Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 881
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Sprzedaż kosmetyków
B. Informacje turystyczne
C. Przechowywanie bagażu
D. Zamówienie taksówki
HGT.03 Pytanie 882
Obsługa gości w obiekcie świa…

Kierownik banku złożył zlecenie do hotelu na zorganizowanie konferencji, której zakończeniem, około godziny 2000, ma być bankiet na stojąco dla mniej więcej 100 osób. Jaki rodzaj bankietu powinien być zaproponowany klientowi?

A. Lampkę wina
B. Aperitif
C. Brunch
D. Przyjęcie bufetowe
HGT.06 Pytanie 883
Realizacja usług w recepcji

Jakiego typu płatność za usługi hotelowe następuje przed preautoryzacją?

A. Kartą płatniczą.
B. Gotówką.
C. Przelewem.
D. Czekiem gotówkowym.
HGT.06 Pytanie 884
Realizacja usług w recepcji

Hotel, który dysponuje salami wielofunkcyjnymi z multimedialnym wyposażeniem, proponuje usługi

A. konferencyjne
B. edukacyjne
C. techniczne
D. rekreacyjne
HGT.06 Pytanie 885
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest minimalne wymagane metraż dla pokoju jednoosobowego w hotelu pięciogwiazdkowym?

A. 12 m2
B. 10 m2
C. 8 m2
D. 14 m2
HGT.06 Pytanie 886
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w ramach strategii cenowej?

A. Rozdawanie ulotek klientom
B. Oferowanie zniżek dla stałych klientów
C. Przeprowadzenie remontu hotelu
D. Podjęcie współpracy z agencją marketingową
HGT.06 Pytanie 887
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli, określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 4* posiadającym 60 jednostek mieszkalnych.

Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1) w obiektach do 50 j.m. – o powierzchni minimum (w m2)5030202010
2) w obiektach powyżej 50 j.m. – o powierzchni dodatkowej (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 50 m2
B. 30 m2
C. 35 m2
D. 58 m2
HGT.06 Pytanie 888
Realizacja usług w recepcji

Do którego segmentu gości została skierowana oferta przedstawiona w ramce?

HOTEL ZIMOWY
„miejsce, w którym wzmocnisz swój biznes"
To, co nas wyróżnia:
  • doskonała lokalizacja (40 km od Krakowa)
  • wygodne pokoje z dużymi łóżkami
    i bezpłatnym Wi-Fi
  • smaczna i aromatyczna kuchnia
  • 20 sal konferencyjnych z pełnym
    wyposażeniem
  • indywidualna opieka koordynatora
    konferencji
  • zimowe programy integracyjne
Rabaty:
Pokoje do 35%
Sala konferencyjna z wyposażeniem do 50%
Gastronomia do 10%
Spiesz się i rezerwuj już dziś!
www.hotelzimowy.pl
tel. 12 345 67 78

A. Miłośników sportów zimowych.
B. Organizatorów konferencji.
C. Organizatorów zimowisk.
D. Grup turystycznych.
HGT.06 Pytanie 889
Realizacja usług w recepcji

Minestrone, owoce morza oraz pierożki są potrawami charakterystycznymi dla kuchni

A. włoskiej
B. greckiej
C. francuskiej
D. żydowskiej
HGT.06 Pytanie 890
Realizacja usług w recepcji

Dokument dotyczący hotelu, który jest przesyłany do klienta w celu zatwierdzenia warunków rezerwacji, to

A. karta pobytu
B. formularz rezerwacyjny
C. voucher
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 891
Realizacja usług w recepcji

Procedura "Otwarcie konta" dla gości stanowi część

A. rezerwacji
B. zameldowania
C. pobytu
D. wymeldowania
HGT.03 Pytanie 892
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który z wymienionych serów nadaje się do przygotowania dania dla gościa, który nie preferuje serów z pleśnią?

A. Bryndza
B. Rokpol
C. Roquefort
D. Gorgonzola
HGT.06 Pytanie 893
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?

A. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
B. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
C. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
D. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
HGT.06 Pytanie 894
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. wskazał kierunek do centrum miasta
B. omówił obsługę sejfu w pokoju
C. poinformował o dostępnych usługach hotelu
D. zaprezentował usługę parkingową
HGT.06 Pytanie 895
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
B. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
C. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
D. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
HGT.06 Pytanie 896
Realizacja usług w recepcji

Korzystając z danych w tabeli, ustal częstotliwość wykonywania masażu serca przy udzielaniu pierwszej pomocy osobie, która jest nieprzytomna i nie oddycha.

Reanimacja krążeniowo-oddechowaNiemowlę do 1 roku życiaDziecko od 1 roku życia do okresu pokwitaniaDorosły od okresu pokwitania
Rozpoczęcie działań ratujących5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć5 wdechów, a następnie 30 uciśnięć30 uciśnięć
Miejsce uciskuśrodek linii sutkowejjeden palec powyżej dołu mostkadwa palce powyżej dołu mostka
Głębokość ucisku1,5 – 2,5 cm2,5 – 3,5 cm4 – 5 cm
Częstotliwość ucisku mostkado 120 na minutę100 na minutę100 na minutę
Proporcje wdech-ucisk2 : 302 : 302 : 30

A. 90 ucisków mostka na minutę.
B. 60 ucisków mostka na minutę.
C. 100 ucisków mostka na minutę.
D. 30 ucisków mostka na minutę.
HGT.06 Pytanie 897
Realizacja usług w recepcji

Kto jest autorem Kodeksu Etyki Hotelarza?

A. Naczelna Organizacja Polskiego Przemysłu Hotelarskiego
B. Polska Izba Hotelarstwa
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli Turystycznych
D. Polskie Zrzeszenie Hoteli
HGT.06 Pytanie 898
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to

A. szacowanie wydatków
B. faktura pro forma
C. faktura
D. zlecenie przelewu
HGT.06 Pytanie 899
Realizacja usług w recepcji

Co to jest „rzecz wniesiona”, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelarskich znajduje się:

A. przed głównym wejściem
B. w samochodzie,
C. na zewnątrz hotelu, ale została pozostawiona osobie trzeciej
D. poza hotelem, ale została przekazana recepcjoniście
HGT.06 Pytanie 900
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest osobna strefa dla gości oraz odrębna droga dla ich bagażu

A. we wszystkich obiektach hotelowych
B. tylko w hotelach klasy 5*
C. w hotelach klasy 4* i 5*
D. w hotelach klasy 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 901
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 3 000
B. 6 000
C. 2 000
D. 1 000
HGT.06 Pytanie 902
Realizacja usług w recepcji

Usługa pokojowa jest dostępna

A. w pensjonacie 3*
B. w motelu 3*
C. w hotelu 3*
D. we wszystkich hotelach
HGT.06 Pytanie 903
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie przedstawionego fragmentu faktury ustal kwotę podatku VAT, którą powinien recepcjonista wpisać w puste pole, rozliczając koszty zrealizowanej usługi.

Nazwa usługiJednostka miaryIlośćCena jednostkowa netto w złWartość netto w złPodatek VAT w %Kwota podatku VAT w złWartość brutto w zł
Masaż częściowy ciałagodz.281,30162,6023200,00

A. 40,65 zł
B. 14,81 zł
C. 37,40 zł
D. 18,70 zł
HGT.06 Pytanie 904
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet rehabilitacyjny
B. Pakiet sportowy
C. Pakiet turystyczny
D. Pakiet rozrywkowy
HGT.06 Pytanie 905
Realizacja usług w recepcji

W której kategorii hoteli konieczne jest oferowanie usług gastronomicznych w restauracji, zakładając, że nie ma restauracji w promieniu 200 m od hotelu?

A. 2* - 5*
B. 4* - 5*
C. 1* - 5*
D. 3* - 5*
HGT.06 Pytanie 906
Realizacja usług w recepcji

Zapotrzebowanie na usługi hotelowe

A. jest związane z wykształceniem oraz dochodami właścicieli obiektów hotelowych
B. ma charakter złożony i zróżnicowany, ponieważ różne są motywy korzystania z turystyki
C. jest zawsze równy podaży, co świadczy o równowadze na tym rynku
D. nie jest uzależnione od ilości wydarzeń organizowanych w danym miejscu
HGT.03 Pytanie 907
Obsługa gości w obiekcie świa…

W formularzu zgłoszenia rzeczy znalezionych, obok opisu przedmiotu oraz daty odkrycia, powinno się zamieścić

A. wartość zakupu przedmiotu
B. miejsce, w którym przedmiot został znaleziony
C. wysokość odszkodowania
D. numer dowodu osobistego znalazcy
HGT.06 Pytanie 908
Realizacja usług w recepcji

Aby osiągnąć wysokie obłożenie w okresie zimowym, hotel znajdujący się w górach, z dużym wyprzedzeniem przygotowuje ofertę sprzedaży usług typu

A. all inclusive
B. rack rate
C. first minutę
D. timesharing
HGT.06 Pytanie 909
Realizacja usług w recepcji

Jaka jest łączna wartość podatku VAT od wartości sprzedaży udokumentowanej na przedstawionym paragonie fiskalnym?

Hotel Diament
ul. Promyk 5 , 00-025 Warszawa
NIP 900 80 70 600
2016-02-25156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2* 300,00600,00 B
SP.OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP.OP B720,00
PTU B 8%53,33
SUMA760,00
CE0989009999099880000000A3988
00171 Kasa 5 Kasjer 23 18:00
Nr systemowy 00987

A. 7,48 zł
B. 40,00 zł
C. 53,33 zł
D. 60,81 zł
HGT.06 Pytanie 910
Realizacja usług w recepcji

Właściciel hotelu nie ma prawa odmówić przyjęcia na przechowanie papierów wartościowych, gotówki oraz innych wartościowych przedmiotów, jeżeli rzecz

A. ma zbyt wysoką wartość
B. stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa
C. zajmuje nadmiernie dużo miejsca
D. jest niewłaściwie zapakowana
HGT.06 Pytanie 911
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. promocja
B. koszt
C. zespół pracowników
D. towar
HGT.06 Pytanie 912
Realizacja usług w recepcji

Jakie minimum usług gastronomicznych powinien oferować każdy hotel?

A. całodobowa sprzedaż gorących napojów oraz zimnych przekąsek
B. serwowanie śniadań i całodobowa sprzedaż gorących napojów
C. sprzedaż gorących i zimnych napojów oraz zimnych przekąsek przez całą dobę
D. serwowanie śniadań, obiadów, kolacji lub obiadokolacji
HGT.06 Pytanie 913
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, przyjmując aparat fotograficzny od klienta do przechowania, powinien wypełnić odpowiedni kwit?

A. depozytowy
B. bagażowy
C. rozliczeniowy
D. skrytkowy
HGT.06 Pytanie 914
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?

A. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
B. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
C. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
D. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
HGT.06 Pytanie 915
Realizacja usług w recepcji

W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane

A. 2 i 3*
B. 1* i 2*
C. 3* i 4*
D. 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 916
Realizacja usług w recepcji

Hotel 5* "Jolanta", oferujący szeroki wachlarz usług oraz przystępne ceny noclegów, w pierwszych miesiącach swojej działalności osiągnął wskaźnik obłożenia na poziomie 10%. W związku z tym wynikiem zarząd powinien

A. zniżyć cenę
B. cieszyć się z osiągniętego wyniku
C. powiadomić przyszłych gości o istnieniu obiektu
D. dostosować ofertę hotelową
HGT.06 Pytanie 917
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 24,60 zł
B. 15,40 zł
C. 23,74 zł
D. 22,30 zł
HGT.03 Pytanie 918
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 50 000 zł
B. 40 000 zł
C. 10 000 zł
D. 100 000 zł
HGT.06 Pytanie 919
Realizacja usług w recepcji

Pracownik hotelu dostrzegł w holu wypełnioną torbę z materiału plastikowego. Co powinien uczynić?

A. Zerknąć do środka torby
B. Nie dotykać torby i powiadomić przełożonych
C. Przenieść torbę do recepcji hotelowej
D. Zanieść torbę do przechowalni bagażu
HGT.03 Pytanie 920
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie naczynie jest przeznaczone do serwowania rozlanych soków i nektarów?

A. szklanica
B. pokal
C. stopka
D. tumbler