Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 241
Realizacja usług w recepcji
A. promocja na targach, jakość produktu
B. ilość obiektów noclegowych
C. położenie miejsca
D. wielkość obiektu hotelowego
HGT.06 Pytanie 242
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien zrealizować na prośbę gościa: rezerwację noclegów w hotelu, zakup biletów lotniczych u wybranego przewoźnika do lokalizacji hotelu oraz nabycie karnetu do teatru w mieście, gdzie znajduje się obiekt. W którym z wymienionych systemów recepcjonista nie może zarezerwować wszystkich usług dla gościa?
A. Opera.
B. Amadeus.
C. Galileo.
D. Sabre.
HGT.06 Pytanie 243
Realizacja usług w recepcji
Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?
A. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
D. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
HGT.06 Pytanie 244
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Podstawową
B. Komplementarną
C. Fakultatywną
D. Towarzyszącą
HGT.06 Pytanie 245
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. etniczną
B. pielgrzymkową
C. alternatywną
D. polonijną
HGT.06 Pytanie 246
Realizacja usług w recepcji
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż
A. 15 minut
B. 5 minut
C. 10 minut
D. 20 minut
HGT.06 Pytanie 247
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?
A. konkursy
B. prezentacje dla klientów
C. rozdawanie bezpłatnych próbek
D. degustacje i pokazy
HGT.06 Pytanie 248
Realizacja usług w recepcji
Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:
A. płyny dezynfekujące
B. butelki z wodą mineralną
C. środki ochrony indywidualnej
D. worki plastikowe do koszy
HGT.06 Pytanie 249
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Kanały dystrybucji.
B. Koszt.
C. Reklama
D. Towar.
HGT.06 Pytanie 250
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 251
Realizacja usług w recepcji
Czym jest HACCP?
A. metodą identyfikacji, oceny i kontroli zagrożeń dla bezpieczeństwa żywności
B. standardem dobrej Praktyki Laboratoryjnej
C. systemem monitorowania weterynaryjnego mięsa zwierząt rzeźnych
D. systemem zapewnienia wysokiej jakości
HGT.06 Pytanie 252
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. potwierdzenie wpłaty
B. rachunek wstępny
C. dowód wpłaty KP
D. paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 253
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?
A. Niepotwierdzoną.
B. Gwarantowaną.
C. Wstępną.
D. Kredytową.
HGT.06 Pytanie 254
Realizacja usług w recepcji
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w
A. faza
B. odgromienie
C. zerowanie
D. uziemienie
HGT.06 Pytanie 255
Realizacja usług w recepcji
Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?
A. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
B. skontaktować się z przełożonym
C. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
D. odesłać klienta do przełożonego
HGT.06 Pytanie 256
Realizacja usług w recepcji
Którego z dokumentów recepcjonista nie tworzy w celu zamknięcia rozliczenia finansowego na koniec dnia?
A. Wykazu gości
B. Szczegółowego wykazu płatności
C. Raportu fiskalnego dobowego
D. Raportu kasowego
HGT.06 Pytanie 257
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami kategoryzacji, usługi pralnicze są świadczone przez:
A. hotele, motele i pensjonaty
B. hotele, motele i schroniska
C. hotele, domy wycieczkowe i schroniska
D. hotele, domy wycieczkowe i pensjonaty
HGT.06 Pytanie 258
Realizacja usług w recepcji
Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig
A. towarowy
B. osobowy
C. towarowo-osobowy
D. potrawowy
HGT.06 Pytanie 259
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 260
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego o standardzie 4* dąży do podwyższenia kategorii swojego pensjonatu do 5*. Oferta dotycząca usług podstawowych oraz dodatkowych, które oferuje w swoim obiekcie, wymaga rozszerzenia
A. o pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny oraz ubrań gości
B. o serwowanie śniadań do pokoju na życzenie gości
C. o całodobową obsługę pokoi
D. o dostarczanie prasy na życzenie gości
HGT.06 Pytanie 261
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?
A. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
D. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
HGT.06 Pytanie 262
Realizacja usług w recepcji
Klient składając zamówienie na usługi hotelowe poprosił o rezerwację pobytu w hotelu, który powinien obejmować: nocleg, pełne wyżywienie, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Który typ usług powinien zaznaczyć recepcjonista podczas przyjmowania zamówienia?
A. AP
B. HB
C. Al
D. FP
HGT.06 Pytanie 263
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.
data /j.m | 10.07 | 11.07 | 12.07 | 13.07 | 14.07 | 15.07 | 16.07 | 17.07 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SGL 103 | R | R | R | R | ||||
DLB 106 | R | R | ||||||
TWIN 108 | R | R | ||||||
APT 111 | R | R | R |
A. 111
B. 106
C. 103
D. 108
HGT.06 Pytanie 264
Realizacja usług w recepcji
Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do
A. 12 lutego do godziny 18.00
B. 12 lutego do godziny 24.00
C. 13 lutego do godziny 12.00
D. 13 lutego do godziny 16.00
HGT.06 Pytanie 265
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?
A. skontaktować się z policją i strażą pożarną
B. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
C. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
D. powiadomić przełożonego i policję
HGT.06 Pytanie 266
Realizacja usług w recepcji
Do zadań recepcjonisty kasjera należy
A. nadzór nad kosztami w działalności hotelowej
B. prowadzenie ewidencji gości
C. przygotowanie zestawień rezerwacji
D. dokonywanie skupu walut obcych
HGT.06 Pytanie 267
Realizacja usług w recepcji
Jeśli przeciętna frekwencja w obiekcie hotelowym wynosi 30%, a średnia cena to 200 zł, to jaka jest wartość wskaźnika YELD?
A. 120 zł
B. 100 zł
C. 80 zł
D. 60 zł
HGT.06 Pytanie 268
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych klasy 2* dźwigi osobowe są wymagane w budynkach, które mają więcej niż:
A. pięć kondygnacji
B. dwie kondygnacje
C. trzy kondygnacje
D. cztery kondygnacje
HGT.06 Pytanie 269
Realizacja usług w recepcji
Praktykant zatrudniony w hotelowej restauracji został poproszony o obsługę gościa z wykorzystaniem serwisu francuskiego. Jaką metodę podawania potraw powinien wybrać praktykant?
A. Z wózka
B. Z półmisków
C. Z bufetu
D. Ze stołu
HGT.06 Pytanie 270
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?
A. Księga skarg i wniosków
B. Rejestr zamówionych usług budzenia
C. Lista gości VIP
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 271
Realizacja usług w recepcji
Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:
A. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
B. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
C. przed głównym wejściem
D. w samochodzie,
HGT.06 Pytanie 272
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?
A. Zlecenie płatności
B. Preautoryzacja
C. Zlecenie przelewu
D. Room-charge
HGT.06 Pytanie 273
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do
A. działu technicznego
B. komórki administracyjnej
C. pionu pobytowego
D. służby parterowej
HGT.06 Pytanie 274
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?
A. służby pięter
B. techniczny
C. służby parterowej
D. sprzedaży
HGT.06 Pytanie 275
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
D. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
HGT.06 Pytanie 276
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2* oraz 3*
HGT.06 Pytanie 277
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. małe kanapki
B. klopsiki
C. ciasteczka
D. paszteciki
HGT.06 Pytanie 278
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?
A. Księga meldunkowa
B. Faktura VAT
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 279
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
B. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
C. możliwość dokonania płatności kartą
D. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
HGT.06 Pytanie 280
Realizacja usług w recepcji
Po przyjęciu zamówienia na usługi noclegowe od gościa, recepcjonista powinien
A. sporządzić rachunek wstępny
B. wpisać dane gości do księgi rejestracyjnej
C. przygotować kartę rejestracyjną
D. wprowadzić zamówienie do formularza rezerwacyjnego