Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 521
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. ugotowane na miękko, podane w kieliszku, z dodatkiem soli
B. ugotowane na twardo, serwowane z majonezem
C. ugotowane na twardo, serwowane z masłem
D. w szklance, gotowane w gorącej kąpieli, z masłem
HGT.03 Pytanie 522
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionej oferty określ rodzaj usług dodatkowych oferowanych przez hotel w Kołobrzegu.
Oferta hotelu w Kołobrzegu |
Wydzielona strefa hotelu kusi gustownymi i przytulnymi wnętrzami, w których nasi Goście znajdą przyjemność korzystania z basenu z przeciwprądem i masażem strumieniowym oraz jacuzzi. Ciepłem przyciągają sauna sucha oraz łaźnia parowa. Dla aktywnych przygotowaliśmy salę fitness. Propozycje wyszczególnione w menu zabiegowym to starannie rytuały wykonywane w oparciu o wysokiej klasy produkty. Proponujemy Państwu wszechstronne terapie będące wyrafinowanym połączeniem najcenniejszych skarbów natury z nowoczesnym wyposażeniem w najlepszym wydaniu. |
A. Biznesowe.
B. Konferencyjne.
C. Spa & Welbiess.
D. Cateringowe.
HGT.03 Pytanie 523
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż dokument, który nie jest wypełniany przez inspektora działów.
A. Harmonogram pracy pokojowych
B. Formularz minibaru
C. Lista kontrolna dla pokoju
D. Rejestr wydanych kluczy
HGT.06 Pytanie 524
Realizacja usług w recepcji
Kiedy mówimy o podstawowych usługach oferowanych przez obiekt hotelarski, co jeszcze, prócz noclegu, powinno być uwzględnione?
A. wyżywienie
B. parking
C. depozyt
D. budzenie
HGT.06 Pytanie 525
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla
A. tylko hoteli 3, 4 i 5*
B. wszystkich hoteli
C. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
D. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
HGT.06 Pytanie 526
Realizacja usług w recepcji
Wskaź organizację zajmującą się hotelarstwem, której celami są między innymi przyznawanie szczególnych nagród obiektom hotelowym osiągającym najwyższe standardy w danej kategorii oraz organizacja konkursów dla uczniów szkół związanych z hotelarstwem?
A. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 527
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Budzenie
B. Depozyt
C. Bagażownia
D. Fryzjer
HGT.06 Pytanie 528
Realizacja usług w recepcji
Oblicz, ile pieniędzy musi uiścić gość za nocleg w hotelu, jeśli całkowita wartość zamówionych i zrealizowanych usług wynosi 1 200 zł, a w momencie rezerwacji dokonano wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej kwoty zamówienia.
A. 840 zł
B. 360 zł
C. 960 zł
D. 300 zł
HGT.06 Pytanie 529
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. Na czysto
B. Cykliczne
C. W obecności gościa
D. Dokładne
HGT.06 Pytanie 530
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługi świadczy hotel, którego oferta dodatkowa opiera się na zasadzie sanus per aquam?
A. Spa
B. Rekreacyjne
C. Medyczne
D. Turystyczne
HGT.06 Pytanie 531
Realizacja usług w recepcji
Konkurs, który jest organizowany dla gości hotelowych i w którym główną nagrodą jest wyjazd, mieści się w zakresie
A. public relations
B. reklamy
C. marketingu bezpośredniego
D. promocji sprzedaży
HGT.06 Pytanie 532
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?
A. Konkurs na najlepszy hotel.
B. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
C. Zmiana wystroju pokoi.
D. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
HGT.06 Pytanie 533
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynniki mogą przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania na usługi gastronomiczne oferowane przez hotel w lokalnej społeczności?
A. Zmniejszenie dochodów gospodarstwa domowego
B. Zwiększenie dochodów gospodarstwa domowego
C. Wzrost wydatków gospodarstwa domowego
D. Zmniejszenie wymagań gospodarstwa domowego
HGT.03 Pytanie 534
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownicy ośrodka wypoczynkowego realizują różnorodne zadania związane z porządkiem, takie jak przesuwanie szaf i mebli, pranie firanek oraz zasłon, czyszczenie ścian, trzepanie dywanów i mebli tapicerowanych. Czynności te klasyfikuje się jako sprzątanie
A. bieżącego
B. specjalnego
C. gruntownego
D. awaryjnego
HGT.03 Pytanie 535
Obsługa gości w obiekcie świa…
Przewodnik wycieczki poinformował recepcjonistę o wyjeździe swojej grupy z hotelu o godzinie 400. Jaka forma serwowania śniadania będzie odpowiednia dla tej grupy?
A. Paczka ze śniadaniem
B. Bufet ze śniadaniem
C. Table d'hôte
D. Serwis pokojowy
HGT.06 Pytanie 536
Realizacja usług w recepcji
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące warunków umowy hotelowej nie mogą być prowadzone za pomocą komunikacji
A. korespondencyjnej
B. telefonicznej
C. nawerbalnej
D. bezpośredniej
HGT.06 Pytanie 537
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 105 cm
B. 90 cm
C. 95 cm
D. 100 cm
HGT.03 Pytanie 538
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który z wymienionych produktów powinien być przechowywany w chłodniach?
A. Konserwa mięsna
B. Ser twarogowy
C. Mleko sterylizowane
D. Czerwone wino
HGT.06 Pytanie 539
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, dostrzegając gościa wchodzącego do hotelu, powinien najpierw
A. zaproponować mu podejście do recepcji.
B. zająć się jego bagażem.
C. życzyć mu przyjemnego pobytu.
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy.
HGT.06 Pytanie 540
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu pokój powinien zaproponować recepcjonista tacie z 11-letnią córką podczas dokonywania rezerwacji?
A. Triple
B. Twin
C. Single
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 541
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 49,20 zł
B. 55,40 zł
C. 32,52 zł
D. 37,04 zł
HGT.06 Pytanie 542
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
B. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
C. o umowę o świadczenie usług turystycznych
D. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
HGT.03 Pytanie 543
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna postąpić pokojowa, gdy podczas porządkowania pokoju "na czysto" dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?
A. Zabrać ją do recepcji hotelowej
B. Natychmiast powiadomić swoich przełożonych
C. Zajrzeć do jej wnętrza
D. Przekazać ją do przechowalni bagażu
HGT.06 Pytanie 544
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkowy strój dla różnych służb hotelowych dotyczy hoteli o kategorii:
A. 4* i 5
B. 3*, 4* i 5
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
D. 2*, 3*, 4* i 5
HGT.06 Pytanie 545
Realizacja usług w recepcji
Para małżeńska postanowiła spędzić wakacje w znanym uzdrowisku, wybierając gotowe pakiety: dla niej "W objęciach natury" oraz dla niego "Na lądzie, morzu i w powietrzu". Które jednostki organizacyjne hotelu, które są odpowiedzialne za przygotowanie tych pakietów, powinny zostać poinformowane o przyjeździe gości?
A. Dział rekreacji, centrum biznesu
B. Dział marketingu, gastronomia
C. Dział techniczny, odnowa biologiczna
D. Odnowa biologiczna, dział rekreacji
HGT.06 Pytanie 546
Realizacja usług w recepcji
Turystyka, która dotyczy podróży związanych z miejscem, w którym żyli, urodzili się lub zamieszkiwali przodkowie, nazywana jest turystyką
A. etniczną
B. alternatywną
C. polonijną
D. pielgrzymkową
HGT.06 Pytanie 547
Realizacja usług w recepcji
Na jakie elementy nie wpływa popyt na usługi hotelowe?
A. dochodów klientów
B. przychodu hotelarza
C. kosztów usług hotelowych
D. wymagań klientów
HGT.06 Pytanie 548
Realizacja usług w recepcji
Niska kwota nowej oferty hotelowej, mająca na celu szybkie wprowadzenie usługi na rynek, to cena
A. progowa
B. penetracyjna
C. prestiżowa
D. zróżnicowana
HGT.03 Pytanie 549
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na jakiej powierzchni pokojowa powinna zastosować instrukcję Ścierać na wilgotno z łagodnym środkiem czyszczącym?
A. Powierzchni z naturalnego kamienia
B. Powierzchni obrazu
C. Elementów z surowego drewna
D. Niezmywalnych tapet
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji
Gdy kucharz w hotelowej kuchni ranił się nożem podczas przygotowywania potrawy, jaką formę opatrunku należy zastosować, udzielając mu pierwszej pomocy?
A. z waty nasączonej wodą utlenioną
B. z suchej gazy jałowej
C. z waty z tłustym kremem
D. z gazy nasączonej czystą wodą
HGT.03 Pytanie 551
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest główne zadanie bagażowego wobec gościa opuszczającego hotel?
A. przeniesienie bagażu do pokoju
B. udzielenie informacji o dostępnych usługach w hotelu
C. udzielenie informacji na temat topografii hotelu
D. przeniesienie bagażu we wskazane miejsce
HGT.06 Pytanie 552
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?
A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Utworzenie nowego biura podróży
C. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
D. Rozszerzenie asortymentu hotelu
HGT.06 Pytanie 553
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w potwierdzeniu rezerwacji
B. w liście powitalnym
C. w karcie rejestracyjnej
D. w regulaminie hotelowym
HGT.06 Pytanie 554
Realizacja usług w recepcji
Klient planuje zamówić w hotelowej restauracji zimne danie oraz wino. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. boeuf strogonow, wino czerwone wytrawne
B. indyka w maladze, wino czerwone deserowe
C. schab w galarecie, wino białe słodkie
D. pasztet z drobiu, wino białe wytrawne
HGT.03 Pytanie 555
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?
A. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
B. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
C. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
D. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
HGT.03 Pytanie 556
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z jakiego rodzaju ciasta przygotowuje się rogaliki śniadaniowe w stylu croissant?
A. Półkruche
B. Kruche
C. Biszkoptowe
D. Francuskie
HGT.06 Pytanie 557
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista w hotelu, który dąży do okazywania empatii w stosunku do gości, powinien przede wszystkim wykorzystywać komunikację
A. pośrednią
B. hierarchiczną
C. bezpośrednią
D. krytyczną
HGT.06 Pytanie 558
Realizacja usług w recepcji
Nieprzestrzeganie zasad dezynfekcji w węzłach sanitarnych hotelu może stworzyć niebezpieczeństwo:
A. gruźlicą
B. żółtaczką typu A
C. żółtaczką typu B
D. włośnicą
HGT.03 Pytanie 559
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient złożył zamówienie na śniadanie do pokoju. Gastronomia zrealizuje to zamówienie za pomocą formy
A. serwisu a’la carte
B. bufetu śniadaniowego
C. room service’u
D. serwisu talerzowego
HGT.06 Pytanie 560
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich zarezerwowała 4 pokoje DBL na dwie doby. Jaka jest wartość netto tej usługi, jeśli koszt pokoju DBL wynosi 180,00 zł brutto za dobę przy stawce VAT wynoszącej 8%?
A. 666,67 zł
B. 1 440,00 zł
C. 1 333,33 zł
D. 720,00 zł