Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 281
Realizacja usług w recepcji
A. menedżera concierge
B. dyrektora hotelu
C. szefa recepcji
D. dyspozytora
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji
Taryfa hotelowa HB obejmuje koszt noclegu z zapewnieniem śniadania?
A. kontynentalnym
B. oraz jednym posiłkiem
C. oraz dwoma posiłkami
D. amerykańskim
HGT.06 Pytanie 283
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg
A. bez wyżywienia
B. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
C. ze śniadaniem i obiadokolacją
D. ze śniadaniem
HGT.06 Pytanie 284
Realizacja usług w recepcji
Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się
A. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
D. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
HGT.06 Pytanie 285
Realizacja usług w recepcji
Według Praktycznego Kodeksu Postępowania, anulowanie rezerwacji pobytu dla całej zorganizowanej grupy w hotelu bez ponoszenia opłat, może odbyć się najpóźniej przed datą przybycia grupy w terminie
A. 14 dni
B. 30 dni
C. 21 dni
D. 7 dni
HGT.06 Pytanie 286
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
C. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
D. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
HGT.06 Pytanie 287
Realizacja usług w recepcji
Do lokali gastronomicznych w sieci uzupełniającej zalicza się:
A. koktajlbary, bistra, winiarnie, bary szybkiej obsługi
B. kawiarnie, piwiarnie, jadłodajnie, koktajlbary
C. bary aperitif, piwiarnie, koktajlbary, cafeterie
D. cukiernie, restauracje, bistra, kawiarnie
HGT.06 Pytanie 288
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
B. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
C. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
D. od momentu przeprowadzenia zameldowania
HGT.06 Pytanie 289
Realizacja usług w recepcji
Do obowiązków personelu recepcji hotelowej nie należy
A. rejestrowanie przybywających
B. przechowywanie rzeczy wartościowych gości
C. budzenie gości
D. odprowadzanie gości do ich pokoi
HGT.06 Pytanie 290
Realizacja usług w recepcji
Czy jeśli właściciel pensjonatu "Mewa" obniży ceny usług przy jednoczesnym zachowaniu ich wysokiej jakości, to popyt na te usługi
A. wzrośnie
B. nie ulegnie zmianie
C. spadnie
D. spadnie, natomiast podaż wzrośnie
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?
A. cannelloni ze szpinakiem
B. kofta z migdałami
C. pizza z ziemniakami
D. carpaccio z wołowiny
HGT.06 Pytanie 292
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 95 cm
B. 105 cm
C. 90 cm
D. 100 cm
HGT.06 Pytanie 293
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
C. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
D. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
HGT.06 Pytanie 294
Realizacja usług w recepcji
Jakie są usługi dodatkowe oferowane przez hotel?
A. basen, korty tenisowe, dyskoteka
B. wynajem samochodu, nocleg, gastronomia
C. budzenie, przekazywanie informacji
D. depozyt, usługi fryzjerskie
HGT.06 Pytanie 295
Realizacja usług w recepcji
Do najbardziej rozpoznawalnych dań kuchni czeskiej zaliczają się
A. holiszki
B. knedle z nadzieniem
C. pyrżoły
D. kotlety pożarskie
HGT.06 Pytanie 296
Realizacja usług w recepcji
Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to
A. WTO
B. NOPPH
C. PIT
D. POT
HGT.06 Pytanie 297
Realizacja usług w recepcji
Ile potwierdzeń generuje terminal POS po przeprowadzeniu transakcji płatniczej kartą kredytową za usługi hotelowe?
