Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 841
Realizacja usług w recepcji

Przyjaciółki postanowiły świętować swoje czterdzieste urodziny, korzystając z propozycji Spa & Wellness w hotelu nad morzem. Która z opcji spędzenia wolnego czasu najlepiej zaspokoi ich potrzeby?

A. Zabiegi na twarz i ciało, zajęcia fitness oraz sesje relaksacyjne
B. Nocne zwiedzanie zabytków z przewodnikiem, ognisko integracyjne
C. Rejs statkiem z degustacją lokalnych potraw i muzyką na żywo
D. Mecze siatkówki, tenis, wieczorna dyskoteka
HGT.06 Pytanie 842
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
B. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
C. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
D. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
HGT.06 Pytanie 843
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obiekt hotelarski działający w sezonie?

A. pensjonat
B. schronisko młodzieżowe
C. pole namiotowe
D. dom turystyczny
HGT.06 Pytanie 844
Realizacja usług w recepcji

Jaką miejscową atrakcję kulturalną warto zarekomendować turystom, którzy spędzają czas w hotelu w Mikołajkach na przełomie lipca i sierpnia?

A. Piknik Country & Folk w Mrągowie
B. Jarmark św. Dominika w Gdańsku
C. Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie
D. Mistrzostwa Świata w Płukaniu Złota w Złotoryi
HGT.03 Pytanie 845
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie z podanych urządzeń przeznaczone jest do rozmrażania, zapiekania oraz grillowania tostów, kanapek i bułek?

A. Kocioł warzelny
B. Bemar
C. Dyspenser
D. Salamander
HGT.06 Pytanie 846
Realizacja usług w recepcji

Który z czynników wpłynie na zmniejszenie dostępności usług hotelowych?

A. Wyłączenie z użytkowania jednego piętra hotelu
B. Otwarcie nowego obiektu hotelowego w okolicy
C. Obniżenie zarobków mieszkańców w sąsiedztwie
D. Zmniejszenie kosztów podróży dla gości
HGT.06 Pytanie 847
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania można podjąć, aby zmotywować potencjalnych klientów do skorzystania z usług restauracji hotelowej?

A. prezentacje dla klientów
B. konkursy
C. rozdawanie bezpłatnych próbek
D. degustacje i pokazy
HGT.06 Pytanie 848
Realizacja usług w recepcji

Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się

A. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
B. zmiana wystroju wnętrza obiektu
C. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
D. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
HGT.06 Pytanie 849
Realizacja usług w recepcji

Czym jest room service?

A. organizacja usług gastronomicznych na zewnątrz hotelu
B. serwowanie posiłków do pokoju
C. proces sprzątania pokoju
D. złożona obsługa gościa hotelowego
HGT.06 Pytanie 850
Realizacja usług w recepcji

W sektorze hotelarskim promesa to zobowiązanie

A. autoryzacji do prowadzenia działalności w danym obiekcie
B. zrealizowania norm budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych
C. zakwalifikowania obiektu hotelarskiego do właściwego rodzaju i kategorii
D. przyznania nazwy i klasyfikacji, o jaką stara się dany obiekt hotelowy
HGT.03 Pytanie 851
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie śniadanie powinno być zaserwowane grupie turystycznej, jeżeli na voucherze wskazana jest opcja wyżywienia Bermuda Plan (BP)?

A. Greckie
B. Amerykańskie
C. Angielskie
D. Rosyjskie
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych usług uzupełniających powinni zapewnić gościom w Polsce, w każdym hotelu, motelu oraz pensjonacie, bez względu na ich klasę?

A. Zapewnienie miejsca parkingowego w strzeżonym obiekcie.
B. Przechowywanie cennych przedmiotów gościa.
C. Możliwość nabycia prasy codziennej.
D. Dostarczanie jedzenia do pokoju.
HGT.06 Pytanie 853
Realizacja usług w recepcji

Przyjęcie trwające od 15 do 30 minut, zazwyczaj poprzedzające inne wydarzenia, określa się jako

A. garden-party
B. aperitif
C. przyjęcie koktajlowe
D. toast
HGT.06 Pytanie 854
Realizacja usług w recepcji

Który zestaw usług najlepiej odpowiada potrzebom gości, którzy skupiają się na pielęgnacji urody i sylwetki?

A. spa i wellness
B. Usługi handlowe
C. Usługi rehabilitacyjne
D. Usługi podstawowe
HGT.03 Pytanie 855
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel, który ma wielu gości, a niewielu pracowników?

A. Room serwis
B. Serwis talerzowy
C. Serwis a'la carte
D. Bufet śniadaniowy
HGT.06 Pytanie 856
Realizacja usług w recepcji

Stanowisko recepcjonisty odpowiedzialnego za procedurę check-out powinno być wyposażone

A. w formularz rezerwacji
B. w kasę fiskalną
C. w dokument meldunkowy
D. w harmonogram obłożenia hotelu
HGT.06 Pytanie 857
Realizacja usług w recepcji

W hotelach usługi typu SPA dotyczą

A. rekreacyjnych i leczniczych usług
B. usług kulturalnych oraz rozrywkowych
C. zabiegów zdrowotnych i rehabilitacji
D. zabiegów prozdrowotnych oraz poprawą urody
HGT.03 Pytanie 858
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z wymienionych działań nie jest realizowana w trakcie bieżącego sprzątania?

A. Odkurzanie półek
B. Mycie okien
C. Odkurzanie parapetów
D. Mycie luster
HGT.06 Pytanie 859
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę powinien zaproponować recepcjonista hotelu w Legnicy gościowi bez środka transportu, jeśli posiada on bilet na pociąg na trasie Legnica - Wrocław oraz bilet na lot z Wrocławia do Warszawy?

A. Transport z hotelu na dworzec kolejowy
B. Transport z hotelu na lotnisko
C. Transport z lotniska do hotelu
D. Transport z dworca kolejowego do hotelu
HGT.06 Pytanie 860
Realizacja usług w recepcji

O jaki dokument powinien poprosić organizator wydarzenia turystycznego, aby ułatwić zameldowanie grupy turystów w dniu przybycia?

A. Voucher wydany przez biuro podróży
B. Pisemne potwierdzenie dokonania rezerwacji
C. Dowód osobisty lidera grupy
D. Listę uczestników zawierającą dane osobowe
HGT.06 Pytanie 861
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był

A. turystą
B. gościem hotelowym
C. przewodnikiem turystycznym
D. odwiedzającym jednodniowym
HGT.06 Pytanie 862
Realizacja usług w recepcji

GUS ogłosił wzrost dochodów osób najzamożniejszych. Jakie działania powinien podjąć hotel w tej sytuacji?

A. zmniejszyć liczbę apartamentów w hotelu
B. obniżyć ceny usług
C. rozszerzyć możliwości hotelu
D. Zwiększyć atrakcyjność oferty usługowej
HGT.06 Pytanie 863
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę dodatkową oferowaną w hotelu należy zarezerwować z wyprzedzeniem?

A. Wymianę pościeli
B. Skrytkę depozytową
C. Masaż relaksacyjny
D. Dodatkową poduszkę
HGT.06 Pytanie 864
Realizacja usług w recepcji

Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do

A. wejścia do restauracji hotelowej
B. pobytu w hotelu
C. wejścia do samolotu
D. pobytu w hallu recepcyjnym
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Który dokument finansowy pozwala biuru podróży na przekazanie płatności na konto hotelu za jego usługi?

A. Faktury
B. Dowodu wpłaty
C. Polecenia przelewu
D. Rachunku wstępnego
HGT.06 Pytanie 866
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
B. skontaktować się z policją i strażą pożarną
C. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
D. powiadomić przełożonego i policję
HGT.06 Pytanie 867
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. poprzez gotówkę
B. używając karty płatniczej
C. przy pomocy przekazu pocztowego
D. zapłaceniem czekiem
HGT.06 Pytanie 868
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z zagranicy.
B. gościa VIP.
C. indywidualnego gościa z kraju.
D. grupy turystycznej.
HGT.06 Pytanie 869
Realizacja usług w recepcji

Do elementów podstawowego wyposażenia miejsca pracy pokojówki nie wchodzą:

A. worki plastikowe do koszy
B. butelki z wodą mineralną
C. płyny dezynfekujące
D. środki ochrony indywidualnej
HGT.03 Pytanie 870
Obsługa gości w obiekcie świa…

Według norm categorii w skład podstawowych elementów wyposażenia jednostki noclegowej w hotelu o trzech gwiazdkach wchodzi między innymi

A. bagażnik, stół nocny lub półka przy łożku, lustro
B. sejf, bagażnik, biurko lub stół
C. sofa, szafa wnękowa, ognioodporny kosz na odpady
D. minibar, wieszak na odzież zewnętrzną
HGT.06 Pytanie 871
Realizacja usług w recepcji

W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą

A. 25%
B. 100%
C. 50%
D. 75%
HGT.03 Pytanie 872
Obsługa gości w obiekcie świa…

Czy pastowanie oraz froterowanie powierzchni podłóg mają miejsce w trakcie procesu sprzątania?

A. awaryjnego
B. codziennego
C. specjalnego
D. generalnego
HGT.03 Pytanie 873
Obsługa gości w obiekcie świa…

Właściciel hotelu o standardzie 3* dąży do podwyższenia klasy swojego obiektu na 4*. Jaką kategorię usług hotel powinien rozszerzyć w porównaniu do dotychczasowego zakresu?

A. Sprzedaż kosmetyków oraz artykułów do higieny osobistej
B. Codzienne sprzątanie pokoi lub na życzenie gości
C. Usługi prania, prasowania i czyszczenia bielizny oraz odzieży gości
D. Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej
HGT.06 Pytanie 874
Realizacja usług w recepcji

Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?

A. Kartę pobytu
B. Kartę rejestracyjną
C. Formularz kaucyjny
D. Formularz rezerwacji
HGT.06 Pytanie 875
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 920,00 zł
B. 220,00 zł
C. 460,00 zł
D. 700,00 zł
HGT.06 Pytanie 876
Realizacja usług w recepcji

Etap przyjęcia gościa do hotelu zaczyna się, gdy

A. złożone zostaje zamówienie na usługi.
B. rezerwacja usług zostaje potwierdzona.
C. gość pojawia się przy recepcji.
D. gość podpisuje kartę rejestracyjną.
HGT.03 Pytanie 877
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma farmaceutyczna zleciła hotelowi świadczenia rekreacyjne o wartości brutto wynoszącej 12 400,00 zł. Jaką sumę zaliczki powinna uiścić firma, jeśli ma ona stanowić 20% całkowitego zamówienia?

A. 124,00 zł
B. 1 240,00 zł
C. 248,00 zł
D. 2 480,00 zł
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?

A. motel
B. schronisko młodzieżowe
C. pensjonat
D. schronisko górskie
HGT.06 Pytanie 879
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?

A. towarzyszącą
B. podstawową
C. fakultatywną
D. uzupełniającą
HGT.06 Pytanie 880
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. uzgadniana
B. regresywna
C. bez zmian
D. zmniejszona