Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 401
Realizacja usług w recepcji
A. działanie na rzecz wspierania, promowania oraz rozwijania turystyki na całym świecie
B. organizowanie taniej oferty noclegowej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży
C. reprezentowanie interesów branży hotelarskiej i gastronomicznej na całym świecie
D. reprezentowanie interesów europejskich hotelarzy, restauratorów oraz właścicieli kawiarni
HGT.06 Pytanie 402
Realizacja usług w recepcji
Jakiego temperamentu jest gość hotelowy, który jest radosny i z optymizmem spogląda na życie?
A. flegmatyk
B. choleryk
C. sangwinik
D. melancholik
HGT.03 Pytanie 403
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie ustawienie krzeseł w sali konferencyjnej należałoby zaproponować organizatorom kongresu dla 250 osób?
A. Teatralne
B. Bankietowe
C. W podkowę
D. Klasowe
HGT.06 Pytanie 404
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z procedurą check in, wydanie klucza oraz karty pobytu gości powinno mieć miejsce po
A. wskazaniu gościowi drogi do pokoju
B. otwarciu konta gościa
C. życzeniu gościowi przyjemnego pobytu
D. poinformowaniu gościa o dodatkowych usługach
HGT.03 Pytanie 405
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które usługi dodatkowe w hotelu są oferowane bezpłatnie?
A. udzielanie informacji turystycznej
B. organizacja opieki nad dziećmi
C. serwowanie posiłków do pokoju
D. transport gości z lotniska
HGT.06 Pytanie 406
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. bagażowy
B. skrytkowy
C. depozytowy
D. rozliczeniowy
HGT.06 Pytanie 407
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
B. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
C. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
D. wydać potwierdzenie dokonania płatności
HGT.06 Pytanie 408
Realizacja usług w recepcji
Hotele na kółkach, wykorzystywane do transportu osób oraz ładunków, oferujące noclegi w miejscach o ograniczonej infrastrukturze noclegowej, to
A. flytele
B. aguatele
C. rotele
D. botele
HGT.06 Pytanie 409
Realizacja usług w recepcji
Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest
A. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
B. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
C. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
D. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
HGT.06 Pytanie 410
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą płatną
B. towarzyszącą nieodpłatną
C. uzupełniającą nieodpłatną
D. towarzyszącą płatną
HGT.06 Pytanie 411
Realizacja usług w recepcji
W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma
A. kasę fiskalną
B. komputer z drukarką
C. faktury
D. terminal POS
HGT.06 Pytanie 412
Realizacja usług w recepcji
Hotel, który wynajął pokoje dla biura podróży z postanowieniem, że nie będzie pobierał opłaty za niewykorzystane jednostki, zastosował
A. czarter
B. allotment
C. overbooking
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 413
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji podszedł gość niewidomy. W trakcie procesu check-in recepcjonista powinien
A. zastosować procedurę 'ekspresowego przyjęcia'
B. wypełnić w imieniu gościa kartę rejestracyjną
C. zapropanować najwyższy standard pokoju
D. poprosić gościa, aby przyszedł z opiekunem
HGT.03 Pytanie 414
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki rozmiar obrusa powinien zostać wybrany do stołu o wymiarach 120 cm x 80 cm podczas aranżacji sali konsumpcyjnej na śniadanie?
A. 140 cm x 140 cm
B. 120 cm x 160 cm
C. 180 cm x 140 cm
D. 120 cm x 120 cm
HGT.06 Pytanie 415
Realizacja usług w recepcji
Popyt na usługi hotelowe nie jest uzależniony od
A. wzrostu liczby obiektów hotelowych w danym regionie
B. zmiany cen produktów i usług powiązanych
C. spadku dochodów społeczeństwa
D. zmiany preferencji klientów
HGT.03 Pytanie 416
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zarządzanie cyklicznymi porządkami generalnymi w hotelu należy do zadań
A. właścicielki pokoju
B. osoby sprzątającej korytarze
C. inspektora pięter
D. menedżera hotelu
HGT.03 Pytanie 417
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podczas sprzątania łazienki w budynku mieszkalnym, pokojowa przypadkowo zalała markową marynarkę, pozostawioną przez gościa, środkiem dezynfekującym. Kto jest odpowiedzialny za powstałą szkodę?
A. Zarządca hotelu
B. Pokojowa, która spowodowała szkodę
C. Kierownik działu sprzątania
D. Wszystkie pokojowe wspólnie
HGT.03 Pytanie 418
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcja kołder, koców, poduszek oraz materacy w obiektach hotelowych powinna odbywać się przynajmniej
A. raz w roku
B. raz na trzy miesiące
C. raz w miesiącu
D. raz na pół roku
HGT.03 Pytanie 419
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dla osób z grupy turystycznej, które na voucherze mają wybraną opcję wyżywienia Bermuda Plan (BP), należy zorganizować śniadanie
A. amerykańskie
B. angielskie
C. kontynentalne
D. wiedeńskie
HGT.03 Pytanie 420
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przygotowując pokój dla gościa VIP, pracownik obsługi powinien przede wszystkim umieścić w nim
A. list powitalny od dyrektora hotelu
B. komplet hotelowych drobiazgów
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. laptop z drukarką
HGT.03 Pytanie 421
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką formę serwowania śniadań najlepiej wprowadzić w hotelu, gdzie każdego dnia z noclegu korzysta ponad 60 gości?
A. Podawanie do pokoju
B. Bufet śniadaniowy
C. Paczki śniadaniowe
D. Śniadanie à la carte
HGT.06 Pytanie 422
Realizacja usług w recepcji
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest instytucją
A. samorządu terytorialnego dotyczącego hotelarstwa i gastronomii
B. instytucji państwowych sektora hotelarsko-gastronomicznego
C. samorządu branży hotelarsko-gastronomicznej
D. pożytku publicznego w obszarze hotelarstwa i gastronomii
HGT.06 Pytanie 423
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego pisma określ, w którym dniu najpóźniej recepcjonista był zobowiązany do potwierdzenia zamówionych usług, jeżeli korespondencja odbywała się drogą elektroniczną?
Jan Kowalski ul. Targowa 123 00-250 Warszawa tel. +48 224 885 023 kom. 666 388 845 e-mail: [email protected] | Warszawa, 13.03.2016 r. |
Hotel Zamkowy*** ul. Wawelska 1 31-052 Kraków | |
Proszę o zarezerwowanie dla mnie i mojej żony dwuosobowego pokoju z widokiem na Wawel w terminie od 24 do 26.09.2016 r. W ciągu całego pobytu będziemy korzystać z całodziennego wyżywienia. Śniadania proszę serwować do pokoju. Przyjedziemy samochodem, więc proszę o przygotowanie miejsca parkingowego. Koszty pobytu ureguluję kartą płatniczą w dniu wyjazdu. | |
Łączę pozdrowienia Jan Kowalski |
A. 20.03.2016 r.
B. 16.03.2016 r.
C. 14.03.2016 r.
D. 27.03.2016 r.
HGT.06 Pytanie 424
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?
A. Relacje publiczne
B. Promocję sprzedaży
C. Sponsoring
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 425
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów świadczących usługi hotelarskie według ustawy o usługach turystycznych, obok noclegów, oferuje również usługi motoryzacyjne?
A. Pole biwakowe
B. Motel
C. Dom wycieczkowy
D. Pensjonat
HGT.03 Pytanie 426
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który pracownik obsługuje zamówienie na dostarczenie śniadania do pokoju gościa?
A. Boy hotelowy
B. Kelner hotelowy
C. Pokojowa
D. Recepcjonistka
HGT.03 Pytanie 427
Obsługa gości w obiekcie świa…
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów wybrano śniadania kontynentalne. Jaki zestaw śniadaniowy powinien zostać przygotowany?
A. Herbata, mleko, jajecznica, pomidor
B. Kawa, sok, rogaliki, masło, dżem
C. Kawa, sok, bagietka, wędliny
D. Herbata, sok, pieczywo, jaja, wędliny
HGT.06 Pytanie 428
Realizacja usług w recepcji
Aby zwiększyć sprzedaż usług w taniej bazie noclegowej, wskazane jest ich reklamowanie
A. w czasopismach i miesięcznikach
B. na ulotkach i w Internecie
C. w telewizji i radio
D. na bilbordach i w katalogach
HGT.06 Pytanie 429
Realizacja usług w recepcji
Jakie pismo jest kluczowe dla rozliczenia pobytu grupy turystycznej w obiekcie hotelowym?
A. Voucher
B. Czek
C. Allotment
D. Czarter
HGT.06 Pytanie 430
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu powinien użyć recepcjonista w przypadku błędu w wysokości stawki podatku VAT na fakturze wydanej dla klienta?
A. Notę korygującą
B. Fakturę korygującą
C. Kopię faktury
D. Duplikat faktury
HGT.06 Pytanie 431
Realizacja usług w recepcji
Jakie konsekwencje dla rynku hotelowego w Polsce może wywołać znaczący spadek cen usług hotelowych w krajach basenu Morza Śródziemnego?
A. Wzrost podaży
B. Spadek podaży
C. Spadek popytu
D. Wzrost popytu
HGT.03 Pytanie 432
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa turndown service, oferowana w ekskluzywnych hotelach, polega na
A. uzupełnieniu pokoju o dodatkową poduszkę
B. dodaniu łóżeczka dla dziecka
C. przewietrzeniu wnętrza i ustawieniu klimatyzacji
D. przygotowaniu pokoju do nocnego wypoczynku
HGT.06 Pytanie 433
Realizacja usług w recepcji
Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?
A. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
B. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
C. Wypełnienie formularza parkingowego
D. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
HGT.06 Pytanie 434
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kmiecik postanowiła wybrać się na wakacje do Kenii, ponieważ żaden z ich znajomych nie miał jeszcze takiego doświadczenia. Po powrocie stali się głównym tematem rozmów wśród przyjaciół, sąsiadów oraz członków rodziny. Jaką potrzebę zaspokoili Państwo Kmiecik?
A. Samorealizacji.
B. Społeczną.
C. Przynależności.
D. Szacunku i uznania.
HGT.06 Pytanie 435
Realizacja usług w recepcji
Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien
A. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
B. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
C. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
D. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
HGT.03 Pytanie 436
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż technikę ścielenia łóżka, w której materac pokryty jest jednym prześcieradłem, na którym znajduje się drugie prześcieradło, a następnie koc, na który zwija się część drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?
A. Angielska
B. Niemiecka
C. Francuska
D. Standardowa
HGT.06 Pytanie 437
Realizacja usług w recepcji
Usługi bezpłatne oferowane na życzenie gościa hotelowego obejmują
A. serwowanie posiłków do pokoju
B. korzystanie z usług wellness
C. przechowanie bagażu
D. pranie odzieży
HGT.06 Pytanie 438
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument recepcjonista przekaże osobie zamawiającej po zakończeniu pobytu grupy gości w hotelu, aby umożliwić dokonanie płatności przelewem?
A. Fakturę
B. Rachunek wstępny
C. Notę obciążeniową
D. Fakturę pro forma
HGT.06 Pytanie 439
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. barista.
B. obsługujący.
C. bloker.
D. sommelier.
HGT.03 Pytanie 440
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenia należą do wyposażenia rozwiniętego węzła higieniczno-sanitarnego w hotelowym pokoju?
A. Umywalka, wanna z natryskiem, pisuar i WC
B. Wanna z hydromasażem, umywalka, pisuar i WC
C. Wanna z jacuzzi, umywalka, bidet i WC
D. Umywalka, wanna z natryskiem, bidet i WC