Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 321
Realizacja usług w recepcji
A. OB
B. FB
C. BB
D. HB
HGT.06 Pytanie 1 322
Realizacja usług w recepcji
Klient otrzymał potwierdzenie rezerwacji z hotelu, zawierające informacje na temat terminu oraz wysokości zaliczki za zamówione usługi. W ustalonym terminie wpłacił zaliczkę, którą określił hotel. Jakiego rodzaju rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista?
A. Niepotwierdzoną
B. Wstępną
C. Kredytową
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 1 323
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?
A. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
B. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
C. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
D. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 324
Realizacja usług w recepcji
W jakich hotelach klasyfikacja wymaga oferowania usługi bagażowej?
A. od 1* do 5*
B. od 2* do 5*
C. od 4* do 5*
D. od 3* do 5*
HGT.06 Pytanie 1 325
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonisty kasjera musi być obligatoryjnie wyposażone
A. w kasę fiskalną
B. w urządzenie do imbusowania
C. w kserokopiarkę
D. w sejf depozytowy
HGT.06 Pytanie 1 326
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
B. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
C. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
D. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
HGT.06 Pytanie 1 327
Realizacja usług w recepcji
Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować
A. dyrektor hotelu
B. recepcjonista dyspozytor
C. concierge
D. menadżer recepcji
HGT.06 Pytanie 1 328
Realizacja usług w recepcji
Według piramidy Masłowa, za podstawowe potrzeby osoby należy uznać potrzeby
A. fizjologiczne
B. uznania
C. bezpieczeństwa
D. przynależności
HGT.06 Pytanie 1 329
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
B. Paszportu
C. Legitymacji studenckiej
D. Prawa jazdy
HGT.06 Pytanie 1 330
Realizacja usług w recepcji
Do przystawek oraz dań głównych z ryb i cielęciny powinno się serwować gościom wina?
A. czerwone ziołowe
B. białe ziołowe
C. czerwone stołowe
D. białe stołowe
HGT.06 Pytanie 1 331
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. motel
B. kemping
C. hotel
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 1 332
Realizacja usług w recepcji
Hotel ponosi odpowiedzialność za cenne przedmioty, jeśli gość
A. złożył je u pracownika recepcji
B. powierzył je do przechowalni bagażu
C. wrzucił je do skrzynki depozytowej
D. przechowuje je w swoim pokoju hotelowym
HGT.06 Pytanie 1 333
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się tylko w niewielkich hotelach, które oferują maksymalnie 25 miejsc noclegowych. Swoje płatności chciałby realizować kartą płatniczą. W hotelach, jakim najniższym standardzie może organizować nocleg?
A. 4*
B. 2*
C. 3*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 1 334
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu promocję usług stosuje hotel, który akceptuje karty lojalnościowe?
A. Folder informacyjny
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Promocję sprzedaży
D. Reklama bezpośrednia
HGT.06 Pytanie 1 335
Realizacja usług w recepcji
Który z pakietów usług oferowanych przez hotel jest dedykowany gościom, którzy pragną aktywnie spędzać czas w trakcie swojego pobytu?
A. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
B. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
C. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
D. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
HGT.06 Pytanie 1 336
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura pro forma
B. faktura
C. zlecenie przelewu
D. szacowanie wydatków
HGT.06 Pytanie 1 337
Realizacja usług w recepcji
Stanowisko recepcjonisty zajmującego się rezerwacjami powinno być zaopatrzone
A. w grafik dysponenta
B. w klucznicę
C. w sejf depozytowy
D. w kasę fiskalną
HGT.06 Pytanie 1 338
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
A. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
B. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
C. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
D. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
HGT.06 Pytanie 1 339
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?
A. Foldery reklamowe
B. Plakaty
C. Kolportaż ulotek
D. Reklamę internetową
HGT.06 Pytanie 1 340
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla pokoju jednoosobowego w hotelu 4*?
A. 10m2
B. 8m2
C. 14m2
D. 12m2
HGT.06 Pytanie 1 341
Realizacja usług w recepcji
W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż
A. pięć
B. dwie
C. cztery
D. trzy
HGT.06 Pytanie 1 342
Realizacja usług w recepcji
Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się
A. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
B. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
C. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
D. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
HGT.06 Pytanie 1 343
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami ustawy o usługach turystycznych najwyższy poziom schronisk młodzieżowych i domów wypoczynkowych oznacza się
A. jedną gwiazdką *
B. trzema gwiazdkami ***
C. cyfrą rzymską I
D. cyfrą rzymską III
HGT.06 Pytanie 1 344
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkową poduszkę
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę pościeli
D. Masaż relaksacyjny
HGT.06 Pytanie 1 345
Realizacja usług w recepcji
Aguatele to określenie na
A. specjalne wagony przeznaczone do transportu gości hotelowych
B. helikoptery do turystyki i samoloty dla pasażerów
C. wagony sypialne oraz kuszetki
D. statki wycieczkowe, liniowe oraz promy dla podróżnych
HGT.06 Pytanie 1 346
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Kierownik zmiany
D. Osoba informacyjna
HGT.06 Pytanie 1 347
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma możliwość zarejestrowania studenta w księdze gości hotelowych?
A. Karty płatniczej
B. Karty pobytu
C. Prawa jazdy
D. Potwierdzenia rezerwacji
HGT.06 Pytanie 1 348
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
C. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 349
Realizacja usług w recepcji
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
A. 150 zł
B. 120 zł
C. 180 zł
D. 170 zł
HGT.06 Pytanie 1 350
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Wystawienie oferty na targach
B. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
C. Zorganizowanie kursu dla personelu
D. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
HGT.06 Pytanie 1 351
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do
A. marketingu zewnętrznego
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
HGT.06 Pytanie 1 352
Realizacja usług w recepcji
Jaką minimalną powierzchnię musi mieć pokój dwuosobowy w hotelu ***?
A. 14 m2
B. 10 m2
C. 12 m2
D. 8 m2
HGT.06 Pytanie 1 353
Realizacja usług w recepcji
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 1 354
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?
A. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
B. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
C. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
D. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
HGT.06 Pytanie 1 355
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?
A. Pracownik działu rezerwacji
B. Recepcjonista-informator
C. Pracownik działu guest relations
D. Recepcjonista concierge
HGT.06 Pytanie 1 356
Realizacja usług w recepcji
W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu
A. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
B. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
C. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 357
Realizacja usług w recepcji
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
C. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
D. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
HGT.06 Pytanie 1 358
Realizacja usług w recepcji
Werbalna komunikacja polega na przekazywaniu informacji przy użyciu
A. gestów
B. postawy ciała
C. wypowiadanych słów
D. mimiki twarzy
HGT.06 Pytanie 1 359
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Twin
B. Duplex
C. Triple
D. Single
HGT.06 Pytanie 1 360
Realizacja usług w recepcji
Cena noclegu w dwuosobowym pokoju w weekend jest o 25% niższa niż w dni robocze i wynosi 150,00 zł. Jaką kwotę powinien wpisać recepcjonista na rachunku za nocleg w tym pokoju w dni powszednie?
A. 375,00 zł
B. 200,00 zł
C. 350,00 zł
D. 175,00 zł