Filtrowanie pytań
HGT.03 Pytanie 41
Obsługa gości w obiekcie świa…
A. Odkurzanie na sucho
B. Spryskanie detergentem
C. Usunięcie plam
D. Wyszczotkowanie
HGT.06 Pytanie 42
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. opuścić niebezpieczny obszar
D. powiadomić innych pracowników oraz gości
HGT.06 Pytanie 43
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?
A. Zdalny.
B. Pośrednio.
C. Bezpośrednio.
D. Osobiście.
HGT.03 Pytanie 44
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność związana z serwowaniem śniadania należy przeprowadzać wyłącznie od prawej strony gościa?
A. Ustawianie talerzy do pieczywa.
B. Zbieranie naczyń ze stołu.
C. Serwowanie potraw śniadaniowych z półmiska.
D. Podawanie potraw śniadaniowych na talerzu w porcjach.
HGT.06 Pytanie 45
Realizacja usług w recepcji
Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?
A. opis lokalnych atrakcji turystycznych
B. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
C. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
D. opis obiektu wraz z cennikiem usług
HGT.06 Pytanie 46
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Sangwinika
B. Choleryka
C. Melancholika
D. Flegmatyka
HGT.06 Pytanie 47
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 48
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. flytele
B. botele
C. rotele
D. aquatele
HGT.03 Pytanie 49
Obsługa gości w obiekcie świa…
Aby zabezpieczyć powierzchnię blatu przed zarysowaniami oraz zredukować hałas związany z odkładaniem zastawy, pod obrus należy umieścić
A. molton
B. laufer
C. skirting
D. napperon
HGT.06 Pytanie 50
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. nie ulegnie zmianie
B. zmniejszy się
C. zwiększy się
D. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
HGT.03 Pytanie 51
Obsługa gości w obiekcie świa…
W którym momencie pokojowa powinna przygotować wstawkę z świeżych owoców oraz butelki szampana w apartamencie gościa VIP?
A. Dzień przed przybyciem gościa
B. W dniu wyjazdu gościa
C. W dniu przyjazdu gościa, po jego wejściu do apartamentu
D. W dniu przyjazdu gościa, przed jego wejściem do apartamentu
HGT.06 Pytanie 52
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. regulowanej
B. dopasowanej do najwyższego pracownika
C. dopasowanej do najcięższego pracownika
D. uniwersalnej, stałej
HGT.03 Pytanie 53
Obsługa gości w obiekcie świa…
Gość w trakcie pobytu skorzystał z minibaru. Na podstawie zamieszczonego dokumentu, oblicz jaką kwotę należy dopisać do rachunku gościa.
Minibar w Hotelu | ||||
---|---|---|---|---|
Minibar oferuje/ Minibar offers: | Stan/ Quantity | Cena za sztukę/ Price | Wykorzystana ilość/ Amount | Suma/ Amount |
1. Pepsi | 2 | 18,00 | 1 | |
2. Sok 0,2 l/Juice 0,2 l | 2 | 20,00 | 2 | |
3. Piwo Lech 0,3l/ Beer Lech 0,3 l | 2 | 35,00 | 0 | |
4. Wódka/Vodka | 1 | 80,00 | 0 | |
5. Whisky | 1 | 120,00 | 0 | |
6. Red Bull | 2 | 21,00 | 0 | |
7. Orzeszki/Peanuts | 2 | 17,00 | 1 | |
8. Baton Mars | 3 | 9,00 | 2 | |
Razem/Total amount |
A. 64,00 zł
B. 93,00 zł
C. 111,00 zł
D. 84,00 zł
HGT.03 Pytanie 54
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z poniższych czynności jest niezbędna podczas procedury wymeldowania gościa z hotelu?
A. Zorganizowanie transportu na lotnisko
B. Przekazanie gościowi kodu Wi-Fi na przyszłość
C. Sprawdzenie, czy wszystkie opłaty zostały uregulowane
D. Przygotowanie śniadania na wynos
HGT.06 Pytanie 55
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Protokół rzeczy pozostawionych
B. Protokół rzeczy znalezionych
C. Kontrolkę sejfu depozytowego
D. Regulamin usługi depozytowej
HGT.06 Pytanie 56
Realizacja usług w recepcji
Wskaź działanie typowe dla procedury check out?
A. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
B. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
HGT.06 Pytanie 57
Realizacja usług w recepcji
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
D. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
HGT.06 Pytanie 58
Realizacja usług w recepcji
Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to
A. cocktail party
B. bankiet zasiadany
C. bankiet amerykański
D. lampka wina
HGT.06 Pytanie 59
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
D. danych identyfikacyjnych hotelu.
HGT.06 Pytanie 60
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
B. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
C. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo
D. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
HGT.06 Pytanie 61
Realizacja usług w recepcji
Frapowanie to proces, który polega na
A. ozdobnym układaniu serwetek na stole gości.
B. szybkim schładzaniu wina.
C. przelewaniu koniaku z karafki do kieliszka gościa.
D. dekorowaniu bocznych powierzchni stołów bankietowych.
HGT.03 Pytanie 62
Obsługa gości w obiekcie świa…
W hotelu o rozbudowanej organizacji, za porządek w hallu recepcyjnym odpowiada
A. portier
B. pokojowa
C. recepcjonista
D. korytarzowa
HGT.03 Pytanie 63
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są konieczne do przygotowania omletu biszkoptowego?
A. Mąka pszenna, jaja, woda
B. Kasza manna, jaja, mleko
C. Mąka ziemniaczana, jaja, woda
D. Bułka tarta, jaja, woda
HGT.06 Pytanie 64
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Pracownika guest relations.
C. Recepcjonisty-informatora.
D. Recepcjonisty concierge.
HGT.03 Pytanie 65
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?
A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
C. Mąka, jajko, drożdże
D. Mąka, jajko, cukier
HGT.03 Pytanie 66
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie są zasady standardowego ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Materac zabezpiecza się jednym prześcieradłem, na nim kładzie się drugie prześcieradło, potem koc, na który nawija się fragment drugiego prześcieradła
B. Materac przykrywa się jednym prześcieradłem, na którym kładzie się drugie prześcieradło, a następnie narzutę
C. Na materac chroniony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie poszewkowaną kołdrę i poduszki, całość przykrywa się drugim prześcieradłem
D. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczone w poszewki kołdrę i poduszki, a całość przykrywa się narzutą
HGT.03 Pytanie 67
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na czym polega typowa metoda ścielenia łóżka w hotelu pięciogwiazdkowym?
A. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, następnie obleczoną w poszewki kołdrę i poduszki, a na końcu przykrywa wszystko kocem
B. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na nim kładzie się kolejne prześcieradło, następnie narzutę, na którą nawija się część drugiego prześcieradła
C. Na materac zabezpieczony ochraniaczem kładzie się prześcieradło, a następnie obleczoną w poszewki kołdrę oraz poduszki, całość przykrywa narzuta
D. Jednym prześcieradłem przykrywa się materac, na tym układa się kolejne prześcieradło, następnie koc, na który nawija się część drugiego prześcieradła
HGT.03 Pytanie 68
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych zasad dotyczących nakrywania stołu jest błędna?
A. Liczba sztućców po lewej nie może być większa niż trzy
B. Łyżki oraz widelce trzeba układać grzbietem w dół
C. Dozwolone jest ułożenie najwyżej dwóch łyżek obok siebie
D. Ostrza noży powinny być skierowane w lewą stronę
HGT.06 Pytanie 69
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym wyposażeniem dla pracownika pralni w hotelu są
A. suszarki i stół detaszerski
B. pralnico-wirówki i suszarki
C. prasa do odzieży i pralnice
D. stół detaszerski oraz prasa do odzieży
HGT.06 Pytanie 70
Realizacja usług w recepcji
Jaką stawkę podatku przewidziano za napoje alkoholowe przy rozliczaniu kosztów pobytu gościa?
A. 22%
B. 23%
C. 8%
D. 7%
HGT.03 Pytanie 71
Obsługa gości w obiekcie świa…
Kto jest odpowiedzialny, gdy w magazynie brak bielizny pościelowej?
A. Kierownik recepcji
B. Pokojowa lotna
C. Magazynier bielizny
D. Inspektor pięter
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji
Piątka studentów z ograniczonym budżetem planuje wakacyjny wyjazd w Bieszczady. Na miejscu będą sami organizować transport, zakwaterowanie oraz posiłki. Jaką formę turystyki reprezentują studenci?
A. Trekking.
B. Survival.
C. Tramping.
D. Karawaning.
HGT.06 Pytanie 73
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę wykorzysta recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi przebywającemu w hotelu?
A. kartę rejestracyjną
B. kartę pobytu
C. blankiet pocztowy
D. druk message
HGT.06 Pytanie 74
Realizacja usług w recepcji
Hotelowa restauracja, z uwagi na dużą liczbę obsługiwanych klientów oraz kwestie związane z ekonomią, decyduje się na serwowanie śniadań w formie
A. room service
B. a la carte
C. bankietowej
D. bufetowej
HGT.03 Pytanie 75
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do kogo pokojowa powinna zgłosić braki w wyposażeniu lokalu mieszkalnego, które zauważyła podczas sprzątania po wyjeździe gościa?
A. Osobie z działu technicznego.
B. Dyrektorowi hotelu.
C. Kierownikowi służby pięter.
D. Pracownikowi recepcji.
HGT.03 Pytanie 76
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinien się zachować bagażowy, gdy przed hotelem zauważy podejrzanie wyglądającą walizkę?
A. Przekazać do przechowalni bagażu
B. Otworzyć i sprawdzić zawartość
C. Zabrać do recepcji
D. Powiadomić przełożonego
HGT.03 Pytanie 77
Obsługa gości w obiekcie świa…
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o rezerwację noclegu ze śniadaniem w formie kontynentalnej. Którą kategorię usług powinno się zaznaczyć przy realizacji tego zamówienia?
A. OB
B. AP
C. CB
D. BB
HGT.06 Pytanie 78
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. angielską
B. rosyjską
C. niemiecką
D. francuską
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. promocja
B. personel
C. dystrybucja
D. cena
HGT.06 Pytanie 80
Realizacja usług w recepcji
Co powinien zrobić recepcjonista, gdy do hotelu wbiegną zamaskowani napastnicy z bronią?
A. Ulegnąć wymaganiom napastników i spróbować aktywować system alarmowy
B. Przygotować się do obrony i bacznie obserwować napastników
C. Skontaktować się z policją oraz zablokować dostęp do innych pomieszczeń
D. Aktywować system alarmowy i użyć broni