Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1 001
Realizacja usług w recepcji
A. Promocja
B. Dystrybucja
C. Cena
D. Produkt
HGT.03 Pytanie 1 002
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką kategorię usług hotelarskich reprezentują usługi fryzjerskie?
A. Towarzyszących
B. Komplementarnych
C. Podstawowych
D. Fakultatywnych
HGT.06 Pytanie 1 003
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 130 miejsc noclegowych
B. 180 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 150 miejsc noclegowych
HGT.06 Pytanie 1 004
Realizacja usług w recepcji
Czas dostarczenia bagażu gościa VIP do pokoju nie powinien być dłuższy niż
A. 15 minut
B. 5 minut
C. 10 minut
D. 20 minut
HGT.03 Pytanie 1 005
Obsługa gości w obiekcie świa…
Podaj metodę serwowania śniadania do pokoju dla dwóch osób.
A. Na talerzu
B. Na półmisku
C. Na paterze
D. Na tacy
HGT.03 Pytanie 1 006
Obsługa gości w obiekcie świa…
Która z wymienionych usług dodatkowych dostępnych w hotelu niesie ze sobą opłatę?
A. Zamówienie taksówki.
B. Prasowanie odzieży.
C. Przechowywanie bagażu.
D. Udzielanie wskazówek.
HGT.06 Pytanie 1 007
Realizacja usług w recepcji
Po zakończeniu usługi noclegowej, z której korzystał gość, całkowita wartość brutto wyniosła 300,00 zł. Jaką wartość podatku powinno się wpisać na fakturze, jeśli nocleg jest objęty stawką 8%?
A. 24,22 zł
B. 25,22 zł
C. 23,22 zł
D. 22,22 zł
HGT.06 Pytanie 1 008
Realizacja usług w recepcji
Gość spędził w hotelu dwie noce oraz skorzystał z usług noclegowych i gastronomicznych, które łącznie wyniosły 1 200,00 zł. Jako, że jest gościem hotelowym po raz piąty, otrzymał zniżkę w wysokości 10%. Określ rodzaj przyznanej zniżki.
A. Lojalnościowy
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Czasowy
HGT.06 Pytanie 1 009
Realizacja usług w recepcji
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. wake up call
B. turn down service
C. maid in room
D. room service
HGT.06 Pytanie 1 010
Realizacja usług w recepcji
Jakie miejsce zapewnia usługi najlepiej dopasowane do oczekiwań grupy młodzieżowej, która chce odkryć atrakcje Ojcowskiego Parku Narodowego i ma ograniczony budżet?
A. Pensjonat.
B. Motel.
C. Dom wycieczkowy.
D. Ośrodek wczasowy.
HGT.03 Pytanie 1 011
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jakie składniki zastawy stołowej będą potrzebne do serwowania gościowi jajek na miękko na śniadanie?
A. Głęboki talerz lub miseczka na podstawce oraz łyżka
B. Wygrzany talerz zakąskowy, nóż i widelec
C. Talerzyk płaski, mały nóż i widelec
D. Spodek, kieliszek do jajka i łyżeczka
HGT.03 Pytanie 1 012
Obsługa gości w obiekcie świa…
Osoba pracująca w hotelu, realizując zamówienie na room-service dotyczące śniadania kontynentalnego dla gościa, powinna skorzystać z
A. dużej prostokątnej tacy
B. windy serwisowej
C. wózka serwisowego z blatem
D. dużego płaskiego talerza
HGT.06 Pytanie 1 013
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, które z poniższych obiektów nie są uznawane za hotelarskie?
A. schronisko górskie
B. pensjonat
C. schronisko młodzieżowe
D. motel
HGT.06 Pytanie 1 014
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót IHRA?
A. Międzynarodową Federację Młodzieżowych Schronisk
B. Krajową Konferencję Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji
C. Światową Radę Turystyki i Rekreacji
D. Międzynarodowe Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji
HGT.03 Pytanie 1 015
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać na samym początku, gdy przeprowadzamy sprzątanie węzła higieniczno-sanitarnego w budynku mieszkalnym?
A. Umyć podłogę
B. Umyć glazurę nad wanną
C. Wyczyścić wnętrze muszli klozetowej
D. Wypolerować armaturę nad umywalką
HGT.06 Pytanie 1 016
Realizacja usług w recepcji
Czym są tartinki?
A. klopsiki
B. małe kanapki
C. ciasteczka
D. paszteciki
HGT.06 Pytanie 1 017
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych czynników może spowodować w lecie zmniejszenie popytu na usługi hotelowe w Łebie?
A. Obniżona cena noclegów przy dłuższym pobycie niż 7 dni
B. Zmiana aranżacji oraz wyposażenia pokoi hotelowych
C. Informacja w mediach dotycząca inwazji komarów na polskim wybrzeżu
D. Prognoza słonecznego i deszczowego lata nad Bałtykiem
HGT.03 Pytanie 1 018
Obsługa gości w obiekcie świa…
Pracownik obsługi pięter odpowiada w pełni majątkowo za mienie gościa w trakcie
A. sprzątania korytarzy w obiekcie
B. pobytu gościa w wynajmowanej przez niego sali konferencyjnej
C. pobytu gościa w hotelowej restauracji
D. sprzątania pokoju gościa
HGT.06 Pytanie 1 019
Realizacja usług w recepcji
Jaki zestaw usług będzie najbardziej odpowiedni dla grupy uczniów gimnazjum, przebywających w hotelu podczas konkursu geograficznego?
