Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. angielską
B. francuską
C. rosyjską
D. niemiecką
HGT.06 Pytanie 602
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on pokój 2-osobowy na trzy doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 15% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój SGL | 500,00 zł |
Pokój DBL | 400,00 zł |
APT | 700,00 zł |
A. 1 275,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 1 785,00 zł
HGT.06 Pytanie 603
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności hotelu są realizowane w ramach działań public relations?
A. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów
B. Zorganizowanie kursu dla personelu
C. Wystawienie oferty na targach
D. Umieszczenie upominku w pokoju gościnym
HGT.06 Pytanie 604
Realizacja usług w recepcji
Jakie kroki powinien podjąć pracownik hotelu, gdy zauważy podejrzanie wyglądający przedmiot?
A. Zostawić przedmiot w miejscu, w którym został znaleziony - być może ktoś po niego wróci.
B. Poinformować swojego przełożonego o znalezionym przedmiocie.
C. Wezwać jednostkę antyterrorystyczną.
D. Przenieść przedmiot do biura rzeczy znalezionych.
HGT.03 Pytanie 605
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kiedy osoba sprzątająca powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz szampana w pokoju gościa VIP?
A. W dniu wyjazdu gościa
B. W dniu przybycia gościa, przed jego wejściem do pokoju
C. W dniu przybycia gościa, po jego wejściu do pokoju
D. Na dzień przed przybyciem gościa
HGT.06 Pytanie 606
Realizacja usług w recepcji
W hotelach czterogwiazdkowych dźwigi osobowe powinny być montowane, gdy obiekt ma więcej kondygnacji niż
A. cztery
B. trzy
C. pięć
D. dwie
HGT.03 Pytanie 607
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie usługi hotelowe obejmują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?
A. Do podstawowych
B. Do fakultatywnych
C. Do towarzyszących
D. Do uzupełniających
HGT.06 Pytanie 608
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2024 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2023 r. do 31.05.2024 | ||
---|---|---|
Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2023 r. | 1.10.2023 r. – 31.05.2024 r. |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na więcej niż 4 doby. |
A. 2 400,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 250,00 zł
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Legitymacja ubezpieczeniowa
B. Prawo jazdy
C. Dowód tożsamości
D. Paszport
HGT.06 Pytanie 610
Realizacja usług w recepcji
W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności
A. otworzyć drzwi i okna
B. przenieść gości hotelowych do piwnicy
C. jak najszybciej opuścić hotel
D. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
HGT.06 Pytanie 611
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. regulamin obiektu noclegowego
B. ustawa dotycząca usług turystycznych
C. kontrakt hotelowy
D. klasyfikacja miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 612
Obsługa gości w obiekcie świa…
Ile czasu należy gotować jajko mollet w osolonej, wrzącej wodzie?
A. 6 minut
B. 3 minuty
C. 4-5 minut
D. 8-10 minut
HGT.06 Pytanie 613
Realizacja usług w recepcji
W planach jest uroczyście otworzenie nowego hotelu "Wodnik". Jaki rodzaj promocji powinien wykorzystać ten hotel, aby informacja o nowym obiekcie dotarła do jak największej liczby możliwych klientów?
A. Reklamę internetową
B. Foldery reklamowe
C. Plakaty
D. Kolportaż ulotek
HGT.06 Pytanie 614
Realizacja usług w recepcji
Podczas rozliczania płatności za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, recepcjonista powinien zweryfikować oprócz imienia oraz nazwiska posiadacza karty
A. miesiąc, rok wydania karty, hologram
B. miesiąc, rok wygaśnięcia karty, podpis posiadacza
C. rok wydania karty, podpis właściciela karty
D. rok wygaśnięcia karty, numer konta bankowego
HGT.03 Pytanie 615
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych osób nie jest zatrudniona w dziale obsługi pięter w hotelu?
A. Magazynier bielizny
B. Pokojowa
C. Goniec hotelowy
D. Korytarzowa
HGT.06 Pytanie 616
Realizacja usług w recepcji
Obiekt hotelowy, który obligatoryjnie zapewnia pranie, prasowanie oraz czyszczenie odzieży i bielizny gości, należy do kategorii
A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. tylko 4* i 5*
D. tylko 5*
HGT.06 Pytanie 617
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?
A. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
B. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
C. Oryginał faktury z nowym numerem
D. Kopię faktury z nowym numerem
HGT.03 Pytanie 618
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie powinno się przygotować w pokoju hotelowym powitanie dla gościa VIP, zawierające między innymi butelkę schłodzonego szampana oraz kosz z owocami i ciastkami?
A. W dniu wyjazdu gościa, wczesnym porankiem
B. W dniu przyjazdu, zaraz po wejściu gościa do pokoju
C. W dniu przyjazdu, przed przekroczeniem progu pokoju przez gościa
D. W dniu wyjazdu, tuż przed opuszczeniem pokoju przez gościa
HGT.06 Pytanie 619
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru konieczne jest powiadomienie straży pożarnej, dzwoniąc na numer telefonu
A. 996
B. 997
C. 999
D. 998
HGT.03 Pytanie 620
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu przeprowadzono remont 50 lokali mieszkalnych. Jaki typ sprzątania powinien zostać wykonany w tych lokalach?
