Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 801
Realizacja usług w recepcji
A. 1020,00 zł
B. 1380,00 zł
C. 1200,00 zł
D. 1110,00 zł
HGT.06 Pytanie 802
Realizacja usług w recepcji
Czym nie zagrażamy bezpieczeństwu podczas wykonywania prac domowych?
A. zmiana pościeli w rękawiczkach
B. sprzątanie 40 lokali mieszkalnych w ciągu dnia
C. odtwarzanie głośnej muzyki w trakcie pracy
D. uszkodzony przewód elektryczny od odkurzacza
HGT.06 Pytanie 803
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju usługę zaoferowano uczestnikom, gdy zaproponowano im udział w zajęciach animacyjnych dla dorosłych?
A. Podstawową
B. Fakultatywną
C. Komplementarną
D. Towarzyszącą
HGT.06 Pytanie 804
Realizacja usług w recepcji
Zwiększenie współpracy pensjonatów z nowymi biurami podróży to strategia marketingowa w zakresie
A. promocji
B. reklamy
C. ceny
D. dystrybucji
HGT.06 Pytanie 805
Realizacja usług w recepcji
Na którą kwotę należy wystawić fakturę gościowi, jeżeli wynajął on apartament na cztery doby i jest posiadaczem karty stałego klienta uprawniającej do 10% rabatu?
Cennik pokoi | |
---|---|
Rodzaj pokoju | Cena brutto za dobę |
Pokój 1-osobowy | 400 zł |
Pokój 2-osobowy | 300 zł |
Apartament | 550 zł |
A. 1 480 zł
B. 1 980 zł
C. 2 420 zł
D. 2 200 zł
HGT.06 Pytanie 806
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Kasa fiskalna
B. Sejf depozytowy
C. Terminal POS
D. Komputer
HGT.06 Pytanie 807
Realizacja usług w recepcji
Oblicz wartość netto usługi gastronomicznej, jeśli wartość brutto wynosi 64,00 zł, a stawka VAT to 8%?
A. 58,90 zł
B. 56,00 zł
C. 59,26 zł
D. 69,12 zł
HGT.06 Pytanie 808
Realizacja usług w recepcji
Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz
A. złożenia bagaży w przechowalni
B. noclegu w innym obiekcie
C. korzystania z hotelowego SPA
D. zwiedzania miasta z przewodnikiem
HGT.03 Pytanie 809
Obsługa gości w obiekcie świa…
Z gościa odbiera wypełniony formularz zamówienia na usługę prania razem z brudnymi ubraniami
A. magazynier bielizny
B. pokojowa
C. recepcjonista
D. inspektorka pięter
HGT.06 Pytanie 810
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Ośrodek wczasowy.
B. Pensjonat.
C. Motel.
D. Dom wycieczkowy.
HGT.06 Pytanie 811
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, co nie jest uznawane za obiekt hotelarski?
A. pole biwakowe
B. kemping
C. szkolne schronisko młodzieżowe
D. dom wycieczkowy
HGT.03 Pytanie 812
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wskaź jednostkę mieszkalną składającą się z dwóch pokoi, charakteryzującą się unikalnym wystrojem oraz wyposażeniem.
A. Apartamentowa
B. Biznesowa
C. Rezydencjonalna
D. Specjalna
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji
Osoba, która reaguje na zewnętrzne bodźce powoli i mało intensywnie, jest opanowana, precyzyjna, zorganizowana oraz chłodna, to
A. choleryk
B. melancholik
C. flegmatyk
D. sangwinik
HGT.06 Pytanie 814
Realizacja usług w recepcji
Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni
A. greckiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. hiszpańskiej
HGT.06 Pytanie 815
Realizacja usług w recepcji
Jakie dane powinien przekazać recepcjonista, informując policję o zauważonym zagrożeniu terrorystycznym w hotelu?
