Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 961
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelu nie ma przy sobie dowodu osobistego ani paszportu. Jaki inny dokument może być podstawą do zarejestrowania gościa w hotelu?

A. Legitymacja służbowa
B. Książeczka zdrowia
C. Legitymacja studencka
D. Prawo jazdy
HGT.06 Pytanie 962
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Harmonogram rezerwacji
B. Księgę zapisów
C. Kartę obciążeń
D. Formularz rezerwacyjny
HGT.06 Pytanie 963
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
D. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
HGT.03 Pytanie 964
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby serwować kiełbaski na gorąco w bufecie, należy przygotować

A. bemar
B. warnik
C. blender
D. kociołek
HGT.03 Pytanie 965
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jakie jest standardowe wyposażenie pokoju jednoosobowego w hotelu trzygwiazdkowym?

A. Dwa łóżka pojedyncze, minibar, sejf
B. Łóżko piętrowe, zestaw do prasowania, ekspres do kawy
C. Łóżko małżeńskie, klimatyzacja, jacuzzi
D. Łóżko jednoosobowe, telewizor, biurko
HGT.03 Pytanie 966
Obsługa gości w obiekcie świa…

Osoba z działu gastronomii, która przyjmuje od dostawcy składniki niezbędne do przygotowywania potraw, powinna szczególnie zwracać uwagę na wyznaczone przez firmę kluczowe punkty kontroli, które są istotne przy wdrożeniu systemu

A. GHP
B. HACCP
C. ISO 9001
D. GMP
HGT.06 Pytanie 967
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Voyager
C. Chart
D. Amadeus
HGT.03 Pytanie 968
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką metodę serwowania śniadań powinien wybrać hotel o wysokim standardzie, gdy gości jest niewielu?

A. Śniadania a la carte
B. Bufet śniadaniowy
C. Paczki śniadaniowe
D. Zestawy śniadaniowe
HGT.06 Pytanie 969
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Wstępny rachunek
C. Propozycję hotelu
D. Cennik pokoi
HGT.03 Pytanie 970
Obsługa gości w obiekcie świa…

Ile musi dopłacić gość za zorganizowanie przyjęcia okolicznościowego dla 100 osób, jeżeli zamówił wszystkie usługi z zamieszczonego cennika i wpłacił już zaliczkę w wysokości 1 500,00 zł.

Lp.Oferta usługiCena
1.Menu na 1 osobę110,00 zł
2.Kamerzysta1 500,00 zł
3.Fotograf800,00 zł
4.DJ600,00 zł
5.Pokaz sztucznych ogni300,00 zł

A. 3 310,00 zł
B. 1 810,00 zł
C. 14 200,00 zł
D. 12 700,00 zł
HGT.03 Pytanie 971
Obsługa gości w obiekcie świa…

Zachowanie porządku oraz czystości w obszarze wellness i SPA w hotelu należy do zadań pracowników

A. działu technicznego
B. służby parterowej
C. służby pięter
D. sekcji rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 972
Realizacja usług w recepcji

Strefa informacji turystycznej w obiekcie hotelowym nie musi być wyposażona

A. w przewodniki turystyczne regionu
B. w ulotki dotyczące okolicy
C. w bilety do transportu publicznego
D. w broszury o wydarzeniach kulturalnych
HGT.03 Pytanie 973
Obsługa gości w obiekcie świa…

Firma zajmująca się transportem, przy rezerwacji pokoi hotelowych, zwróciła się z prośbą o zarezerwowanie sauny oraz siłowni dla swoich pracowników. Hotel realizując tę prośbę, oferuje usługę

A. fakultatywną
B. uzupełniającą
C. podstawową
D. towarzyszącą
HGT.06 Pytanie 974
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. recepcjonista - kasjer
B. concierge
C. bagażowy
D. kierownik służby pięter
HGT.03 Pytanie 975
Obsługa gości w obiekcie świa…

Który zestaw składników jest typowy tylko dla angielskiego śniadania?

