Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.03 Pytanie 921
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza problem z klimatyzacją w pokoju?

A. Zapewnić gościowi wentylator
B. Poinformować gościa o usterce i zasugerować otwarcie okna
C. Przeprowadzić reset systemu klimatyzacji
D. Zgłosić problem do działu technicznego
HGT.03 Pytanie 922
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie przygotowywania bufetu na śniadanie, co powinno znajdować się w witrynach chłodniczych?

A. napoje owocowe
B. zimne przekąski
C. sery dojrzewające
D. wypieki
HGT.06 Pytanie 923
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
C. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
D. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
HGT.06 Pytanie 924
Realizacja usług w recepcji

W jakich typach hoteli gość ma możliwość skorzystania z usługi prania?

A. 3*, 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* oraz 5*
C. 2*, 3*, 4* oraz 5*
D. 1*, 2* oraz 3*
HGT.03 Pytanie 925
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby przygotować kawę po irlandzku, potrzebne jest zrobienie naparu kawowego oraz:

A. mleko, śmietanka, cukier
B. skórka pomarańczowa, wrząca woda, cukier, śmietanka
C. whisky, brązowy cukier, śmietankę
D. gin, sok grejpfrutowy, kostki lodu, cukier
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji

Klient wyjawił dysponentowi, że z powodu rocznicy ślubu chciałby nabyć żonie kwiaty oraz dostarczyć prezent, który musi zostać przechowany do dnia następnego. Aby zrealizować życzenia klienta, dysponent powinien zaproponować

A. depozyt recepcyjny i pomoc w zakupie kwiatów
B. skrytkę sejfową i lokalizację najbliższej kwiaciarni
C. sejf w pomieszczeniu i e-mail do kwiaciarni
D. przechowalnię bagażu i numer kontaktowy do kwiaciarni
HGT.03 Pytanie 927
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie dane powinna zawierać ogólna oferta dotycząca usług dodatkowych?

A. Czas realizacji usługi
B. Opcje cenowe oferty
C. Obliczenie kosztów
D. Termin wykonania usługi
HGT.03 Pytanie 928
Obsługa gości w obiekcie świa…

W którym z podanych miejsc pokojowa powinna umieścić zamieszczoną w ramce informację?

Drogi Gościu.

W trosce o ochronę środowiska prosimy o współpracę.

Ręczniki na wieszaku oznaczają – będę ich nadal używać.

Ręczniki na podłodze oznaczają – proszę wymienić.

Życzymy miłego pobytu!

A. Na łóżku.
B. W łazience.
C. W szafie.
D. Na biurku.
HGT.06 Pytanie 929
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wydaje klucze do pokoju dla gościa na podstawie

A. karty zameldowania
B. karty pobytu
C. paszportu
D. dowodu tożsamości
HGT.03 Pytanie 930
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z usług oferowanych przez hotele nie jest uznawana za usługę dodatkową?

A. Informacje turystyczne
B. Sprzedaż kosmetyków
C. Przechowywanie bagażu
D. Zamówienie taksówki
HGT.03 Pytanie 931
Obsługa gości w obiekcie świa…

Gdzie według podanych opcji pokojowa powinna umieścić zestaw do pielęgnacji odzieży oraz obuwia oraz igielnik, aby przygotować mieszkanie na przyjęcie gości?

A. W łazience
B. W szafie
C. Na biurku
D. Na bagażniku
HGT.06 Pytanie 932
Realizacja usług w recepcji

Czym jest frapowanie?

A. posypywanie produktu przyprawami
B. szybkie schładzanie, na przykład szampana
C. pokrywanie ciasta lukrem
D. dekorowanie przekąsek
HGT.03 Pytanie 933
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaź, jaka metoda obsługi rodzinnego śniadania świątecznego została użyta wobec gości, gdy kelnerzy przygotowali zastawienie przed ich przybyciem oraz umieścili na stole wszystkie dania?