A. Jedno
B. Dwa
C. Cztery
D. Trzy
HGT.06 Pytanie 298
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki dotyczącym obiektów hotelarskich, podstawowe wyposażenie węzła higieniczno-sanitarnego w pomieszczeniach mieszkalnych hoteli 1*, 2*, 3*, 4*, 5* powinno zawierać:
A. wannę lub kabinę prysznicową, umywalkę z oświetleniem, wc
B. wannę z kranem, umywalkę z dostępem do energii elektrycznej, wc
C. umywalkę z wc, kabinę prysznicową, ręczniki
D. umywalkę z lustrem, wannę z osłoną, wc
HGT.06 Pytanie 299
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. jakość świadczonych usług
B. zakres usług podstawowych i dodatkowych
C. systemy oraz urządzenia techniczne
D. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
HGT.06 Pytanie 300
Realizacja usług w recepcji
Nisza w rynku to
A. zbiór produktów od jednego producenta
B. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
C. strefa bezcłowa
D. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
HGT.06 Pytanie 301
Realizacja usług w recepcji
Zapotrzebowanie na usługi hotelowe
A. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
B. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
C. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
D. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
HGT.06 Pytanie 302
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Udzielanie informacji turystycznej
B. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
C. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
D. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 303
Realizacja usług w recepcji
W przypadku pensjonatów rozróżnia się
A. cztery kategorie oznaczone gwiazdką
B. trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
C. dwie kategorie oznaczone cyframi rzymskimi
D. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
HGT.06 Pytanie 304
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Czasowy
B. Lojalnościowy
C. Ilościowy
D. Sezonowy
HGT.06 Pytanie 305
Realizacja usług w recepcji
Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?
A. Rezerwacji
B. Rozliczenia
C. Rejestracji
D. Pobytu
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 120 zł
B. 150 zł
C. 230 zł
D. 80 zł
HGT.06 Pytanie 307
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?
A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Data przybycia i wyjazdu
C. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
D. Numer pokoju oraz cena za pokój
HGT.06 Pytanie 308
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy biura turystycznego z innymi agencjami podróży to działanie marketingowe w sferze
A. ceny
B. produktu
C. dystrybucji
D. promocji
HGT.06 Pytanie 309
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?
A. Amadeus
B. Expedia
C. Chart
D. Voyager
HGT.06 Pytanie 310
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to
A. pole biwakowe
B. dom wycieczkowy
C. schronisko
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 311
Realizacja usług w recepcji
Działalność związana z zapewnianiem noclegów w celu osiągnięcia zysku to
A. hotelarstwo
B. usługi hotelarskie
C. usługi turystyczne
D. turystyka
HGT.06 Pytanie 312
Realizacja usług w recepcji
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 680,00 zł
B. 340,00 zł
C. 180,00 zł
D. 500,00 zł
HGT.06 Pytanie 313
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. udzielaniu informacji gościom w recepcji
B. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
C. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
D. sprzątaniu pokoi w hotelu
HGT.06 Pytanie 314
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. przynależności
B. akceptacji
C. samorealizacji
D. bezpieczeństwa
HGT.06 Pytanie 315
Realizacja usług w recepcji
Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to
Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze". |
A. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
HGT.06 Pytanie 316
Realizacja usług w recepcji
Który dział w hotelu powinien zostać powiadomiony o przybyciu gości z Izraela, aby dostosować podstawowe usługi do ich wymagań?
A. Gastronomiczny
B. Handlowo-usługowy
C. Techniczny
D. Rekreacyjno-wypoczynkowy
HGT.06 Pytanie 317
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. zainteresować się działaniami rywali.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zwiększyć cenę za nocleg.
D. zmniejszyć cenę za nocleg.
HGT.06 Pytanie 318
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Karta pobytu
B. Vouchery
C. Czek podróżny
D. Paszport
HGT.06 Pytanie 319
Realizacja usług w recepcji
Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?
A. Wypełnienie formularza parkingowego
B. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
C. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
D. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
HGT.06 Pytanie 320
Realizacja usług w recepcji
Po przeanalizowaniu fragmentu ulotki reklamowej jednego z programów komputerowych używanych w polskich hotelach, wskaż, który to jest program.
Profesjonalny program zarządzania hotelami. Przeznaczony do użytkowania w hotelu dowolnej wielkości. Może być wykorzystywany w wersji jednostanowiskowej lub w sieci. Jest jednym z najpopularniejszych systemów na świecie, preferowanym przez duże międzynarodowe sieci hotelowych. Nie jest to wyłącznie system recepcyjny. Współpracuje z systemami rezerwacyjnymi, gastronomicznymi, księgowymi, SPA oraz centralami telefonicznymi, systemami zamków elektronicznych, zarządzania zużyciem energii i Pay-TV-Video. |
A. ReHot.
B. Galileo International.
C. Tour Manager.
D. Fidelio Front Office.