A. Naleśniki na ciepło, jajka sadzone na boczku, masło, konfitury, dżem i miód, pieczywo jasne lub ciemne, kawa, woda
B. Jajko po wiedeńsku, zestaw serów i wędlin, twarożek, dżem i konfitury, pieczywo jasne lub ciemne, bułeczki drożdżowe, kawa ze śmietanką
C. Smażone kiełbaski, fasola w sosie pomidorowym, jajka smażone z plastrami boczku, masło, dżem, miód, tosty, grzanki, herbata
D. Płatki kukurydziane, pszenne, musli, ryba na zimno, jajka na twardo, kiełbaski, naleśniki z syropem klonowym, woda z lodem
HGT.06 Pytanie 976
Realizacja usług w recepcji

Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest

A. promocja
B. personel
C. cena
D. dystrybucja
HGT.06 Pytanie 977
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
C. Globalny system rezerwacyjny
D. Program komputerowy dla hoteli
HGT.06 Pytanie 978
Realizacja usług w recepcji

W planach jest uroczyste inauguracyjne otwarcie nowego pensjonatu. Który sposób promocji powinien być zastosowany, aby informacja na jego temat dotarła do jak największej liczby potencjalnych gości?

A. Reklamę internetową
B. Foldery marketingowe
C. Dystrybucja ulotek
D. Plakaty
HGT.06 Pytanie 979
Realizacja usług w recepcji

Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?

A. 165 zł
B. 155 zł
C. 170 zł
D. 175 zł
HGT.06 Pytanie 980
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów należy przedstawić gościowi, który dokonuje płatności gotówką podczas procesu check out, w celu jego akceptacji?

A. Polecenie przelewu
B. Fakturę zaliczkową
C. Rachunek wstępny
D. Dokument kasowy
HGT.06 Pytanie 981
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
B. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
HGT.06 Pytanie 982
Realizacja usług w recepcji

Która zupą jest typowa dla polskiej kuchni?

A. żur
B. gulaszowa
C. cebulowa
D. pomidoro
HGT.06 Pytanie 983
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych z tabeli określ minimalną powierzchnię hallu recepcyjnego w hotelu 3*, posiadającym 70 jednostek mieszkalnych.

Lp.Wymagania kategoryzacyjne dla hoteli – hall recepcyjny wielofunkcyjny5*4*3*2*1*
1.w obiektach do 50 j.m. powierzchnia minimum (w m2)5030202010
2.w obiektach powyżej 50 j.m. powierzchnia dodatkowa (w m2) dla każdej j.m. powyżej 50 j.m.0,80,50,30,20,1

A. 21 m2
B. 23 m2
C. 26 m2
D. 20 m2
HGT.06 Pytanie 984
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
B. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
C. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
D. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
HGT.03 Pytanie 985
Obsługa gości w obiekcie świa…

W przypadku awarii elektrycznej w pokoju gościa, jaka powinna być pierwsza reakcja personelu hotelowego?

A. Sprawdzenie bezpieczników przez recepcjonistę
B. Zgłoszenie awarii do działu technicznego
C. Oferowanie gościowi innego pokoju
D. Wezwanie elektryka z zewnątrz
HGT.03 Pytanie 986
Obsługa gości w obiekcie świa…

Klient zamówił zorganizowanie popołudniowego przyjęcia na stojąco, które ma trwać około 2 godzin. Tego rodzaju wydarzenie nazywa się

A. toast.
B. aperitif.
C. cocktail party.
D. garden party.
HGT.06 Pytanie 987
Realizacja usług w recepcji

HOTREC to akronim, który odnosi się do

A. Stowarzyszenia, Konferencji i Kongresów w Polsce
B. Izby Gospodarczej Polskiego Zrzeszenia Hoteli
C. Międzynarodowego Związku Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarń
D. Konfederacji Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w krajach UE
HGT.03 Pytanie 988
Obsługa gości w obiekcie świa…

W wyniku awarii systemu centralnego ogrzewania w hotelu doszło do zniszczenia dwóch laptopów należących do gościa. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania powinien wypłacić hotel klientowi, jeżeli koszt wynajmu pokoju na dobę wynosi 400,00 zł, a łączna wartość obu laptopów to 10 000 zł?

