Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 281
Realizacja usług w recepcji
A. Prezentacja oferty hotelu przez pracowników na targach branżowych.
B. Prezentacja baneru reklamowego na regionalnym portalu.
C. Wysyłanie e-maili z ofertą promocyjną do stałych gości.
D. Umieszczanie ulotek reklamowych w pokojach hotelowych.
HGT.06 Pytanie 1 282
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wartość wskaźnika RevPar dla hotelu "Zosieńka", jeżeli średni poziom frekwencji wynosi 60%, a przeciętna cena za nocleg to 240,00 zł?
A. 144,00 zł
B. 96,00 zł
C. 120,00 zł
D. 72,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 283
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?
A. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
B. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
D. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
HGT.06 Pytanie 1 284
Realizacja usług w recepcji
Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest
A. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
B. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
C. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
D. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
HGT.06 Pytanie 1 285
Realizacja usług w recepcji
Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje
A. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
B. zupę cebulową i żeberka z grilla
C. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
HGT.06 Pytanie 1 286
Realizacja usług w recepcji
W hotelu 3* usługa bagażowa jest
A. fakultatywna
B. sezonowa
C. komplementarna
D. odpłatna
HGT.06 Pytanie 1 287
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności
A. zaopiekować się jego bagażem
B. życzyć mu udanego pobytu
C. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
D. zaprosić go do biurka recepcyjnego
HGT.06 Pytanie 1 288
Realizacja usług w recepcji
Hotel pięciogwiazdkowy może zakładać podniesienie cen, mając jednocześnie nadzieję na zwiększenie sprzedaży, gdy zachodzi paradoks
A. mieszany
B. Giffena
C. Veblena
D. spekulacyjny
HGT.06 Pytanie 1 289
Realizacja usług w recepcji
Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?
A. Polecenia przelewu
B. Dowodu wpłaty
C. Rachunku wstępnego
D. Faktury
HGT.06 Pytanie 1 290
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?
A. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
B. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
C. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
D. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
HGT.06 Pytanie 1 291
Realizacja usług w recepcji
Oblicz kwotę do zapłaty za nocleg w okresie od 03.03. do 8.03., jeśli cena wynajmu pokoju w miesiącach od maja do września wynosi 300,00 zł za dobę, a w pozostałych miesiącach jest o 30% tańsza?
A. 1 050,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 125,00 zł
D. 1 950,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 292
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji hotelowej dotarło zamówienie na weekendowy pobyt dla dwóch osób. Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, aby dokonać rezerwacji?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Harmonogram rezerwacji
C. Zestawienie rezerwacji
D. Kartę rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 293
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. E-marketing
B. Promocję sprzedaży
C. Promocję bezpośrednią
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 1 294
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet rehabilitacyjny
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet turystyczny
D. Pakiet sportowy
HGT.06 Pytanie 1 295
Realizacja usług w recepcji
Trzygwiazdkowy hotel zlokalizowany w miejscowości turystycznej powinien mieć
A. zespół sal wielofunkcyjnych przystosowanych do specyfiki obiektu.
B. możliwość oglądania telewizji w przestrzeni wspólnej.
C. kwiaciarnię lub opcję dostarczania kwiatów.
D. strefę wellness - przynajmniej dwa rodzaje usług.
HGT.06 Pytanie 1 296
Realizacja usług w recepcji
W trakcie pożaru w hotelu kluczowym elementem działań ratunkowo-gaśniczych jest
A. ewakuacja osób z hotelu
B. ochrona mienia gości
C. odcięcie źródeł ognia
D. wyłączenie sprzętu elektrycznego
HGT.06 Pytanie 1 297
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?
A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
C. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
D. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 1 298
Realizacja usług w recepcji
Aby gość wyjeżdżający z hotelu miał dobre wspomnienia z pobytu, recepcjonista powinien
A. zachęcić gościa do polecenia hotelu swoim znajomym
B. wyrazić przeprosiny za wszelkie niedociągnięcia
C. przedstawić dostępne dodatkowe usługi oferowane przez hotel
D. zapytać o odczucia związane z pobytem
HGT.06 Pytanie 1 299
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
B. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
C. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
D. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
HGT.06 Pytanie 1 300
Realizacja usług w recepcji
Czynniki, które wpływają na dostępność usług gastronomicznych w hotelu, to
A. przychody gości oraz koszty produkcji
B. wprowadzone technologie oraz ceny noclegów
C. przychody gości oraz wprowadzone technologie
D. wprowadzone technologie oraz koszty produkcji
HGT.06 Pytanie 1 301
Realizacja usług w recepcji
Jaką ofertę powinien zaproponować hotel w okresie letnim rodzinom z dziećmi, które planują dłuższy wypoczynek?