A. Typ zagrożenia
B. Swoje imię, adres oraz opis zagrożenia
C. Charakterystyka obiektu niebezpieczeństwa
D. Swoje imię, typ zagrożenia oraz lokalizację zagrożenia
HGT.03 Pytanie 816
Obsługa gości w obiekcie świa…
Co powinno znaleźć się w nakryciu do serwisu płatków z mlekiem?
A. filiżanka, mlecznik oraz łyżeczka
B. talerz głęboki i łyżeczka
C. talerz zakąskowy oraz łyżka
D. miseczka na podstawce, łyżka
HGT.06 Pytanie 817
Realizacja usług w recepcji
Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?
A. Zleceniem przelewu
B. Kartą płatniczą
C. W gotówce
D. Przekazem pocztowym
HGT.03 Pytanie 818
Obsługa gości w obiekcie świa…
W jakich sytuacjach w hotelu powinno się zrealizować sprzątanie okolicznościowe?
A. Po opuszczeniu obiektu przez gości indywidualnych
B. Przed okresem świątecznym
C. Przed zbliżającym się sezonem
D. Po wyjeździe grupy turystycznej
HGT.03 Pytanie 819
Obsługa gości w obiekcie świa…
Której z wymienionych potraw nie da się przygotować na śniadanie dla gości przestrzegających diety wegańskiej?
A. Jajek w koszulkach
B. Kuskusa z warzywami
C. Brokułów na parze
D. Płatków z owocami
HGT.03 Pytanie 820
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki są potrzebne do stworzenia omletu biszkoptowego?
A. Jajko, woda, sól, soda oczyszczona
B. Mąka, jajko, drożdże
C. Mąka, jajko, cukier
D. Jajko, woda, sól, proszek do pieczenia
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji
Minestrone, owoce morza oraz pierożki to potrawy charakterystyczne dla kuchni:
A. greckiej
B. włoskiej
C. francuskiej
D. żydowskiej
HGT.06 Pytanie 822
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. udzielaniu informacji gościom w recepcji
C. sprzątaniu pokoi w hotelu
D. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
HGT.06 Pytanie 823
Realizacja usług w recepcji
Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?
Dane | Potwierdzenie rezerwacji | Rezerwacja gwarantowana | Uwagi |
---|---|---|---|
Imię i nazwisko/firma | |||
Termin pobytu | |||
Liczba osób | |||
Rodzaj pokoju | |||
Cena za dobę | |||
Rodzaj płatności | |||
Przedpłata w kwocie | |||
Nr karty kredytowej i data jej ważności | |||
Nazwisko okaziciela karty | |||
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji | |||
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację |
A. Potwierdzenie rezerwacji.
B. Karta rezerwacji.
C. Karta pobytu.
D. Grafik obłożenia pokoi.
HGT.06 Pytanie 824
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych składników musi znajdować się na fakturze za usługi hotelowe?
A. Kod PKWiU
B. Kwota brutto
C. Podpis klienta
D. Numer PESEL klienta
HGT.03 Pytanie 825
Obsługa gości w obiekcie świa…
Do naczyń stosowanych do serwowania potraw w bufecie śniadaniowym zaliczają się:
A. półmiski, misy, salaterki
B. talerzyki zakąskowe, talerze płaskie, miseczki
C. cukiernice, mleczniki, dzbanki
D. półmiski, bulionówki, salaterki
HGT.03 Pytanie 826
Obsługa gości w obiekcie świa…
Wybierz propozycję śniadaniową, która jest odpowiednia na lato dla uczniów w wieku szkolnym?
A. Płatki owsiane na mleku, pieczywo jasne, kiełbaski na gorąco, herbata
B. Pieczywo mieszane, masło, dżem truskawkowy, nuttela, kawa
C. Płatki kukurydziane z jogurtem, bułka pszenna z polędwicą, herbata
D. Pieczywo razowe, masło, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, kakao
HGT.06 Pytanie 827
Realizacja usług w recepcji
W hotelach obowiązkowo powinno być dostępne ambulatorium lekarskie
A. 3* i 4*
B. 4*
C. 5*
D. 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 828
Obsługa gości w obiekcie świa…
Który komplet zawiera podstawowe elementy wyposażenia meblowego pokoju w hotelu 4*?
