Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 201
Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
B. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
C. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
D. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
HGT.06 Pytanie 202
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Amadeus
B. Voyager
C. Expedia
D. Chart
HGT.06 Pytanie 203
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Operator centrali telefonicznej
B. Recepcjonista - concierge
C. Kierownik recepcji
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
HGT.06 Pytanie 204
Realizacja usług w recepcji

Zespół koszykarski zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinny w szczególności otrzymać informacje o przybyciu zawodników od recepcjonisty?

A. Działu technicznego, działu rekreacji, marketingu
B. Obsługi konferencji, działu gastronomii, hotelowego SPA
C. Działu gastronomii, działu technicznego, księgowości
D. Działu gastronomii, działu rekreacji, hotelowego SPA
HGT.06 Pytanie 205
Realizacja usług w recepcji

Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż

A. 105 cm
B. 100 cm
C. 95 cm
D. 90 cm
HGT.06 Pytanie 206
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 574,00 zł
B. 2 600,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 262,00 zł
HGT.06 Pytanie 207
Realizacja usług w recepcji

Aby skorygować błędnie naliczone usługi noclegowe na fakturze, należy wystawić

A. fakturę korygującą
B. fakturę pro forma
C. fakturę uproszczoną
D. duplikat faktury
HGT.06 Pytanie 208
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za zamówione i wykonane usługi powinien dostarczyć recepcjonista, gdy klientem jest osoba prawna?

A. Kosztorys usług
B. Fakturę pro forma
C. Fakturę
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 209
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację

A. sprzątaczce
B. menedżerowi restauracji
C. dyrektorowi hotelu
D. portierowi
HGT.06 Pytanie 210
Realizacja usług w recepcji

Jednym z zadań służby parterowej jest

A. nadzorowanie stanu technicznego urządzeń w holu hotelowym
B. organizowanie rezerwacji oraz sprzedaży usług noclegowych
C. zapewnienie porządku w holu hotelowym
D. doprowadzenie gościa do pokoju
HGT.06 Pytanie 211
Realizacja usług w recepcji

Befsztyk tatarski przygotowuje się

A. z wieprzowiny
B. z cielęciny
C. z wołowiny
D. z baraniny
HGT.06 Pytanie 212
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
C. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
D. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
HGT.06 Pytanie 213
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 3*
B. 4*
C. 2*
D. 5*
HGT.06 Pytanie 214
Realizacja usług w recepcji

W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się

A. świadczenie gościom usług kosmetycznych
B. przechowywanie bagaży gości
C. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
D. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
HGT.06 Pytanie 215
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?

A. Triple
B. Twin
C. Single
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 216
Realizacja usług w recepcji

Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być

A. od 140 do 150 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 120 do 130 cm
D. od 130 do 140 cm
HGT.06 Pytanie 217
Realizacja usług w recepcji

Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom

A. komputer oraz drukarkę
B. faks oraz komputer
C. telefon oraz komputer
D. telefon i faks
HGT.06 Pytanie 218
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada

A. komputer z drukarką
B. kasę fiskalną
C. terminal POS
D. formularze faktur VAT
HGT.06 Pytanie 219
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. dowodu rejestracyjnego pojazdu
B. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
C. dokumentu tożsamości
D. świadectwa urodzenia
HGT.06 Pytanie 220
Realizacja usług w recepcji

Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach

A. Kodeksu administracyjnego
B. regulaminu hotelowego
C. Kodeksu cywilnego
D. Kodeksu karnego
HGT.06 Pytanie 221
Realizacja usług w recepcji

Klient w hotelowej restauracji poprosił o przygotowanie przyjęcia typu aperitif. Jakie menu byś zaproponował na to wydarzenie?

A. Koktajle, wytrawne wermuty, paluszki, solone orzeszki.
B. Szampan, soki, piwo, prażone migdały, ciasteczka
C. Desery, woda gazowana, koreczki mięsne, tartinki.
D. Przekąski rybne, sałatki, dania słodkie, wino, piwo.
HGT.06 Pytanie 222
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
B. Centrum SPA, obsługę pięter
C. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
D. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
HGT.06 Pytanie 223
Realizacja usług w recepcji

Jak powinny zachować się służby parterowe 4-gwiazdkowego hotelu w przypadku bagażu gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przybyciu?

A. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
B. Powiadomić telefonicznie, że bagaż jest w recepcji
C. Dostarczyć do pokoju gościa w jak najkrótszym czasie
D. Dostarczyć do pokoju gościa w czasie nieprzekraczającym pierwszej doby pobytu
HGT.06 Pytanie 224
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosował hotel, organizując bal dla znanych osobistości, skoro dochód z tego wydarzenia został przeznaczony na cele charytatywne?

A. Aktywizację sprzedaży
B. Reklamę
C. Public relations
D. Sprzedaż osobistą
HGT.06 Pytanie 225
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Pensjonat
B. Dom wczasowy
C. Gospodarstwo agroturystyczne
D. Schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 226
Realizacja usług w recepcji

W umowie typu allotment hotel udostępnia biurom podróży ustaloną ilość usług hotelowych o określonym standardzie oraz cenie, z możliwością

A. wyłącznie częściowej rezygnacji z usług w ustalonym terminie
B. częściowej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
C. pełnej rezygnacji z usług w dowolnym momencie
D. częściowej lub całkowitej rezygnacji z usług w ustalonym terminie bez ponoszenia wydatków
HGT.06 Pytanie 227
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Globalny system rezerwacyjny
B. Program komputerowy dla hoteli
C. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
D. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
HGT.06 Pytanie 228
Realizacja usług w recepcji

W pierwszej połowie roku obłożenie pensjonatu wyniosło 40%. Jakie obłożenie osiągnie on w drugiej połowie roku, jeżeli średnie roczne obłożenie tego obiektu wynosi 60%?

A. 30%
B. 40%
C. 80%
D. 60%
HGT.06 Pytanie 229
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?

A. Służby pięter oraz gastronomii
B. Służby pięter oraz parteru
C. Zarządu oraz służby pięter
D. Zarządu oraz gastronomii
HGT.06 Pytanie 230
Realizacja usług w recepcji

Jakie są kluczowe czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługi hotelowe?

A. Rozmiar obrotów w branży hotelarskiej
B. Zwiększenie zamożności obywateli
C. Liczba pracowników zatrudnionych w hotelach
D. Ilość obiektów noclegowych
HGT.06 Pytanie 231
Realizacja usług w recepcji

Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?

A. kartę pobytu
B. blankiet pocztowy
C. kartę rejestracyjną
D. druk message
HGT.06 Pytanie 232
Realizacja usług w recepcji

Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?

A. egzaltacja
B. erudycja
C. empatia
D. elokwencja
HGT.06 Pytanie 233
Realizacja usług w recepcji

Ile minimalnie miejsc do spania powinien mieć obiekt noclegowy?

A. 20
B. 30
C. 7
D. 10
HGT.06 Pytanie 234
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 950 zł
B. 1 500 zł
C. 2 100 zł
D. 1 650 zł
HGT.06 Pytanie 235
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który oferuje swoje usługi jedynie przez kilka wybranych biur podróży, wykorzystuje dystrybucję

A. intensywną
B. bezpośrednią
C. selektywną
D. wyłączną
HGT.06 Pytanie 236
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?

A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
D. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
HGT.06 Pytanie 237
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Promocja sprzedaży.
B. Sprzedaż osobista.
C. Lobbing.
D. Sponsoring.
HGT.06 Pytanie 238
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. W czasie pobytu gościa w obiekcie
B. Podczas procesu check-out
C. Podczas procedury check-in
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
HGT.06 Pytanie 239
Realizacja usług w recepcji

Jakie dodatkowe usługi powinno oferować schronisko?

A. Usługi depozytowe, możliwość suszenia odzieży w wyznaczonym miejscu
B. Usługi pralnicze, sprzedaż podstawowych artykułów higienicznych i kosmetycznych
C. Usługi parkingowe, możliwość czyszczenia odzieży oraz sprzętu
D. Usługi bagażowe, możliwość naprawy sprzętu turystycznego
HGT.06 Pytanie 240
Realizacja usług w recepcji

Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video.

A. Galileo International.
B. ReHot.
C. Fidelio Front Office.
D. Tour Manager.