A. Francuska
B. Rosyjska
C. Angielska
D. Niemiecka
HGT.03 Pytanie 934
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie elementy dodatkowe powinny znajdować się w jednostce mieszkalnej hotelu 3*?

A. lodówka
B. sejf
C. telefon
D. minibar
HGT.06 Pytanie 935
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
B. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
C. Wino i kosz owoców w pokojach
D. Animację zajęć dla dzieci
HGT.06 Pytanie 936
Realizacja usług w recepcji

Gdzie przechowywana jest korespondencja gości, którzy aktualnie przebywają w hotelu?

A. w skrytce depozytowej
B. w zespole szafek funkcjonalnych
C. w urządzeniu fiskalnym
D. na recepcyjnym biurku
HGT.06 Pytanie 937
Realizacja usług w recepcji

Obiekty dysponujące rozbudowaną infrastrukturą rekreacyjno-medyczną, biblioteką oraz pokojem relaksacyjnym, oferujące zabiegi z wykorzystaniem m.in. wody i glonów morskich, to hotele

A. tranzytowe
B. uzdrowiskowe
C. kongresowe
D. wypoczynkowe
HGT.06 Pytanie 938
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, obiekt hotelowy oferujący minimum 7 pokoi i zapewniający swoim gościom całodzienne wyżywienie to

A. motel
B. dom wycieczkowy
C. pensjonat
D. schronisko młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 939
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami Ministra Gospodarki i Pracy, suszarka do włosów powinna być dostępna w pokoju hotelowym w obiekcie hotelowym

A. kategorii 2*, 3*, 4* oraz 5*
B. kategorii 3*, 4* oraz 5*
C. wszystkich kategoriach
D. kategorii 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 940
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób hotel zabezpiecza bagaż oraz bezpieczeństwo swoich gości?

A. Zarządza depozytem i zatrudnia ochronę
B. Informuje gości o możliwych niebezpieczeństwach
C. Oferuje niestrzeżony parking dla gości
D. Troszczy się o komfort gości
HGT.03 Pytanie 941
Obsługa gości w obiekcie świa…

Wskaż poprawną sekwencję działań, które wykonuje pokojówka podczas sprzątania pokoju w hotelu?

A. Otworzenie okna, opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie
B. Opróżnienie kosza, pościelenie łóżka, odkurzenie, otworzenie okna
C. Otworzenie okna, pościelenie łóżka, odkurzenie, opróżnienie kosza
D. Pościelenie łóżka, opróżnienie kosza, odkurzenie, otworzenie okna
HGT.06 Pytanie 942
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?

A. Siłownia, sauna
B. Fryzjer, śniadanie
C. Nocleg, sauna
D. Masaż, śniadanie
HGT.06 Pytanie 943
Realizacja usług w recepcji

W jakiej najniższej klasie hotelu gość ma gwarantowaną codzienną zmianę ręczników i pościeli oraz możliwość zakupu lub otrzymywania codziennej prasy?

A. 2*
B. 4*
C. 3*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 944
Realizacja usług w recepcji

Jakie urządzenia są niezbędnym wyposażeniem recepcji, bez względu na typ hotelu oraz ilość pokoi dostępnych w obiekcie?

A. Terminal POS i komputer
B. Komputer i czytnik kart płatniczych
C. Telefon i faks
D. Telefon i programator kart zbliżeniowych
HGT.06 Pytanie 945
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu zameldowania gościa w hotelu, recepcjonista przekazuje mu oprócz klucza

A. wiadomość message
B. kartę pobytu
C. formularz rezerwacji
D. potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 946
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Rodziców z małymi dziećmi.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
D. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
HGT.06 Pytanie 947
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 3
B. 1
C. 4
D. 2
HGT.06 Pytanie 948
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
B. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
C. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
D. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
HGT.06 Pytanie 949
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
B. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
D. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
HGT.06 Pytanie 950
Realizacja usług w recepcji