A. Stolik nocny, sofa, szafka RTV
B. Garderoba lub wnęka na ubrania, lustro, stolik
C. Wieszak na odzież wierzchnią, biurko, komoda
D. Schowek na bagaż, stolik i toaletka z lustrem
HGT.06 Pytanie 829
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista-kasjer zrealizował płatność od gościa za pomocą urządzenia POS, co wskazuje, że gość uregulował należność
A. przelewem
B. kartą płatniczą
C. gotówką
D. czekiem
HGT.06 Pytanie 830
Realizacja usług w recepcji
Jakie informacje powinien przedstawić recepcjonista w zleceniu do działu służby pięter dotyczące liczby i rodzaju pokoi dla grupy turystów liczącej 40 osób?
A. 20 pokoi APT
B. 20 pokoi TPL
C. 20 pokoi DBL
D. 20 pokoi SGL
HGT.06 Pytanie 831
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji goście degustowali nowe potrawy przygotowane przez szefa kuchni bez żadnych opłat. Jakiego typu narzędzia promocji użyła restauracja?
A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobista
D. Reklama
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji
Znany hotel usytuowany w międzynarodowym kurorcie, który oferuje usługi na najwyższym poziomie, zwiększył ceny średnio o 30%. Pomimo tych zmian, liczba turystów, którzy korzystają z oferty tego obiektu, wzrosła. Jak określa się opisany mechanizm zachowań klientów?
A. Prawo popytu
B. Prawo podaży
C. Efekt Veblena
D. Efekt Giffena
HGT.06 Pytanie 833
Realizacja usług w recepcji
Zamawiający powinien uiścić opłatę za konferencję trwającą dwa dni w hotelu po otrzymaniu faktury z odroczoną płatnością?
A. czekiem po konferencji
B. czekiem przed konferencją
C. przelewem przed konferencją
D. przelewem po konferencji
HGT.06 Pytanie 834
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gości na ich prośbę dotyczy pensjonatów kategorii
A. 1*,2*,3*,4*,5*
B. 4*,5*
C. 3*,4*,5*
D. 2*,3*,4*,5*
HGT.06 Pytanie 835
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.
Lp. | Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny | 5* | 4* | 3* | 2* | 1* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2) | 50 | 30 | 20 | 20 | 10 |
2. | w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m. | 0,8 | 0,5 | 0,3 | 0,2 | 0,1 |
A. 23 m2
B. 26 m2
C. 21 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 836
Realizacja usług w recepcji
Zjawisko "owczego pędu" polega na tym, że
A. kupujemy większe ilości towarów, im są one bardziej kosztowne
B. nabywamy coraz mniejsze ilości towarów, ponieważ ich cena jest wyższa
C. nie nabywamy dóbr, ponieważ nabywają je inni
D. nabywamy towary, ponieważ inni również je nabywają
HGT.06 Pytanie 837
Realizacja usług w recepcji
W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?
A. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
B. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
C. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
D. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
HGT.06 Pytanie 838
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?
A. Reklama osobista
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Współpraca z biurami podróży
HGT.06 Pytanie 839
Realizacja usług w recepcji
Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która przebywała w hotelu w terminie od 11 do 16.04.2017 r. i skorzystała z pokojów: 1- i 2-osobowego.
Cennik usług ważny od 1.06.2016 r. do 31.05.2017 r. | ||
Rodzaj pokoju | 1.06 – 30.09.2016 r. | 1.10.2016 r. – 31.05.2017 r. |
Pokój 1-osobowy | 200,00 zł/doba | 150,00 zł/doba |
Pokój 2-osobowy | 300,00 zł/doba | 250,00 zł/doba |
Rabat w wysokości 10% za dobę za pokój – przy wynajmie pokoju na więcej niż 4 doby. |
A. 2 250,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 1 800,00 zł
HGT.06 Pytanie 840
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
B. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
C. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
D. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę