Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 641
Realizacja usług w recepcji
A. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
B. Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych
C. Organizacja Narodów Zjednoczonych
D. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji
HGT.03 Pytanie 642
Obsługa gości w obiekcie świa…
Zadanie sporządzania miesięcznych planów pracy dla pracowników służby pięter należy do zadań
A. pracuownika marketingu
B. kierownika recepcji
C. kierownika pięter
D. starszej pokojowej
HGT.06 Pytanie 643
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z dzieckiem zarezerwowała w hotelu apartament dla dwóch osób z dostawką w okresie od 1 do 10 lipca. Koszt wynajmu apartamentu to 400,00 zł za dobę, a cena dostawki wynosi 10% wartości apartamentu. Ile wyniesie całkowity koszt pobytu tej rodziny w hotelu?
A. 4 040,00 zł
B. 4 400,00 zł
C. 3 640,00 zł
D. 3 960,00 zł
HGT.06 Pytanie 644
Realizacja usług w recepcji
Zupa cebulowa jest daniem charakterystycznym dla kuchni
A. włoskiej
B. niemieckiej
C. hiszpańskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 645
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi oferuje centrum biznesowe w hotelu?
A. Organizacja spotkań biznesowych poza hotelem to jedynie działalność centrum biznesowego
B. Centrum biznesowe jedynie zapewnia pomieszczenia do pracy z wyposażeniem w komputer i faks
C. Główne zadania centrum biznesowego to wystawianie faktur oraz organizowanie wycieczek na życzenie gości biznesowych
D. Centrum biznesu przede wszystkim oferuje usługi informacyjne oraz organizuje konferencje i szkolenia dla gości biznesowych
HGT.06 Pytanie 646
Realizacja usług w recepcji
Osoby często podróżujące narażone są przede wszystkim na zakażenie
A. żółtaczką pokarmową typu A
B. żółtaczką wszczepienną typu B
C. gruźlicą
D. włośnicą
HGT.06 Pytanie 647
Realizacja usług w recepcji
Obiekt dysponujący minimum 30 miejscami noclegowymi, oferujący podstawowy zakres usług związanych z pobytem gości i przystosowany do samodzielnego korzystania przez odwiedzających to
A. dom wycieczkowy
B. schronisko
C. kemping
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista wymaga dokumentu tożsamości gościa w trakcie
A. meldowania się w hotelu
B. rozliczania za nocleg w obiekcie
C. codziennego wydawania klucza do pokoju
D. świadczenia usług dodatkowych w czasie pobytu w hotelu
HGT.03 Pytanie 649
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakiej temperaturze należy przechowywać jaja?
A. Od 0°C do +6°C
B. Od -5°C do -1°C
C. Od -10°C do -6°C
D. Od +7°C do +15°C
HGT.03 Pytanie 650
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź grupę składników koniecznych do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
C. Bułka tarta, jaja, woda
D. Kasza manna, jaja, mleko
HGT.06 Pytanie 651
Realizacja usług w recepcji
Gość bez rezerwacji skarży się na zbyt wysoką taryfę za przejazd na trasie lotnisko-hotel, naliczoną przez taksówkarza z korporacji. Jaką pomoc powinien mu zaoferować recepcjonista?
A. Zorganizowanie dostarczenia szampana do pokoju w celu poprawy nastroju
B. Zamówienie w hotelu usługi transferowej na lotnisko w dniu wyjazdu
C. Zarekomendowanie skorzystania z usługi SPA w celach relaksacyjnych
D. Wykonanie telefonu do firmy taksówkarskiej w celu potwierdzenia tożsamości kierowcy
HGT.03 Pytanie 652
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podstawowe nakrycie do śniadania w wersji rozszerzonej powinno być przygotowane zgodnie z poniższymi zasadami:
A. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż i widelec z prawej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
B. talerz zakąskowy, na nim serweta, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z lewej strony talerza zakąskowego, przyprawy umieszczone powyżej talerza zakąskowego
C. przyprawy w centralnej części stołu, talerz zakąskowy, serweta z prawej strony talerza, na serwecie nóż i widelec, talerz na pieczywo z nożem do masła umieszczony powyżej talerza zakąskowego
D. talerz zakąskowy, nóż z prawej strony, widelec z lewej strony, talerz na pieczywo z nożem do masła z prawej strony talerza zakąskowego, przyprawy umiejscowione powyżej talerza zakąskowego
HGT.06 Pytanie 653
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?
A. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
B. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
C. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
D. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
HGT.06 Pytanie 654
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Regulamin hotelowy
C. Kartę rejestracyjną
D. Raport dobowy
HGT.06 Pytanie 655
Realizacja usług w recepcji
Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:
A. serwowanie śniadań do pokoju
B. całodzienne wyżywienie
C. możliwość parkowania pojazdów
D. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
HGT.06 Pytanie 656
Realizacja usług w recepcji
Podczas procedury check in, recepcjonista powinien koniecznie przedstawić gościowi informacje dotyczące dodatkowych usług oferowanych przez hotel?
A. przed wręczeniem klucza do pokoju
B. po pokazaniu drogi do pokoju
C. w trakcie składania życzeń miłego pobytu
D. przy serdecznym powitaniu
HGT.06 Pytanie 657
Realizacja usług w recepcji
Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?
A. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
B. Wskazanie lokalizacji parkingu
C. Odprowadzenie gościa do pokoju
D. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
HGT.06 Pytanie 658
Realizacja usług w recepcji
Jakim elementem marketingu-mix posłużył się hotel "Venus", umieszczając znak informacyjny dotyczący swojej oferty wzdłuż trasy dojazdowej do miasta?
A. Kanały dystrybucji.
B. Reklama
C. Towar.
D. Koszt.
HGT.06 Pytanie 659
Realizacja usług w recepcji
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
B. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
C. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
D. produkt lub oferta asortymentowa
HGT.06 Pytanie 660
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego fragmentu faktury oblicz, ile wynosi wartość brutto za usługę noclegową.
Lp. | Nazwa towaru lub usługi | Ilość | Jedn. miary | Cena jednostkowa netto | Wartość netto | Stawka VAT w % | Kwota podatku | Wartość brutto |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Usługa noclegowa – APT | 5 | doba | 450,00 | 8% |
A. 2 430,00 zł
B. 2 070,00 zł
C. 2 250,00 zł
D. 2 235,60 zł
HGT.06 Pytanie 661
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę płatności należy zastosować, aby wyposażenie recepcji hotelowej obejmowało terminal płatniczy?
A. Przelew bankowy
B. Voucher hotelowy
C. Karta kredytowa
D. Czek podróżniczy
HGT.06 Pytanie 662
Realizacja usług w recepcji
Aby gość hotelowy mógł uregulować należność za pobyt przy użyciu karty płatniczej, recepcja musi być wyposażona
A. w urządzenie fiskalne
B. w sprzęt do imbusowania
C. w komputer z drukarką
D. w terminal POS
HGT.06 Pytanie 663
Realizacja usług w recepcji
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 10%
B. 20%
C. 100%
D. 45%
HGT.06 Pytanie 664
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?
A. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
B. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
C. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
HGT.06 Pytanie 665
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. motel
B. hotel
C. dom wycieczkowy
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 666
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?
A. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
B. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
C. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
D. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
HGT.03 Pytanie 667
Obsługa gości w obiekcie świa…
W trakcie przygotowań do organizacji przyjęcia okolicznościowego w hotelu, ważne jest, aby ustalić z klientem
A. typ dekoracji.
B. koszt przypadający na jednego gościa.
C. wynagrodzenie pracowników obsługi.
D. szczegółowy plan obsługi.
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji
W jakim dokumencie recepcjonista powinien zanotować numer pokoju gościa?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Księga meldunkowa
C. Faktura VAT
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 669
Realizacja usług w recepcji
Obiekt noclegowy zlokalizowany przy trasie Łódź - Stryków oferujący usługi dla kierowców to
A. schronisko młodzieżowe
B. dom wycieczkowy
C. motel
D. pensjonat
HGT.06 Pytanie 670
Realizacja usług w recepcji
Który z obiektów znajduje się poza terenem zabudowanym, wzdłuż szlaku turystycznego i oferuje podstawowy zakres usług dla gości?
A. Schronisko młodzieżowe.
B. Pole namiotowe.
C. Pole biwakowe.
D. Schronisko.
HGT.06 Pytanie 671
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych aspektów oferty hotelu miejskiego nie powinien być akcentowany w kampanii promocyjnej jako jego atut?
A. Wygodnych schodów ewakuacyjnych
B. Położenia w centrum miasta
C. Funkcjonalności pokoi
D. Renomowanej marki
HGT.06 Pytanie 672
Realizacja usług w recepcji
Aktywny wypoczynek, który wymaga przygotowania fizycznego, wyposażenia oraz umiejętności, to turystyka
A. kwalifikowana
B. biznesowa
C. krajoznawcza
D. pielgrzymkowa
HGT.06 Pytanie 673
Realizacja usług w recepcji
Pracownik w hotelu, który zajmuje się realizacją nietypowych życzeń oraz próśb gości, to
A. koordynator
B. concierge
C. dyrektor
D. pracownik recepcji
HGT.06 Pytanie 674
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Saturn", który dysponuje 50 miejscami noclegowymi, w miesiącu kwietniu zarezerwowano 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 53%
B. 33%
C. 20%
D. 40%
HGT.03 Pytanie 675
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co można powiedzieć o depozycie hotelowym jako usłudze?
A. komplementarna, wliczona w koszt noclegu
B. towarzysząca, wliczona w koszt noclegu
C. uzupełniająca, dodatkowo płatna
D. fakultatywna, dodatkowo płatna
HGT.06 Pytanie 676
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, przydzielając miejsca dla stałych gości, powinien
A. oznaczyć w grafiku obłożenia - gość VIP
B. zlecić dodatkowe wyposażenie j.m. w ekstra poduszkę i koc
C. zadbać o przygotowanie w j.m. dużej powitalnej dekoracji
D. uwzględnić ich preferencje i życzenia, o ile to możliwe
HGT.06 Pytanie 677
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z zasadami dotyczących klasyfikacji, w skład wyposażenia podstawowego jednostki noclegowej w hotelu trzygwiazdkowym wchodzą między innymi:
A. sejf, schowek na bagaż, biurko
B. schowek na bagaż, stolik nocny, lustro
C. sofa, wnęka na ubrania (min. 3 wieszaki na osobę), kosz na odpady niepalny
D. minibar, dywan lub wykładzina dywanowa, wieszak na odzież wierzchnią
HGT.03 Pytanie 678
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podstawie podanej instrukcji określ ilość proszku do prania 30 kg obrusów.
Do prania obrusów użyj: 20 dag proszku na 1 kg prania
A. 1,5 kg
B. 6,0 kg
C. 2,0 kg
D. 3,5 kg
HGT.06 Pytanie 679
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych przekąsek najlepiej nadaje się na elegancką kolację w formie zasiadanej, w której menu obejmuje: zupę krem z rydzów, sandacza po kapitańsku, pieczone ziemniaki, bukiet surówek oraz białe wino?
A. Befsztyk tatarski
B. Małże w białym winie
C. Galantyna z kury
D. Filet z łososia na grzance
HGT.06 Pytanie 680
Realizacja usług w recepcji
Kto jest odpowiedzialny za prowadzenie ewidencji hoteli?
A. Wojewoda właściwy z uwagi na lokalizację hotelu
B. Marszałek województwa odpowiedni ze względu na miejsce położenia hotelu
C. Prezydent Miasta
D. Minister odpowiedzialny za sprawy turystyki