. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
HGT.06 Pytanie 1 261
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem procedury rejestracji gościa w każdym obiekcie hotelowym jest

A. wsparcie przy bagażach
B. pobranie opłaty od gościa
C. wręczenie klucza
D. określenie zakresu płatnych usług
HGT.06 Pytanie 1 262
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:

A. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
B. sejf, schowek na bagaż, biurko
C. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
D. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
HGT.06 Pytanie 1 263
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane

A. 3* i 4*
B. 1* i 2*
C. 2 i 3*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 1 264
Realizacja usług w recepcji

Śniadanie składające się z bułeczek drożdżowych, masła, miodu lub dżemu, a także kawy lub herbaty, jest typowe dla kuchni

A. niemieckiej
B. francuskiej
C. hiszpańskiej
D. włoskiej
HGT.06 Pytanie 1 265
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promocyjne hotelu można zakwalifikować do marketingu bezpośredniego?

A. świadczenie podstawowych usług w obiekcie
B. eksponowanie oferty hotelowej na stronie internetowej www
C. proponowanie upominków reklamowych z logotypem hotelu
D. udzielanie rabatów przy dłuższych pobytach
HGT.06 Pytanie 1 266
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
B. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
C. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
D. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 1 267
Realizacja usług w recepcji

Obiekty strzeżone, które oferują noclegi w namiotach, campobusach oraz przyczepach samochodowych według ustawy o usługach turystycznych kwalifikują się jako kempingi, gdy

A. zapewniają minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości
B. oferują szeroki wachlarz usług związanych z pobytem gości
C. umożliwiają przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
D. są przystosowane do samoobsługi gości
HGT.06 Pytanie 1 268
Realizacja usług w recepcji

Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:

A. PIT
B. PZH
C. IHRA
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 1 269
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
B. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
C. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
D. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
HGT.06 Pytanie 1 270
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Pokojową
B. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
C. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
D. Pracownika sprzątającego korytarze
HGT.06 Pytanie 1 271
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie należy do procedury obsługi gościa VIP?

A. Wręczenie gościowi w hallu hotelowym listu powitalnego z podpisem dyrektora hotelu
B. Przekazanie gościowi karty pobytu bez potrzeby rejestracji przy ladzie recepcyjnej
C. Budzenie gościa na prośbę zrealizowane telefonicznie przez recepcjonistę
D. Powitanie gościa przy wejściu do hotelu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego wyznaczoną
HGT.06 Pytanie 1 272
Realizacja usług w recepcji

Gdzie należy umieścić informacje dotyczące dróg ewakuacyjnych w obiekcie noclegowym?

A. tylko na najwyższych kondygnacjach
B. na każdej kondygnacji
C. tylko na najniższych kondygnacjach
D. na wybranych kondygnacjach
HGT.06 Pytanie 1 273
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia ryzyka pożaru najważniejszym krokiem w akcji ratunkowo-gaśniczej jest

A. odcięcie potencjalnych źródeł zapłonu
B. usunięcie materiałów łatwopalnych
C. ewakuacja osób z obszaru zagrożenia
D. ewakuacja osób do innego budynku hotelowego
HGT.06 Pytanie 1 274
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?

A. Hotel
B. Kemping
C. Schronisko
D. Sanatorium
HGT.06 Pytanie 1 275
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. greckiej
B. włoskiej
C. żydowskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 1 276
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Animację zajęć dla dzieci
D. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
HGT.06 Pytanie 1 277
Realizacja usług w recepcji

Określ typ umowy, która umożliwia biuru podróży rezygnację z zarezerwowanych noclegów w hotelu bez ponoszenia kosztów w ustalonym terminie?

A. Overbooking
B. Czarter
C. Allotment
D. Timesharing
HGT.06 Pytanie 1 278
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. czarter
B. umowa zlecenia
C. allotment
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 1 279
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to

A. NOPPH
B. POT
C. WTO
D. PIT
HGT.06 Pytanie 1 280
Realizacja usług w recepcji

Dopuszczenie turystów do samodzielnego gotowania w schronisku, jest formą usługi

A. uzupełniającej
B. towarzyszącej
C. komplementarnej
D. podstawowej