A. Basen, kręgielnia, wycieczka krajoznawcza
B. Sauna, kasyno, gra miejska
C. Room service, SPA, wycieczka krajoznawcza
D. Usługa fryzjerska, masaże, gra miejska
HGT.03 Pytanie 1 020
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jak powinna się zachować pokojowa, która podczas porządkowania jednostki mieszkalnej "na czysto" dostrzegła pozostawioną walizkę?
A. Niezwłocznie powiadomić przełożonych
B. Oddać ją do przechowalni bagażu
C. Sprawdzić jej zawartość
D. Zanieść ją do recepcji hotelowej
HGT.06 Pytanie 1 021
Realizacja usług w recepcji
Usługa przechowywania cennych przedmiotów gości w recepcji jest
A. uzupełniającą nieodpłatną
B. uzupełniającą płatną
C. towarzyszącą nieodpłatną
D. towarzyszącą płatną
HGT.06 Pytanie 1 022
Realizacja usług w recepcji
Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:
A. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
B. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
D. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 1 023
Realizacja usług w recepcji
Rowerzysta zwiedzający Polskę zatrzymał się na nocleg w hotelu miejskim. Jakie dodatkowe usługi oferowane przez hotel będą dla niego najbardziej pomocne?
A. Room service, klub hotelowy.
B. Odnowa biologiczna, stojak rowerowy.
C. Siłownia, dyskoteka.
D. Fryzjer, wypożyczalnia sprzętu.
HGT.06 Pytanie 1 024
Realizacja usług w recepcji
Karta pokładowa to dokument uprawniający właściciela do
A. pobytu w hotelu
B. wejścia do samolotu
C. pobytu w hallu recepcyjnym
D. wejścia do restauracji hotelowej
HGT.03 Pytanie 1 025
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na podłodze w strefie recepcyjnej zauważono czarne ślady po obcasach. Jakiego środka powinno się użyć, aby je usunąć?
A. Benzynę ekstrakcyjną
B. Roztwór szamponu
C. Rozcieńczony spirytus
D. Zimną wodę
HGT.06 Pytanie 1 026
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji wystąpienia pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien przede wszystkim
A. przystąpić do działania w celu ugaszenia ognia
B. opuścić strefę zagrożenia
C. powiadomić pozostałych pracowników i gości
D. zawiadomić straż pożarną oraz menedżera hotelu
HGT.06 Pytanie 1 027
Realizacja usług w recepcji
W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?
A. tylko 4*
B. 1*, 2* i 3*
C. tylko 5*
D. 3*, 4* i 5*
HGT.03 Pytanie 1 028
Obsługa gości w obiekcie świa…
Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności przy porządkowaniu węzła higieniczno-sanitarnego w lokalu mieszkalnym?
A. Wyczyszczenie wnętrza muszli klozetowej
B. Umycie płytek nad brodzikiem
C. Wypolerowanie armatury przy umywalce
D. Umycie posadzki
HGT.06 Pytanie 1 029
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. angielską
B. francuską
C. niemiecką
D. rosyjską
HGT.03 Pytanie 1 030
Obsługa gości w obiekcie świa…
Na stole śniadaniowym, obok deski i noża do krojenia chleba, co jeszcze powinno się znaleźć?
A. podkłady pod talerze
B. sztućce do podawania
C. białą serwetę
D. naczynie z wodą
HGT.06 Pytanie 1 031
Realizacja usług w recepcji
Klient złożył pisemne zamówienie na usługi noclegowe, w którym wskazał numer karty kredytowej oraz zaplanował przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista powinien zatrzymać pokój i jakie czynności związane z kosztami powinien podjąć?
A. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 1 032
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?
A. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
B. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
C. Oryginał faktury z nowym numerem
D. Kopię faktury z nowym numerem
HGT.06 Pytanie 1 033
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?
A. Relacje z gośćmi
B. Telefonista
C. Osoba informacyjna
D. Kierownik zmiany
HGT.06 Pytanie 1 034
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
C. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
D. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
HGT.06 Pytanie 1 035
Realizacja usług w recepcji
Określ, jaki typ pokoju powinien zaproponować recepcjonista matce podróżującej z 13-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Tween
B. Single
C. Triple
D. Duplex
HGT.06 Pytanie 1 036
Realizacja usług w recepcji
Która z procedur obsługowych charakteryzuje się umieszczeniem wstawki w pokoju gościa?
A. Check-out gościa specjalnego
B. Check-out gościa indywidualnego
C. Check-in grupy turystycznej
D. Check-in VIP-a
HGT.06 Pytanie 1 037
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Francuski
B. Angielski
C. Rosyjski
D. Niemiecki
HGT.06 Pytanie 1 038
Realizacja usług w recepcji
Menu przeznaczone dla seniorów oraz kierowców powinno obejmować dania
A. wyłącznie z warzyw, owoców i jajek
B. lekkie, nie wywołujące wzdęć
C. ostre i smażone
D. łatwe do strawienia, artystycznie podane
HGT.06 Pytanie 1 039
Realizacja usług w recepcji
Jakiego narzędzia marketingowego użyto, publikując informację o ofercie hotelu w lokalnej gazecie?
A. kanały dystrybucji
B. cennik
C. promocję
D. towar
HGT.06 Pytanie 1 040
Realizacja usług w recepcji
Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?
A. Nowożeńcom w podróży poślubnej
B. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
C. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
D. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej