Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 441
Realizacja usług w recepcji

W trakcie typowej procedury zameldowania pracownik recepcji przygotowuje zestaw dokumentów dotyczących przyjęcia gościa. Należy do nich karta rejestracyjna oraz

A. karta pobytu i zapis w księdze rejestracyjnej
B. kwit skrytki sejfowej oraz karta obciążeniowa
C. kwit depozytowy i zapis w książce rejestracyjnej
D. kwit parkingowy i wstępny rachunek
HGT.06 Pytanie 442
Realizacja usług w recepcji

Jakie z podanych usług oferowanych przez hotel są wyłącznie usługami fakultatywnymi?

A. Basen oraz opiekę instruktora fitness
B. Usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie
C. Informację turystyczną i wypożyczalnię nart
D. Room serwis oraz organizację konferencji
HGT.03 Pytanie 443
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ekskluzywny apartament usytuowany na najwyższym piętrze budynku noclegowego, dysponujący osobnym wejściem oraz tarasem to

A. bungalow
B. duplex
C. junior suite
D. penthouse
HGT.06 Pytanie 444
Realizacja usług w recepcji

Który hotel oferuje najbardziej odpowiednie warunki dla dyrektora przedsiębiorstwa, który szuka miejsca o wysokim standardzie do przeprowadzenia negocjacji kontraktowych?

A. Biznesowego
B. Rezydencyjnego
C. Garni
D. Aparthotelu
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji

W Hotelu Malwa zorganizowano kilka dni pobytu dla grupy wyznawców hinduizmu. Które z wymienionych potraw nie powinno się znaleźć w przygotowanym dla nich menu?

A. Tortilla ze szpinakiem i pieczarkami
B. Rostbef z ziemniakami
C. Pierogi z soczewicą
D. Zapiekanka z bakłażanów
HGT.06 Pytanie 446
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?

A. Dystrybucję mieszaną
B. Promocję bezpośrednią
C. Promocję pośrednią
D. Dystrybucję pośrednią
HGT.03 Pytanie 447
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie

A. sprzątania pokoju gościa
B. pobytu gościa w hotelowej restauracji
C. sprzątania korytarzy w obiekcie
D. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
HGT.06 Pytanie 448
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. możliwość postoju autobusów
B. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
C. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
D. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji

Klient w motelu głośno wyraża swoje niezadowolenie z powodu słabej obsługi. Jakie działanie powinien podjąć pracownik recepcji w pierwszej kolejności?

A. poprosić klienta o uciszenie się i dokładne przedstawienie uwag
B. odesłać klienta do przełożonego
C. skontaktować się z przełożonym
D. uspokoić klienta i zwrócić się do przełożonego
HGT.06 Pytanie 450
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?

A. 60%
B. 80%
C. 25%
D. 50%
HGT.03 Pytanie 451
Obsługa gości w obiekcie świa…

Dokumentem, który potwierdza przyjęcie do realizacji zamówionych przez gościa e-mailem usług dodatkowych, jest

A. kosztorys imprezy.
B. potwierdzenie rezerwacji.
C. zamówienie na usługi.
D. regulamin hotelowy.
HGT.06 Pytanie 452
Realizacja usług w recepcji

Reprezentacja polskiego sektora hotelarskiego zarówno w kraju, jak i za granicą stanowi jeden z celów statutowych organizacji, która jest określana skrótem:

A. HoReCa
B. IHRA
C. PZH
D. PIT
HGT.06 Pytanie 453
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt umiejscowiony poza terenem zabudowanym, znajdujący się w pobliżu szlaku turystycznego i oferujący podstawowy zestaw usług dla gości, to

A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. pole biwakowe
D. pensjonat
HGT.03 Pytanie 454
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie potrawy i napoje powinien serwować kelner przy podawaniu francuskiego śniadania?