Kanał dystrybucji: klient - hotel to rodzaj kanału

A. bezpośredni
B. pośredni
C. zintegrowany
D. konwencjonalny
HGT.06 Pytanie 951
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu rejestracji gościa w hotelu, recepcjonista wprowadza dane dotyczące daty oraz lokalizacji jego urodzenia do

A. karty rezerwacji
B. karty pobytu
C. księgi rejestracyjnej
D. księgi gości
HGT.03 Pytanie 952
Obsługa gości w obiekcie świa…

W trakcie porządkowania w lokalu mieszkalnym, drzwi wejściowe powinny być

A. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
B. zamknięte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
C. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Pokój w trakcie sprzątania
D. otwarte, z zawieszoną na klamce informacją Proszę nie przeszkadzać
HGT.06 Pytanie 953
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju

A. portiera
B. dźwigowego
C. gońca
D. bagażowego
HGT.06 Pytanie 954
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem umowy, za sprzedaż miejsc noclegowych hotel jest zobowiązany udzielić rabatu

Fragment umowy dotyczącej stałej współpracy hotelu z biurem podróży
1.Z tytułu sprzedaży zakwaterowania, wyżywienia lub innych usług hotelu, biuro podróży otrzymuje prowizję w wysokości 10% wszystkich zarezerwowanych i opłaconych świadczeń.
2.Za sprzedaż co najmniej 20 pokoi 2-osobowych w danym miesiącu biuro podróży otrzymuje dodatkowy rabat w wysokości 5% za każdą kolejną rezerwację.

A. ilościowego.
B. promocyjnego.
C. sezonowego.
D. terminowego.
HGT.06 Pytanie 955
Realizacja usług w recepcji

W ramach promocji oferty hotelowej realizuje się różne działania sales promotion, które mają na celu

A. sprzedaż wszystkich produktów pod jedną marką oraz jednym logo.
B. krótkoterminowym stosowaniu bodźców ekonomicznych w celu zwiększenia wyniku sprzedaży
C. obietnicę sprzedawcy dostarczenia klientowi określonego zestawu korzyści i usług.
D. ustną prezentację ofert w rozmowach z potencjalnymi klientami z zamiarem przeprowadzenia transakcji sprzedaży.
HGT.06 Pytanie 956
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinien w szczególności zaoferować recepcjonista przedsiębiorcy planującemu zorganizowanie pobytu szkoleniowego dla swoich pracowników?

A. Zabiegi relaksacyjne, program kulturalno-rozrywkowy
B. Wycieczki w okolicy, korzystanie z siłowni oraz basenu
C. Całodobowy room-service, bezpłatny Internet
D. Wynajem sal konferencyjnych i sprzętu, dostęp do Internetu
HGT.06 Pytanie 957
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument potwierdzający dokonanie płatności za usługi hotelowe powinien wręczyć recepcjonista gościowi, który uiścił opłatę gotówką za pobyt?

A. Potwierdzenie z terminala
B. Fakturę proforma
C. Polecenie przelewu
D. Paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 958
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista w dużym hotelu otrzymał telefoniczną informację o bombie podłożonej w obiekcie. Co powinien natychmiast zrobić w tej sytuacji?

A. skontaktować się z policją i strażą pożarną
B. powiadomić policję oraz pogotowie ratunkowe
C. zawiadomić wszystkie służby ratunkowe
D. powiadomić przełożonego i policję
HGT.06 Pytanie 959
Realizacja usług w recepcji

Hotel nawiązał współpracę z przedstawicielami władz lokalnych oraz mediów, aby kształtować swoją tożsamość. Który instrument marketingowy został wykorzystany przez hotel?

A. Public relations
B. Sponsoring
C. Reklama
D. Strategia mieszana
HGT.06 Pytanie 960
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
B. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
C. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
D. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej