Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji

Roczne zestawienia, udział w akcjach charytatywnych, sponsorowanie, lobbing oraz publikacja gazetki firmowej to przykłady działań podejmowanych przez hotele w kontekście promotion-mix (mieszanki promocyjnej). Którego z narzędzi promocyjnych dotyczą te aktywności?

A. Marketingu bezpośredniego
B. Public Relations
C. Promocji sprzedaży
D. Sprzedaży osobistej
HGT.03 Pytanie 362
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej hotelu powinno być rekomendowane organizatorom kongresu dla 400 uczestników?

A. Owalny
B. Klasowy
C. Bankietowy
D. Teatralny
HGT.03 Pytanie 363
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym dziale hotelu realizowane są zamówienia związane z organizacją wydarzeń?

A. Służby pięter
B. Działu marketingu
C. Obsługi gastronomicznej
D. Działu technicznego
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji

Promowanie, wspieranie oraz rozwijanie turystyki na świecie stanowi główny cel

A. Światowej Organizacji Zdrowia
B. Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Światowej Organizacji Turystyki
D. Federacji Turystyki Wiejskiej
HGT.06 Pytanie 365
Realizacja usług w recepcji

Głównym zadaniem recepcji jest

A. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
B. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
C. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
D. przyjmowanie i wydawanie gości.
HGT.06 Pytanie 366
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. uzgadniania warunków umowy
B. zrozumienia problemów gościa
C. odmawiania realizacji prośb gościa
D. wczucia się w sytuację gościa
HGT.06 Pytanie 367
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
C. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

Jakim dokumentem księgowym biuro podróży może zrealizować płatność za usługi hotelu na jego konto?

A. Duplikatu faktury
B. Dowodu wypłaty
C. Rachunku wstępnego
D. Polecenia przelewu
HGT.03 Pytanie 369
Obsługa gości w obiekcie świa…

W hotelowej restauracji część dania została przyrządzona na oczach gości, używając wózka serwisowego. Jaką metodę obsługi zastosowano?

A. Francuską
B. Rosyjską
C. Niemiecką
D. Angielską
HGT.03 Pytanie 370
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dania i napoje powinny być przygotowane dla gości korzystających z oferty kontynentalnego śniadania?

A. Sok, pieczywo, ryby, jaja, naleśniki, mięso
B. Sok, pieczywo, jaja sadzone na bekonie, miód
C. Kawę, herbatę, rogalik, masło, dżem, miód
D. Herbatę, pieczywo, kiełbasę, pasztet, pieczeń
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi usług turystycznych dla kempingów określono

A. 4 typy opisane cyframi rzymskimi
B. 5 typów z oznaczeniem gwiazdkowym
C. 4 typy oznaczone gwiazdkami
D. 3 typy opisane cyframi rzymskimi
HGT.06 Pytanie 372
Realizacja usług w recepcji

Największą instytucją zrzeszającą podmioty oferujące usługi agroturystyczne w Polsce jest

A. Polskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
B. Ogólnopolska Organizacja Agroturystyczna
C. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej Gospodarstwa Gościnne
D. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej
HGT.03 Pytanie 373
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki napój powinien być zaproponowany gościowi podczas śniadania wiedeńskiego?

A. Herbatę z cytryną lub imbirem
B. Herbatę z sokiem
C. Kawę z bitą śmietaną
D. Kawę z mlekiem lub śmietanką
HGT.03 Pytanie 374
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do standardowego wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi

A. szorowarki jednotarczowej
B. wiaderko z mopem
C. worka na brudną bieliznę
D. rękawic ochronnych
HGT.03 Pytanie 375
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kawa z kremową, orzechowo-brązową pianką określaną jako crema, to

A. con panna
B. macchiato
C. espresso
D. au lait
HGT.06 Pytanie 376
Realizacja usług w recepcji

W każdym hotelu, niezależnie od jego klasyfikacji, gość ma możliwość korzystania z

A. telefonu i faxu
B. klucznicy
C. telewizji satelitarnej
D. bankomatu
HGT.03 Pytanie 377
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując śniadanie dla osoby z nietolerancją laktozy, warto pamiętać, żeby w ofercie nie znalazły się

A. mleka i serów
B. mięsa i wędlin
C. warzyw strączkowych
D. owoców cytrusowych
HGT.06 Pytanie 378
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacjami Ministra Gospodarki i Pracy, każdemu hotelowi, niezależnie od klasy, przysługuje obowiązek zapewnienia usługi, która jest

A. sprzedaż kosmetyków
B. podawanie śniadań
C. sprzedaż kwiatów
D. usługa motoryzacyjna
HGT.03 Pytanie 379
Obsługa gości w obiekcie świa…

Depozyt cennych przedmiotów oraz budzenie to usługi oferowane przez hotele

A. podstawowe
B. towarzyszące
C. fakultatywne
D. uzupełniające
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługi świadczy hotel, jeśli pakiet usług dodatkowych oparty jest na zasadzie sanus per aquam?

A. Turystyczne
B. Medyczne
C. Spa
D. Rekreacyjne
HGT.03 Pytanie 381
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie rodzaje płatków śniadaniowych będą odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu?

A. Jęczmienne
B. Ryżowe
C. Orkiszowe
D. Pszenne
HGT.03 Pytanie 382
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie aktualnym harmonogramem wynajmu sal przez dział obsługi konferencji przede wszystkim umożliwia

A. wyeliminowanie przypadków podwójnych rezerwacji
B. wprowadzenie różnych układów stołów
C. organizację wyposażenia sali
D. pokazanie saly klientowi
HGT.03 Pytanie 383
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ którą z podanych grup usług dodatkowych powinno świadczyć schronisko.

