Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 361
Realizacja usług w recepcji
A. 180,00 zł
B. 340,00 zł
C. 680,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 1 362
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy warunki pracy są niezgodne z obowiązującymi normami BHP i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników oraz gości, personel hotelowy powinien przede wszystkim
A. zawiadomić swojego przełożonego
B. zaprzestać pracy
C. zaprzestać pracy i powiadomić przełożonego
D. zaprzestać pracy i poinformować Państwową Inspekcję Pracy
HGT.06 Pytanie 1 363
Realizacja usług w recepcji
Check-out to proces:
A. wymeldowania gościa z hotelu
B. zarejestrowania gościa w hotelu
C. uregulowania płatności za pobyt w hotelu
D. wsparcia gościa podczas pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 1 364
Realizacja usług w recepcji
W przypadku kempingów można wyróżnić
A. pięć kategorii oznaczonych gwiazdkami
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
D. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 1 365
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
B. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
C. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
HGT.06 Pytanie 1 366
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Skrytkę depozytową
B. Wymianę ręczników
C. Dodatkowy koc
D. Masaż czekoladowy
HGT.06 Pytanie 1 367
Realizacja usług w recepcji
Czym jest wstawka?
A. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
B. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
C. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
D. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
HGT.06 Pytanie 1 368
Realizacja usług w recepcji
W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?
A. administracji
B. działu marketingu
C. recepcji
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 1 369
Realizacja usług w recepcji
Klient, któremu w hotelu uszkodzono bagaż, powinien swoje roszczenia oprzeć na przepisach:
A. regulaminu porządkowego hotelu
B. Kodeksu karnego
C. Kodeksu cywilnego
D. regulaminu wewnętrznego hotelu
HGT.06 Pytanie 1 370
Realizacja usług w recepcji
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
A. do uregulowania zamówienia
B. do przechowywania win w butelkach
C. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
D. do transportowania sztućców
HGT.06 Pytanie 1 371
Realizacja usług w recepcji
W hotelu o standardzie 4* minimalna powierzchnia pokoju dla jednej osoby powinna wynosić
A. 12 m2
B. 13 m2
C. 14 m2
D. 9 m2
HGT.06 Pytanie 1 372
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinna przesłać recepcja do działu służby pięter dotyczące liczby i typu pokoi dla grupy turystycznej liczącej 20 osób?
A. 10 pokoi APT
B. 10 pokoi LUX
C. 10 pokoi DBL
D. 10 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 1 373
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
B. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
C. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
D. od momentu przeprowadzenia zameldowania
HGT.06 Pytanie 1 374
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót TQM?
A. Kompleksowe Zarządzanie Jakością
B. duńską sieć hotelową
C. system kontroli zewnętrznej
D. Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
HGT.06 Pytanie 1 375
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Expedia
B. Chart
C. Amadeus
D. Voyager
HGT.06 Pytanie 1 376
Realizacja usług w recepcji
Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?
A. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
B. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
HGT.06 Pytanie 1 377
Realizacja usług w recepcji
Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?
A. Duplikatu faktury
B. Polecenia przelewu
C. Dowodu wypłaty
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 1 378
Realizacja usług w recepcji
Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?
A. Fakultatywnej
B. Osobistej
C. Towarzyszącej
D. Komplementarnej
HGT.06 Pytanie 1 379
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie procedury check-in recepcjonista powinien poinformować gościa o usługach dodatkowych oferowanych przez hotel?
A. Zanim wydane zostaną gościowi klucze do pokoju
B. W trakcie wprowadzania danych gościa do systemu
C. Po odebraniu od gościa dokumentu tożsamości w celu rejestracji
D. W czasie, gdy gość wypełnia kartę rejestracyjną
HGT.06 Pytanie 1 380
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki dotyczącym obiektów hotelarskich, podstawowe wyposażenie węzła higieniczno-sanitarnego w pomieszczeniach mieszkalnych hoteli 1*, 2*, 3*, 4*, 5* powinno zawierać:
A. wannę z kranem, umywalkę z dostępem do energii elektrycznej, wc
B. wannę lub kabinę prysznicową, umywalkę z oświetleniem, wc
C. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc
D. umywalkę z wc, kabinę prysznicową, ręczniki
HGT.06 Pytanie 1 381
Realizacja usług w recepcji
Jakie mogą być przyczyny, dla których pensjonat ogranicza oferowanie dodatkowych darmowych usług?
A. Zmniejszenie przychodów gości
B. Zwiększenie kosztów pracowników
C. Zmniejszenie kosztów pracowników
D. Zwiększenie przychodów gości
HGT.06 Pytanie 1 382
Realizacja usług w recepcji
W celu zwiększenia zainteresowania usługami hotelowymi, wprowadzono obniżone ceny o 50% w trakcie weekendów. Jakiego rodzaju promocji użyto?
A. Reklama.
B. Sprzedaż osobista.
C. Public relations.
D. Promocja sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 1 383
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące hallu recepcyjnego. Na podstawie danych w tabeli, wskaż minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającego 40 jednostek mieszkalnych.
Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli - hall recepcyjny: | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|
1) o powierzchni minimum (w m²) do 50 jednostek mieszkalnych | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2) o powierzchni dodatkowej (w m²) dla każdej jednostki mieszkalnej powyżej 50 | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 20 m2
B. 50 m2
C. 30 m2
D. 10 m2
HGT.06 Pytanie 1 384
Realizacja usług w recepcji
Stolik kawowy jest częścią wyposażenia pokoju w hotelu o kategorii:
A. 2*
B. 1*
C. 4*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 1 385
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi są oferowane gościom hotelowym nieodpłatnie?
A. Budzenie, parking, udzielanie informacji, wymiana walut
B. Depozyt, wymiana walut, podawanie posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
C. Przechowywanie bagażu, udzielanie pierwszej pomocy, budzenie, depozyt
D. Przechowywanie bagażu, wynajem samochodu, podawanie posiłków do pokoi
HGT.06 Pytanie 1 386
Realizacja usług w recepcji
Jaki zwrot powinien użyć pracownik recepcji, gdy odbiera telefon w trakcie obsługi gościa?
A. Dzień dobry, hotel X, recepcjonista Kowalski, w czym mogę pomóc?
B. Słucham, dysponent Kowalski z hotelu X
C. Hotel X, dobry wieczór, jak mogę pomóc, dysponent Kowalski
D. Dobry wieczór, słucham, recepcjonista Kowalski
HGT.06 Pytanie 1 387
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do pokoju w hotelu?
A. Formularz rezerwacji
B. Grafik rezerwacji
C. Karta rejestracyjna
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 1 388
Realizacja usług w recepcji
Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?
A. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
C. Pranie odzieży, informacja turystyczna
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 389
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hotele | 86,0 | 90,2 | 91,9 | 95,1 | 97,9 | 109,3 | 117,1 | 123,0 | 127,5 | 133,8 |
5* | 0,3 | - | 0,5 | 1,9 | 2,1 | 2,4 | 3,3 | 4,6 | 5,3 | 6,4 |
4* | 8,2 | 9,7 | 11,3 | 10,2 | 10,5 | 11,4 | 11,3 | 13,7 | 13,2 | 13,4 |
3* | 37,6 | 39,5 | 40,7 | 43,0 | 43,3 | 45,2 | 48,7 | 51,9 | 55,8 | 59,5 |
2* | 20,9 | 20,0 | 22,0 | 23,3 | 24,7 | 25,5 | 28,9 | 31,1 | 33,3 | 34,3 |
1* | 18,9 | 20,9 | 17,4 | 16,7 | 17,4 | 13,8 | 12,0 | 11,7 | 10,7 | 11,0 |
A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
B. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
C. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
HGT.06 Pytanie 1 390
Realizacja usług w recepcji
Który typ gości w hotelu rejestrowany jest na podstawie listy przydziału pokoi?
A. Specjalnych
B. Passantów
C. Grupowych
D. Indywidualnych
HGT.06 Pytanie 1 391
Realizacja usług w recepcji
Zlecenie usługi room service, które przygotowuje recepcja, powinno zawierać między innymi
A. datę przyjazdu oraz inne życzenia
B. nazwisko gościa i numer pokoju
C. dane gościa i podpis menedżera gastronomii
D. adres gościa oraz podpis dyrektora hotelu
HGT.06 Pytanie 1 392
Realizacja usług w recepcji
Grupa narciarzy zmieniła datę pobytu w hotelu z grudnia na styczeń. Jak wpłynie to na sezonowy wskaźnik zajętości pokoi?
A. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w kończącym się roku, a w roku przyszłym dojdzie do spadku
B. W sezonowym wskaźniku wykorzystania bazy nastąpi wzrost w rozpoczynającym się roku, a w roku kończącym się dojdzie do spadku
C. Wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim zmniejszy się
D. Nie wpłynie to na wskaźnik wykorzystania bazy w sezonie narciarskim
HGT.06 Pytanie 1 393
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. 14 m2
B. 8 m2
C. 10 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 1 394
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?
A. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
B. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
C. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
D. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
HGT.06 Pytanie 1 395
Realizacja usług w recepcji
Informacja skierowana do lokalnych mediów o zakończeniu modernizacji hotelu stanowi działanie w ramach
A. dystrybucji
B. sprzedaży osobistej
C. sponsoringu
D. public relations
HGT.06 Pytanie 1 396
Realizacja usług w recepcji
Klient zwrócił się o informacje turystyczne dotyczące zwiedzania określonej miejscowości. Jakie działania powinien podjąć pracownik concierge?
A. Zasugerować korzystanie z Internetu, wręczyć ulotki
B. Podać numer kontaktowy do informacji turystycznej, wskazać kierunek
C. Zaproponować kilka atrakcji, dostarczyć mapę z trasą zwiedzania
D. Przekazać mapę regionu i wyjaśnić trasę zwiedzania
HGT.06 Pytanie 1 397
Realizacja usług w recepcji
Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?
A. Towar.
B. Reklamę.
C. Dystrybucję.
D. Cenę.
HGT.06 Pytanie 1 398
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
B. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
HGT.06 Pytanie 1 399
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się
A. catering
B. charter
C. cardeck
D. cabotage
HGT.06 Pytanie 1 400
Realizacja usług w recepcji
W Hotelu Diadem, który dysponuje 60 miejscami do spania, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień obłożenia tych miejsc?
A. 50%
B. 48%
C. 55%
D. 15%