Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?

A. Bezpośrednio.
B. Osobiście.
C. Zdalny.
D. Pośrednio.
HGT.06 Pytanie 762
Realizacja usług w recepcji

Czym nie jest element promocji?

A. sprzedaż osobista
B. reklama
C. dystrybucja
D. public relations
HGT.06 Pytanie 763
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy znajdujący się poza granicami Zakopanego, przy szlaku turystycznym prowadzącym do Doliny Pięciu Stawów, oferujący podstawowe usługi związane z pobytem gości to:

A. schronisko
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

W trakcie akcji ratunkowej i gaśniczej w hotelu nie powinno się

A. wykorzystywać wind zamiast schodów
B. używać podręcznego sprzętu gaśniczego przed przybyciem straży pożarnej
C. zamykać okien i drzwi
D. przemieszczać się w pozycji pochylonej w przypadku intensywnego zadymienia dróg ewakuacyjnych
HGT.06 Pytanie 765
Realizacja usług w recepcji

Aby przetransportować gotowe dania lub półprodukty z kuchni do rozdzielni, stosuje się dźwig

A. potrawowy
B. osobowy
C. towarowo-osobowy
D. towarowy
HGT.06 Pytanie 766
Realizacja usług w recepcji

Jakich gości recepcja przyjmuje w sposób uproszczony, rejestrując ich bez przedstawiania dokumentu tożsamości?

A. Zorganizowanych grup turystycznych
B. Osób będących w delegacji
C. Nowożeńców
D. Osób niepełnosprawnych
HGT.06 Pytanie 767
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi są udostępniane gościom hotelowym w ramach bezpłatnej oferty?

A. Depozyt w recepcji, wymiana walut, serwis posiłków do pokoi, obsługa bagażowa
B. Udzielanie informacji, budzenie, usługa parkingowa, wymiana walut
C. Wynajem samochodu, przechowywanie bagażu, serwis posiłków do pokoi
D. Udzielanie pierwszej pomocy, przechowywanie bagażu, budzenie, depozyt w recepcji
HGT.06 Pytanie 768
Realizacja usług w recepcji

Najbardziej uniwersalny system rezerwacji, funkcjonujący pomiędzy hotelem a pośrednikiem, który umożliwia tworzenie różnych rezerwacji turystycznych: miejsc w hotelach, biletów lotniczych, kolejowych oraz wynajmu pojazdów, to

A. globalny system dystrybucji
B. system rezerwacji wewnętrznej hotelu
C. komputerowy system rezerwacyjny
D. internetowy portal rezerwacji
HGT.03 Pytanie 769
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który fragment z zamówienia odnosi się do dodatkowych usług biznesowych?
Fragment 1.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na bal przedszkolaków. Salę prosimy dodatkowo wyposażyć w mikrofon bezprzewodowy i projektor multimedialny.

Fragment 2.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na prywatny pokaz mody. Prosimy także o zorganizowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. Salę prosimy zaaranżować odpowiednio do przedsięwzięcia.

Fragment 3.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na seminarium dla dwustu osób, a także o zorganizowanie przerw kawowych. Salę prosimy wyposażyć w sprzęt multimedialny, mównicę oraz mikrofon bezprzewodowy.

Fragment 4.
Prosimy o rezerwację sali wielofunkcyjnej na uroczystość rodzinną. W menu proszę uwzględnić tort ze świeczkami i po lampce szampana.

A. Fragment 4.
B. Fragment 3.
C. Fragment 2.
D. Fragment 1.
HGT.03 Pytanie 770
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?

A. Angielska
B. Niemiecka
C. Rosyjska
D. Francuska
HGT.06 Pytanie 771
Realizacja usług w recepcji

Jaką z podanych grup usług recepcjonista ma możliwość połączenia na fakturze w jedną pozycję?

A. Usługę przewodnicką, usługę SPA
B. Usługę noclegową, usługę parkingową
C. Obiad, butelkę wina wytrawnego
D. Kolację, występ artystyczny
HGT.03 Pytanie 772
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie urządzenie powinno być wykorzystane do czyszczenia lakierowanej podłogi z drewna?

A. Zamiatarkę
B. Mop
C. Polerkę
D. Ekstraktor
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. walutą obcą
B. kartą płatniczą
C. czekiem
D. gotówką
HGT.06 Pytanie 774
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju umowa dotyczy rezerwacji miejsc noclegowych z zapewnieniem ich wykorzystania?

A. czarter
B. umowa zlecenia
C. allotment
D. umowa agencyjna
HGT.06 Pytanie 775
Realizacja usług w recepcji

Podczas ceremonii inauguracji hotelu zaproszono przedstawicieli lokalnych władz, dziennikarzy oraz przedsiębiorców, aby w ten sposób kształtować swoją markę w społeczności. Jaki rodzaj promocji został wykorzystany?

A. reklamę wewnętrzną
B. public relations
C. promocję sprzedaży
D. reklamę zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 776
Realizacja usług w recepcji

Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa

A. opłacenia pobytu
B. wyjazdu gościa
C. przyjęcia gościa
D. anulowania rezerwacji
HGT.03 Pytanie 777
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką kategorię usług hotelowych reprezentują basen, jacuzzi oraz hydromasaż?

A. Uzupełniających
B. Podstawowych
C. Towarzyszących
D. Fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 778
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę netto należy wpisać na fakturze, jeśli po zakończeniu rozliczenia gościa za usługi noclegowe wartość brutto wyniosła 750,00 zł?

A. 700,93 zł
B. 49,07 zł
C. 55,56 zł
D. 694,44 zł
HGT.06 Pytanie 779
Realizacja usług w recepcji

Jakie zadania należą do zakresu obowiązków recepcjonisty concierge'a?

A. Obsługa usługi budzenia
B. Odbieranie płatności za usługi dodatkowe
C. Osobista opieka nad gościem
D. Sprawdzanie pokoi przed przybyciem gości
HGT.03 Pytanie 780
Obsługa gości w obiekcie świa…

Proces deratyzacji polega na eliminacji szkodliwych

A. bakterii.
B. owadów.
C. wirusów.
D. gryzoni.
HGT.03 Pytanie 781
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką z wymienionych usług każdy obiekt hotelowy zapewnia nieodpłatnie swoim gościom?

A. Pranie ubrań
B. Serwowanie posiłków do pokoi
C. Wypożyczenie żelazka
D. Opiekę nad dziećmi
HGT.03 Pytanie 782
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę podawania śniadania powinien wybrać kelner dla gościa, który zamawia dania z menu?

A. A part
B. Bankietową
C. A' la carte
D. Bufetową
HGT.06 Pytanie 783
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu przez telefon, recepcjonista powinien zapytać klienta przede wszystkim o typ pokoju oraz

A. datę wyjazdu i metodę płatności
B. okres pobytu i nazwisko gościa
C. imię i nazwisko gościa oraz datę jego urodzenia
D. okres pobytu i sposób płatności
HGT.06 Pytanie 784
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera minimalne wymagania kategoryzacyjne dla hoteli dotyczące części mieszkalnej. Bagażnik jako mebel jednostki mieszkalnej jest obowiązkowy we wszystkich

WymaganieKategorie
****************
HMPHMPHMPHMPHMP
Bagażnikooooooooooooo

A. hotelach i motelach oraz pensjonatach powyżej 2*.
B. pensjonatach oraz hotelach i motelach powyżej 2*.
C. pensjonatach i motelach oraz hotelach powyżej 2*.
D. hotelach i pensjonatach oraz motelach powyżej 2*.
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
B. powagę, solidność, łagodność
C. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
D. szczerość, ufność, ustępliwość
HGT.06 Pytanie 786
Realizacja usług w recepcji

W hotelu 3* usługa bagażowa jest

A. fakultatywna
B. odpłatna
C. sezonowa
D. komplementarna
HGT.06 Pytanie 787
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski, na podstawie zapytania dotyczącego rezerwacji, uzyskał niezbędne dane o ofercie hotelowej i wskazał termin, w jakim obiekt ma otrzymać zamówienie na usługi hotelarskie. Jakiego rodzaju rezerwacji to dotyczy?

A. Potwierdzona
B. Kredytowa
C. Wstępna
D. Gwarantowana
HGT.03 Pytanie 788
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie służby w hotelu zajmują się dbaniem o czystość oraz estetykę obszarów wspólnych dla gości?

A. Pralnicze.
B. Recepcji.
C. Parterowe.
D. Pięter.
HGT.03 Pytanie 789
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?

A. W szafie
B. Na biurku
C. Na bagażniku
D. W łazience
HGT.06 Pytanie 790
Realizacja usług w recepcji

Pracownik recepcji powinien najpierw powiadomić o przyjeździe stałego gościa z statusu VIP-a

A. dyrektorowi hotelu
B. pokojowej
C. portierowi
D. kierownikowi restauracji
HGT.06 Pytanie 791
Realizacja usług w recepcji

Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone

A. w statucie hotelu
B. w regulaminie hotelu
C. w księdze meldunkowej
D. w regulaminie bhp
HGT.06 Pytanie 792
Realizacja usług w recepcji

Jaką sumę rekompensaty przysługuje gościowi hotelowemu za przedmiot skradziony przez pracownika hotelu z depozytu w recepcji, jeżeli wartość skradzionego przedmiotu wyniosła 20 000 zł, a koszt noclegi za jedną dobę to 100 zł?

A. 15 000 zł
B. 20 000 zł
C. 10 000 zł
D. 5 000 zł
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista powinien mieć możliwość przyjęcia płatności od gościa za usługi oferowane przez obiekt hotelowy w formie karty płatniczej?

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. w hotelach o kategorii 3* i 4*
C. w hotelach o kategorii 4* i 5*
D. w hotelach o kategorii 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 794
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych skrótów odpowiada Światowej Organizacji Turystyki?

A. UN WTO
B. PIH
C. POT
D. AIH
HGT.06 Pytanie 795
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Kredytową
B. Przedwstępną
C. Gwarantowaną
D. Niepotwierdzoną
HGT.03 Pytanie 796
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaki rozmiar obrusa powinien być wybrany do stołu o wymiarach 80 cm x 80 cm?

A. 140 cm x 140 cm
B. 200 cm x 200 cm
C. 180 cm x 200 cm
D. 140 cm x 180 cm
HGT.06 Pytanie 797
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. zakwaterowania i wyżywienia
B. usług z tym związanych
C. serwis turystów i gości
D. aktywności rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Materiały reklamowe, plan obiektu, ekran komputera
B. Cennik hotelowy, regulamin hotelu, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Wyświetlacz kasy fiskalnej, rozkład pokoi, lista oferowanych usług
D. Numery alarmowe, numery wewnętrzne hotelu, zasady funkcjonowania
HGT.06 Pytanie 799
Realizacja usług w recepcji

Osoba indywidualna z Warszawy zarezerwowała usługi hotelowe w niewielkim pensjonacie w Zakopanem za pośrednictwem strony internetowej www tego obiektu, co sugeruje, że pensjonat posiada

A. lokalny system rezerwacji
B. krajowy system rezerwacji
C. wewnętrzny system hotelowy
D. globalny system dystrybucji
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pobyt w hotelu i w ustalonym terminie uiścił podaną w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki rodzaj rezerwacji powinien wybrać recepcjonista.

A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Przedwstępną
D. Gwarantowaną