LP.WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA ORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG DLA SCHRONISK
Instalacje budynku
1.Ogrzewanie zapewniające utrzymanie w pomieszczeniach noclegowych i świetlicy temperatury 18°C
2.Bieżąca zimna i ciepła woda
Recepcja
3.Telefon dostępny dla gości
4.Przechowywanie pieniędzy, przedmiotów wartościowych, bagażu i sprzętu turystycznego
Inne usługi
5.Sprzedaż podstawowych drobnych artykułów higienicznych i kosmetycznych, słodyczy, pamiątek
6.Możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu
7.Stanowisko umożliwiające dokonanie drobnych napraw sprzętu turystycznego, czyszczenie odzieży i sprzętu

A. Budzenie, możliwość naprawy sprzętu turystycznego.
B. Depozytowe, możliwość suszenia odzieży we wskazanym miejscu.
C. Parkingowe, informację turystyczną.
D. Doręczanie korespondencji, wypożyczenie żelazka.
HGT.06 Pytanie 384
Realizacja usług w recepcji

W letniej ofercie pensjonatu goście mogli skorzystać z rabatu na nocleg, który był zależny od długości pobytu, tzn. 1 doba - 1% rabatu, 2 doby - 2% rabatu, 3 doby - 3% rabatu, itd. Jaką kwotę zapłaci małżeństwo za noclegi w okresie od 1 do 14 lipca, jeśli koszt wynajęcia pokoju dwuosobowego wynosi 200,00 zł za dobę?

A. 2 600,00 zł
B. 2 262,00 zł
C. 2 938,00 zł
D. 2 574,00 zł
HGT.03 Pytanie 385
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zarządzanie oraz kontrolowanie wszystkich działań związanych z obsługą gości w pokojach hotelowych to obowiązek

A. pokojowej
B. menedżera hotelu
C. kierownika służby pięter
D. szefa recepcji
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

Najważniejszą komórką budowlaną w hotelu jest

A. jednostka mieszkalna
B. mała sala konferencyjna
C. węzeł higieniczno - sanitarny
D. aneks kelnerski
HGT.06 Pytanie 387
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, do obiektów hotelarskich nie można zaliczyć

A. domu studenckiego
B. domu wycieczkowego
C. pola biwakowego
D. schroniska młodzieżowego
HGT.06 Pytanie 388
Realizacja usług w recepcji

Która karta jest podstawą do wydania klucza do pokoju hotelowego dla gościa?

A. Pobytu
B. Kredytowa
C. Stałego klienta
D. Rejestracyjna
HGT.03 Pytanie 389
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaka forma serwowania śniadania w restauracji hotelowej będzie najlepsza dla grupy turystów liczącej 50 osób?

A. Bufet śniadaniowy
B. Serwis a' la carte
C. Zestawy śniadaniowe
D. Room-service
HGT.06 Pytanie 390
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
HGT.03 Pytanie 391
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który decyduje się na dania z menu?

A. Bankietową
B. A’ la carte
C. Bufetową
D. A part
HGT.06 Pytanie 392
Realizacja usług w recepcji

Czym się wyróżnia rezerwacja gwarantowana?

A. ustalenie terminu potwierdzenia rezerwacji
B. uzgodnienie konkretnej godziny przybycia gościa do hotelu
C. określenie dostępnych usług dla gościa
D. wpłata zaliczki przez osobę dokonującą rezerwacji
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

Przygotowanie mieszkań do sprzedaży należy do obowiązków pracowników

A. recepcji
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. działu marketingu
HGT.06 Pytanie 394
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu należy do strategii cenowej?

A. udzielanie rabatów stałym klientom
B. umieszczenie reklam na lotniskach
C. remont salonu odnowy biologicznej
D. nawiązanie współpracy z biurem podróży
HGT.03 Pytanie 395
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie należałoby wykorzystać w hotelowej restauracji do serwowania jajecznicy w wielu porcjach?

A. Warnik
B. Kociołek
C. Podgrzewacz
D. Dekanter
HGT.06 Pytanie 396
Realizacja usług w recepcji

Jakiego narzędzia marketingowego użył hotel, wywieszając reklamę o ofercie na dworcu kolejowym?

A. Dystrybucja
B. Produkt
C. Cena
D. Promocja
HGT.06 Pytanie 397
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Cena
B. Reklama
C. Kanał dystrybucji
D. Towar
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy marketingu mix wykorzystuje hotel, gdy oferuje usługi noclegowe za pośrednictwem biura podróży?

A. Reklamę.
B. Towar.
C. Dystrybucję.
D. Cenę.
HGT.06 Pytanie 399
Realizacja usług w recepcji

Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?

A. Check-in grupy turystycznej
B. Check-out gościa specjalnego
C. Check-out gościa indywidualnego
D. Check-in VIP-a
HGT.06 Pytanie 400
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien postąpić recepcjonista, gdy gość nieznacznie orientuje się w ofercie hotelu i ma trudności z podjęciem decyzji o spędzeniu czasu podczas pobytu?

A. Stawiać dużo otwartych pytań, aby zrozumieć potrzeby gościa, dokładnie słuchać jego opinii, informować o propozycjach hotelu oraz zachęcać do ich wykorzystania
B. Być grzecznym, aczkolwiek zdecydowanym, skoncentrować się na informowaniu o usługach hotelowych, zadawać pytania jedynie w razie konieczności, starać się stworzyć miłą atmosferę
C. Uśmiechać się, nie tracić spokoju, okazywać zainteresowanie potrzebami gościa, posługiwać się pytaniami zamkniętymi
D. Cierpliwie wysłuchać gościa, uśmiechać się, zasugerować obejrzenie witryny hotelowej, ograniczyć liczbę zadawanych pytań