A. Okolicznościowe
B. Gruntowne
C. Awaryjne
D. Specjalne
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Raport dzienny.
B. Karta zakwaterowania.
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Kupon.
HGT.03 Pytanie 622
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze zaleca się rozmrażanie produktów spożywczych?
A. W przedziale od +5 °C do +10 °C
B. W granicach od 0 °C do +4 °C
C. W zakresie od +15 °C do +20 °C
D. W zakresie od +30 °C do +40 °C
HGT.06 Pytanie 623
Realizacja usług w recepcji
Do kogo właściciel składa wniosek o zakwalifikowanie zakładu hotelarskiego do jednej z kategorii?
A. wojewody
B. burmistrza
C. ministra gospodarki
D. marszałka województwa
HGT.06 Pytanie 624
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu warto zarezerwować z wyprzedzeniem?
A. Dodatkowy koc
B. Skrytkę depozytową
C. Wymianę ręczników
D. Masaż czekoladowy
HGT.06 Pytanie 625
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. kanały dystrybucji
B. towar
C. cennik
D. promocję
HGT.06 Pytanie 626
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Telefonista
B. Osoba informacyjna
C. Kierownik zmiany
D. Relacje z gośćmi
HGT.03 Pytanie 627
Obsługa gości w obiekcie świa…
W wyniku uszkodzenia instalacji wodnej, wykładzina w przedpokoju została trochę zalana. Jakie urządzenie powinna wykorzystać osoba sprzątająca do osuszenia wykładziny?
A. Podkład do czyszczenia.
B. Odkurzacz sucho-mokro.
C. Urządzenie do czyszczenia i odsysania.
D. Ścierka.
HGT.06 Pytanie 628
Realizacja usług w recepcji
Skrót od nazwy polskiej instytucji, która skupia podmioty zajmujące się turystyką kempingową, to
A. PSH i T
B. PTTK
C. PTSM
D. PFC i C
HGT.06 Pytanie 629
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. przyjąć opłatę
B. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. zamknąć rachunek hotelowy gościa
HGT.03 Pytanie 630
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stół do śniadania kontynentalnego, dla każdego z gości, oprócz talerzyka śniadaniowego z serwetką, co należy jeszcze przygotować?
A. nóż do zakąsek, filiżankę z podstawką oraz łyżeczkę
B. menaż, filiżankę oraz łyżeczkę
C. kieliszek na jajko, filiżankę i łyżeczkę
D. nóż do zakąsek, widelec do zakąsek
HGT.06 Pytanie 631
Realizacja usług w recepcji
Jaką skróconą formą przedstawiana jest globalna organizacja hotelarska HoReCa?
A. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
B. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarskich, Restauracyjnych i Kawiarnianych
C. Międzynarodowa Federacja Campingu i Karawaningu
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 632
Realizacja usług w recepcji
Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?
A. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
B. Spacer po ogrodzie botanicznym
C. Spacer w parku narodowym
D. Odwiedzanie muzeum przyrody
HGT.03 Pytanie 633
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie przedstawionego grafiku obłożenia wskaż numery pokojów, które należy posprzątać "na czysto" 6 grudnia.
Nr pokoju | 03.12 | 04.12 | 05.12 | 06.12 | 07.12 | 08.12 |
---|---|---|---|---|---|---|
101 | R | R | R | |||
102 | R | R | ||||
103 | R | R | R | |||
104 | R |
A. 101,102,104
B. 101,103,104
C. 101,102,103
D. 102,103,104
HGT.06 Pytanie 634
Realizacja usług w recepcji
Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to
A. potwierdzenie rezerwacji
B. formularz rezerwacyjny
C. karta pobytu
D. voucher
HGT.06 Pytanie 635
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są
A. suszarki i stół detaszerski
B. prasa do odzieży i pralnice
C. pralnico-wirówki i suszarki
D. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
HGT.03 Pytanie 636
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie z poniższych zadań wchodzi w zakres obowiązków pokojowej?
A. Codzienna kontrola porządku w pokojach
B. Przygotowanie miesięcznych planów pracy
C. Zarządzanie magazynem środków czystości
D. Zbieranie brudnej bielizny pościelowej do prania
HGT.06 Pytanie 637
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację
A. gwarantowaną
B. przedwstępną
C. niegwarantowaną
D. kredytową
HGT.06 Pytanie 638
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym z 200 pokojami dwuosobowymi oraz 100 pokojami jednoosobowymi, zredukowano liczbę miejsc noclegowych o 50. Jakie jest całkowite wykorzystanie usługowe tego hotelu?
A. 450 miejsc noclegowych
B. 250 pokoi
C. 300 pokoi
D. 350 miejsc noclegowych
HGT.03 Pytanie 639
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?
A. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
B. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
C. Zgłosić problem do działu technicznego
D. Zapewnić gościowi wentylator
HGT.03 Pytanie 640
Obsługa gości w obiekcie świa…
Woda z lodem, soki owocowe, naleśniki polane syropem klonowym, małe pancake, kawałki baraniny, burgery, wołowina w puszce, grillowany bekon, a także świeże i duszone owoce, to typowe składniki śniadania
A. angielskiego
B. amerykańskiego
C. francuskiego
D. wiedeńskiego