Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. Koszt.
B. Towar.
C. Rozkład.
D. Promocję.
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności
A. kartą płatniczą
B. walutą obcą
C. gotówką
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to
A. potwierdzenie rezerwacji
B. voucher
C. karta pobytu
D. formularz rezerwacyjny
HGT.03 Pytanie 4
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podejmując zlecenie na budzenie, powinno się ustalić z klientem hotelowym
A. przyczynę wykonania usługi
B. koszt usługi
C. czas realizacji usługi
D. metodę płatności za usługę
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 600 zł
B. 500 zł
C. 648 zł
D. 540 zł
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
Co powinna zrobić opiekunka, gdy dziecko straci przytomność na placu zabaw w hotelu?
A. powiadomić rodziców
B. udzielić pomocy doraźnej
C. wezwać pogotowie
D. poinformować kierownika obiektu
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. funkcjonalną
B. dla stałych klientów
C. rodzinną
D. sezonową
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
D. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
HGT.03 Pytanie 9
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym z wymienionych scenariuszy hotel nie ponosi odpowiedzialności za mienie gościa?
A. Poplamienia koszuli gościa przez obsługującego kelnera
B. Uszkodzenia walizki gościa przez pracownika obsługi
C. Awarii laptopa podczas korzystania przez gościa
D. Kradzieży portfela gościa przez sprzątaczkę
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Trybuszon jest częścią wyposażenia
A. inspektora służby pięter
B. kierownika sali konsumenckiej
C. bagażowego
D. dysponenta
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?
A. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
D. powiadomić właściwą ambasadę
HGT.03 Pytanie 12
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie obiekty są zobowiązane, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi, do przeprowadzenia dodatkowego sprzątania pokoju i łazienki na prośbę gościa?
A. Domy wycieczkowe
B. Pensjonaty
C. Hotele
D. Schroniska młodzieżowe
HGT.03 Pytanie 13
Obsługa gości w obiekcie świa…
Charakter działalności SPA w obiekcie hotelowym to
A. usługi rozrywkowe
B. usługi rozrywkowe oraz zabiegi zdrowotne
C. zabiegi prozdrowotne i poprawiające urodę
D. zabiegi zdrowotne
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Wskazanie drogi do konsulatu przez recepcjonistę dla zagranicznego gościa to
A. udzieleniem informacji turystycznej.
B. element procedury wymeldowania.
C. koniecznym składnikiem procesu rejestracji.
D. informowaniem o dodatkowych usługach oferowanych przez hotel.
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. telefonicznej
B. nawerbalnej
C. korespondencyjnej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy, który prezentuje swoje usługi na platformie społecznościowej, wykorzystuje strategię
A. cen
B. promocji
C. dystrybucji
D. produktu
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie
A. procedury przyjęcia gościa
B. rozliczenia gościa
C. procedury check-out
D. przyjęcia zamówienia
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
W przypadku moteli wyróżnia się:
A. dwie kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
B. cztery kategorie oznaczone gwiazdkami
C. pięć kategorii oznaczonych gwiazdką
D. trzy kategorie oznaczone liczbami rzymskimi
HGT.03 Pytanie 19
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik hotelu zajmuje się odbiorem odzieży do prania od gości?
A. Pokojowa.
B. Magazynier tkanin.
C. Korytarzowy.
D. Osoba z pralni.
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
Z okazji dziesięciolecia działalności, hotel zorganizował wydarzenie, na które zaprosił przedstawicieli władz lokalnych, mediów oraz mieszkańców miasta do zwiedzenia obiektu i skorzystania z usług spa. Jaką formę promocji wykorzystał hotel?
A. Sprzedaż osobistą
B. Public relations
C. Reklamę telewizyjną
D. Sales promotion
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?
A. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
B. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
C. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
D. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
HGT.03 Pytanie 22
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Posypanie solą kuchenną
C. Użycie środka do usuwania plam
D. Zastosowanie zamrażacza
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Jak nazywa się wstępna faza cyklu życia produktu według macierzy BCG?
A. Dojne krowy.
B. Zagadkowe dzieci.
C. Psy.
D. Gwiazdy.
HGT.03 Pytanie 24
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:
A. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
B. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
C. mleko, śmietanka, cukier
D. whisky, brązowy cukier, śmietankę
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?
A. Wstępna
B. Kredytowa
C. Gwarantowana
D. Potwierdzona
HGT.03 Pytanie 26
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z pokoju hotelowego pani Nowak zniknął złoty naszyjnik wyceniany na 4 000 zł. Koszt wynajmu tego pokoju wynosił 140 zł za dobę. Jaką kwotę odszkodowania należy przyznać gościowi w tej sytuacji?
A. 4 000 zł
B. 14 000 zł
C. 1 400 zł
D. 7 000 zł
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Usługa fryzjerska to przykład usługi hotelowej:
A. opcjonalnej
B. głównej
C. uzupełniającej
D. towarzyszącej
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Jaką cechę zachowań powinien posiadać pracownik hotelu, aby skutecznie prowadzić negocjacje z siecią biur podróży?
A. Chytrość
B. Elastyczność
C. Poddańczość
D. Decyzyjność
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?
A. Niegwarantowaną
B. Kredytową
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista hotelu w Krakowie, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gości w hotelu w Paryżu?
A. DM Plaża
B. Chart
C. Amadeus
D. Fidelio
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
C. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Cztery.
B. Jedną.
C. Trzy.
D. Dwie.
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Pan Malczak dokonał wpłaty zaliczki na rezerwację pokoju w hotelu na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w harmonogramie jako rezerwację
A. wstępną.
B. kredytową.
C. niegwarantowaną.
D. gwarantowaną.
HGT.03 Pytanie 34
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z zatrudnionych w służbie pięter regularnie współdziała z dysponentem w celu aktualizacji danych dotyczących statusu pokoi oraz harmonogramu ich sprzątania?
A. Osoba zajmująca się magazynem
B. Pracownik odpowiedzialny za korytarze
C. Inspektor pięter
D. Pokojowa na dyżurze
HGT.03 Pytanie 35
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?
A. Jęczmienne
B. Orkiszowe
C. Ryżowe
D. Pszenne
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Każda opłacalna, masowa metoda przekazu informacji o produkcie przez danego nadawcę to
A. pośrednictwo
B. akwizycja
C. logistyka
D. reklama
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Najbardziej zaawansowanym medium reklamy dla oferty hotelu o dużym zasięgu jest
A. Internet
B. bilbord
C. prasa
D. telewizja
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. marketingu bezpośredniego
B. public relations
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
HGT.03 Pytanie 39
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie zawiera kawę lub herbatę, sok pomarańczowy, croissanta, bagietkę, masło i dżem?
A. Angielskie
B. Wiedeńskie
C. Francuskie
D. Polskie
HGT.03 Pytanie 40
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakim środkiem należy usunąć plamę z pomadki do ust z dywanu?
A. Odplamiaczem do tłustych plam
B. Roztworem szamponu w rozcieńczeniu
C. Alkoholem etylowym
D. Benzyną do lakierów