A. 50 000 zł
B. 40 000 zł
C. 100 000 zł
D. 10 000 zł
HGT.03 Pytanie 989
Obsługa gości w obiekcie świa…

Aby usunąć plamę z mleka na dywanie, pokojowa powinna najpierw zastosować

A. aceton
B. spirytus etylowy
C. ciepłą wodę
D. odrdzewiacz
HGT.06 Pytanie 990
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. określenie zakresu płatnych usług
B. zainkasowanie opłaty od gościa
C. wsparcie przy bagażach
D. wręczenie karty pobytu
HGT.06 Pytanie 991
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
B. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
C. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
D. możliwość postoju autobusów
HGT.06 Pytanie 992
Realizacja usług w recepcji

W hotelach konieczne jest zapewnienie usługi przechowywania

A. 4* i 5*
B. 1*, 2*, 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4* i 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.06 Pytanie 993
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych działań recepcjonisty nie jest częścią procedury check-out?

A. Przygotowanie dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności
B. Zapytanie gościa, czy jest usatysfakcjonowany z pobytu w hotelu
C. Grzeczne przywitanie gościa
D. Udzielenie informacji o ofercie hotelowej
HGT.03 Pytanie 994
Obsługa gości w obiekcie świa…

Przygotowując pokój dla gościa VIP, co powinno znaleźć się w jego wnętrzu?

A. laptop z drukarką
B. list powitalny podpisany przez dyrektora hotelu
C. ulotki promujące luksusowe usługi hotelowe
D. zestaw hotelowych akcesoriów
HGT.06 Pytanie 995
Realizacja usług w recepcji

Zjawisko dostarczania jedzenia m.in. dla gości konferencyjnych lub pasażerów w samolotach nazywa się

A. catering
B. cardeck
C. cabotage
D. charter
HGT.06 Pytanie 996
Realizacja usług w recepcji

Pierwsza organizacja zajmująca się hotelarstwem w Polsce powstała w 1928 roku to

A. NOPPH
B. POT
C. WTO
D. PIT
HGT.03 Pytanie 997
Obsługa gości w obiekcie świa…

Do wyposażenia wózka serwisowego nie wchodzi

A. wiadro z mopem
B. szorowarka walcowa
C. worek na brudną bieliznę
D. rękawiczki ochronne
HGT.03 Pytanie 998
Obsługa gości w obiekcie świa…

Która z reguł dotyczących nakrywania stołu jest niewłaściwa?

A. Ostrza noży powinny być zwrócone w lewą stronę
B. Liczba sztućców po lewej stronie nie powinna być większa niż trzy
C. Maksymalnie dwie łyżki można ułożyć obok siebie
D. Łyżki i widelce należy układać grzbietem do dołu
HGT.03 Pytanie 999
Obsługa gości w obiekcie świa…

Jaką czynność powinna w pierwszej kolejności wykonać pokojowa według procedury sprzątania pokoju "przy gościu"?

A. Opróżnić kosz, zebrać brudne naczynia
B. Zaktualizować materiały informacyjne i promocyjne
C. Ustawić czyste naczynia
D. Pozbierać porozrzucane rzeczy gościa
HGT.03 Pytanie 1 000
Obsługa gości w obiekcie świa…

Goście zarezerwowali w hotelu nocleg z wzmocnionym śniadaniem wiedeńskim. W składzie śniadaniowym kelner nie podaje

A. wędlin, serów
B. miodu, dżemu
C. jajecznicy na bekonie
D. jaj po wiedeńsku