Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 321
Realizacja usług w recepcji

Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to

A. concierge
B. koordynator
C. pracownik recepcji
D. dyrektor
HGT.06 Pytanie 322
Realizacja usług w recepcji

Wymagane są pomieszczenia wielofunkcyjne, konferencyjne, klubowe oraz szkoleniowe, dostosowane do specyfiki obiektu:

A. w motelach 4* oraz 5*
B. w motelach 3*, 4* oraz 5*
C. w hotelach 4* oraz 5*
D. w hotelach 3*, 4* oraz 5*
HGT.06 Pytanie 323
Realizacja usług w recepcji

Klient dokonał rezerwacji w hotelu, która uwzględnia: nocleg, wyżywienie przez całą dobę, napoje, przekąski oraz usługi związane z rekreacją i rozrywką. Jaką usługę zamówił klient?

A. Pełne wyżywienie - FB
B. Lunch
C. Wszystko w cenie - AI
D. Brunch
HGT.06 Pytanie 324
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania marketingowe powinien podjąć właściciel hotelu w odpowiedzi na negatywne oceny strategii produktu ze strony gości?

A. Zawiązać współpracę z touroperatorem.
B. Przeprowadzić remont pokoi.
C. Umieścić reklamy na billboardach w dużych miastach.
D. Oferować zniżki dla stałych klientów hotelu.
HGT.06 Pytanie 325
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ osobowości charakteryzuje osobę, która boi się śmieszności lub kompromitacji i nie potrafi wyrazić swoich potrzeb?

A. Ignorant
B. Typ nieświadomy
C. Dyletant
D. Typ skrępowany
HGT.06 Pytanie 326
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
B. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
C. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
D. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
HGT.06 Pytanie 327
Realizacja usług w recepcji

Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?

A. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
B. Aktywować system alarmowy i użyć broni
C. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
D. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
HGT.06 Pytanie 328
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. 14 m2
B. 10 m2
C. 8 m2
D. 12 m2
HGT.06 Pytanie 329
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ posiłku odchudzającego
B. typ dania mięsnego
C. jadalne elementy ozdobne potrawy
D. typ alkoholu
HGT.06 Pytanie 330
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się do recepcjonisty o dodatkową poduszkę oraz koc. Kogo powinien poinformować recepcjonista o życzeniu gościa?

A. Osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie
B. Osobę zajmującą się magazynowaniem pościeli
C. Pokojową
D. Pracownika sprzątającego korytarze
HGT.06 Pytanie 331
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. strażaka, który jest gościem w hotelu
B. personelu hotelowego
C. przechodniów
D. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
HGT.06 Pytanie 332
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami dotyczącymi usług turystycznych, obiekty hotelarskie w pełni sezonowe oraz oferujące nocleg w namiotach, to

A. pola biwakowe
B. domy wycieczkowe
C. kempingi
D. motele
HGT.06 Pytanie 333
Realizacja usług w recepcji

Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?

A. Wzrost podaży
B. Spadek podaży
C. Spadek popytu
D. Wzrost popytu
HGT.06 Pytanie 334
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 574,00 zł
B. 2 600,00 zł
C. 2 262,00 zł
D. 2 938,00 zł
HGT.06 Pytanie 335
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynniki mogą bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby miejsc noclegowych w schroniskach młodzieżowych?

A. Zwiększenie konkurencyjności na rynku
B. Wzrost finansowania na rozwój turystyki
C. Obniżenie finansowania na rozwój turystyki
D. Zmniejszenie konkurencyjności na rynku
HGT.06 Pytanie 336
Realizacja usług w recepcji

Gdzie znajdują się hotele tranzytowe?

A. w okolicach szlaków turystycznych
B. w obszarach cieszących się turystycznym zainteresowaniem
C. w pobliżu lotnisk
D. w centralnych częściach dużych miejscowości
HGT.06 Pytanie 337
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę

A. rodzinną
B. funkcjonalną
C. sezonową
D. dla stałych klientów
HGT.06 Pytanie 338
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wino i kosz owoców w pokojach
B. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
C. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
D. Animację zajęć dla dzieci
HGT.06 Pytanie 339
Realizacja usług w recepcji

Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi

A. całodziennego wyżywienia
B. wypożyczenia sprzętu
C. odnowy biologicznej
D. wycieczek fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 340
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności realizuje recepcja w hotelu?

A. Rozliczanie oraz transportowanie gości do wskazanego celu po ich wykwaterowaniu
B. Dokumentowanie i odprowadzanie gości do ich pokoi
C. Witania oraz przyjmowanie odwiedzających do obiektu hotelarskiego
D. Zarządzanie mieniem gości i odwiedzających w trakcie ich pobytu w hotelu
HGT.06 Pytanie 341
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 5 dni
B. 1 dzień
C. 3 dni
D. 10 dni
HGT.06 Pytanie 342
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. zamykać okien i drzwi
B. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
C. wykorzystywać wind zamiast schodów
D. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
HGT.06 Pytanie 343
Realizacja usług w recepcji

Który członek personelu hotelowego jest odpowiedzialny za bezpośrednią obsługę gości, udzielając informacji na temat hotelu, atrakcji turystycznych, kultury oraz realizując ich potrzeby i prośby?

A. Guest relations
B. Executive Housekeeper
C. Front Office Manager
D. Concierge
HGT.06 Pytanie 344
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych organizacji międzynarodowych związanych z hotelarstwem przyjęła jako motto hasło "Gość gospodarzowi świętym"?

A. HOTREC
B. AHMA
C. IHRA
D. HoReCa
HGT.06 Pytanie 345
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Noclegowej
B. Konferencyjnej
C. Rekreacyjnej
D. Budzenia
HGT.06 Pytanie 346
Realizacja usług w recepcji

Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?

A. Pole biwakowe
B. Dom wycieczkowy
C. Motel
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 347
Realizacja usług w recepcji

Klient złożył pisemne zamówienie na nocleg, w którym podał numer swojej karty kredytowej oraz określił godzinę przybycia do hotelu na 1700. W wyznaczonym czasie nie dotarł jednak do obiektu. Do której godziny recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie działania związane z kosztami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 348
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. planu miasta.
B. książki telefonicznej.
C. mapy obszaru.
D. rozpiski komunikacyjnej.
HGT.06 Pytanie 349
Realizacja usług w recepcji

Zasłużony dziennikarz napisał artykuł do miesięcznika o podróżach, w którym umieścił fotografie hoteli wspierających wyprawę. Jakie narzędzie zostało użyte do reklamy tych hoteli?

A. Promocję sprzedaży
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 350
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości

A. 70 cm
B. 130 cm
C. 90 cm
D. 110 cm
HGT.06 Pytanie 351
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zgłosił w recepcji, że stracił klucz elektroniczny. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Natychmiast wezwać funkcjonariuszy policji
B. Wydać gościowi klucz tradycyjny
C. Wydać nową kartę elektroniczną
D. Zaproponować gościowi inny pokój
HGT.06 Pytanie 352
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z normami kategoryzacyjnymi w obiektach noclegowych, udostępnianie lub sprzedaż prasy codziennej gościom jest obligatoryjne dla

A. hoteli 4* i moteli 4*
B. hoteli 4* i moteli 3*
C. hoteli 3* i moteli 4*
D. hoteli 3* i moteli 3*
HGT.06 Pytanie 353
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych obiektów hotelowych ma przynajmniej 30 miejsc noclegowych, jest przygotowany na samodzielne korzystanie przez gości oraz oferuje podstawowe usługi związane z pobytem?

A. Schronisko młodzieżowe
B. Kemping
C. Dom wycieczkowy
D. Pensjonat
HGT.06 Pytanie 354
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Uzupełniające
B. Towarzyszące
C. Komplementarne
D. Fakultatywne
HGT.06 Pytanie 355
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien

A. zapropanować najwyższy standard pokoju
B. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
C. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
D. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
HGT.06 Pytanie 356
Realizacja usług w recepcji

Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?

A. FP
B. AP
C. HB
D. AI
HGT.06 Pytanie 357
Realizacja usług w recepcji

W przypadku budzenia gościa na jego prośbę, jakie elementy powinny być zawarte?

A. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, podanie godziny, życzenie miłego dnia lub wieczoru
B. powitanie, podanie godziny, pożegnanie, weryfikacja nazwiska gościa
C. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia
D. powitanie, zapytanie gościa o zamówienie budzenia, podanie godziny, pożegnanie
HGT.06 Pytanie 358
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Masaż, śniadanie
B. Nocleg, sauna
C. Siłownia, sauna
D. Fryzjer, śniadanie
HGT.06 Pytanie 359
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
B. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
C. przyjąć płatność
D. zamknąć rachunek gościa w hotelu
HGT.06 Pytanie 360
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu jest realizowane w ramach strategii dystrybucji?

A. Współpraca z biurami podróży
B. Wdrożenie systemu zarządzania jakością usług
C. Zmiana układu jednostek noclegowych
D. Organizacja szkoleń dla personelu