Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 721
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy słabej promocji
B. w niskiej cenie i słabej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
HGT.06 Pytanie 722
Realizacja usług w recepcji

Jakie kroki powinien podjąć recepcjonista, aby zrealizować gotówkowe rozliczenie kosztów pobytu gościa?

A. Przedłożyć do zatwierdzenia wstępny rachunek, przyjąć gotówkę, wydać paragon
B. Przyjąć kartę płatniczą, wprowadzić kartę do terminala POS, wydrukować dokument z terminala
C. Zapytać gościa o zadowolenie z pobytu, przyjąć płatność, wydać resztę
D. Przeprowadzić fiskalizację, przyjąć kartę płatniczą, wręczyć dokument potwierdzający płatność
HGT.06 Pytanie 723
Realizacja usług w recepcji

Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty

A. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
C. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
D. rok ważności karty, numer konta bankowego.
HGT.06 Pytanie 724
Realizacja usług w recepcji

Który z dostępnych w hotelu pakietów usług jest przeznaczony dla gości zamierzających aktywnie spędzić czas podczas swojego pobytu?

A. Wypożyczalnia rowerów, instruktor nordic walking, basen
B. Masaże, bezprzewodowy Internet, korty tenisowe
C. Sauna, jacuzzi z hydromasażem, kręgielnia, siłownia
D. Boisko do koszykówki, biesiada z muzyką, sala kinowa
HGT.03 Pytanie 725
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien postąpić pracownik room service po wejściu do pokoju, gdy gość zamówił płatne śniadanie do pokoju?

A. Ustawić tacę na stoliku, zainkasować należność i pożegnać gościa
B. Ustawić tacę na stole, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać gościa
C. Ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, życzyć smacznego i przyjąć zapłatę
D. Ustawić tacę we wskazanym miejscu, zapytać o ewentualne dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
HGT.06 Pytanie 726
Realizacja usług w recepcji

W kuchni rosyjskiej termin uchą odnosi się do

A. tłustej zupy z różnych rodzajów mięs
B. zupy przygotowanej z kilku rodzajów ryb
C. wędzonych uszu świńskich
D. szaszłyków z kilku rodzajów mięs
HGT.06 Pytanie 727
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
HGT.06 Pytanie 728
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z usług hotelu, która przybyła "prosto z ulicy" bez wcześniejszej rezerwacji, to

A. walk in.
B. passant.
C. no show.
D. rezydent.
HGT.06 Pytanie 729
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?

A. Centrum SPA&Wellnes
B. Bezpłatny dostęp do Internetu
C. Bezpłatny room serwis
D. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?

A. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
B. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
D. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
HGT.06 Pytanie 731
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
B. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
C. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
D. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
HGT.06 Pytanie 732
Realizacja usług w recepcji

Oferowanie przez cukiernię hotelową wypieków oraz tortów gościom, mieszkańcom i wszystkim chętnym to przykład usługi

A. fakultatywnej
B. towarzyszącej
C. osobistej
D. uzupełniającej
HGT.06 Pytanie 733
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1

Nazwa pakietuElementy pakietu
BIAŁYmenu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu
INDYGObasen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych
LILAAI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru
SEPIAkolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała

A. Lila.
B. Indygo.
C. Sepia.
D. Biały.
HGT.03 Pytanie 734
Obsługa gości w obiekcie świa…

Na etykiecie płynu do czyszczenia dywanów, w instrukcji użycia podano: 3 nakrętki detergentu na 3 litry wody. Jaką liczbę nakrętek detergentu, zgodnie z tą instrukcją, należy użyć na 10 litrów wody?

A. 8 nakrętek
B. 10 nakrętek
C. 12 nakrętek
D. 6 nakrętek
HGT.06 Pytanie 735
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?

A. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
B. Zarezerwować miejsce parkingowe
C. Poprosić o skan dowodu osobistego
D. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
HGT.03 Pytanie 736
Obsługa gości w obiekcie świa…

Podaj metodę układania pościeli, w której materac jest przykrywany jednym prześcieradłem, na którym umieszczane jest drugie prześcieradło, a następnie koc, który jest zawijany z fragmentu drugiego prześcieradła od strony wezgłowia, tworząc coś w rodzaju śpiwora?

A. Francuska
B. Standardowa
C. Niemiecka
D. Angielska
HGT.06 Pytanie 737
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Budzenie, przechowalnia bagażu
B. Tłumacz języka migowego, room-service
C. Wstawka do apartamentu, budzenie
D. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
HGT.06 Pytanie 738
Realizacja usług w recepcji

W młodzieżowym schronisku, które funkcjonuje w osobnym budynku lub w jego wydzielonej przestrzeni, grupa uczniów powinna mieć sposobność

A. wynajęcia sali konferencyjnej w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych
B. skorzystania z miejsca wyposażonego w sprzęt do samodzielnego gotowania
C. wynajęcia sprzętu turystycznego
D. skorzystania z sali do ćwiczeń
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument przesyłany do klienta zawiera wszystkie warunki dotyczące rezerwacji usług hotelowych?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Faktura wstępna
C. Karta pobytu
D. Voucher
HGT.06 Pytanie 740
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
B. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
C. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
D. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
HGT.06 Pytanie 741
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Fryzjer, śniadanie
B. Nocleg, sauna
C. Masaż, śniadanie
D. Siłownia, sauna
HGT.03 Pytanie 742
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakiego typu usługą hotelową jest udostępnianie samochodu dla gości?

