Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 481
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Przyjęcie bufetowe
B. Lampka wina
C. Aperitif
D. Brunch
HGT.06 Pytanie 482
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Marketing bezpośredni
HGT.03 Pytanie 483
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z poniższych dokumentów jest tworzony przez pracownika hotelowego, który zajmuje się realizacją dodatkowych usług fakultatywnych?
A. Voucher hotelowy
B. Kwit depozytowy
C. Karta rezerwacji usług noclegowych
D. Formularz rezerwacji sali konferencyjnej
HGT.03 Pytanie 484
Obsługa gości w obiekcie świa…
Czekoladowo-brązowa pianka, znana jako crema, jest oznaką właściwego parzenia kawy?
A. au lait
B. espresso
C. con panna
D. macchiato
HGT.03 Pytanie 485
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych pracowników odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i porządku w holu recepcyjnym w hotelu o skomplikowanej strukturze organizacyjnej?
A. Pokojowa
B. Portier
C. Korytarzowa
D. Recepcjonista
HGT.03 Pytanie 486
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakiego typu śniadanie zawiera kawę lub herbatę, sok pomarańczowy, croissanta, bagietkę, masło i dżem?
A. Angielskie
B. Francuskie
C. Wiedeńskie
D. Polskie
HGT.06 Pytanie 487
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat to obiekt, który musi mieć przynajmniej:
A. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
B. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
C. 10 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi rekreacyjne
D. 7 jednostek mieszkalnych i świadczący usługi żywieniowe
HGT.06 Pytanie 488
Realizacja usług w recepcji
Jakie zadanie ma pracownik recepcji zajmujący się przyjmowaniem gości?
A. Klucznika
B. Telefonisty
C. Dysponenta
D. Kasjera
HGT.06 Pytanie 489
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc noclegowych w hotelu, jeśli liczba dostępnych miejsc wynosi 150, a w ciągu dnia obsłużono 120 gości?
A. 120%
B. 80%
C. 75%
D. 125%
HGT.03 Pytanie 490
Obsługa gości w obiekcie świa…
Usługa przechowywania bagażu dla gości to oferta hotelowa
A. podstawowa
B. towarzysząca
C. uzupełniająca
D. fakultatywna
HGT.06 Pytanie 491
Realizacja usług w recepcji
Zagrożenie zwarcia instalacji elektrycznej w hotelu może być spowodowane
A. podłączeniem urządzeń elektrycznych o wysokim napięciu
B. zastosowaniem uziemień gniazd w łazienkach i pokojach hotelowych
C. podłączeniem wielu urządzeń elektronicznych o napięciu 230W
D. użyciem gniazd z klapką ochronną
HGT.06 Pytanie 492
Realizacja usług w recepcji
W zamówieniu na posiłki dla grupy turystów z Francji wskazano na śniadania kontynentalne. Jakie składniki powinny być uwzględnione w zestawie śniadaniowym?
A. Kawa/sok, rogaliki, masło, dżem
B. Herbata/mleko, jajecznica, pomidor
C. Herbata/sok, ciemne pieczywo, jaja, wędlina, dżem
D. Kawa/sok, bagietka, wędliny
HGT.06 Pytanie 493
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
A. Wydanie kluczy i kart pobytu
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Rejestracja gości
D. Otwarcie rachunku gości
HGT.03 Pytanie 494
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie informacje, według procedur hotelowych, nie są rejestrowane w protokole dotyczących znalezionych przedmiotów?
A. Data, w której przedmiot został znaleziony
B. Lokalizacja, w której przedmiot został znaleziony
C. Okres pobytu gościa
D. Nazwisko i imię osoby, która znalazła przedmiot
HGT.06 Pytanie 495
Realizacja usług w recepcji
Czym jest akronim HOTREC?
A. Globalną Organizacją Turystyki
B. Międzynarodowym Związkiem Hoteli
C. Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni
D. Konfederacją Narodowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej
HGT.03 Pytanie 496
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zewnętrzna firma, planując zorganizowanie wydarzenia w hotelu, przesłała zapytanie ofertowe, na podstawie którego hotel przygotował w pierwszej kolejności
A. szacunkowe zestawienie kosztów imprezy
B. umowę na przeprowadzenie imprezy
C. prezentację oferty hotelu oraz jego usług
D. ofertę na zorganizowanie usługi
HGT.03 Pytanie 497
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaki typ sprzątania powinien być przeprowadzony w przypadku wystąpienia mrówek w hotelu?
A. Codzienne.
B. B bieżące.
C. Dokładne.
D. Specjalne.
HGT.06 Pytanie 498
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Piast" dysponuje 60 miejscami do spania. Wskaźnik wykorzystania miejsc noclegowych w miesiącu wrześniu wyniósł 50%. Ile miejsc noclegowych zostało sprzedanych w tym miesiącu?
A. 900
B. 30
C. 60
D. 450
HGT.06 Pytanie 499
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista powinien poinformować dział o potrzebie zorganizowania sali konferencyjnej w hotelu?
A. techniczny
B. sprzedaży
C. służby pięter
D. służby parterowej
HGT.03 Pytanie 500
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega procedura check-in dla grup zorganizowanych?
A. Wymaganie od grupy wcześniejszego przyjazdu.
B. Przygotowanie kluczy i dokumentów dla całej grupy przed jej przybyciem.
C. Indywidualne meldowanie każdego członka grupy.
D. Zbieranie podpisów od każdego członka grupy w dniu przyjazdu.
HGT.03 Pytanie 501
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakich grup produktów powinny unikać osoby z podwyższonym poziomem cholesterolu w swoim menu?
A. Masła, jaj
B. Mięsa drobiowego, warzyw strączkowych
C. Orzechów, owoców
D. Oliw, ryb
HGT.06 Pytanie 502
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Flegmatyka
B. Sangwinika
C. Choleryka
D. Melancholika
HGT.06 Pytanie 503
Realizacja usług w recepcji
Po wymeldowaniu się z hotelu, grupa turystyczna musi oczekiwać 4 godziny na przyjazd autokaru. Jaką usługę powinien przede wszystkim zaoferować recepcjonista gościom?
A. Zakup dodatkowej doby w promocyjnej cenie
B. Korzystanie z hotelowej przechowalni bagażu
C. Zamówienie dodatkowego wyżywienia
D. Użycie płatnej strefy SPA&Wellness
HGT.06 Pytanie 504
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 23,22 zł
B. 22,22 zł
C. 24,22 zł
D. 25,22 zł
HGT.06 Pytanie 505
Realizacja usług w recepcji
Według klasyfikacji Światowej Organizacji Turystyki, podróże ludzi z Podhala po Mazurach określamy jako turystykę
A. krajową
B. przyjazdową
C. międzynarodową
D. wyjazdową
HGT.06 Pytanie 506
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
D. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
HGT.03 Pytanie 507
Obsługa gości w obiekcie świa…
Informacja o potencjalnych zagrożeniach oraz zasadach wezwania pomocy przekazywana turystom zatrzymującym się w schronisku jest usługą
A. obowiązkową, towarzyszącą
B. nieobowiązkową, komplementarną
C. nieobowiązkową, towarzyszącą
D. obowiązkową, komplementarną
HGT.06 Pytanie 508
Realizacja usług w recepcji
Ile typów wyróżnia się dla kempingów zgodnie z ustawą o usługach turystycznych?
A. 3 oznaczone cyframi rzymskimi
B. 4 oznaczone gwiazdkami
C. 4 oznaczone cyframi rzymskimi
D. 5 oznaczonych gwiazdkami
HGT.06 Pytanie 509
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 648 zł
B. 600 zł
C. 540 zł
D. 500 zł
HGT.03 Pytanie 510
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył rezerwację w hotelu na organizację wydarzenia z okazji podpisania kontraktu handlowego. Poprosił o zorganizowanie przyjęcia w formie stojącej, które miałoby trwać około 30 minut w godzinach od 1200 do 1300. Jaki rodzaj przyjęcia recepcjonista powinien zaproponować klientowi?
A. Coctail Party
B. Lampkę wina
C. Przyjęcie bufetowe
D. Garden Party
HGT.06 Pytanie 511
Realizacja usług w recepcji
Oblicz całkowitą wartość usługi gastronomicznej, jeśli gość hotelowy zamówił 3 obiady w cenie jednostkowej brutto wynoszącej 50 zł, a opłata za room service wynosi 20% wartości zamówienia.
A. 120 zł
B. 180 zł
C. 170 zł
D. 150 zł
HGT.03 Pytanie 512
Obsługa gości w obiekcie świa…
Które produkty powinny być jako pierwsze umieszczone w bufecie na śniadanie?
A. Chleb i inne pieczywo
B. Wędliny oraz pasztety
C. Mleko i wyroby mleczne
D. Dżemy, powidła i konfitury
HGT.06 Pytanie 513
Realizacja usług w recepcji
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
C. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 514
Realizacja usług w recepcji
W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:
A. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
HGT.03 Pytanie 515
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie urządzenie powinno być używane do szorowania, polerowania i pielęgnacji podłogi marmurowej w obiekcie hotelowym?
A. Odkurzacz do czyszczenia na mokro i sucho
B. Automat do szorowania i zbierania
C. Szorowarka jednotarczowa
D. Odkurzacz autonomiczny
HGT.03 Pytanie 516
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy wyposażenia jednostki mieszkalnej są wymagane wyłącznie w hotelach 4* oraz 5*?
A. szafa lub wnęka na ubrania, biurko bądź stół
B. fotele relaksacyjne lub kanapa, stolik
C. nocny stolik lub półka przy każdym miejscu sypialnym, krzesło
D. wieszak na odzież wierzchnią, stojak lub bagażnik
HGT.03 Pytanie 517
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile środka myjącego i wody należy zastosować do umycia holu hotelowego o powierzchni 130 m2 zgodnie z zamieszczoną instrukcją?
Do pojemnika z wodą odmierzyć 40 ml środka myjącego na 2 l wody. Ilość ta wystarczy do umycia 20 m2 powierzchni. Użycie innego, niż zalecane, stężenia może doprowadzić do odbarwienia fugi. Nie należy stosować w połączeniu z innymi środkami. Po wyschnięciu powierzchnię wypolerować. Podczas stosowania zachować niezbędne środki bezpieczeństwa. |
A. 130 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
B. 260 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
C. 130 ml środka myjącego i 26 litrów wody.
D. 260 ml środka myjącego i 13 litrów wody.
HGT.03 Pytanie 518
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelach i motelach pięciogwiazdkowych usługa room service powinna być dostępna przez minimum
A. 18 godzin
B. 20 godzin
C. 12 godzin
D. 8 godzin
HGT.06 Pytanie 519
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego systemu powinien korzystać recepcjonista w warszawskim hotelu, aby sprawdzić dostępność rezerwacji dla gościa w hotelu w Londynie?
A. Amadeus
B. DM Plaza
C. Chart
D. Fidelio
HGT.06 Pytanie 520
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, jakie obiekty niestrzeżone umożliwiają nocleg w namiotach?
A. kempingi
B. pola biwakowe
C. karawaningi
D. pola namiotowe