A. Kilkdniowe wycieczki krajoznawcze
B. Wieczorne imprezy integracyjne
C. Pakiety pielęgnacyjne
D. Usługi rekreacyjno-sportowe
HGT.06 Pytanie 1 302
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli
B. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Polska Izba Hotelarstwa
HGT.06 Pytanie 1 303
Realizacja usług w recepcji
Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to
A. ekstrawertyk
B. sangwinik
C. melancholik
D. choleryk
HGT.06 Pytanie 1 304
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?
A. Osobistą towarzyszącą.
B. Opcjonalną nieodpłatną.
C. Dodatkową komplementarną.
D. Dodatkową odpłatną.
HGT.06 Pytanie 1 305
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych, usługi turystyczne obejmują usługi przewodnickie, usługi noclegowe oraz wszelkie inne usługi świadczone
A. grupom turystycznym z zagranicy
B. gościom hotelowym
C. turystom lub odwiedzającym
D. osobom, które zawarły umowę na świadczenie usług turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 306
Realizacja usług w recepcji
Któremu działowi recepcjonista powinien zgłosić informację, że stały klient hotelu ma urodziny w dniu swojego przyjazdu?
A. Finansów
B. Promocji
C. Zarządzania
D. Serwisów
HGT.06 Pytanie 1 307
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 840 zł
B. 300 zł
C. 360 zł
D. 960 zł
HGT.06 Pytanie 1 308
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. wszystkich hoteli
B. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
C. tylko hoteli 3, 4 i 5*
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
HGT.06 Pytanie 1 309
Realizacja usług w recepcji
Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?
A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. określenie dostępnych usług dla gościa
C. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
D. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
HGT.06 Pytanie 1 310
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Plakaty i dystrybucję ulotek
B. Reklamę w telewizji oraz w radio
C. Mailing i broszury
D. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
HGT.06 Pytanie 1 311
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym powinien być rozpoczynany list powitalny pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, którym będzie rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Magnificencja
B. Jego Eminencja
C. Jego Ekscelencja
D. Jego Świątobliwość
HGT.06 Pytanie 1 312
Realizacja usług w recepcji
Określ minimalną powierzchnię recepcji w hotelu 5* z 40 pokojami.
A. 45 m2
B. 55 m2
C. 50 m2
D. 40 m2
HGT.06 Pytanie 1 313
Realizacja usług w recepcji
Przy sprzątaniu pokoju zajętego przez gościa w hotelu 4*, pokojowa powinna codziennie między innymi: wytrzeć kurze w pokoju i posprzątać łazienkę oraz
A. wytrzeć kurze w szafie oraz nie zmieniać pościeli
B. zmienić pościel
C. zmienić pościel oraz wytrzeć kurze w szafie
D. nie zmieniać pościeli
HGT.06 Pytanie 1 314
Realizacja usług w recepcji
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Karta rezerwacji
B. Informator hotelowy
C. Formularz kaucyjny
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 315
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Flegmatyk
B. Melancholik
C. Sangwinik
D. Choleryk
HGT.06 Pytanie 1 316
Realizacja usług w recepcji
W kampanii promocyjnej pensjonat dla myśliwych Hubertus skupi się na
A. reklamie na środkach transportu
B. zniżkach cenowych dla kół łowieckich
C. reklamie na przystankach komunikacji publicznej
D. zniżkach cenowych dla organizacji turystycznych
HGT.06 Pytanie 1 317
Realizacja usług w recepcji
Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:
A. powagę, solidność, łagodność
B. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
C. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
D. szczerość, ufność, ustępliwość
HGT.06 Pytanie 1 318
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. samorealizacji
B. akceptacji
C. bezpieczeństwa
D. przynależności
HGT.06 Pytanie 1 319
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. żydowskiej
B. włoskiej
C. greckiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 1 320
Realizacja usług w recepcji
Frapowanie to proces, który polega na
A. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
B. szybkim schładzaniu wina.
C. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
D. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.