A. Usługą komplementarną
B. Usługą podstawową
C. Usługą fakultatywną
D. Usługą uzupełniającą
HGT.03 Pytanie 743
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?

A. Przekazać do przechowalni bagażu
B. Zabrać do recepcji
C. Powiadomić przełożonego
D. Otworzyć i sprawdzić zawartość
HGT.03 Pytanie 744
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?

A. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
B. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
C. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
D. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
HGT.06 Pytanie 745
Realizacja usług w recepcji

W motelach konieczne są dźwigi osobowe na kondygnacjach powyżej drugiego piętra w częściach przeznaczonych dla gości?

A. 5*
B. 3*
C. 4*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 746
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma zapewnioną codzienną wymianę ręczników, room-service dostępny przez przynajmniej 18 godzin dziennie oraz możliwość codziennego otrzymywania prasy?

A. 3*
B. 4*
C. 1*
D. 2*
HGT.06 Pytanie 747
Realizacja usług w recepcji

Usługi prania, prasowania oraz czyszczenia odzieży i bielizny dla gości są wymagane w hotelach?

A. 3*, 4* i 5*
B. 1* i 2*
C. 2* i 3*
D. tylko 5*
HGT.03 Pytanie 748
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie produkty powinny być składowane w magazynie dla towarów suchych?

A. Napoje i konfitury.
B. Owoce i warzywa.
C. Cukier i kawę
D. Kiełbasy i tłuszcze.
HGT.03 Pytanie 749
Obsługa gości w obiekcie świa…

Której z wymienionych czynności nie dokonuje się podczas codziennego porządkowania w węźle higieniczno-sanitarnym?

A. Opróżniania kosza na śmieci.
B. Czyszczenia armatury.
C. Uzupełniania kosmetyków.
D. Czyszczenia fug.
HGT.03 Pytanie 750
Obsługa gości w obiekcie świa…

W jakich warunkach temperaturowych powinno się przechowywać surowe, świeże mięso?

A. Od -4ºC do 0ºC
B. Od 5ºC do 8ºC
C. Od -18ºC do -5ºC
D. Od 0ºC do 4ºC
HGT.03 Pytanie 751
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do kogo powinna zgłosić pokojowa znalezienie rzeczy pozostawionej przez gościa w pokoju hotelowym?

A. Recepcjoniście concierge
B. Portierowi hotelowemu
C. Dyrektorowi ds. sprzedaży
D. Kierownikowi służby pięter
HGT.06 Pytanie 752
Realizacja usług w recepcji

W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?

A. od 4* do 5*
B. od 3* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 2* do 5*
HGT.03 Pytanie 753
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, należy uzyskać napar kawowy oraz:

A. whisky, brązowy cukier, bitą śmietanę
B. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
C. mleko, śmietankę, cukier
D. skórkę pomarańczową, wrzątek, cukier, bitą śmietankę
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Na którym etapie złożonej obsługi klienta recepcjonista powinien poinformować go o zasadach dokonywania przedpłaty?

A. Pobytu
B. Rejestracji
C. Rozliczenia
D. Rezerwacji
HGT.03 Pytanie 755
Obsługa gości w obiekcie świa…

Co powinna zrobić korytarzowa, która podczas sprzątania w lobby hotelowym dostrzegła pozostawioną torbę podróżną?

A. Sprawdzić, co jest w jej wnętrzu
B. Zanieść ją do recepcji hotelu
C. Zwrócić ją do przechowalni bagażu
D. Natychmiast poinformować przełożonych
HGT.03 Pytanie 756
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?

A. Czas realizacji usługi
B. Termin wykonania usługi
C. Obliczenie kosztów
D. Opcje cenowe oferty
HGT.06 Pytanie 757
Realizacja usług w recepcji

Który dokument dotyczący hotelu zawiera dane dla pracowników o usługach dodatkowych zamówionych przez gości?

A. Formularz rezerwacji
B. Zarządzenie rezerwacji
C. Harmonogram obłożenia obiektu
D. Propozycja usług dodatkowych
HGT.06 Pytanie 758
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Animację zajęć dla dzieci
B. Wino i kosz owoców w pokojach
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
HGT.03 Pytanie 759
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?

A. Kierownik recepcji
B. Pokojowa lotna
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 760
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie hotelu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom w trakcie ich pobytu?

A. oznaczenie urządzeń pracujących pod wysokim napięciem
B. prowadzenie depozytu i zatrudnienie ochrony
C. oznaczenie wszystkich sprzętów elektrycznych
D. mierzenie efektywności napięcia