Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji
A. 5 minut
B. 15 minut
C. 20 minut
D. 10 minut
HGT.03 Pytanie 562
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych metod najlepiej nadaje się do usunięcia gumy do żucia, która utknęła w wykładzinie dywanowej w pokoju hotelowym?
A. Posypanie sodą oczyszczoną
B. Zastosowanie zamrażacza
C. Posypanie solą kuchenną
D. Użycie środka do usuwania plam
HGT.03 Pytanie 563
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie przygotowywania bufetu na śniadanie, co powinno znajdować się w witrynach chłodniczych?
A. napoje owocowe
B. sery dojrzewające
C. zimne przekąski
D. wypieki
HGT.06 Pytanie 564
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?
A. Voyager
B. Amadeus
C. Expedia
D. Chart
HGT.06 Pytanie 565
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?
A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
C. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
HGT.06 Pytanie 566
Realizacja usług w recepcji
W przypadku, gdy do hotelu przybywa stały gość z tytułem VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać informację
A. sprzątaczce
B. dyrektorowi hotelu
C. menedżerowi restauracji
D. portierowi
HGT.06 Pytanie 567
Realizacja usług w recepcji
Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest
A. kierownik służby pięter
B. recepcjonista - kasjer
C. bagażowy
D. concierge
HGT.03 Pytanie 568
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie elementy pościeli oraz bielizny pościelowej są konieczne do standardowego zaścielenia łóżka małżeńskiego?
A. Ochraniacz na łóżko, dwa prześcieradła, trzy poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
B. Ochraniacz na łóżko, trzy prześcieradła, sześć poszewek na poduszki, poszwa na kołdrę
C. Ochraniacz na łóżko, cztery prześcieradła, cztery poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
D. Ochraniacz na łóżko, jedno prześcieradło, dwie poszewki na poduszki, poszwa na kołdrę
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji
W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?
A. 240 obiadów
B. 480 obiadów
C. 180 obiadów
D. 360 obiadów
HGT.06 Pytanie 570
Realizacja usług w recepcji
W interakcji międzyludzkiej sprzężenie zwrotne ma na myśli
A. wprowadzenie bariery językowej
B. potwierdzenie otrzymania wiadomości zgodnie z zamiarem nadawcy
C. zewnętrzne zakłócenia w komunikacji
D. przekazywanie wiadomości
HGT.06 Pytanie 571
Realizacja usług w recepcji
Jaki typ rezerwacji pozwala klientowi na zameldowanie się w hotelu rano, tuż przed zakończeniem pierwszej doby hotelowej, bez obawy o anulowanie tej rezerwacji przez obiekt?
A. Rezerwacja gwarantowana
B. Rezerwacja niegwarantowana
C. Rezerwacja na zapytanie
D. Rezerwacja wstępna
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji
System, którego celem jest identyfikacja oraz oszacowanie poziomu ryzyka zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa żywności w kontekście jej jakości zdrowotnej oraz eliminacja lub minimalizacja tych zagrożeń, nazywa się:
A. HACCP
B. GHP
C. TQM
D. QACP
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji
Jakim typem osobowości charakteryzuje się osoba, która jest towarzyska, rozmowna, spontaniczna, zapominalska oraz chaotyczna?
A. Choleryk
B. Sangwinik
C. Melancholik
D. Introwertyk
HGT.03 Pytanie 574
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich obiektach noclegowych należy zmieniać ręczniki codziennie lub na prośbę gości?
A. Motelach 3*
B. Hotelach 3*
C. Pensjonatach 3*, 4* i 5*
D. Hotelach 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 575
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj terminy przedawnienia roszczeń o rekompensatę za szkody wynikłe z zagubienia lub uszkodzenia przedmiotów przekazanych do hotelu?
A. 2 lata od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 3 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
B. 6 miesięcy od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 1 rok od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
C. 1 rok od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 2 lata od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
D. 1 miesiąc od momentu, w którym gość dowiedział się o szkodzie; 6 miesięcy od momentu, w którym gość przestał korzystać z usług hotelowych
HGT.03 Pytanie 576
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wymień czynności realizowane podczas codziennego sprzątania lokalu zamieszkiwanego przez gościa?
A. Czyszczenie płytek, odkurzanie podłóg, mycie wnętrza szuflad
B. Czyszczenie luster, wietrzenie pościeli oraz materacy, odkurzanie mebli tapicerowanych
C. Ścielenie łóżek, usuwanie kurzu z mebli, uzupełnianie ręczników
D. Zbieranie brudnej zastawy stołowej, zmiana pościeli, czyszczenie żyrandoli
HGT.06 Pytanie 577
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę rezerwacji
B. Kartę pobytu
C. Kartę zamówienia
D. Kartę rozliczeń
HGT.06 Pytanie 578
Realizacja usług w recepcji
Motel jest rodzajem obiektu:
A. noclegowego, znajdującego się przy istotnej trasie komunikacyjnej
B. hotelarskiego, usytuowanego na trasie turystycznej
C. noclegowego, usytuowanego przy drodze, wyposażonego w co najmniej 10 jednostek mieszkalnych
D. hotelarskiego, zlokalizowanego przy drogach komunikacyjnych, przystosowanego do obsługi gości zmotoryzowanych
HGT.03 Pytanie 579
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. laufer
B. molton
C. skirting
D. napperon
HGT.06 Pytanie 580
Realizacja usług w recepcji
Zarząd firmy zarezerwował dla pracowników pakiet konferencyjny. W wiadomości potwierdzającej rezerwację, przesłanej przez hotel, podano czternastodniowy okres płatności za usługę. Jaką metodę płatności wpisał rachmistrz na fakturze w dniu wyjazdu zespołu?
A. Płatność gotówkowa
B. Czek gotówkowy
C. Przelew
D. Karta kredytowa
HGT.03 Pytanie 581
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu powinno się gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 4-5 minut
B. 6 minut
C. 8-10 minut
D. 3 minuty
HGT.06 Pytanie 582
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi potwierdzenie dla klienta dotyczące rezerwacji pokoju w hotelu?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Harmonogram rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Karta rezerwacyjna
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz
A. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
B. serwowanie śniadań do pokoju.
C. możliwość parkowania pojazdów.
D. całodzienne wyżywienie.
HGT.03 Pytanie 584
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakim typie sprzątania realizuje się codzienne czynności oraz mycie okien i drzwi, omiatanie ścian i sufitów, trzepanie dywanów, przesuwanie mebli, pastowanie oraz froterowanie podłóg?
A. Awaryjnego
B. Gruntownego
C. Bieżącego
D. Okolicznościowego
HGT.06 Pytanie 585
Realizacja usług w recepcji
Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz
A. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
B. zamknąć rachunek gościa w hotelu
C. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
D. przyjąć płatność
HGT.03 Pytanie 586
Obsługa gości w obiekcie świa…
Dezynfekcję pościeli, koców, poduszek i materacy w obiektach hotelowych należy przeprowadzać co najmniej raz na
A. kwartał
B. pół roku
C. rok
D. miesiąc
HGT.03 Pytanie 587
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaż zestaw usług oferowanych bezpłatnie w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Budzenie, usługa pralnicza, parking, pomoc w nagłych wypadkach
B. Budzenie, informacja turystyczna, parking, room-service
C. Zamówienie taksówki, usługa pralnicza, obsługa bagażowa, wymiana pościeli
D. Wymiana ręczników, budzenie, informacja turystyczna, obsługa bagażowa
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji
Nisza w rynku to
A. strefa bezcłowa
B. miejsce, gdzie spotykają się nabywcy oraz sprzedawcy
C. obszar niezaspokojonych potrzeb konsumentów
D. zbiór produktów od jednego producenta
HGT.03 Pytanie 589
Obsługa gości w obiekcie świa…
W terminie od 4 do 17 listopada 2016 r. pani Marta Lipińska przebywała w hotelu. Trzeciego dnia pobytu złożyła zamówienie na masaż klasyczny całkowity. Wskaż datę wystawienia dokumentu, którą powinien wpisać pracownik hotelu na zamieszczonym dokumencie.
Terminarz zabiegów | |
---|---|
Imię i nazwisko gościa: | Marta Lipińska |
Data zabiegu: | 8 listopada 2016 r., 9 listopada 2016 r. |
Rodzaj zabiegu: | masaż klasyczny całkowity |
Cena zabiegu: | 120 złotych |
Opłata za wykonany zabieg zostanie doliczona do końcowego rachunku Gościa. | |
Podpis gościa: | Marta Lipińska |
Podpis wystawcy dokumentu: | Jan Nowakowski |
Data wystawienia dokumentu: | ........................ |
A. 4 listopada 2016 r.
B. 8 listopada 2016 r.
C. 9 listopada 2016 r.
D. 6 listopada 2016 r.
HGT.06 Pytanie 590
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Reklamę w telewizji oraz w radio
B. Mailing i broszury
C. Plakaty i dystrybucję ulotek
D. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
HGT.06 Pytanie 591
Realizacja usług w recepcji
Pan Malik dokonał wpłaty zaliczki w hotelu, rezerwując pokój na wypoczynek z rodziną. Recepcjonista powinien zanotować to w terminarzu jako rezerwację
A. gwarantowaną
B. niegwarantowaną
C. kredytową
D. przedwstępną
HGT.03 Pytanie 592
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. BB
B. OB
C. AP
D. CB
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie pokoju dwuosobowego w terminie od 11 do 15 lipca dla pani Kwiatkowskiej i jej dorosłej córki. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który pokój powinien przydzielić im recepcjonista.
data /j.m | 10.07 | 11.07 | 12.07 | 13.07 | 14.07 | 15.07 | 16.07 | 17.07 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
SGL 103 | R | R | R | R | ||||
DLB 106 | R | R | ||||||
TWIN 108 | R | R | ||||||
APT 111 | R | R | R |
A. 111
B. 108
C. 103
D. 106
HGT.06 Pytanie 594
Realizacja usług w recepcji
W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?
A. 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. 1*, 2* oraz 3*
C. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 595
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski planuje podróż po Polsce. Chce zatrzymywać się wyłącznie w hotelach i mieć zapewnione, że będzie mógł regulować swoje zobowiązania kartą płatniczą. W hotelach, jaki najniższy standard może brać pod uwagę na nocleg?
A. 5*
B. 4*
C. 2*
D. 3*
HGT.06 Pytanie 596
Realizacja usług w recepcji
W strefie ogólnodostępnej, która obejmuje hall recepcyjny oraz sale gastronomiczne i wielofunkcyjne, konieczne jest posiadanie klimatyzacji w hotelach o kategorii:
A. 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 597
Realizacja usług w recepcji
Usługi płatne, które są oferowane na prośbę gościa hotelowego to
A. prasowanie odzieży
B. budzenie
C. przechowalnia bagażu
D. możliwość skorzystania z depozytu
HGT.06 Pytanie 598
Realizacja usług w recepcji
Hotel dysponuje 300 miejscami noclegowymi. Aby jego funkcjonowanie przynosiło zyski, powinien miesięcznie uzyskać obłożenie wynoszące 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w ciągu miesiąca?
A. 1 500
B. 4 500
C. 6 000
D. 2000
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji
Gdzie powinna być umiejscowiona nowoczesna klucznica?
A. na ladzie znajdującej się w recepcji
B. w zewnętrznej części ladę recepcyjną
C. za plecami pracownika recepcji
D. w miejscu, które nie jest widoczne dla gości
HGT.06 Pytanie 600
Realizacja usług w recepcji
Który z aspektów obiektów hotelarskich nie wchodzi w skład kryteriów klasyfikacji?
A. zewnętrzne elementy infrastruktury oraz urządzenia
B. jakość świadczonych usług
C. systemy oraz urządzenia techniczne
D. zakres usług podstawowych i dodatkowych