A. Biała kawa lub herbata, pełnoziarniste bułki, masło, jajka gotowane na twardo
B. Sok owocowy, jajecznica, parówki wieprzowe, pomidory, grzyby, fasolka w sosie pomidorowym, tosty z masłem i dżemem
C. Kawa lub herbata, pieczywo, masło, dżem, wędliny, sery, jaja, pasztet
D. Sok pomarańczowy, kawa lub herbata, tosty, rogaliki croissant, pieczywo drożdżowe, masło, konfitury
HGT.06 Pytanie 455
Realizacja usług w recepcji

Do najważniejszych składników dań serwowanych gościom wybierającym potrawy kuchni meksykańskiej należą:

A. awokado, trufle, orzechy
B. liście winogron, fasola, makarony
C. fasola, kukurydza, awokado
D. kukurydza, jogurt, małże
HGT.06 Pytanie 456
Realizacja usług w recepcji

Co to jest standardowa karta menu?

A. to karta, na której znajduje się asortyment potraw dostępnych przez cały dzień
B. to zestawienie potraw, które są dostępne przez dłuższy okres
C. to karta, która zawiera tymczasowe oferty potraw z surowców sezonowych
D. to zestawienie potraw przygotowywanych na specjalne okazje
HGT.06 Pytanie 457
Realizacja usług w recepcji

Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to

A. druk rezerwacji pokoju
B. karta meldunkowa
C. druk zamówienia
D. karta pobytu
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:

A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. opuścić niebezpieczny obszar
C. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
D. powiadomić innych pracowników oraz gości
HGT.06 Pytanie 459
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w Hotelu Forum powinien wystawić fakturę VAT gościowi płacącemu kartą. Jakie urządzenia wykorzysta w odpowiedniej kolejności?

A. Terminal, kasa fiskalna
B. Kasa fiskalna, terminal
C. Telefaks, kasa fiskalna
D. Kasa fiskalna, telefaks
HGT.06 Pytanie 460
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?

A. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
D. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
HGT.03 Pytanie 461
Obsługa gości w obiekcie świa…

Pokojowa, która natknęła się w korytarzu hotelowym na przedmiot nieprzynależący do obiektu, ma obowiązek go przekazać

A. recepcjoniście concierge
B. właścicielowi
C. dyrektorowi hotelu
D. kierownikowi służby pięter
HGT.06 Pytanie 462
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest

A. osobny dźwig towarowo-osobowy
B. dostęp do Internetu w pokojach
C. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
D. strzeżony parking
HGT.03 Pytanie 463
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych zbiorów składa się jedynie z potraw i napojów typowych dla amerykańskiego śniadania?

A. Kawa ze śmietanką, jajka w szklance, wędliny, sery
B. Herbata, kawa, świeże rogaliki, masło, dżem
C. Owsianka na mleku, fasola w sosie pomidorowym
D. Soki owocowe, naleśniki z syropem klonowym
HGT.06 Pytanie 464
Realizacja usług w recepcji

W recepcji hotelowej, bez względu na klasę, dla gości są dostępne:

A. internet i drukarka
B. telefon i faks
C. telefon i internet
D. komputer i drukarka
HGT.06 Pytanie 465
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 5 dni
B. 10 dni
C. 3 dni
D. 1 dzień
HGT.06 Pytanie 466
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie informacji zawartej w ramce określ, który z wymienionych instrumentów został wykorzystany w działalności marketingowej hotelu.

Wczesna rezerwacja

Zarezerwuj pokój wcześniej i ciesz się

pobytem w naszym hotelu!

Dokonując rezerwacji 30 dni przed wyjazdem,

otrzymasz 30% zniżki.

A. Promocja sprzedaży.
B. Lobbing.
C. Sponsoring.
D. Sprzedaż osobista.
HGT.06 Pytanie 467
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług jest przeznaczony dla nowożeńców spędzających w hotelu część podróży poślubnej?
* 5 posiłków dziennie
* 2 konsultacje lekarskie
* nieograniczony dostęp do napoi gorących
* konsultacje z instruktorem nordic walking
* codzienna sesja treningowa w sali fitness
* 20% rabatu na wybrane zabiegi Beauty Spa
* bezpłatny parking monitorowany
* profesjonalna opiekunka do dzieci
* rodzinny turniej na kręgielni
* zajęcia i animacje dla dzieci i dorosłych
* 10% rabatu na zabiegi SPA
* nieograniczony dostęp do basenu, jacuzzi
* bezprzewodowy Internet
Pakiet IPakiet II
* butelka wina musującego na powitanie
* romantyczna kolacja w blasku świec
* sauna, jacuzzi z hydromasażem
* odprężający masaż całego ciała
* śniadanie serwowane do pokoju
* parking monitorowany
* lunch kanapkowy-sałatkowy
* przerwa kawowa z domowym ciastem
* sala konferencyjna
* bezprzewodowy Internet
* zabieg w SPA
* wypożyczalnia kijków nordic walking
* uroczysta biesiada z muzyką
Pakiet IIIPakiet IV

A. Pakiet III
B. Pakiet II
C. Pakiet I
D. Pakiet IV
HGT.06 Pytanie 468
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 17 maja
B. 18 maja
C. 19 maja
D. 16 maja
HGT.03 Pytanie 469
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki system organizacyjny działu służby pięter przewiduje w składzie kadrowym zatrudnienie pokojowej lotnej?

A. Dyspozycyjny
B. Brygadowy
C. Rewirowy
D. Grafikowy
HGT.06 Pytanie 470
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi nie mogą być połączone w jednej pozycji na paragonie fiskalnym?

A. Nocleg DBL oraz dostawka
B. Nocleg DBL oraz śniadanie
C. Nocleg SGL oraz parking
D. Nocleg DBL oraz nocleg SGL
HGT.06 Pytanie 471
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
B. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
C. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
D. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

Okresowe inspekcje obiektów hotelowych, dotyczące spełniania wymogów kategoryzacji w zakresie wyposażenia oraz świadczonych usług, przeprowadza

A. marszałek województwa
B. prezydent miasta
C. starosta
D. wojewoda
HGT.06 Pytanie 473
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. świadectwa urodzenia
B. dowodu rejestracyjnego pojazdu
C. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
D. dokumentu tożsamości
HGT.06 Pytanie 474
Realizacja usług w recepcji

Obiekty turystyczne, które zapewniają możliwość nocowania w namiotach zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to

A. pola biwakowe
B. domy wycieczkowe
C. motele
D. kempingi
HGT.06 Pytanie 475
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość w hotelowej restauracji przypadkowo oblał rękę gorącą zupą, co powinno być wykonane w pierwszej kolejności?

A. schładzać oparzenie wodą.
B. nałożyć jałowy opatrunek.
C. zdezynfekować ranę spirytusem.
D. wezwać karetkę pogotowia.
HGT.06 Pytanie 476
Realizacja usług w recepcji

Jakie obowiązki są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?

A. Przygotowywanie jednostek mieszkalnych do sprzedaży
B. Udzielanie informacji dotyczących hotelu i turystyki
C. Złożona obsługa sal konferencyjnych
D. Sprawdzanie stanu wyposażenia pokoi hotelowych
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. termin pobytu i formę płatności
B. termin pobytu i nazwisko gościa
C. datę wyjazdu i formę płatności
D. datę urodzenia i nazwisko gościa
HGT.06 Pytanie 478
Realizacja usług w recepcji

Które usługi może zaoferować recepcjonista młodym kobietom, jeżeli przyjechały zrelaksować się w hotelu i przy okazji zwiedzić miasto?

Hotel oferuje swoim Gościom wiele usług, które zapewnią miłe chwile dla ciała i ducha.

Na życzenie Gości oferujemy:

  • usługę prania i czyszczenia odzieży
  • centrum SPA
  • kort tenisowy
  • zewnętrzną siłownię
  • zajęcia z trenerem fitness
  • usługi fryzjerskie i kosmetyczne
  • wynajem samochodu
  • usługę room service
  • usługi depozytowe
  • bezpłatne WiFi

A. Usługę budzenia i koloryzację włosów.
B. Masaż twarzy i usługę pralniczą.
C. Centrum SPA i wynajem samochodu.
D. Usługę depozytową i bezpłatne WiFi.
HGT.03 Pytanie 479
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakim naczyniu powinno się serwować mleko do kawy?

A. W kokilce
B. W dzbanuszku
C. W nelsonce
D. W filiżance
HGT.03 Pytanie 480
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadań powinna wybrać restauracja hotelowa, gdy obsługuje dużą liczbę gości?

A. A la carte
B. Room service
C. Bankietową
D. Bufetową